globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!
13.2.2010 v 19:29
Edit: viz příspěvek #16

Ahoj, dělám si doma rozvody na Buse a narazil jsem na menší komplikaci. Nahoře mezi vačkama je šroub, který má funkci zřejmě jenom v tom, aby řetízek po sendání z vaček nezapadl někam do útrob motoru. Jenže tady je ten háček - jelikož má šroub dost dlouhý závit, nelze ho kvůli rámu vyndat. Vytočím ho úplně, ale pak už ho nemůžu vytáhnout - překáží mi rám. Starý řetěz jsem rozříznul a vyndal, ale nový (originál Suzuki) se dodává jako spojený a tak se mi ho nechce rozpojovat a zase nýtovat. Hayabusisti, jak jste to řešili vy? Jde ten šroub nějak znásilnit? S motorem se mi kvůli tomu hýbat nechce.

Naposledy editováno 22.03.2010 11:43:49

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!

22.3.2010 v 11:41 | Nahoru | #1
mari> Ahoj, tak jsem strávil víkend v garáži a po cca 4 měsících dokončil zatím poslední úpravu. Níže přikládám pár nekvalitních fotek pořízených mobilem. Až bude hezky, udělám do pofilu nějaký pořádný.
Ve zkratce popis úpravy: přestavba ze sekundárního převodu řetězem na řemen. Zdánlivě jednoduchá věc, leč ve výsledku složitější, než se zdá. Paradoxně nejsložitější bylo se domluvit s výrobcem potřebných dílů. Po prvotním oslovení firmy Scootworks přes německého dealera VN-Teile jsem nakonec skončil u firmy VH-Motorradtechnik. Ta má u nás dokonce zástupce, firmu Bull Racing. Jak to tak bývá (bohužel) v té naší zemi zvykem, požadované informace od firmy Bull Racing jsem nezískal. A to dokonce ani po několika e-mailech a osobní návštěvě (udělal jsem si výlet do Přeštic cca 280 km zbytečně). Prostě mi přijde, že firmám v ČR vůbec nejde o to si vydělat a něco prodat, protože by s tím mohl mít někdo trochu práce (a to si Bull Racing účtuje na komponenty firmy VH-Motorradtechnik "solidní" marže). Jen pro představu, požadované díly by stály od firmy Bull Racing přes 30.000 Kč. Asi je to málo...
Rozhodl jsem se spojit přímo s výrobcem v Německu, firmou VH-Motorradtechnik. Prvotní oťukávání se bylo spíš laxní ze strany výrobce. Já měl zase delší odpovědi z důvodu nutného překladu všech textů (německy prostě kloudně neumím). VH-Motorradtechnik řemenový kit na Hayabusu nevyrábí a tak bylo nutné pomocí různých měření a nákresů zjistit podobnost některých jimi vyráběných dílů. Po mnoha faxech a mailech to dopadlo následovně - malá řemenice místo předního řetězového kola pasuje z GSX1400, zadní řemenice (místo rozety) se podobala nejvíc té ze Z1000. Řemen se vyrobil na požadovanou délku a šířku (šířka 31 mm). Z těchto důvodů považuji domluvu jako takovou za jednu z nejsložitějších "operací" celé úpravy.
Když už byly díly doma (poštovné 50€ nebylo nejlevnější), začal jsem měřit a zkoušet pasovat díly na motorku. První na řadu přišla kyvka, kterou bylo třeba rozříznout ve výstuze (viz poslední foto) a vyrobit demontovatelný mezikus. O to se postaral opět kamarád vystupující zde pod nickem Buni - ještě jednou Ti díky. Práce, myslím, velice solidní. Další úpravou byla "rozeta" (tzn. řemenice). Kvůli kolům Marchesini bylo třeba upravit díry pro štefty unašeče rozety a průměr středové díry samotné řemenice. Vše opět zajistil Buni. Já si v mezičase zatím hleděl údržby motoru (rozvody, ventily, atd.). Jako poslední přišel na řadu kryt malého řetězového / řemenové kola, ten bylo třeba na některých místech zbrousit - banalitka.
Výsledek je vidět níže na fotkách, kvalita foto mizerná, ale dodám postupem času lepší. Jak se přestavba osvědčí v praxi ukáže jen čas. Jestli to k něčemu bude, nechám si to patentovat.

Před, resp. během úpravy:
[img]

[img]

[img]

Mezikus na výztuze:
[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!

22.3.2010 v 12:39 | Nahoru | #2
Smrči GSX-F> cloveca to ma zaujima.ale fotky nevidim.som napnutý ako guma v nohavickach

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody Hayabusa, edit: "Busa jako řemen"!

22.3.2010 v 22:27 | Nahoru | #3
Smrči GSX-F> ahoj kamaráde...

čumim jak péro z gauče, toto by mně nenapadlo...

Můžu vědět, co tě přimělo udělat , dle mě dosti náročnou(pro někoho možná zbytečnou) a drahou úpravu?Jak máš ošetřen převod vůči řetězu 17/40, vychází to naprosto stejně, nebo je tam nějaká změna?

Co výdrž/životnost řemene u takhle nakoňovaný mrchy?Měl bych trošku strach dát to na sérii a co teprve u tebe???

Ale jinak klobouk dolu, hlavně ta výztuha, to mě zajímá, jak je to řešeno...Jste klucí šikovný a máš perfektně vybavenou dílnu, vč. toho zvedáku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist