globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pár otázek ohledně údržby...
22.12.2009 v 00:14
1) Při jízdě se mi stávalo, že když jsem pustil plyn tak cukla a když jsem zase začal přidávat, tak jakoby vystřelila. Dělo se to, ikdyž jsem plyn zkoušel pouštět nebo přidávat pomalu. Prostě úplně u skoro zavřeného plynu cca 5mm. Zkoušel jsem různě nastavovat lanko na rychlopalu, ale to nějak nepomohlo. A přislo mi, že to dělalo jen někdy, třeba když jsem zastavil, vypnul, znovu nastartoval, tak to dělalo míň nebo vůbec.

2) Napadlo mě, že to cukání by mohla způsobovat přívěra? Je to blbost? Lanka na ní mi přijdou volnější než by měly být. Nastavení je popsaný v manuálu, ale moudrej z toho nejsem. U R1 je prostě na obrázku popsáno, že každý lanko má mít průhyb cca 2mm, bude to tady taky tak nějak? Popř. jak správně přívěru nastavit?

Tady video funkce přívěry


a tady průhyb lanek


3) Potřeboval bych vyměnit vzduchový filtr a napadlo mě koupit K&N filtr, který můžu pokaždý jen vyprat. Můžu ho tam dát, aby to fungovalo tak jak má? Motorka je v serii, žádné úpravy.

Moc díky za rady.

Naposledy editováno 22.12.2009 00:16:15
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 08:33 | Nahoru | #1
KN tam dát můžeš.Ale nevím,co na to motor se sériovýma výfukama.Když jsem kupoval Busu,tak měla origo laufy a BMC filtr (To je konkurence K&N) a nebilo to ono.Když sem startoval studenou motorku,tak jsem musel dát sytič,jinak chcípla.Po montáži samo-domo laďáků je to o něčem jiném.Nastartuju bez sytiče kdykoliv.
Jinak tím,že tam dáš propustnější filtr (zhruba o 40%) tak za stejnou dobu při sání ti to s K&N nasaje víc vzduchu.Takže aby ta směs nebila chudá a lambda byla kolem 14,7:1,tak by se měl navýšit i podíl paliva ve směsi.Lambda-sonda by si to měla zařídit.

Naposledy editováno 22.12.2009 08:34:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 09:48 | Nahoru | #2
Durex> Jak si to má lambda zařídit???

(reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 10:25 | Nahoru | #3
pekony> Lambda, pokud vim tak ta se ve vyfuku snazi udrzet nejaky koeficient rovno jedne 1. Zkouma vyfukové plyny a nejaky pomer. Takze pokud by tam bylo vice vzduchu a nebo paliva ( presne jak napsal Durex, pomer by mel cca byt 1kg paliva : 15 kg vzduchu ) a kdyz tento poimer neni zachovan, tak je i jine slozeni vyfukovych plynu, ktere jsou analyzovany lambda sondou a ta upravi v ridici jednotce davku vstrikovaneho paliva tak, aby bylo dosazeno onoho koeficicentu 1. Ten okoeficient ted presne nevim co je, je to zase pomer neceho k necemu, ale presne bych musel na net a nebo do ucebnice.

jinak KN tam dat muzes. ale ted presne nevim jak je to s tou propustnosti. oni uvadeji, ze maji vetsi propustnost o 40% proti klasickym vzduchovym filtrum. ale ted presne nevim, myslim si ale ze to neznamena, ze nasaje o 40 procent vice vzduchu. ale je logicke, ze ten vzduch ma mensi odpor pri nasavani, ale to nutne neznamena, ze se ho nasaje i vic. tohle je tema co uz se tu resilo hodnekrat a jeste tu nezaznela nejaka exaktni odpoved. podle me musi platit nejaka rovnice "kontinuity" cili pokud mas na vystupu seriove vyfuky, ktere maji prepazky a kladou vyfukovym plynum odpor, tak si nemyslim, ze na vstupu by to nasavalo vice vzduchu, pak by totiz tahle rovnivce neplatila... To tak nejaka rozvaha teorie. V praxi se to dela tak, ze spolecne s porizenim KN se davaji i ladene vyfuky, ty jsou otevrene a maji mnohem mensi odpor- pak si teda umim predstavit, ze pokud na vstupu a vystupu jsou mensi odpory proudeni plynu, motor se bude vice plnit ted budu trochu spekulovat a nevim jestli ma i benzin (diesel ma,protoze nema lambda sondu) tzv. "vahu vzduchu" ktera zkouma mnozstvi nasateho vzduchu a podle nej urcuje ridici jednotka mnozsvi vstrikovaneho paliva do vzduchu. Kazdopadne pokud nema ( to by bylo spise doplnkove ), tak se o to postara lambda sonda, ktera upravi, resp. navysi mnozstvi vstrikovaneho paliva k nasavanemu vzduchu, aby tento pomer byl zachovan. cili se i zvysi vykon motoru, ale i spotreba-byva to tak cca +0,5l na 100km.

Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 10:32 | Nahoru | #4
A jeste dodatek, ikdyz se tento pomer zachova konstantni, tak se meni prubeh vykonove krivky a mohou vznikat tzv. díry, takze pokud bys to projel na dalnici od 1. rychl. stupne do nejvyssiho na plny plyn a melo to nejake propady ve vykonu, tak bys musel jeste to necha vyladit. Vstrikovani nevychazi az tak draze jako karburatory, ale 2-3 tisice pocitej. Dela to treba PWR Centrum Ešner v Nymburku. Ale neříkám, že to bude třeba, to uvidíš ale až to uděláš... bud to bude dobre a nebo to bude viditelne a budes jim to tam muset dat...

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 10:39 | Nahoru | #5
Hmm, kdyby to bylo tak jednoduchý, že by si to upravovalo směs podle lambda sondy v celým režimu motoru, tak by nebyly asi powercommandery, ne? A váha luftu je jen u některých moto a zdaleka nefunguje tak jak v autě...

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 10:46 | Nahoru | #6
Jinak s tou priverou ti nevim... Ale vzhledem k tomu, ze mas rok 2007, tak bych nepredpokladal, ze by se v tom nekdo hrabal...
Myswlim, ze to muze byt:

1. bud sestelovani plynu (ale tos rikal, zes delal )
2. jestli ma motorka jeste sytic, tak jestli neni trosku povytazeny
3. muze to do jiste miry delat i privera (ale ta by mela delsi odezvu, to neni takhle
skokove, ze by to odezva byla hned... :\ )
4. pak zadelany vzduchovy filtr

Já osobně kdybych šel kupovat nějaké věci do Suzuki, tak bych se ho mezi řečí zeptal. Takhle to dělám v Yamaze, že to co nevím a ani se nevyřeší na fóru, tak když jsu kupovat olejovy filtr, desky či něco jiného, tak to vždy zaokrouhlím o 50Kč víc a zeptám se, jestli můžu dotaz ohledně motorky. Vždy to byly treba takoveto teoreticke dotazy (jak mas s tim skubanim). Vždy dobře poradili. Ono by to stejně nebyl pro ně lukrativní kšeft. Stejně věděli, že s větším problémem tam stejně přijedu a tyhle "prkotiny" si muzu udelat sam. Jeden mechanik je tam uplne super a ten se vzdycky rozpovida a je to fakt hooodne dobry technik a i jako clovek je fajn!!! Kdyz jsem kupoval treba ten olejovy filtr, tak rikal at tu gumicku namaznu olejem nez to tam budu davat ( to jsem vedel, to je vseobecne znamy ), ale libi se mi moc ten pristup!!! Pokud je nekdo talkovy s Suze, tak to zkus probrat s nima, tady se to asi tezko vyresi... Oni maji skoleni, studovali obor, maji zkusenosti z praxe...

(reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 10:51 | Nahoru | #7

dewwil>Hmm, kdyby to bylo tak jednoduchý, že by si to upravovalo směs podle lambda sondy v celým režimu motoru, tak by nebyly asi powercommandery, ne? A váha luftu je jen u některých moto a zdaleka nefunguje tak jak v autě...



tak u PWRC si naprogramujes palivovou mapu v celem rozsahu, jak potrebujes. Je to laditelna ridici jednotka. Takže si upravis, do urcitych mezi, krivku prubehu vykonu. Tam na to hraje roli i zapalovani atd.

Taky se bavim jen o tom, ze lambda sonda, kterou je to GSXR vybavene se snazi zachovat ten pomer paliva a vzduchu ( kvuli emisim, pro spravny chod motoru, atd), tim ze zkouma spaliny a udrzuje urcity pomer. Ta krivka vykonu je v tomto pripade temer totozna ( bude mit o malicko nekde jinde jiny prubeh a bude mit posunuta v urcitych oblastech a zcela jiste v maximu nahoru ) s puvodni charakteristikou motoru. To je uplne neco jinyho preci nez PWRC...

Naposledy editováno 22.12.2009 10:58:23

2 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 11:11 | Nahoru | #8
když nastanou takový otáčky a otevření klapky při kterých začíná být cítit odpor filtru tak lambda už je dávno mimo hru. Už se to tady probíralo 1001x . Lambda je jen kvůli emisím a RJ podle ní nedokáže přizpůsobit palivovou mapu dle typu filtru

(reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 11:16 | Nahoru | #9

Jurawood>když nastanou takový otáčky a otevření klapky při kterých začíná být cítit odpor filtru tak lambda už je dávno mimo hru. Už se to tady probíralo 1001x . Lambda je jen kvůli emisím a RJ podle ní nedokáže přizpůsobit palivovou mapu dle typu filtru



Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 11:25 | Nahoru | #10
Tohle "poskakování za plynem" dělá většinou zadělaný vzduchový filtr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 11:36 | Nahoru | #11

Jurawood>když nastanou takový otáčky a otevření klapky při kterých začíná být cítit odpor filtru tak lambda už je dávno mimo hru. Už se to tady probíralo 1001x . Lambda je jen kvůli emisím a RJ podle ní nedokáže přizpůsobit palivovou mapu dle typu filtru



palivovou mapu podle filtru rozhodne ne ale jak jsi rikal, je to kvuli emisim a kdyz neni spravny pomer nasavaneho vzduchu a paliva, tak ani nejsou "dobre" emise... Takze dava pokyn ŘJ a ta upravuje poměr vstrikovaneho paliva, az je zase optimalni pomer spalin... takze vskutku palivovou mapu neupravuje, ale mnozstvi vstrikovaneho paliva jo... to jsem ale psal...

Naposledy editováno 22.12.2009 11:37:59

Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 11:37 | Nahoru | #12
Mě to dělá Hornet někdy taky.Při projíždění zatáčkama to není zrovna 2x příjemné. Výměna vzduchového filtru u mě nepomohla.

Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 11:39 | Nahoru | #13
Ještě k tomu cukání mě napadlo, jestli není nastaven ve špatné poloze (jestli s nim nekdo nehybal) snímač polohy skrtici klapky...

Naposledy editováno 22.12.2009 11:41:54

Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 11:42 | Nahoru | #14
obrazek snímače polohy skrtici klapky

[img]

Naposledy editováno 22.12.2009 11:44:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 11:51 | Nahoru | #15

sooky>palivovou mapu podle filtru rozhodne ne ale jak jsi rikal, je to kvuli emisim a kdyz neni spravny pomer nasavaneho vzduchu a paliva, tak ani nejsou "dobre" emise... Takze dava pokyn ŘJ a ta upravuje poměr vstrikovaneho paliva, az je zase optimalni pomer spalin... takze vskutku palivovou mapu neupravuje, ale mnozstvi vstrikovaneho paliva jo... to jsem ale psal...



to máš pravdu, ale zasahuje jen v určitém spektru ot/min, třeba do 3000otáček, pak už to nemá vliv a jede to podle přesně daných pal. map, které jsou nahrány do ŘJ výrobcem moto, tzn. že to jede na mapu dle origo filtru a výfuku, proto se dává PWCR při výměně filtru a laďáku, aby se případně obohatila či ochudila směs ve všech režimech motoru nad ty 3000otáček, kdy už lambda nic nekontroluje a neřídí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 11:58 | Nahoru | #16

dewwil>to máš pravdu, ale zasahuje jen v určitém spektru ot/min, třeba do 3000otáček, pak už to nemá vliv a jede to podle přesně daných pal. map, které jsou nahrány do ŘJ výrobcem moto, tzn. že to jede na mapu dle origo filtru a výfuku, proto se dává PWCR při výměně filtru a laďáku, aby se případně obohatila či ochudila směs ve všech režimech motoru nad ty 3000otáček, kdy už lambda nic nekontroluje a neřídí...



To viš s jistotou, ze to nekontroluje v celem rozsahu otacek? To se mi nejak nezda... :\ Proc by to kontrolovalo jen v nizkych, to musi kontrolovat pořád, ale treba uz pak do toho nezasahuje ridici jednotka. Tohle presne nevim, myslel jsme si, ze to sonda kontroluje a ŘJ upravuje vstik paliva v celem spektru otacek... To by tam jinak ta sonmda nemusela skoro byt, kdyby se, rekneme od 3t ot., jelo podle nahrane palivove mapy... Ale pokud to opravdu vis na 100%, tak to tak vezmem a je to vyřešené

(reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 12:07 | Nahoru | #17
sooky> no kontrolovat může pořád, ale pak už neovlivní tu pal. mapu, řídí to mapu pouze ve spektru ot. v kterých se měří emise, pak už ne, je to hlavně kvůli ekoteroristům a normě Euro X, proto pak skoro každej po tunningu ssání a laufu dokupuje ten PWCR a maže na brzdu kde mu upravěj pal. mapu v celým spektru otáček, kdyby to umělo nastavovat automaticky podle režimu motoru jen dle lambdy na optimální směs, tak ladiči by skoro neměli co žrát

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 13:42 | Nahoru | #18
Ne podle otáček ale podle otevření škrtící klapky
Regulace podle sondy jede až do červenýho, ale jen s lechtáním plynu.
Kdykoliv víc přidáš tak jde mimo hru, směs by měla být cca 12,6:1 u benzínu

Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 14:36 | Nahoru | #19
Kazdej mate trochu pravdy,je to jak u ktery motorky,ale nikdy to neni vic jak max. Do 20% klapky a max 4000 ot. Pak jede jednotka podle prednastavene mapy v jednotce.

(reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 15:07 | Nahoru | #20

Durex>KN tam dát můžeš.Ale nevím,co na to motor se sériovýma výfukama.Když jsem kupoval Busu,tak měla origo laufy a BMC filtr (To je konkurence K&N) a nebilo to ono.Když sem startoval studenou motorku,tak jsem musel dát sytič,jinak chcípla.Po montáži samo-domo laďáků je to o něčem jiném.Nastartuju bez sytiče kdykoliv.
Jinak tím,že tam dáš propustnější filtr (zhruba o 40%) tak za stejnou dobu při sání ti to s K&N nasaje víc vzduchu.Takže aby ta směs nebila chudá a lambda byla kolem 14,7:1,tak by se měl navýšit i podíl paliva ve směsi.Lambda-sonda by si to měla zařídit.



Pyčo takový hrubky "a nebilo to ono" a "směs nebila chudá" , že tě huba nebolí (a pro rejpaly "pyčo" píšu s tvrým "y" aby to nebylo sprostý slovo )

Naposledy editováno 22.12.2009 15:07:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 17:24 | Nahoru | #21

Jurawood>Ne podle otáček ale podle otevření škrtící klapky
Regulace podle sondy jede až do červenýho, ale jen s lechtáním plynu.
Kdykoliv víc přidáš tak jde mimo hru, směs by měla být cca 12,6:1 u benzínu



tohle beru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 19:06 | Nahoru | #22
sooky> Ono se ta přívěra měla zkontrolovat ve 12tis. km, tak jsem ji jen omrknul, poutahoval šroubky a jak se šteluje jsem právě nevěděl a nevím to ani teď, je možné, že se třeba ty lanka za těch 13tis. km, co má motorka cca teď trochu vytáhly. Ale z toho, co píšou v manuálu, jsem to nějak nevykoukal jak na to. Plyn jsem seštelovával několikrát, ale to nepomohlo, sytič nemám a právě bych chtěl nastavit správně nejdřív tu přívěru a pak teda pokračovat dál, kdyby to cuknutí nepřestalo. Filtr jsem taky čistil několikrát, sice není jak novej, ale vyčistil jsem ho co nejlíp to šlo...
Ten snímač polohy škrtící klapky by ale musel nastavit servis nebo ne?

Ladis1> Právě, v zatáčkách je to nepříjemný...

Naposledy editováno 22.12.2009 19:07:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 19:10 | Nahoru | #23

sooky>tohle beru



ber i od Murkina, ten motorky ladí

1 reakcí na tento příspěvek Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 20:59 | Nahoru | #24
Bych si nejdřív došponoval řetěz, mě to pak vždycky cukat přestane.

(reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 21:22 | Nahoru | #25
Hiffson> To mě napadlo jako první, řetěz je našponovanej správně... A psal jsem, že když vypnu klíček, znova zapnu a nastartuju, tak to přestane, nebo to nedělá tolik, takže tím řetězem by to ani být nemohlo. Tohle mi přijde jako kdyby se po každým otočení klíčku něco udělalo jinak, takže to podle mě musí dělat něco, co se při otočení klíčku začne hýbat, takže přívěra, klapky. Nic jinýho mě nenapadá...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 21:40 | Nahoru | #26
Zdeny88> stači servisní manual (sezenes ho treba na motorkarich v motodatabazi v manualech) a udelas si to sam... Tohle na servis neni...

(reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 21:41 | Nahoru | #27

dewwil>ber i od Murkina, ten motorky ladí



Beru Rád se vzdy dozvim neco noveho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

22.12.2009 v 22:19 | Nahoru | #28
sooky> Však podle toho manuálu si dělám na motorce všechno sám od začátku
Přívěru už jsem nejspíš vyřešil, zkusil jsem to ještě jednou podle manuálu a konečně jsem to snad pochopil, zítra to dodělám a snad bude fungovat správně, doteďka to muselo mít hroznou prodlevu, kvůli volnému lanku...

Pár otázek ohledně údržby...

23.12.2009 v 11:39 | Nahoru | #29
Tak bych dal menší průhyb lanek na přívěře, 1-2mm by měly stačit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár otázek ohledně údržby...

23.12.2009 v 18:32 | Nahoru | #30
Zdeny88> uvidis az to projedes...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist