2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Docela mu to brzdí klukovi
rraol>S kámošem jsme na letišti zkoušeli brzdit ze 100 km/h na co nejkratí vzdálenost. Položili jsme batoh a od něj jsme to hamstli. Za dopoledne jsme to celkem zkrátili, první pokusy byly dost dlouhý Osvědčila se mi metoda zadní zadupnout na tvrdo ať píská, párkrát povolit a zase zadupnout aby se gumovalo dalším kouskem gumy a nepeklo se jen jedno místo, a přední intenzivně drtit kam až odvaha dovolí, a kde tuším že je hranice smyku.
Zkušenost je skvělá - nevěřil jsem kolik mám rezerv, brzdná dráha na kterou jsem byl zvyklej jsem zjistil že šla o dobrou třetinu ještě zkrátit, všem doporučuju trochu času tomuto obětovat. Stačí 3 nebo 4 zabrždění, a člověk už to dá o dost metrů míň. A pár metrů se někdy může hodit
no vidíš a věř nebo ne, zadní brzdu by jsi vůbec neměl použít. Tvůj cíl je dostat se s brzdnou silou až tam, kdy se ti odlepuje zadní kolo. Ne dál. Aby to nešlo do stoppie, nesmí člověk ztuhnout v rukách a horní části těla. Použítím zadní brzdy jenom přivoláváš smyk zadníhho kola, což tě rozhodí a to je nežádoucí.
RUTAN>no vidíš a věř nebo ne, zadní brzdu by jsi vůbec neměl použít. Tvůj cíl je dostat se s brzdnou silou až tam, kdy se ti odlepuje zadní kolo. Ne dál. Aby to nešlo do stoppie, nesmí člověk ztuhnout v rukách a horní části těla. Použítím zadní brzdy jenom přivoláváš smyk zadníhho kola, což tě rozhodí a to je nežádoucí.
u sportů apod. se s tím dá souhlasit, ovšem je spousty motorek kde je těžiště natolik vzadu že ani s nejlepší gumou na předku stopie neuděláš, dále jízda v tandemu s bagáží apod.
I na mé CB500 se předek utrhne na suchym hrubym asfaltu (pneu avon) dřív než jakýkoli náznak stopie, takže zadní brzdu bych tak jednoznačně nevylučoval! Rozhodně dobré si to intenzivní brždění párkrát vyzkoušet, pak teprv člověk pozná jak na tom ta která motorka se zadní brzdou je...
Ještě k tomu ABS na suchu, teoreticky může být dráha delší, ale v praxi jsem to během žádného z tréningů neviděl, prostě ABS i na suchu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Docela mu to brzdí klukovi
RUTAN>no vidíš a věř nebo ne, zadní brzdu by jsi vůbec neměl použít. Tvůj cíl je dostat se s brzdnou silou až tam, kdy se ti odlepuje zadní kolo. Ne dál. Aby to nešlo do stoppie, nesmí člověk ztuhnout v rukách a horní části těla. Použítím zadní brzdy jenom přivoláváš smyk zadníhho kola, což tě rozhodí a to je nežádoucí.
Viděl jsi moji motorku? S tou stopie neuděláš. Dřív než do stopie se přední kolo hamstne a začne přeskakovat a uletí do strany - to sem zažil jednou a je to hroznej pocit, hned jsem to pouštěl a ustál jen tak tak... a nebo se utrhne a ujede do strany - oboje je hnus.
Ale jednou se mi povedlo asi metr gumovat oběma zároveň, ohned jsem povoloval přední aby se chytlo.
Prostě choppera do stopie nepostavíš, a to že mi plave zadní kolo pod prdelí mi vůbec nevadí, i tak jsem schopen sedět v klidu a řídit směr.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR | JorgeRs | 6 | 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new |
35kw na A2 Honda CBR 600RR | Honza259 | 7 | 8.12.2023 v 07:30 kokoška. |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR | LuuKeW | 20 | 9.5.2023 v 14:35 Metric |
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 | Risek55 | 26 | 30.4.2023 v 19:55 Gahan37 |