globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: USD vidle-výměna oleje+gufer ???
29.11.2009 v 12:30
Chci se pustit do výměny tlumič. oleje + gufer na Hayabuse(rok 03), která má USD vidlice.

Kdysi jsem si takto dělal vidle na Erefu-9vítce, kde jsou vidlice klasický a bylo to v pohodě.

Má někdo zkušenost a poradí, jak na to?
Jestli u těch USD neni zapotřebí, např. nějakej specielní vercajk ap.

Podle manuálu je tam zapotřebí spec. nářadí, ale to je v manuálu skoro u všeho...

Nejlépe někdo, kdo dělal už konkrétně vidle na Busu, ale princip u těch USD bude asi u všech stejnej, nebo hodně podobnej...(stejný budou mít beztak Telata a ost. GSX-era...)

Případně doporučte rovnou gufera a osvědčenej olej(chtěl jsem vzít např. gufera "Ariet" z E-shopu, kde nakupuju vše na motorku,ale pak se doslechl,že Ariet nebrat, že nejsou kvalitní...)



Díky.

1 reakcí na tento příspěvek USD vidle-výměna oleje+gufer ???

5.12.2009 v 16:21 | Nahoru | #31
motorex a predepsanou viskozitua spokojenost

(reakce na) USD vidle-výměna oleje+gufer ???

6.12.2009 v 22:14 | Nahoru | #32
adahaya> ale jaká je předepsaná viskozita-tu jsem nikde nenašel

2 reakcí na tento příspěvek USD vidle-výměna oleje+gufer ???

7.12.2009 v 08:35 | Nahoru | #33
Jak to řešíte , měníte tyto věci preventivně(a po jaké době), nebo až když to začne někde prosakovat???

Mě nic nikde neteče, ale 3 roky s mašinou jezdim a myslim, že je na čase ten olej vyměnit...

Ty gufera se asi mění automaticky,i když netečou....?

edit: překlep

Naposledy editováno 07.12.2009 08:35:53

(reakce na) USD vidle-výměna oleje+gufer ???

7.12.2009 v 09:52 | Nahoru | #34
mari> Jestli máš vše ok tak to neřeš. Na ty mojí na to nikdo 8 roků ani nešáhnul a ten olej bude KO nehledě na to,že se mi ve vidlích něco nezdá,tak se na to mrknu. Jestli ti to všechno chodí a nikde nic nerosí,tak fakt asi nic neřeš.Ale znám to, pro ten pocit ...

1 reakcí na tento příspěvek USD vidle-výměna oleje+gufer ???

7.12.2009 v 10:58 | Nahoru | #35
jo tak tu viskozitu uz nevim,ale myslim,ze v suzuki ti ji reknou anebo se zeptej stanika(stanikk)ten ma kompletni manual.a jesti jenom vymenis olej,tak nemusis davat nove gufera,protoze tim padem tu vidli nemusis rozdelavat,ale ja bych to vymenil uz asi vsecko

(reakce na) USD vidle-výměna oleje+gufer ???

7.12.2009 v 11:32 | Nahoru | #36
mari> no jestli je vse ok tak nic nemen.ten olej tam vydrzi hodne dlouho.vymen az kdyz potecou.jako me ted.. taky budu ted delat USDčka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) USD vidle-výměna oleje+gufer ???

7.12.2009 v 12:10 | Nahoru | #37
adahaya> no to já mám taky komplett manuál-a asi ve třech verzích,ale tam je pouze suzuki specifikace a o viskozitě ani vidu ani slechu. A pochybuji,že by mi v suzuki něco řekli. Jediný co z nich vypadne bude,abych si to k nim dal udělat a na to jim kácim. Protože to stejně nerozeberou a nechaj to jak to je a akorát to naučtujou-bežná praxe
Jinak když už budu mít vidle venku,tak je zbytečný ušetřit 4 kila za gufera a pak se třeba divit,že mi během sezóny začnou rosit

(reakce na) USD vidle-výměna oleje+gufer ???

7.12.2009 v 13:17 | Nahoru | #38
Durex> zdar pro tu tvou motku tam ma byt 10W nebo 15W.. dle toho jakou chces mit tuhost. jinak to mas tady vse

edit: viskozita tam je pod: Gabel pro Holm

Naposledy editováno 07.12.2009 13:18:54

USD vidle-výměna oleje+gufer ???

7.12.2009 v 14:14 | Nahoru | #39
samo,ze je lepsi vymenit vse kdyz uz tak uz no ni?

USD vidle-výměna oleje+gufer ???

8.12.2009 v 11:49 | Nahoru | #40
Do Busy bych použil olej tak SAE 10W, 15W bych tam nedával, bude to moc tvrdý, u ZXR sem použil 5W a i tak je vidle docela tuhá. Na tych našich polňačkách je to nic moc, ale na lepší cestě to drží jak přibitý Jinak se dělá tlumičový olej i s viskozitou SAE 2,5W, to je nejmíň co sem viděl.

USD vidle-výměna oleje+gufer ???

8.12.2009 v 12:30 | Nahoru | #41
mno myslim ze tam ma byt ten 10w,ale nejsem si jisty

USD vidle-výměna oleje+gufer ???

8.12.2009 v 12:45 | Nahoru | #42
V manuálu píšou jen Suzuki Fork Oil L01, parchanti :\ Kdo má vědět co to je, a dát ruku na to že to nepoužívaj ani u nás v Suzuki. Díval sem se i do motodat co mám doma a tam je taky jen L01

USD vidle-výměna oleje+gufer ???

8.12.2009 v 14:07 | Nahoru | #43
Fork oil L01 má viskozitu 15.5 (neplést s označením oleje jako je 10W nebo 15W) tuto viskozitu získáte namícháním dvou olejů od motulu a to 80% 2,5W a 20% 5W tím dostanete viskozitu 15,6. Tabulka viskozit zde: www.motul.co.jp/eg/product_line_up/fork_brake_others/images/PDF/forkoil_factoryline_blendchart.pdf

Taky jsem si užil než jsem to našel pro kawu, v manuálu bylo taky jen khl 15-10, dle tabulk jsem namíchal oleje a je to.

1 reakcí na tento příspěvek USD vidle-výměna oleje+gufer ???

8.12.2009 v 14:48 | Nahoru | #44
Fugo>perfektní stránky S takovýmhle označením viskozity sem se ještě nesetkal, ve škole nám pořád mlely o viskozitě když sme brali oleje, ala o tomhle se nikdo nezmínil.
Já mám v manuálu na Kawu napsané přímo: oil fork SAE 5W. Ale teď do manuálů píšou už jen jejich vnitropodnikové označení aby si to lidi nemohli udělat sami a šli s tím do autorizovaného servisu.

(reakce na) USD vidle-výměna oleje+gufer ???

8.12.2009 v 17:32 | Nahoru | #45
mischa638> Tak to já už sem se s něčím setkal. Je to jako u nás v práci,kdy se viskozita měří v sekundách-kdy musí při 20 Celsia obsah Fordova pohárku s průměrem 4mm vytýct za 44 sekund

1 reakcí na tento příspěvek USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.12.2009 v 01:25 | Nahoru | #46
Durex> to sou mi věci Tak mi sme to ve škole brali jen to okrajově, prostě sme si jen řekli co to viskozita je, že vyjadřuje vnitřní tření molekul v kapalině a má vliv na tekutost kapaliny, ale nesmí se to plést s hustoutou což je objemová hmotnost. Měli sme super mistra, který nám uváděl takový dobrý příklad jako je voda a olej. Voda má větší hustotu a menší viskozitu, kdežto u oleje je to naopak.
A co děláš za prácu, že tam provádíte takové pokusy?

(reakce na) USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.12.2009 v 09:54 | Nahoru | #47
mischa638> Před procesem vulkanizace se musí kov aby se spojil s pryží nastříkat spojovacím nástřikem a ten musí mít tu správnou viskozitu. V našem případě je dána viskozita v sekundách Jinak výrábíme tlumiče torzních kmitů-česky to jsou řemenice na klikovky a podobně

1 reakcí na tento příspěvek USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.12.2009 v 09:58 | Nahoru | #48
Durex>Zajímavá práce

(reakce na) USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.12.2009 v 13:47 | Nahoru | #49
mischa638> po 5-ti letech mi to už ani nepřijde ...

USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.12.2009 v 19:30 | Nahoru | #50
To je možný, ale furt lepší nějaká práce, než žádná. Já sem vylezl ze škoky a ani zaboha nemůžu nic sehnat. :\

1 reakcí na tento příspěvek USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.2.2010 v 14:15 | Nahoru | #51
tak dneska jsem se konecne dostal na meneni gufer ale mam problem i kdyz mam jeste celej tlumic slozenej tak mi nejde povolit ten imbus dole jenom s mi protaci a to by ale nemel ne ? kdyz tam mam nahore jeste zatku a celej pohromade.. nevite nekdo co s tim jak ho povolit? dik

(reakce na) USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.2.2010 v 14:24 | Nahoru | #52
tinky_linky> pneumatickou utahovačkou(pistolí), maj ji v každém pneuservisu, tak vydělej šavle z motky a vej je sebou někam kde maj tu bouchačku, tím to musíš na 100% povolit Nebo ještě sehnat nebo udělat přípravek, kterým se to zevnitř vidle dá zaaretovat,aby se to neprotáčelo.

USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.2.2010 v 14:28 | Nahoru | #53
jenze to byt musel rozebrat pak celej tlumic a to chci vymenit spodem jak tu nekdo psal podle amiku takze asi vyrazim do pneuservisu

USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.2.2010 v 15:46 | Nahoru | #54
tinky_linky> bud udelatko..nebo fnknout pistoli...nebo pod tlakem..coz je drbarna

1 reakcí na tento příspěvek USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.2.2010 v 20:35 | Nahoru | #55
takze nakonec jsem si udelal takovej forychtunk protoze ten imbus nesel povolit a protacel se ale pak uz to slo samo takze hotovo

(reakce na) USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.2.2010 v 20:41 | Nahoru | #56
tinky_linky> no vidíš, zlatý český ručičky

USD vidle-výměna oleje+gufer ???

9.2.2010 v 20:53 | Nahoru | #57
jj presne tak

USD vidle-výměna oleje+gufer ???

20.3.2010 v 12:16 | Nahoru | #58
Tak jsem objednal tlumič. olej od Motorexu a to 10W, souhlas???

1 reakcí na tento příspěvek USD vidle-výměna oleje+gufer ???

20.3.2010 v 13:00 | Nahoru | #59
no čistě teoreticky, pokud tam máš mít ten L01 kde je viskozita dle té tabulky 15.5 a chceš tam dát od motorexu 10W kde bohužel nevím jakou má hodnotu ale teoreticky by mohl mýt podobnou jako ten motul 10W, no a kdyby měl tak tam dáš 1x tak hustší olej než tam má být. Měl sis koupit ty oleje dva jak se píše v té tabulce a smíchat je v poměru 80/20% 2,5W/5W od motulu a dastal by ses na 15.6 což je pořád blíž než 36 což by snad mohla mít ta 10W.

USD vidle-výměna oleje+gufer ???

20.3.2010 v 13:03 | Nahoru | #60
jo a na data z louis bych moc nespoléhal, u mojí moto tam je taky napsáno olej 10W ale spíš věřím origo kawa manuálu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist