globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak povolit olejový filtr
27.11.2009 v 04:49
Zdravím všechny, měním olej, ale ne a ne povolit olejový filtr.
Je to docela blbě přístupné - spodem pod motorkou dírou v kapotáži. Kolem filtru jsou navíc z obou stran svody.

Mám řetízkový klíč a zkoušel jsem to i francouzákem, ale buďto to s tím neumím, nebo je to tak zatáhlé že ne a ne povolit.
Uvažuju, že prostě ten filtr nabodnu příčně šroubovákem, kterým pak otočím, ale mám obavu, že bych ten filtr mohl rozpárat a pak už by to sundali jenom v servise. Nerad bych to nějak zku...
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 06:21 | Nahoru | #1
tím šroubovákem to jít může. Dotahovalo to prostě prase. Nechápu,proč to někdo tak rve. Já filtry utahuju jen rukou a to s citem.
Jinak pokud se tam vlezeš,zkus i hasák. Filtr klidně zmačkni,nic tím nepokazíš.

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 06:35 | Nahoru | #2
Jsem taky ten, co před montáží naolejuje kroužek (já ještě lehce zaliju filtr aby už byl mokrej) a pak rukou dotáhnu.

S čistým svědomím bych ho probodnul šroubovákem a vyšruboval takhle...

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 06:40 | Nahoru | #3
Hele na ,,samodomo,, pokud nemáč klíče na golu ( každý je spec na určitou velikost filtru), a nejde ti to povolit, tak tam narvi šroubovák skrze celý filtr jde to bez problémů - taky jsem to už párkrát dělal. Ještě je super povolovák od tony - řetízovej na golu.

2 reakcí na tento příspěvek Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 06:41 | Nahoru | #4
Toho křupana,co to dorve jak cyp, patří nakopat do koupí...

(reakce na) Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 06:47 | Nahoru | #5

prackarr>Toho křupana,co to dorve jak cyp, patří nakopat do koupí...



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 06:56 | Nahoru | #6
prackarr> Hehe, protože mě baví jezdit a ne ležet pod moto a vylévat olej do kanálu, tak to dávám do servisu, přístup k filtru u BMW neumožňuje použít řetízkový ani hákový klíč, jen násuvný, a filtry s matkou na dně se nedělají. Filtr tam dávali oni a povolit jim nešel, asi se přitavil, když jsem jel na víkend do Zadaru a zpět Tak filtr propíchli a zase smůla, nakonec museli nechat vyrobit povolovák se 3 hroty... není to jen o dotahování a mazání těsnění, je to o tom, že výrobci šetří, časem budou těla filtrů ze staniolu

(reakce na) Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 07:03 | Nahoru | #7

rrss>prackarr> Hehe, protože mě baví jezdit a ne ležet pod moto a vylévat olej do kanálu, tak to dávám do servisu, přístup k filtru u BMW neumožňuje použít řetízkový ani hákový klíč, jen násuvný, a filtry s matkou na dně se nedělají. Filtr tam dávali oni a povolit jim nešel, asi se přitavil, když jsem jel na víkend do Zadaru a zpět Tak filtr propíchli a zase smůla, nakonec museli nechat vyrobit povolovák se 3 hroty... není to jen o dotahování a mazání těsnění, je to o tom, že výrobci šetří, časem budou těla filtrů ze staniolu


Já na svých motorkách a autech mažu gumku nového filtru olejem,dotahuju s citem a nikdy se mi nestalo,že bych to po sobe zase rukou nepovolil!
Zadar a zpět,nebo Praha střed-Průhonice a zpět mají oboje na povolení stejný vliv. Jak se může delší jízdou?
Prostě to tam dorvalo prase na sucho a hotovo.
Normální člověk to dá tak,že to jde povolit.
P.S. při výměně oleje pod motorkou neležím. Nejsem příznivec kucení doma za každou cenu,ale olej si snad umí vyměnit i ženská,ne?

Naposledy editováno 27.11.2009 07:04:34

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 07:28 | Nahoru | #8
Já mám na fitr takové oko (něco jako stahovací tero-sponka )a ta spona má na vnitřní straně vytlačené takové zuby a těma se to vždy docela slušně zakouslo do toho filtru ,že šel odrazit.
Ale jak to tady už padlo, mám i kamaráda kterej na svém litrovém géčku to nedělá jinak než ,že na férovku proráží šroubovákem plášť abych byl konkrétně prorazí to "cugrunt" a pak otoč a zatím vždy mu to vyšlo .. tak nevím :\
Edit: ale tento způsob s tím šroubovákem se mi poněkud nešťastný zdá se mi Rozhodně bych doporučoval asi až jako poslední variantu když všechno selže

Naposledy editováno 27.11.2009 07:30:49

1 reakcí na tento příspěvek Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 08:37 | Nahoru | #9
pokud tam dostaneš ten řetězovej klíč tak to s tím jít musí, kdyžtak bych do toho klíče dal pár ran kladivem.

(reakce na) Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 08:44 | Nahoru | #10
Generiq: Omotej filtr pár závitama hrubého špagátu (perfektní je švihadlo, protože má rukojeti), konce vytáhni na bok, napni, a párkrát škubni za jednu rukojeť tak, aby špagát točil filtrem ve směru povolování. Většinou se to na pár pokusů utrhne a normálně to pak vytočíš.
Šroubovák je taky dobrá metoda, akorát špinavější.

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 09:03 | Nahoru | #11
jo jo při prorážení šroubovákem, je dost často olej rozsetej v okolí :/, ale jinou metodu snad ani nepoužívám (měl jsem klíč, ale po prvním pokusu letěl někam daleko)

1 reakcí na tento příspěvek Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 09:20 | Nahoru | #12
Tak na to mám krásnou radu, která nádherně funguje a je naprosto jednoduchá. Potřebuješ jen pásek od kalhot Provlíkneš ho přeskou, nasadíš na filtr a utáhneš ho tak, jako když si utahuješ opasek u kalhot. No a pak už jen zabereš a filtr nádherně povolí.....vyzkoušeno na kurevsky utaženém filtru a krásně to šlo....ideální je kořený pásek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 10:22 | Nahoru | #13

saly.pce>Tak na to mám krásnou radu, která nádherně funguje a je naprosto jednoduchá. Potřebuješ jen pásek od kalhot Provlíkneš ho přeskou, nasadíš na filtr a utáhneš ho tak, jako když si utahuješ opasek u kalhot. No a pak už jen zabereš a filtr nádherně povolí.....vyzkoušeno na kurevsky utaženém filtru a krásně to šlo....ideální je kořený pásek



Souhlas ja použivam nějaky stary řemen ještě po dědovi hold kdysi nebyli gumlana.

(reakce na) Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 10:30 | Nahoru | #14

Pjercak>Souhlas ja použivam nějaky stary řemen ještě po dědovi hold kdysi nebyli gumlana.



Jo jo, přesně tak, to je nejlepší způsob

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 10:30 | Nahoru | #15
Filter by sa mal utahovat rukou. Mne na aute super mechanik utiahol filter klucom tak,ze sa preliacil dovnutra. Uz sa bojim,ako ho vobec vyberiem. Skrutkovac tam nevojde. Zrejme to dopadne tak,ze sa utrhne drziak a bude musiet von motor+novy vymennik tepla za 200 eur. Ponaucenie>filter utahjte rukou a mente ho sami,ked to ide. Inak su klce na filtre s 3 rukami,tie sa daju pouzit tam,kde je malo miesta.. Stoji zhruba tolko,co retazovy a chxti filter pevnejsie.

2 reakcí na tento příspěvek Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 11:22 | Nahoru | #16
Díky všem z arady. Nejdřív zkusím špagát, pak řemen a nakonec teda šroubovák, když všechno selže.

Taky jsem kur*oval na toho, kdo to dělal. A pak na toho, kdo dělal ten řetězový klíč, když mi zůstala gumová rukojeť v ruce

(reakce na) Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 11:39 | Nahoru | #17
Generiq> Ja teda kdyz menil u GPZ olejovy filtr tak jsem si radeji sundal klin a pak povolil a slo to krasne

(reakce na) Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 11:47 | Nahoru | #18
Generiq> Tak tohle mám za sebou, stejnej problém, nepomohlo nic, tak jsem vzal nějakej obří hřebík, v průměru měl cca 8mm, dlouhej asi 200m, prorval to skrz obě stěny filtru a zabral... Hřebík se ohnul a filtr držel dál... Tak jsem tam nakonec nabouchal nějakou tvrzenou kulatinku a tou to už šlo, ale bylo to utažený pomalu jak osa kola, nabouchával jsem to tam na 5x než to šlo rukou, protože tam mám taky hodně málo místa a šlo vždy otočit jen asi o 1/4 otáčky. Bezva odpoledne to bylo no, olej všude... Filtr mi takto dotáhli v MMB Mladá Boleslav, jinak mám se servisem jen dobré zkušenosti.

(reakce na) Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 12:04 | Nahoru | #19

rrss>prackarr> Hehe, protože mě baví jezdit a ne ležet pod moto a vylévat olej do kanálu, tak to dávám do servisu, přístup k filtru u BMW neumožňuje použít řetízkový ani hákový klíč, jen násuvný, a filtry s matkou na dně se nedělají. Filtr tam dávali oni a povolit jim nešel, asi se přitavil, když jsem jel na víkend do Zadaru a zpět Tak filtr propíchli a zase smůla, nakonec museli nechat vyrobit povolovák se 3 hroty... není to jen o dotahování a mazání těsnění, je to o tom, že výrobci šetří, časem budou těla filtrů ze staniolu



Coo máš za Bawca ? GSko ?

Na olejovej filtr u BMW se dělá taková "miska" jako nástavec na golu pro povolování. A filtr s maticí na dně se též vyrábí , dělá ho KNko.

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 12:49 | Nahoru | #20
Generiq> Kdyby všechno ostatní selhalo, tak prostě vem majzlík a kladívko a bouchni na límec filtru (a snaž se nebouchnout na dosedací plochu na motor) a jak se límec zkřiví, tak filtr povolíš bez problémů...Jsem to kdysi taky řešil...Takovej ten páskovej povolovač filtrů se rozpadl, páskem do kalhot to nešlo a šrobovák filtr jen rozkuchal a s filtrem to ani nehlo.
(BTW ten filtr jsem takhle neutáhl já, ale už to bylo...)

rrss> Doufám, že si děláš prdel s tim vylejvánim oleje do kanálu a že si to nikdy neudělal! Takhle blbej snad nikdo bejt ani nemůže...Se starym olejem do sběrnýho dvora!

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 12:52 | Nahoru | #21
já na to mám takový přípravek., je to takové "Y" s řetízkem...

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 13:15 | Nahoru | #22
trapny je i umistit vyrobcem filtr takto jinak musi jit rukou,sroubovakem bych to nedelal,hodne slabej plech a rve se to a filtr stoji a toho oleje vsude.reminek,provazek jo.a pak je dobry filtr napustit olejem,maze to az za dost dlouho,takhle to bude rychly.

1 reakcí na tento příspěvek Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 13:22 | Nahoru | #23
já používám tenhle klíč a tím to spolu s kladivem musí jít snad v každém případě.

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 13:44 | Nahoru | #24

(reakce na) Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 14:01 | Nahoru | #25

Stev>já používám tenhle klíč a tím to spolu s kladivem musí jít snad v každém případě.



TEN MÁM TAKY A JE SUPER!!!

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 14:49 | Nahoru | #26
Ty plasty přez který spodem nemužeš tam necháš?? nenateče ti na ně olej?
jinak řetízkáč,a jeto,,nebo šroubovák,kladivo,a normál ho prorazit,a vytočit,, stejně dáš novej at se daří

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 14:54 | Nahoru | #27
popruh s ráčnou (je to jen vymakanější obdoba páskové metody )

Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 15:00 | Nahoru | #28
tak jsem si to přečetl ještě jednou a pokud jsem to dobře pochopil, tak ten spodní klín co drží na 4 šroubech určitě sundej

1 reakcí na tento příspěvek Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 15:30 | Nahoru | #29
Neřeš takový detail, normálně ho prožeň velkým šroubovákem, počkej až vyteče olej a normálné ho povol. Doporučuji filtr KN ,má na čele integrovanou matici na klíč. Ta stokoruna navíc se vyplatí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak povolit olejový filtr

27.11.2009 v 15:32 | Nahoru | #30

mirektds>Neřeš takový detail, normálně ho prožeň velkým šroubovákem, počkej až vyteče olej a normálné ho povol. Doporučuji filtr KN ,má na čele integrovanou matici na klíč. Ta stokoruna navíc se vyplatí.



a co teprv takhle:


tam dostanes klic rovnou k filtru:)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel


TOPlist