globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls
7.11.2023 v 21:45
Zdravím chlapy a děvčata starší generace, co se vyznají v těchto starších karburátorových motorkách.
Jedná se o Kawasaki GPZ 500 S, r. v. 2000, tyhle motorky se dělaly v mnoha výkonech 25, 28, 35, 37, 44 kW. Já mám v papírech napsáno zavřeno na 25 kW při 8500 ot. z 44 kW při 9500 ot., avšak je otevřená, ale asi jen na 35 kW, do 140 to táhne krásně, pak se to zpomalí do 160 a po delší době s větrem v zádech to jede 170(tachometr). Na internetu píšou lidé, co to měli, že jim to jede 200, to mě ani z kopce. Jak otevřu na 44 kW??? Měli jste někdo tuto motorku? Kolik vám jela? Nebo podobnou(stejný motor) Kawa Kle 500, ER5? Slyšel jsem že ER5 jede 170 a to má 37 kW a horší aerodynamiku, tak já fakt nevím. Já vím těch 7 kW zas není takový rozdíl. Tahle motorka má všechen výkon až nahoře a přijde mi, že největší zátah přijde v 8000 a od 8500 to do konce nemá špičku, ztratí dech.
Zúžené sání nemám, vzduchový filtr úplně nový, karburátory čerstvě vyčistěné ultrazvukem, tlaky jsem neseřizoval, hlavní tryska v karburátoru je 130 jak má být, doraz na plynu není, tak čím to může být??? Po vyčistění karburátorů to jede lépe odspodu, ale navrchu stejně.
Tady: https://kle500.com/otevreni.php
Jsem zjistil, že to může být dírami v šoupátku nebo pružinami na membráně, ale je to napsáno dost polopatě, můžu zkusit nějakou díru zacpat...
Moje šoupátka viz. Foto.
Kdo víte raďte prosím.

Naposledy editováno 09.11.2023 03:20:33

2 reakcí na tento příspěvek Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

7.11.2023 v 21:58 | Nahoru | #1
Jak se z fotky pozná, jestli je nebo není tužší pružina nad šoupátkem? Svody jsi měl dole, jestli tam nejsou nějaké clony? Spíš, než pomocí rychloměru, zkus svoje pocity dát dohromady s tím, co ukazuje otáčkoměr.
Jinak KLE a GPZ mají hlavně odlišné vačky a karburátory, proto ten rozdíl ve výkonu a jízdním projevu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

7.11.2023 v 22:54 | Nahoru | #2
Kohlstein> Otáčkoměr ukazuje to co má, motorka jde normálně vytočit do 10 000. Svody jsem dole neměl. Pružina tužší?! Nemám s čím porovnat. Staré GPZty jely víc?!

Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

7.11.2023 v 22:58 | Nahoru | #3
Tryska


Naposledy editováno 07.11.2023 22:59:06

(reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

7.11.2023 v 23:00 | Nahoru | #4
Kohlstein> Takže KLE tahá víc odspodu a GPZ až nahoře?

Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

7.11.2023 v 23:12 | Nahoru | #5
GPZ 500 S jsem míval před drahnou dobou, ale že jede přes 200 km/h tachometrových si pamatuju dobře.

Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 12:30 | Nahoru | #6
Díry z boku šoupátek by to mohly být, tak jsem to měl na ER-5. Ale jak píše Kohlstein, těch rozdílů může být víc, jako ty vačky.

Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 13:54 | Nahoru | #7
Bohužel nemůžu poradit konkrétně, nevím. Jen můžu potvrdit, že když jsem měl před 10 lety mou starou GPZ500S z roku 1990 (ještě na 16" kolech) tak měla v TP 43 nebo 44kW, táhla až do omezovače jak smyslů zbavená a těch tachometrových 200+ se mnou absolvovala opravdu mnohokrát. Teda když jsem byl zrovna na německý dálnici

Moc rád na ní vzpomínám, koupil jsem ji jako starýho otloukánka za 13.000 Kč na Jawáče, Zimáče a do práce, ale co jsem se na ní vyblbnul a vylítal a jak mě bavila. Bylo mi jí pak líto prodat dál, ale holt no ... ale mám tám komentář z roku 2021 od současného majitele, že ještě žije a jezdí, z čehož mám vážně radost

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 17:28 | Nahoru | #8
blingdoogie> omezující, je ta díra v šoupátku, co máš na 2. a 7. foto, těsně u palce buď sehnat šoupátka druhé, nebo jsem to několikrát i zalepoval, ale udělat to pořádně, je celkem "oser": díru projedu jemným závitníkem-jehlovým pilníkem, tam vytvořím několik záseků-dokonale odmastit-z vnitřní strany podlepit silnější páskou-díru vyplnit tekutým kovem-po vytvrzení, venkovní povrch, zabrousit do roviny a nezapomeň vyloupnout tu lepicí pásku z vnitřku

(reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 17:42 | Nahoru | #9
PETARDAK> myslel jsem si že ta díra tam být nemá, na něčem jsem to řešil výměnou šoupat

1 reakcí na tento příspěvek Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 17:44 | Nahoru | #10
No vidíš, Petarďák na to kápnul
Šoupátko se nezvedne výš, než jen tak, že se ta díra kousek odkryje a nad šoupátko se dostane atmosférický tlak. Jak jednoduše se tím dá ladit výkon - 27 PS, nebo 25 kW, nebo 35 kW ... , stačí posunout díru.

Kdybys sháněl nová šoupátka, tak ta bez díry mají číslo 16126-1186, s dírou 16126-1192

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 19:24 | Nahoru | #11
PETARDAK> Jo máte pravdu, teď jsem to našel na nějakém německém webu, že je to opravdu tou dírou nahoře. A ta díra dole tam má být to je OK jo?
Jinak našel jsem na partsdepotu že originální 2x šoupátka okolo 4000 Kč anebo nějací Němci to řeší takhle:

Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 19:31 | Nahoru | #12
jen si to tu značkuji

(reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 19:33 | Nahoru | #13
Kohlstein> Kde jsi vzal čísla těch dvou druhů šoupátek? Na partsdepotu je jen tohle:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 20:40 | Nahoru | #14

blingdoogie píše: PETARDAK> Jo máte pravdu, teď jsem to našel na nějakém německém webu, že je to opravdu tou dírou nahoře. A ta díra dole tam má být to je OK jo?



Ta spodní díra je ok, tou jde podtlak ze sání, který vlastně zvedá šoupě... dokonce zvětšováním té spodní díry, se dá "ladit, ostrost reakce na otočení plynem"... ale to už je jiný level

1 reakcí na tento příspěvek Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 20:51 | Nahoru | #15
No nevím proč můj příspěvek je ignorovaný, ale aspoň vám to Petarďák polopatě vysvětlil. Taky jsem to na ER5 zalepoval dvousložkovým lepidlem.

(reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 21:30 | Nahoru | #16
Pedl> Sorry, přehlídl jsem se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 21:44 | Nahoru | #17
PETARDAK> Tak díky moc chlapy, zdá se, že to bylo vymyšleno tak, že se mají měnit celá šoupátka, ale když chce člověk ušetřit, musí si poradit jinak. Ten tekutý kov je dobrý nápad nebo ten měděný váleček od Němců. Jinak poslední dotaz, jehly nejsou potřeba měnit? Někde psali že jsou 2 druhy, ale možná jsou to bludy. Jen se ptám jestli o tom něco víte. Jinak díky moc.
Stejně jsem z toho v prdeli, ta motorka až zas tak špatně nejela, až od těch 140 se to projevovalo, to je mazec, že i 500 dvouválec dokáže jet 200. Třeba Aprilia Pegaso 650 má 35 kW a ve 160 konec, ale zas je to enduro. To je asi fakt nejsilnější 500. Ale to omezení výkonu je myslíte fakt přesně 25 kW??? Ono se to projeví až od 8500 né? Protože odspodu to špatně fakt nejede. Přece s 25 kW a 180 kg beze mě se dá jet 160? To jako vážně, se mi nezdá. Jestli jo tak jak to pojede až se to otevře ty vole... Jako jestli bych s tímto omezením vzal tu motorku na brzdu a on by tam fakt naměřil ne víc jak 25 kW tak bych se divil, protože mi nepřišlo že bych byl pomalejší než kámoš na Pegasu s 35 kW. Ale je fakt, že jsem na ní nejel a nezkoušel dát plnej, asi fakt celou dobu jezdím na 25 kW mašině a přijde mi to solidně silný, to je fakt v prdeli.......

1 reakcí na tento příspěvek Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 21:46 | Nahoru | #18
Já koupil ER5 normálně s full výkonem a pak v létě na dovolené náhlý pokles výkonu, a pak při rozdělání karbošů jedno šoupátko mělo tu díru odhalenou. Bylo to zalepené nějakýma gumovýma zátkama. Pak jsem to tu podle rad ostatních vyřešil tím dvousložkovým lepidlem, vím že dva roky to bylo ok, než jsem ER5 prodal.

Jinak ER5 mi jela určitě aspoň tachometrových 180, ale maximálku jsem zkoušel vyjímečně.

Jo a jak bylo zmíněno, ještě i na vačkách a dalších drobnostech záleží.

Naposledy editováno 08.11.2023 21:49:58

(reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 21:48 | Nahoru | #19
blingdoogie> Jako tohle má výkon až nahoře a to Pegaso je jednoválec, takže logicky to odspodu bude připadat silnější ale ty vole no já jsem z toho furt hotovej......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 21:53 | Nahoru | #20
Pedl> Tak já asi fakt celou dobu jezdím na 25 kW motorce a cítím se jak je to silný, já jsem fakt v prdeli....
Ale jako fakt je možné, že 25 kW motorka, co má 180 kg, já 80 kg a OK má dobrou aerodynamiku, dokáže jet v pohodě 160? Asi jo.

(reakce na) Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 21:56 | Nahoru | #21
blingdoogie> Srovnávám to třeba s Aprilii RS 125, která má otevřená a potuněná třeba 25 kW, ale je mnohem lehčí, tak jede kolik 190? 180?

Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

8.11.2023 v 22:07 | Nahoru | #22
Nemá smysl moc porovnávat rozdílné motorky. Jiné motory, jinak zpřevodované, taky jak píšeš jiné hmotnosti a taky výrobcům nejde vždy jen o největší maximálku, ale ať to prostě jede dobře v nejvíc používaných rychlostech.

Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Škola poraďte pls

9.11.2023 v 09:07 | Nahoru | #23
Tady jsou německé varianty škrcení: https://asphaltpira...z-500-s-entdrosseln/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel
Hledám servis Kawasaki GPZ 500 Anthony30CBR 6 26.7.2022 v 06:34 Gahan37


TOPlist