globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spálené těsnění?
 
20.7.2007 v 13:32
<strong>Dá se nějak poznat spálené těsnění pod hlavou, aniž bych rozdělával (nechával rozdělat) motor</strong>?
V horku jsem jel s naloženou ZRX 1000 a asi po 250 km jsem si všiml, že za městem mě svítí kontrolka teploty (už nějakou krátkou dobu svítila, protože jsem na ni neviděl přes tankvak). Doufal jsem, že se to po rychlejíš jízdě samo uchladí, což se mi několikrát při stání na semaforech stalo. Když se tak neděle (asi 5-10 km) předjel jsem kámoše, abych mu to naznačil a při té rychlejší jízdě z kopce se to uchladilo a bylo vše v pohodě do dalšího města. Protože kontrolka svítila i za městem a to celkem dlouho dobu, zatavili jsem a zkontrolovaly kapalinu v expanzce, kde jí bylo dost (maximum). Motorka se sama větrákem uchladila a byla v pohodě do dalšího města, kde se vše opakovalo. Celkem jsem takto na ní najel tak 30 km.
V kempu po sundání nádrže jsem zjistil, že v systému chybí asi přesně 1 litr kapaliny. Tak jsem ji dolil a druhý den ve stejné teplotě i tempu bylo vše v pořádku. Jen jednou zase začala hlásit kontrolka po dlouhé pomalé jízdě za Avií, ale po předjetí a přidání rychlosti se to samo hned spravilo.
Mám ale strach, kam se poděl ten litr (doufám, že vypařil přes ventil, nebo vytekl přes expanzku) a taky jeslti jízdou s přehřátým motorem jsem nemohl spálit těsnění. Nic jsme ale nezpozoroval, motorka jela a straotvala normálně, žádný kouž z výfuku, nebo dým ani nic jiného. Je pravda, že jsem tomu ale nedával nijak zabrat, normální rychlost v provozu.
Dá se teda nějak poznat, že je vše v pořádku? Co mám přesně sledovat?
Omlouvám se za délku, chtěl jsem to popsat přesně.

Spálené těsnění?

20.7.2007 v 14:06 | Nahoru | #1
je mi divný, že v expanzce bylo plno a pak jsi dolejval litr? no asi bych sledoval hlavně tu vodu a zahřátou motku pořádně vokouknul,jestli někde neteče....

1 reakcí na tento příspěvek Spálené těsnění?

20.7.2007 v 14:40 | Nahoru | #2
teď jsem dolíval zase asi 3-5dcl a přitom expanzka byla nad maximem. Přitom poslendí jízdu mě to valilo v klidu, až na ten případ s tou Avií. Nic zvláštního, páru ve výfuku, kapaní chladiče, potečený motor atd. nevidím. Fak nevím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálené těsnění?

20.7.2007 v 15:42 | Nahoru | #3
Barbar11>kdybys měl prdlý těsnění pod hlavou, tak by ti šla voda do oleje.Mrkni na měrku oleje jestli tam nemáš bílou emulzi. Jinak ti možná blbne termostat.

(reakce na) Spálené těsnění?

20.7.2007 v 17:12 | Nahoru | #4
ladiki>>
to je blbost!!! takhle to nemůžeš říct záleží kde by bylo to tesnění poškozené může to valit klidne do váce atd..



Jinak existuje testr ktery se namontuje na nádobku a nebo přímo na víčko chladiče a
jsou to dvě oddělené banky a do té vrchni se nalije specialní jakási tekutina(barva je modrá) a motor se nastaruje jak se rozpíná kapalina a když je fouklé tesnení spálená smes se dostává aji do vodního okruhu a tudiš bude procházet přes tu detekční kapalinu a ta ze spalinami reaguje tak že změní barvu na bílou
na vymontovaném tesnení to poznáš protože bybají místa uniku začerněná

1 reakcí na tento příspěvek Spálené těsnění?

20.7.2007 v 18:07 | Nahoru | #5
protože nic kromě úbytku té kapaliny a problémy s chlazením tam, kde auta taky vřou nepozoruju, říkal sjem si, jeslti neblbně nějak ta pumpa. Chladící kapalina je převedena do expanzky ale už né zpět, jak by měla. Ale kdyby to byla pumpa, tak by to nechladilo skoro vůbec. taky jsem si říkal, jetli není vše ok a nestalo se, že k převedení nedošlo protože před vypnutím motorky byla kapalina příliž zahřátá, aby se vrátila do systému a po vypnutí motoru přestala samozřejmě fungovat pumpa a tedy pokud bych to zapnul v klidu teď mohlo by to kapalinu znovu natáhnout?
Ale to už jsou fakt spekulace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálené těsnění?

20.7.2007 v 18:24 | Nahoru | #6
.

(reakce na) Spálené těsnění?

20.7.2007 v 18:26 | Nahoru | #7
Mirek12>>

1 reakcí na tento příspěvek Spálené těsnění?

20.7.2007 v 18:33 | Nahoru | #8
dík za vysvětlení, zase jsme chytřejší? Ale jak dojde k znovu natažení kapaliny do systému z epxanzky? Moje je umístěna pod urovní ventilu(což asi budou všechny) tím pádem by tam musel být podtlak a expanzka má přece otevřený druhý konec otevřený. Fakt nevím jak to funguje

(reakce na) Spálené těsnění?

20.7.2007 v 18:54 | Nahoru | #9
Barbar11>no to je jedno že je pod urovní ale konec co přivádí tu nahřátou a tudíš roztaženou vodu z hladiče do ty expanzky tak z té hadičky vytlačí všechne případny vzduch,je pořád pod hladinou vody a po zchladnutí vody ji podtlak sám nasaje z5 díky ventilku na tom víčku chladiče kterej to umožní ;)

1 reakcí na tento příspěvek Spálené těsnění?

20.7.2007 v 21:12 | Nahoru | #10
není to blbost, ale jedna z možností jak to třeba zjistit. Samozřejmě to může jít do válce atd. , ale asi furt lepší taková rada, než povídání o nějakých dvou nádobách a modré kapalině, která zbělá a asi ji jen tak někde nesežene, že jo. ;)

Spálené těsnění?

20.7.2007 v 21:16 | Nahoru | #11
taky jsem stím měl problémy, šel jsem s motkou na ten test a ten ukázal že jdou spaliny do chladící kapaliny a tím pádem to bylo jasný. Udělej to taky a budeš mít o jednu možnost možná míň nebo celej problém vyřešenej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálené těsnění?

20.7.2007 v 22:34 | Nahoru | #12
ladiki>>
no to je jednoduchy, tak at se takovej človek nepouští do takovejch složitejch oprav ne?? taky umím řezat s nožem a nedělám složité operace ve špitále

jinka tu sadu si může koupit každej ;) :P

http://www.uni-max.c...d=&PN=&SORT=

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálené těsnění?

20.7.2007 v 23:38 | Nahoru | #13
Mirek12> tak to sorry. Přiznávám chybu.Ale zas taková blbost to není ;)

(reakce na) Spálené těsnění?

20.7.2007 v 23:42 | Nahoru | #14
ladiki>>
;) ;) holt někdy se to provalí to tesnění hnedka a nekdy se to takhle může táhnout a někdy názneky přehřívání udělá jenom blbej termostat !!! a když voda dostane var tak to nekdy mate že to fouká z tesnění na to pozor !! ;)

1 reakcí na tento příspěvek Spálené těsnění?

20.7.2007 v 23:58 | Nahoru | #15
Barbar11>ta kapalina co ti chybí šla přetlakovým ventilem z víčka ven hadičkou. prostě jsi to uvařil. nic se ale významného neděje, pokud motor má běžný chod. být tebou, tak řeším koncentraci nemrzky v destilce a volbu kvalitní nemrzky, která by mohla absorbovat více tepla..
moc si ale od toho neslibuj......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálené těsnění?

21.7.2007 v 00:02 | Nahoru | #16
RUTAN>hele chlape, s tou destilkou to bude pravda, tz nemrznoucí sajrajty maj malou tepelnou kapacitu, apropo nevíš kde je kontrolka hladiny kapaliny na té mé káře =o abych to před zimou nezanedbal :D :D :D

(reakce na) Spálené těsnění?

21.7.2007 v 08:42 | Nahoru | #17
dasik>čéče u té dukny nevím, koukni do manuálu. jinak nějaká nemrzka tam být musí, plní zároveň antikorozní účel..ale pokud někdo ví, že jeho motorka se nikdy do mínusových teplot nedostane, tak bych klidně dal poloviční předepsané ředění kvalitní nemrzkou a zbytek destilka...

Spálené těsnění?

21.7.2007 v 09:41 | Nahoru | #18
no podle manuálu to má být 50:50 což jsem tam teda nedal (to by bylo snad do -30C). No asi se zeptám co ten test stojí někde v servisu, ať mám sychr. Jen fakt nevím, proč to teda nenasoslo zpátky.
Jinak dík za rady

Spálené těsnění?

21.7.2007 v 10:04 | Nahoru | #19
Koncentrace nemrzky + destilovane (!!!) vody se obvykle pouziva 1:2 nebo 1:1,5. Spis nez manualem bych koukal na navod od nemrznouci kapaliny. Jinak smes 1:1,5 ma teplotu varu 110°C, 1:2 pak 105°C. A kdyz nekdo pouzije 1:1 tak jeste o par stupnu vic. Nak

Spálené těsnění?

21.7.2007 v 18:47 | Nahoru | #20
Dík, teď mě jeden kluk na klubovém foru napsal, že by to mohlo být takovou blbinou, jako je špatné těsnění pod uzávěrem chladiče (prostě na tom víčku). Potom to netěsní a místo kapaliny z expanzky to nasaje vzduch, což by mohlo být ono.

Spálené těsnění?

24.7.2007 v 17:53 | Nahoru | #21
tak to vypadá fakt na to těsnění, protože chladič byl prý poškozený kvůli zvýšenému tlaku (byl prý dokonce prohlí a spodní a vrchní lamela vyduté). Protože to chci nehcat dělat u mechanika, kterého neznám, chci ze zeptat, kolik to tak stojí (myšleno práce, těsnění samotné 1.500 Kč). Mám to přes známost a prý se dohodneme na nějaké přijatelné ceně.
Dík

Spálené těsnění?

25.7.2007 v 06:53 | Nahoru | #22
no já teda nevím,ale zvýšený tlak by mělo pustit výko chladiče,ne?

1 reakcí na tento příspěvek Spálené těsnění?

25.7.2007 v 17:04 | Nahoru | #23
taky jsme si myslel, ale třeba nestíhá. Jak jinak vysvětlit to natlakování, když expenzka byla plná

Spálené těsnění?

25.7.2007 v 17:12 | Nahoru | #24
odhadem 3-4 tis

Spálené těsnění?

25.7.2007 v 19:21 | Nahoru | #25
Dík. I když to není radostná zpráva, aspoń se mám od něčeho odrazit

(reakce na) Spálené těsnění?

25.7.2007 v 19:42 | Nahoru | #26
Barbar11> tohle se mi stalo na aute. zacalo se to prehrejvat a po naky dobe se rosvitila kontrola mnozstvi vody. kdyz sem se juknul do nadrzky voda tam byla na max. pak to zacalo zrat vodu jak krava! taky sem mel podezreni na tesneni. a kdyz sem to hodil do servisu tak zjistili ze sem mel praskly tri sedla ventilu. kazdopadne pri vymene tesneni pod hlavou poslou hlavu na natlakovani jestli neni nekde z duvodu prehrati prdla a jestli neni zkroucena. u masi to asi bude obdobny.

(reakce na) Spálené těsnění?

25.7.2007 v 19:47 | Nahoru | #27
Barbar11>>
je to tim ze kdyz to zere vodu tak se ti soustava zavzdusnuje. a kdyz je tam moc velky tlak tak by si mela krknout expanzka pres vicko. zavzdusni se chladica pres vzduch voda nejde dal a proto mas v expanzce furt plno. jakmile to odvzdusnis tak ti voda z expanzky zmizi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist