globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spálené těsnění?
 
20.7.2007 v 13:32
<strong>Dá se nějak poznat spálené těsnění pod hlavou, aniž bych rozdělával (nechával rozdělat) motor</strong>?
V horku jsem jel s naloženou ZRX 1000 a asi po 250 km jsem si všiml, že za městem mě svítí kontrolka teploty (už nějakou krátkou dobu svítila, protože jsem na ni neviděl přes tankvak). Doufal jsem, že se to po rychlejíš jízdě samo uchladí, což se mi několikrát při stání na semaforech stalo. Když se tak neděle (asi 5-10 km) předjel jsem kámoše, abych mu to naznačil a při té rychlejší jízdě z kopce se to uchladilo a bylo vše v pohodě do dalšího města. Protože kontrolka svítila i za městem a to celkem dlouho dobu, zatavili jsem a zkontrolovaly kapalinu v expanzce, kde jí bylo dost (maximum). Motorka se sama větrákem uchladila a byla v pohodě do dalšího města, kde se vše opakovalo. Celkem jsem takto na ní najel tak 30 km.
V kempu po sundání nádrže jsem zjistil, že v systému chybí asi přesně 1 litr kapaliny. Tak jsem ji dolil a druhý den ve stejné teplotě i tempu bylo vše v pořádku. Jen jednou zase začala hlásit kontrolka po dlouhé pomalé jízdě za Avií, ale po předjetí a přidání rychlosti se to samo hned spravilo.
Mám ale strach, kam se poděl ten litr (doufám, že vypařil přes ventil, nebo vytekl přes expanzku) a taky jeslti jízdou s přehřátým motorem jsem nemohl spálit těsnění. Nic jsme ale nezpozoroval, motorka jela a straotvala normálně, žádný kouž z výfuku, nebo dým ani nic jiného. Je pravda, že jsem tomu ale nedával nijak zabrat, normální rychlost v provozu.
Dá se teda nějak poznat, že je vše v pořádku? Co mám přesně sledovat?
Omlouvám se za délku, chtěl jsem to popsat přesně.

1 reakcí na tento příspěvek Spálené těsnění?

20.7.2007 v 18:07 | Nahoru | #1
protože nic kromě úbytku té kapaliny a problémy s chlazením tam, kde auta taky vřou nepozoruju, říkal sjem si, jeslti neblbně nějak ta pumpa. Chladící kapalina je převedena do expanzky ale už né zpět, jak by měla. Ale kdyby to byla pumpa, tak by to nechladilo skoro vůbec. taky jsem si říkal, jetli není vše ok a nestalo se, že k převedení nedošlo protože před vypnutím motorky byla kapalina příliž zahřátá, aby se vrátila do systému a po vypnutí motoru přestala samozřejmě fungovat pumpa a tedy pokud bych to zapnul v klidu teď mohlo by to kapalinu znovu natáhnout?
Ale to už jsou fakt spekulace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spálené těsnění?

20.7.2007 v 18:24 | Nahoru | #2
.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist