globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku
22.9.2009 v 15:30
Stal se mi takový problém, povolilo mi těsnění víka hlavy válce a to postupně na obou válcích. Při normální jízdě se ozvala taková tlumená rána, podobná výstřelu do karburátoru, poprvé jsem tomu nevěnoval pozornost až po chvilce jízdy koukám, že mám nohy a celý motor od oleje. V prostoru vačkových hřídelí znikl zřejmě velký tlak, který to těsnění vytlačil a olej šel ven vzniklým otvorem. Konkrétně vytlačil takové půlkruhové zátky u vačkových hřídelí. Tyto zátky jsou součástí těsnění. Potíž je v tom, jak tam takový tlak mohl vzniknout, když každé ventilové víko je vybavno separátním odfukem (poměrně silná hadice) který je vyveden do airboxu pod nádrží. Odfuky jsem kontroloval jsou čisté, ale bylo by divné kdyby přestaly plnit funkci oba dva téměř ve stejnou chvíly. Těsnění jsem zatlačil zpět, dolil olej, očistil moto a zadní gumu od oleje, překontroloval vše co šlo překontrolovat a jel domů asi 120 km bez problému. Až asi na poslední kilometr před domovem, kdy se zase ozval jakoby výstřel, po zastavení jsem zjistil, že se zase jedna těsnící zátka uvolnila. Jo abych nezapomněl, celá tahle lapálie začala asi 2km po natankování z nouze na takové nicmoc benzince, ale nevim jak by mohl špatný benzin způsobit tento problém. Je to záhada, jak tam mohl vzniknout takový tlak a když tam vznikl, jak to že to nepobraly ty odfuky. Jednu teorii mám, ale připadá mi taková málo pravděpodobná. Pro názornost obrázek v deníku u mého profilu a pokusil jsem se ho vložit sem do diskuze


1 reakcí na tento příspěvek Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 12:27 | Nahoru | #1
Jak se tak dívám na řez motoru, tak natlakování skříně musí vzniknout pohybem pístu směrem dolů a tlaky tam musejí být pořádné. Konstrukčně na to musí být pamatováno a ty odfuky musí být slušně nadimenzovaný, takže i kdyby to profouklo skrz píst tak si myslím že výsledný přetlak bude ve skříni stejný jako kdyby se tomu tak nestalo. Buď to natlakuje píst při pohybu dolů, nebo profuk s pístem, který ale nemá díky profuku dostatečnou dynamiku. Takže by ty tlaky mohly být zhruba nestejno (s profukem asi o malinko větší) tzn. odfuky by to měly pobrat ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 12:32 | Nahoru | #2
Moskal> počkej počkej, opomenul jsi skutečnost, že když ti jeden píst jde dolů, tak ti jde druhej nahoru a navzájem se to cca (!!) vyrovnává a tak jako tak ten tlak není takovej, aby ti motorka ostřelovala okolí těsnícíma prvkama nene, fakt bych sázel na to, že ten tlak pochází ze spalovacího prostoru...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XZ 550 a jeji caste zavady Yamaha XZ 550 Kolbis 6 22.2.2016 v 18:39 jirka7373
Napojení čidla palivoměru Yamaha XZ 550 udinar 3 13.10.2013 v 18:43 udinar
Muž na Jawě-výlet do Francie na sta... [1 ... 5, 6] Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 650 Classic, Yamaha XZ 55... udinar 163 16.11.2010 v 19:41 udinar
Lanka - kamenný obchod Yamaha XZ 550 Moskal 7 16.3.2009 v 13:34 jetam
Ekvivalent k těsnění Yamabond 4 Yamaha XZ 550 Jiřík. 0 30.11.-0001 v 00:00 Jiřík.


TOPlist