Je třeba dát na doporučení výrobce, nebo na nějakou obecnou cifru (něříkal někdo že kolem 70 tisíc km?) a nebo se to dá nějak poznat?
Vzpomínám si, že jednou u jedné motorky (myslím Suzuki LS650 Savage, ´80 léta) když se napl rozvoďák už moc, tak vyskočila nějak pružinka od napínáku (nebo ta tyčinka s pružinkou) a motor v tu chvíli vydával hrozný zvuk. Po výměně rozvoďáku zas bylo všechno OK.
No jo, ale to už je asi extrém, nechat to dohnat tak daleko..... že jo?
(jo a mimochodem to ukázalo, že motorka asi neměla najeto kolem 30 tisíc, jak ukazoval tachometr, ale třeba 3x - 4x více...)
No tak co by jste doporučili.
Dá se to poznat nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvodový řetěz - kdy měnit ???
Roman2bk>no a kolikrát vyměníš vzadu řetězovku za 70 až 110 tisíc km ?
sečti cenu
k tomu přičti údržbu, drbačku, že po x stovkách km řetěz mažeš (popř. měl bys), popř. čistíš.
a až to je komplet výsledek.
Kardan je jasná výhoda NTV, rozvodové kola jsou výhoda VFR, tím bych to uzavřel a už bych se k tomu nedejbože někdy vracel
Rozvoďák jsem na motorkách měnil až když chrastil nebo byl slyšet. Jinak nevím o žádném případu, že by rozvodový řetěz někomu praskl nebo jen přeskočil. Dokonce na staré GSXR, kde je ještě jednoduchý řetěz (vypadal stejěn jako řetěz z kola ) , vydržel přes 100tis km, rachtal jak prase a bývalému majiteli to nijak nevadilo.. Pokud ale někdo chce rozvoďák vyměnit preventivně, tak proč ne, ničemu neublíží.. A pokdu už je víko dole třeba kvůli ventilům, tak proč ho při jedné práci nevyměnit..
Naposledy editováno 05.10.2009 11:44:18
OTIS>Říká se 50tis. km, ale nedržel bych se nějaké obecné cifry a řešil bych to podle aktuálního stavu. XJ600 - 75tis.km a podle servisáka stále v pohodě...
u motorek s nekolikati majiteli je ještě problém v tom, že před každým prodejem, pokud měla motorka nad 50 tis.km, byla stočena pod 50, aby se dala v ČR prodat.... tedy je to dost pravděpodobné :\
Pátram po vibračnom zvuku v oblasti motoru u svojho triumph thunderbird 900 v rozmezí otáčok 2000-2500( len pri zaťaži: akcelerácia,jazda do kopca.( Na stojane môžem turovať koľko chcem a nič( Skontroloval som všetky slabé miesta tejto značky takto sa prrjavujuce,ale stále nič.( srouby hriadele k alternatoru, torzne pružiny spojkoveho koša, ) Vymenil som aj pružinu napinaku rozvod . reťazu ale nepomohlo. Teraz som sa díval na časť rozv reťazu a jedna strana ( protilahla voči napinaku)v závislost na polohe kľukovej hriadeli je buď tuhšia alebo voľnejšia( viz odkaz) , u napinaku s reťazou nejde ani hnuť. Je už reťaz zralá na výmenu? Motorku mam krátko a je r.98 a nemám možnost zistiť či bola niekedy menená..a km po toľkých rokoch si môžme len domyslieť.
Odkaz:
Dík za pomoc
Peter
Naposledy editováno 25.06.2017 22:23:18
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 3 | 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík |
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 11 | 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA |
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 8 | 12.12.2023 v 18:53 OldCrow |
Křivé trubky př tlumičů Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 5 | 23.11.2023 v 11:40 pps2 |
pouzdra vidlice ALL balls 38-6090 -... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 2 | 4.11.2023 v 08:25 krokoš |