globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Třikrát stejná závada v záruce??
 
17.7.2009 v 18:31
Ahoj všem....

když koupíte např. televizi a má třikrát za sebou stejnou závadu, kterou se nepodařilo v záruce odstranit, pak počtrvté dostáváte zpět peníze, nebo nový výrobek, podle toho, co si vyberete.
Nevíte náhodou, jak je to s tímto u motorek??
Předchozí
1 2 3
Následující

Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 18:33 | Nahoru | #1
myslim si ze stejně ...

Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 18:35 | Nahoru | #2
no my už 4x reklamovali televizi pro stejnou vadu a pořád tu mrdku máme doma

Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 18:38 | Nahoru | #3
mělo by to byt stejný, známý tak měnil Pasata a myslím, že ani neměl stejnou závadu, prostě jen 3x v záruce reklamoval

Naposledy editováno 17.07.2009 18:38:35

2 reakcí na tento příspěvek Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 18:43 | Nahoru | #4
Je to tak, že buď 3 stejný a nebo 4 jiný závady... pak máš právo na vrácení peněz (pokavaď to nemáš na firmu)... V případě právnický osoby tohle neplatí...

(reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 18:52 | Nahoru | #5

Kikan>Je to tak, že buď 3 stejný a nebo 4 jiný závady... pak máš právo na vrácení peněz (pokavaď to nemáš na firmu)... V případě právnický osoby tohle neplatí...


má pravdu ten chlapec

Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 18:52 | Nahoru | #6
U elektroniky nebo jednoduššího zboží to je jasné, ale o případech, že by to někomu "vyšlo" s autem nebo mnotorkou, jsem ještě nesylšel Vím o jednom, jelikož si sami s autem nevěděli rady a furt se něco s.alo, tak to po dvou měsících raději vyměnili za nové ať mají klid..

Záleží jakého charakteru ty vady byly, rozepiš se více. Nějaký ten rok se už v Občanském zákaoníku a právech spotřebitele pohybuju..

Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 19:10 | Nahoru | #7
Jedná se o takovou vypečenou závadu. Když je motor velmi prohřátý (tedy v tomto počasí např. cesta cca.60-80 km). Zastavíš na pět minut, třeba na natankování. Zapneš klíček, čerpadlo načerpá s divným zvukem, mašina chytne a do dvou vteřin zhasne, protože neudrží volnoběh. Musíš počkat až schládne a nebo odjet od pumpy "pod plynem". Ujedeš třebas dvacet metrů, dáš tam neutrál a volnoběh drží. Studená startuje OK, teplá taky...když je celá prohřátá po delší cestě, tak se vyskytuje tahle chyba. Já to nechci hnát až tam, chci jen , aby to opravili, což se prozatím nedaří.....ale rád bych věděl, jak to je.......

1 reakcí na tento příspěvek Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 19:15 | Nahoru | #8
No to není vada která by zcela bránial v používání, takže s tímhle to na odstupení od kupní není.. Prodejce ti může poskytnout třeba slevu (o čemž taky pochybuju, že by to udělal dobrovolně) .Známemu měnili 4x převodovku ve Fiatu Bravo a taky nesupěl.. Problém je v tom, že prodejce nemáš jako donit dodržet zákon, i když je na tvé straěn. Jediná možnost je řešení občansko-právní cestou přes soud.. Který se povleče dva roky, výlohy jsou obrovské a nakonec soud uzná, že máš pravdu, ale vzhledem k povaze vady by nařídili max. dát ti slevu..

Můžeš dělat jen jedno - vadu neustále reklamovat an epřevzít motorku, dokud není OK..

Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 19:26 | Nahoru | #9
ooo.....mazec....no, když se jim to nepodaří na potřetí, tak ji kuchnu sám. Podle mě se jedná o nějakou banalitu. Ale snad se jim to podaří.........

myslím si, že jde o nějakou netěsnost v soustavě od čerpadla ke vstřikům. Čím je mašina teplejší za válci, tím je to horší. Čerpadlo evidntně nasává i vzduch. Mašina zdechá proto, že nemá dostatek benzínu na udržení se v chodu.

(reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 20:46 | Nahoru | #10

Kikan>Je to tak, že buď 3 stejný a nebo 4 jiný závady... pak máš právo na vrácení peněz (pokavaď to nemáš na firmu)... V případě právnický osoby tohle neplatí...


Já měl za to, že 2x stejná nebo 3x jiná. Naštěstí sem to nikdy nemusel řešit.

Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 20:56 | Nahoru | #11
potřetí stejná závada

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 22:58 | Nahoru | #13
C.J.> Hele, stou převodovkou je ale tvůj známej mohl vykoupat, protože na reklamaci máš právo v případě, že to zboží co si koupíš nemůžeš standartně používat... což u rozesraný převodovky pude asi blbě... A co se týče závady na tý motorce, tak to by měli uznat taky.. nejsem sice typ člověka co by naléhal na vrácení peněz, ale tak když se jim to nedaří opravit, tak co stim naděláš..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:08 | Nahoru | #14

Kikan>C.J.> Hele, stou převodovkou je ale tvůj známej mohl vykoupat, protože na reklamaci máš právo v případě, že to zboží co si koupíš nemůžeš standartně používat... což u rozesraný převodovky pude asi blbě... A co se týče závady na tý motorce, tak to by měli uznat taky.. nejsem sice typ člověka co by naléhal na vrácení peněz, ale tak když se jim to nedaří opravit, tak co stim naděláš..



Ty jsi mi ale nějak chytrej...

(reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:15 | Nahoru | #15
Rebell> Hele.. reklamace nepřímáš jenom ty!!!

(reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:16 | Nahoru | #16
Takže jak to je.

V žádném zákoně nenajdete to o 3 stejných a 4 různých opravách v záruce. Tohle byl jen rozsudek nejvyššího soudu, kterého se nemusí soud držet. (nemáme tu systém jako v USA)

Pokuď se jedná o věc menší ceny (elektronika...........), tak případný soud by mohl vyhrát. U složitějších věcí a větších typu auto,motorka, rodinný dům, vodní dílo,........ by jsi těžko uspěl.(možné je ale vše)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:21 | Nahoru | #17

Kikan>C.J.> Hele, stou převodovkou je ale tvůj známej mohl vykoupat, protože na reklamaci máš právo v případě, že to zboží co si koupíš nemůžeš standartně používat... což u rozesraný převodovky pude asi blbě... A co se týče závady na tý motorce, tak to by měli uznat taky.. nejsem sice typ člověka co by naléhal na vrácení peněz, ale tak když se jim to nedaří opravit, tak co stim naděláš..



A co s tím naděláš, když ti prostě odmítnout vátit peníze? Buideš jim vyhrožovat ČOIkou? Ta ověří postup po legislativní straně, řešení reklamace ale nijak neovlivní, takže maximálně kdyby prodejce udělal nějakou legislativní chybu, tak mu dají pokutu tak 500,- Nebo budeš vyhrožovat že to dáš do televize? Víš kde tě prodejce má? U prdele..

Jedine co můžeš je, najat si právníka a podat žalobu - hodně štěstí
(s náma se zákazník soudil 2,5 roku, bylo to slovo proti slovu, soudní stání bylo 4x odvoláno, i za odvolaný proces si právník naúčtoval 4tis za přípravu a výsledek? Soud trozhodl, že nejde určit kdo má pravdu a máme se dohodnout mezi sebou ) Soudní výlohy si každá strana zaplatila sama a výsledek? Zákaznikovi jsme dali slevu 1000Kč, protože zboží (za 35tis) nesplňovalo jeho požadavky - na což přišel po osmi měsících používání. Soudní výlohy nás stály cca 20tis a zákazníka spíše více.

Dobrá rada pro všechyn co chtěji něco reklamovat - jednejte po dobrém a snažte se s prodejcem po dobrém dohodnout, niajk na něj netlačte. Takhle spíše dosáhnete nějakého řešení. Pokud mě někdo u reklamace vyhrožuje nebo mě obviňuje, tak mu to zamítnu pro mechanické poškození či běžné opotřebení, na které se dle § 619 odstavce 2 občanského zákoníku záruka nevztahuje a může si jít tak max. vytřít prdel, protože právní náležitosti jsem splnil, vyhověl legislativě ve všech směrech a jediné co druhá strana může, je mě žalovat, což ji bude stát cca 20x více než to co si koupili

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:26 | Nahoru | #18
C.J.> Skoro jako kdybych to psal já. Dík tolik řádek bych nenapsal.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:34 | Nahoru | #19
C.J.> takže chápu-li to správně, tak pokud budu po půl roce něco reklamovat a prodejce to zamítne odůvodní jako "běžné opotřebení" tak jsem skončil?

(reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:39 | Nahoru | #20

uncompromised>C.J.> takže chápu-li to správně, tak pokud budu po půl roce něco reklamovat a prodejce to zamítne odůvodní jako "běžné opotřebení" tak jsem skončil?



Ne. Podáš žalobu na soud a ten rozhodne.

(reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:43 | Nahoru | #21
AndělČK> česi jsou ten nejvychcanější národ pod sluncem, není den aby mě požadavky zákazníku nesrazily ze židle to je pořád "mám nárok na vrácení peněz, protože jsem přišel o důvěru ve výrobek (při první reklamaci po 23měsících používání), viděl jsem to v občanském judu, takže mi musíte peníze HNED TEĎ vrátit!" A ještě lepší borci si přinesou vystřížek z mladé fronty se slovy "vidíte, tady je napsáno, že v případě nefunkčnosti mám nárok na vrácení peněz" A nejlépe vždy hned na místě - "jakých 30 dnů?! Hned mi to vyměňtě za nový kus! Že to je ojeté? no to je jasné, když jsem to rok vozil v náklaďaku, snad mi nechcete říct, že to budete posílat někam na servis na opravu?! Mám nátrok na okamžitou výměnu!" Další libůstky je evidentní mechanické poškození "Mě nezajímá že se to LCD rozbilo, když jsem se o něj opřel, tak to je výrobní vada, když to nevydrželo, to přece musí něco vydržet!" Dneska si přišel jeden zákazník stěžovat na servis "Ze servisu mě vyhodili, že to bylo polité kapalinou, takže už na to nemám záruku, co to je za kravinu? No a že byla elektroniak utopena? Já to ještě nemám dva roky, tak to chci reklamovat!"

Den co den..

Už se nemůžu dočkat, až u nás konečně začnou platit JEN zákony EU (což už bude brzo, někteří slibují za 2 roky, já to vidím na 4), to všem těhle "ojebávačům" odzvoní, záruka 12 měsíců, žádných 30 dnů na vyřešení reklamace, žáden nárok na odstoupení od kupní smlouvy (ani v případě ež se vada vyskytne 100x), prodjece vám může místo výrobk udát náhradu i bez vašeho souhlasu.. už aby to bylo

(reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:44 | Nahoru | #22

uncompromised>C.J.> takže chápu-li to správně, tak pokud budu po půl roce něco reklamovat a prodejce to zamítne odůvodní jako "běžné opotřebení" tak jsem skončil?



tak si představ že se to stane, co by jsi v tu chvíli udělal? Jaké máš možnosti?
.
.
.
.
.
.
.
...žádné, jen podat žalobu (nebo se s prodejcem po dobrém domluvit, přistoupit na kompromis který nebude bolet ani tebe ani prodejce)

1 reakcí na tento příspěvek Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:45 | Nahoru | #23
3x stejna zavade to byt nemusi ! a hlavne pokud neco reklamuji, tak pricinu definovat obecne, tj. motorka nejede a nevim proc hotovoa priste zas

Co se tyce bezneho opotrebeni haha tak at to dokaze, mas nekde v manualu, ze se nejaky ten hypoteticky dil meni po xx km, to tezko, bezne opotrebenijsou jen kecy

1 reakcí na tento příspěvek Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:49 | Nahoru | #24
Asi to z ní tvrdě, ale za to může každodenní realita které čelím.. 90% lidí co chodí s reklamacema jsou jen vychcánci, kteří nemají žáden nárok ani zboží reklamovat...

Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:50 | Nahoru | #25
Jinak nemohu jmenovat, bylo by to nefer, ale znam cloveka co 3x reklamoval japonce, chtel penize a nakonec dostal jinou motorku.

Omlouvam se, ze nejmenuji, bylo by to nefer vuci solidnimu dealerovi,ktery udelal vse co mohl a nakonec umoznil vymenu kus za kus a kdyz z popisu vim, ze to bylo neprijemne jednani pro oba, tak to dopadlo smirem. Chtelo to ale kompromis od obou. Pokud by nebyl kompromis, tak je to na leta. Ono vycuranku co ohontuji motku a potom cekaji kdovi co jo zname.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:50 | Nahoru | #26

babuka>3x stejna zavade to byt nemusi ! a hlavne pokud neco reklamuji, tak pricinu definovat obecne, tj. motorka nejede a nevim proc hotovoa priste zas

Co se tyce bezneho opotrebeni haha tak at to dokaze, mas nekde v manualu, ze se nejaky ten hypoteticky dil meni po xx km, to tezko, bezne opotrebenijsou jen kecy



Hochu, je vidět, že si v životě nic nereklamoval..

A moc se čumíš na bednu

(reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:51 | Nahoru | #27

C.J.>Asi to z ní tvrdě, ale za to může každodenní realita které čelím.. 90% lidí co chodí s reklamacema jsou jen vychcánci, kteří nemají žáden nárok ani zboží reklamovat...



jj presne

... proste stroje jsou stroje

1 reakcí na tento příspěvek Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:56 | Nahoru | #28
Pokud přijde zákazník s oprávněnou reklamací,m tak se to myslím každý prodejce snažit vyřešit co nejdrříve, nejlépe na místě. Dovolím si risknout, a pokud se věc pokazí po pár dnech používání a slušný zákazník donese vše kompletní (a ne že bude tvrdit, dle zákona nepotřebuji krabici ani záruční list - na to mu odpovím a já mám dle zákona 30 dnů na vyřízení, kdyby jste to donesl, tak bych vam klidně vratil penitze nebo dal jiný kus) tak takovému zákaznikovi klidně vyměním na místě věz za 30-50tis Kč, když ji mám skladem. Ale oprávněných reklamací je skutečně málo.. Většina zákazníků absolutně nedokáže pochopit, že zboží za několik desítek tisíc se skutečně opravuje, diví se, že jim po roce nevrátím peníze při první reklamaci..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

17.7.2009 v 23:58 | Nahoru | #29

C.J.>babuka>3x stejna zavade to byt nemusi ! a hlavne pokud neco reklamuji, tak pricinu definovat obecne, tj. motorka nejede a nevim proc hotovoa priste zas

Co se tyce bezneho opotrebeni haha tak at to dokaze, mas nekde v manualu, ze se nejaky ten hypoteticky dil meni po xx km, to tezko, bezne opotrebenijsou jen kecy

Hochu, je vidět, že si v životě nic nereklamoval..

A moc se čumíš na bednu



ale di ti brepto ucastnil jsem se nekolika reklamaci trochu drazsich zarizeni nez je nejaka motorka, pracuji jako chemicky inzenyr a ver ze treba zubove cerpadlo ze svycasrka dalo zabrat, posudek z CVUT a nakonec kompromis a povedlo se a mohu jmenovat daleko vic

Jinak pochopitelne vse zavisi jestli prodavajici reklamaci uzna pokud ne, tak plno lidi jde od toho,preci jen soudni znalec.

Jo ale zabira pripad medializovat, vzpominam si na vypraveni kolegy, ktery resil reklamaci celkem drahych zarizeni, par milionu a nakonec pomohl mail - v odbornem casopisu popise zkusenosti s provozem vaseho zarizeni.

Vse je o dohode a kompromisech a jestli nekdo lita rok na motorce a vohuntuje ji no tak co chce, ale opacne, pokud mi nekdo rekne, ze po par tisich neco, tak jdu do toho.

Ještě doeditovano.
Ono proc popisovat presne o jakou jde zavadu. Jsem uzivatel, mam jen funkcni manual a v tom nic neni, takze treba vyjadreni, ze jde o bezne opotrebovany dil je o nicem. Staci najit jednoho jedineho cloveka, ktery mel podobny problem a mas vymalovano a posudek soudniho znalce take tolik nestoji.

Solidni prodejce si vse poradne rozmysli. Jde mu o jeho jmeno. Kompromis je casto nevyhnutelny, tj. napr. naklady 50/50 atd. atd.

Naposledy editováno 18.07.2009 00:04:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Třikrát stejná závada v záruce??

18.7.2009 v 00:01 | Nahoru | #30
C.J.> Ona se chysta nejaka novela reklamacniho radu ktera bude jednoznacne nevyhodna pro spotrebitele a EU uz to schvalila?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist