globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
 
24.4.2007 v 08:15
Ahoj všem jawákům i nejawákům :) Kamarád touží po jawici a chce prakticky novou 350/640 (cena 55 tisíc). Já ho přesvědčuji, že když Jawu za tyhle peníze, ať vyzkouší tu novou 250 Travel.
Tak nadhazuji téma, co by jste volili vy (zkuste se oprostit od vět: " Vys.. se na jawu a kup ojetou ...!").
A také prosím majitele 350 o přiznámí, za kolik s tou 350 jezdíte.
A pokud tu je nějaký majitel čínského řadového dvouválcové 250 (Yuki Star 250 a pod.), i jeho zkušenosti (stejný či podobný motor) by mohly být zajímavé.
Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

19.9.2011 v 12:24 | Nahoru | #1
nejtek> domnívám se, že se upraví celý unašeč, Jawa ho bude nabízet jako alternativu. Cenu si netroufám odhadnout.

Jawa 350 2T a 250 4T jsou díky motoru zcela odlišné motorky, moc to srovnávat nejde i když na pohled i posed je to vlastně stejná motorka.

Já už jsem si 250 oblíbil natolik, že s 350 je to už jen o nostalgii, na kterou nemám často náladu, neboť se mi mnohem lépe jede na 250 . 350 má super zvuk, mohutnější zátah motoru v otáčkách. Největší slabinou 350 je asi nevhodně odstuňovaná převodovka, chtělo by to 5st., a motor jako takový je dost zastaralý, což je paradoxně jeho výhoda - má svůj charakter, se kterým se musí umět jezdit. Větší olejnička, většině smrdí, kratší životnost, větší spotřeba, nic pro holky .
Co se týká budíků, jednoznačně hezčí má Travel. Na výfuky mám svůj názor, komíny nebrat


Naposledy editováno 19.09.2011 13:25:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

19.9.2011 v 13:36 | Nahoru | #2
AlešT.> Ano, upravuje se celý unašeč včetně jeho náboje.
Pokud by byl zájem, tak v první "vlně" je objednaných 5 kusů rozet 33 zubů.
Až je budu mít, nachystám si je s distanční podložkou a úprava a následná montáž se dá udělat "na počkání" - zájemce pak odjíždí na zcela jiném motocyklu .
Dá se to vyřešit i poštou.
Myslím si, že s touto úpravou se do tisícovky vejdu.
Podle mého (po zkušební jízdě i Bertového názoru) je úprava o jeden-dva zuby prakticky zbytečná. Změna musí být radikální, aby se plně využil potenciál motoru.
Na takto upraveném stroji mám najeto přes 3.500 km k plné spokojenosti (32z).
Pro tento "tuning", který se dělá s vědomím a podporou továrny, se rozeta 33 z zvolila proto, že u ní ještě dobře vychází "prostorové řešení" úpravy unašeče. 32 zubů je minimum, které lze na sériovém unašeči použít.
No a kdo potom takovou motorku bude mít, se bude divit, jak mohl doteď jezdit se sériovým sekundárem . Pak i debaty, co je lepší - jestli třipade a nebo Travelka - budou zbytečné.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist