globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
 
24.4.2007 v 08:15
Ahoj všem jawákům i nejawákům :) Kamarád touží po jawici a chce prakticky novou 350/640 (cena 55 tisíc). Já ho přesvědčuji, že když Jawu za tyhle peníze, ať vyzkouší tu novou 250 Travel.
Tak nadhazuji téma, co by jste volili vy (zkuste se oprostit od vět: " Vys.. se na jawu a kup ojetou ...!").
A také prosím majitele 350 o přiznámí, za kolik s tou 350 jezdíte.
A pokud tu je nějaký majitel čínského řadového dvouválcové 250 (Yuki Star 250 a pod.), i jeho zkušenosti (stejný či podobný motor) by mohly být zajímavé.
Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

19.9.2011 v 13:36 | Nahoru | #1
AlešT.> Ano, upravuje se celý unašeč včetně jeho náboje.
Pokud by byl zájem, tak v první "vlně" je objednaných 5 kusů rozet 33 zubů.
Až je budu mít, nachystám si je s distanční podložkou a úprava a následná montáž se dá udělat "na počkání" - zájemce pak odjíždí na zcela jiném motocyklu .
Dá se to vyřešit i poštou.
Myslím si, že s touto úpravou se do tisícovky vejdu.
Podle mého (po zkušební jízdě i Bertového názoru) je úprava o jeden-dva zuby prakticky zbytečná. Změna musí být radikální, aby se plně využil potenciál motoru.
Na takto upraveném stroji mám najeto přes 3.500 km k plné spokojenosti (32z).
Pro tento "tuning", který se dělá s vědomím a podporou továrny, se rozeta 33 z zvolila proto, že u ní ještě dobře vychází "prostorové řešení" úpravy unašeče. 32 zubů je minimum, které lze na sériovém unašeči použít.
No a kdo potom takovou motorku bude mít, se bude divit, jak mohl doteď jezdit se sériovým sekundárem . Pak i debaty, co je lepší - jestli třipade a nebo Travelka - budou zbytečné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

19.9.2011 v 14:52 | Nahoru | #2
Zdenalbenal> Dokud sám nevyzkouším, nebudu zatvrzele oponovat, naopak, časem mile rád vyzkouším.

Já vycházím jednak ze zkušeností z Jawy 350, kdy na rychlejší převod motocykl neměl sílu. Jen se zvedla spotřeba motorka zlenivěla.
Problematiku převodů u Jawy pěkně popisuje Jeník, viz. zde:
http://jenikovo.mist..._MAIL_/upravy/37.htm
Zde se totiž teorie z grafů v praxi plně shoduje.

Jeník totéž počítal i pro Jawu 250 Travel (byl jsme na brzdě s ním) s tím, že pro Travela vyšlo, že bude dosahovat při změně o 2 zuby na 4 i 5 st. stejné (původní) max. rychlosti. Jinými slovy, z 5.st se dle výpočtu stane jen takový rychloběh.
To by mi až tak nevadilo, od toho tam ta převodovka je. Je však pravdou, že od 6500 dost srmě klesá točivý moment... Max. Výkon je zase až na 8000 ot.
Praxe je praxe. Pokud je 5z ideální, rád vyzkouším a také si pořídím.
Nyní počkám, co se stane s -2 zuby.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist