globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TR Bonneville - Kawa W650
22.4.2009 v 22:25
Uvazuju o jedny z tehle masin Triumph Bonneville nebo Kawasaki W 650. Mate s tim nekdo zkusenosti ? Na co si dat pozor pri nakupu cca 5-7 let stary masiny ? Dik za radu.

Naposledy editováno 22.04.2009 22:33:39

TR Bonneville - Kawa W650

22.4.2009 v 23:02 | Nahoru | #1
notak určitě bych radši originál

1 reakcí na tento příspěvek TR Bonneville - Kawa W650

22.4.2009 v 23:43 | Nahoru | #2
Mám tu Kawu... oproti tomu "originálu" je to zřejmě větší oldschool s nakopávačkou, je to dlouhozdvih, má menší objem a tudíž je holt rozvážnější. Ve všech testech jí jednoznačně přiznávají větší autenticitu, než tomu "originálu", který až na tu značku, koupenou v r. 1984 s původníma Triumphama zase tolik společného nemá. Jinak je to normální japonská motorka, takže při koupi pozor na stejný věci asi jako u všech ostatních. Jedině snad na rozdíl od těch moderních plasťáků pozor na rez, je to totiž skutečně celý plechový... Když mi dáš mail, můžu ti poslat asi nejzajímavější test se srovnáním právě těch dvou, kterej jsem na netu našel.
tady je pár odkazů:
www1.cncm.ne.jp/~yamaguti/W650%20index(E).htm
www.realclassic.co.uk/triumph04032200.html
www.chuckhawks.com/bonneville_sportster_w650.htm

Naposledy editováno 22.04.2009 23:48:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TR Bonneville - Kawa W650

23.4.2009 v 00:16 | Nahoru | #3

sven>Mám tu Kawu... oproti tomu "originálu" je to zřejmě větší oldschool s nakopávačkou, je to dlouhozdvih, má menší objem a tudíž je holt rozvážnější. Ve všech testech jí jednoznačně přiznávají větší autenticitu, než tomu "originálu", který až na tu značku, koupenou v r. 1984 s původníma Triumphama zase tolik společného nemá. Jinak je to normální japonská motorka, takže při koupi pozor na stejný věci asi jako u všech ostatních. Jedině snad na rozdíl od těch moderních plasťáků pozor na rez, je to totiž skutečně celý plechový... Když mi dáš mail, můžu ti poslat asi nejzajímavější test se srovnáním právě těch dvou, kterej jsem na netu našel.
tady je pár odkazů:
www1.cncm.ne.jp/~yamaguti/W650%20index(E).htm
www.realclassic.co.uk/triumph04032200.html
www.chuckhawks.com/bonneville_sportster_w650.htm



Ono dneska moc věcí z motorek z 60 let převzat nelze. Původní bonnevile byl paralelní dvouválec, to myslím není ani jedna z dnešních motorek, které se tu porovnávají. Objem 650 ccm se sedí u rejže, ale já bych radši šíh po větším objemu. A když už, tak bych koupl bonevilla 850tku a jako bonus se vstřikováním. MYslím, že obě retro motorky budou mít dost udušený vejfuky, aby plnily limity, takže zvuk původního bonnevila to nebude mít vždycky, takže stříkaču kvůli úspoře paliva a lepšímu chování motoru. Co se týče značky, volil bych jednoznačně triumph, jelikož to je víc exotický, jak nějaká rejže. Prostě stará dobrá anglie. Dávat pozor je třeba na klasický věci- podívat se, jeslti nejsou na motoru ožvejkaný šrouby- to značí, že se v motoru už někdo hrabal a to nemusí znamenat nic dobrého ( pokud je motor v pořádku, neí třeba do něho zasahovat, pro běžnou údržbu ho není třeba půlit), pak obhlídnout motor, jeslt někde něco neteče. Motor by měl být před jízdou studený. Pokud přijedeš na prohlídku a motor už je předehřátej, nebo ještě hůř nastartovanej, tak to značí, že blbě chytá, což je další problém navíc, kterej se někdy dost blbě odstraňuje. TAkže přijít k moto, prohlíndout, jeslti někde nejsou nějaký zjevný vady, který by tě při jízdě mohli ohrozit na životě, pak mačinu nahodit, projet jí. při jízdě zjisti, zda netáhne do strany (pokud je hnutej rám, tak rozhodně nebrat!!), zjistíš i jak to brzdí, jeslti někde něco nerezonuje (každá motorka bydává při určitějch otáčkách divný zvuky, který jsou způsobený rezonováním při určitejch otáčkách- třeba na mojí kawě při určitejch otáčkách vržou plasty, ale to je normální). Doporučuje se ještě aby někdo jel za tebou, a zjistil, jeslti nežere olej ( to se zjistí tak, že když se dá plnej, tak to víc kouří- intenzivnější modrý dým- kdo měl 2t motor na motorce ví, jak to hulí s olejem), ale to se dá zjisti i podle toho, zda je umaštěný výfuk. PAk ještě zjistit, zda nevypadávají rychlosti- pokud možno každou rychlost vytočit až na max. otáčky, tím zárovn zjistíš i to, jak se chová motor. PAk lze ještě někde pořádně ohřát motor a zjistit, zda spíná větrák atd, ale to už je drobnost. A pak při koupi samozřejmě zkontrolovat zda sedí všechny čísla atd. Určitě sjem na něco zapomněl, tak mě kdyžtak ostatní doplní.

TR Bonneville - Kawa W650

23.4.2009 v 01:32 | Nahoru | #4
Když už, tak Triumph Scrambler anebo Bonvilku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TR Bonneville - Kawa W650

23.4.2009 v 09:50 | Nahoru | #5
Hofner> Kawa je paralelní dvouválec. Taky nevim jakej je bonus mit na retro motorce vstrikovani...

to FM69: Stejne se na ne budes muset jit podivat...Takovy motorky se podle testu vybirat nedaji..

TR Bonneville - Kawa W650

23.4.2009 v 10:03 | Nahoru | #6
triumph thruxton a nebo Guzzi V7...

(reakce na) TR Bonneville - Kawa W650

23.4.2009 v 13:56 | Nahoru | #7

Wenca24>Hofner> Kawa je paralelní dvouválec. Taky nevim jakej je bonus mit na retro motorce vstrikovani...

to FM69: Stejne se na ne budes muset jit podivat...Takovy motorky se podle testu vybirat nedaji..


Triumph má to vstřikování solidně zamaskovaný, takže to vypadá jak karburátor. JAk už jsem psal, zvuk maj seškrcený obě motorky, takže proč nemít retro s nejmodernější technikou? To by si pak na motorce nesměl mít ani kotouče, aby to bylo dobový...Když už chce někdo pravý retro, tak jedině koupit originál bonnevilla. Vzhledem ke kurzu libry by byl zrenonovanej za cenu "zánovního" stroje. Co se týče zvuku a chování motorky, toho dneska žádná továrna nedosáhne. A na co mít na motorce nakopávačku, když stejně většina z pohodlnosti startuje startérem? I když je pravda, že občas nakopnout mašinu kick pákou, je dobrá vymoženost, ale kawa je pořád rejže, triumph je ta tovární značka, která stvořila v 60. letech onu legendu...A na nakpopávání kick pákou mám čízu, nebo fichtly. Ono když kopne 650tka, tak to asi stojí za to.

TR Bonneville - Kawa W650

23.4.2009 v 21:32 | Nahoru | #8
Zdravim SVEN, test muzes poslat sem: f.marek69@seznam.cz

Jinak dik vsem za rady, neco uz mam odjeto tak snad pri projeti tech masin poznam zda za neco stoji. Spis me zajima zda tyhle stroje netrpi nejakou slabinou obecne ? Taky je dulezita spolehlivost na dlouhe cesty 1000 km a podobne.

TR Bonneville - Kawa W650

27.4.2009 v 23:16 | Nahoru | #9
to FM69: tak jak, pomohlo to?
pokud chceš jezdit takovýhle kusy, tak to možná bude spíš chtít Thruxtona, ten je výrazně rychlejší, než ta Kawa.....

1 reakcí na tento příspěvek TR Bonneville - Kawa W650

28.4.2009 v 22:38 | Nahoru | #10
Dik, pomohlo, bude to Bonneville. Na rychlovky mam Monstra, tohle bude na kochani prirodou.

(reakce na) TR Bonneville - Kawa W650

29.4.2009 v 15:33 | Nahoru | #11
FM69> PAk dej vědět jak to jezdí. V budoucnu bych taky rád tuhle mašinu, jen tak čistě pro radost, jako leštěnku, teda pokud na to někdy našetřím. Je to moje vysněná motorka, ale zatím sem na tom nejel, což je docela zásadní problém. Ale vzhled má u mě 5 hvězdiček.

TR Bonneville - Kawa W650

29.4.2009 v 17:56 | Nahoru | #12
Bonního

TR Bonneville - Kawa W650

29.4.2009 v 18:46 | Nahoru | #13
Me osobne Bonneville dost zklamal. Hodne sterilni motorka, v originalu uplne utlumeny zvuk, bez vyraznejsich vibraci a ani mi nevyhovovali riditka. Kvalitou zpracovani jsem byl velmi zklaman... jako jeden priklad uvedu lem u predniho blatniku, kde je plech pouze ohnutej a hrube ustrizenej, kde se drzi voda... O dalsich detailech, jako je zpracovani stupacek (velke vule), z prislusenstvi uchyceni bocnich brasen, promyslenost nekterych detailu apod. - proste hruza...

1 reakcí na tento příspěvek TR Bonneville - Kawa W650

29.4.2009 v 20:18 | Nahoru | #14
Zdravim Blafo. priznavam ze nektery detajly jsou u Bonniho zpracovany stejne nebo hur nez na CZ 250 z roku 1961, na ktery jsem zacinal a nekolikrat rozebral do posledniho sroubku (i slozil) Ale mozna tyhle nedokonaly detajly je to pravy, co ma na tyhle motorce byt. V sobotu pro ni jedu.

(reakce na) TR Bonneville - Kawa W650

30.4.2009 v 21:44 | Nahoru | #15
FM69> no tak vítej v retro klubu....)

TR Bonneville - Kawa W650

22.5.2009 v 09:04 | Nahoru | #16
Dobrá volba

TR Bonneville - Kawa W650

2.7.2009 v 12:28 | Nahoru | #17
Ahoj, já jsem si ji pořídil nedávno, měla najeto 1857km po jednom bláznovi, který jsi ji koupil z nudy. Kawasaki W 650 je opravdová klasika. Nejenom vzhledem, ale i jízdními vlastnostmi. Mám jiné tlumiče vzadu a přední má zkrácené pružiny a i tak se motorka velmi kroutí v zatáčkách a někdy ve vysokých rychlostech i na rovince. Při ubraní plynu kolem 3000 až 2500 se řídítka rozklepou, takže pustit řídítka je vlastně nemožné. Docela Vás to zpočátku vyleká, ale to je to proč si tuhle motorku zamilujete. Motor je parádní a někdy se mi nechce věřit, že má pouze 50 koníků. Sundal jsem kufry, a na můj model 1999 jsem dal řídítka z roku 2003, takže více klasika. Dále jsem zvýšil sedlo na původní výšku a potřebuji poladit výfuky. Zvuk je pěkný, ale příliš utlumený. Spotřeba je kolem 5 litrů. Brzdy opravdu nekoušou a potřebují silné prsty. Kdo má rád klasiku, tak tohle je to pravé. S Triumfem zkušenosti nemám, ale vzhledově se Káwě nevyrovná. Jediné, co Vás překvapí je to, že je všechno z plechu, žádný plast, nebo jiné náhražky. S tím je ale spojená možná koroze, kterou si musíte pohlídat. Pokud rádi trávíte hodiny, nebo celé dny leštěním, tak je tohle to pravé :)

Otas

(reakce na) TR Bonneville - Kawa W650

3.8.2012 v 21:21 | Nahoru | #18
Hofner> Bonnie má paraelní dvouválec.

TR Bonneville - Kawa W650

29.3.2015 v 21:54 | Nahoru | #19
Táta měl několik let Kawasaki W650 a velká spokojenost, jen si stěžoval, že byla nepohodlná. Co mám teď Kawku LTD 440 tak tu si chválí, ale je bohužel slabší. Obě mají také tu výhodu, že nemají řetěz.

TR Bonneville - Kawa W650

19.7.2015 v 16:58 | Nahoru | #20
Za mě jednoznačně W650. Vzhledově daleko autentičtější než Triumph, kulatější, ladnější, navíc startpáka a královna ...
Pohodlí je relativní pojem. Já jsem pojezdil už několik motorek (spousta Jaw, Volusia, V-Strom, TDM, R1150R, R1150RT) a W650 mi jednosnačně sedla nejlíp. Pro mě je to nejpohodlnější motorka, kterou jsem kdy měl. Akorát sedlo je zbytečně moc nakloněný k nádrži, takže často sjíždím...
W650 není stvořen k závodění, je to srdcovka na kochačky, tudíž výkon je naprosto dostačující, průběh výkonu perfektní, táhne bez zaváhání už od 1000 otáček. Navíc u takovýho typu motorky stejně není výkon až tak důležitej...
A originalita? W650 vychází z modelu Kawasaki W1, potažmo W2 z šedesátých let. Tehdy Kawasaki koupila licenci, což mezi sebou dělali všichni. Víte, kolik licencí a patentů prodala Jawa na dálnej východ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... WildOne 136 15.11.2023 v 09:41 Rachus
Bzučí při brzdění přední brzdou [1, 2, 3] Triumph Bonneville 900, Triumph Bonneville T100, Tri... vyletnik 66 11.6.2023 v 16:49 jindr
Jak cestou často pícháte [1, 2] Triumph Scrambler, Triumph Bonneville T100 Animals21 58 12.4.2023 v 15:10 helioland
Triumph Bonneville T100 - vůle ventlů Triumph Bonneville T100 MaraBony 1 17.7.2022 v 15:10 drool
velikonoce - doplnit mozaiku po hra... Triumph Bonneville T100 Jareksv 2 29.3.2022 v 18:10 alinn


TOPlist