globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???
V mnohých diskuzích na motorkari.cz ale i jinde panuje téměř obecná shoda asi v tomto duchu: Dvouvál táhne odspoda, čtyřvál jen v točkách. Je to ale zkutečně tak? Ale zdaleka ne…

[URL= malého SV s malým banditou ukazuje jinou realitu. Zatímco ztrátu v nejběžnějších otáčkách (4-6,5 tis), ještě horko težko SV dotahuje malým hrbem kolem 7 tis., přes 8,5 tis. již nelze od 2v příliš čekat, 4v zde ukazuje to nejlepší. Sečteno a podtrženo v nízkých a středních otáčkách je souboj řekněme šul-nul, ve vyšších je vítěz zcela přesvědčivý. A samozřejmě se to projeví i za jízdy, trochu těžkotonážní bandit neprohrává s lehkonohým SV ani jednu disciplínu - zrychlení, pružnost, maximálka.
Snad jen ještě stojí za zmínku porovnání charakteristiky SV (véčko 90st. se společným ojničním čepem) a ER6 (řada, ojnice přesazena o 180st.), které se sobě podobají jako vejce vejci. Pro někoho možná nepříjemné překvapení…

Závěrem snad jen řečnická otázka, kde by asi byla ducati ve WSBK kdyby se do jejího dvouválu, oproti konkurenčním 4v, nevešlo skoro jedno malé pivo navíc…


Naposledy editováno 09.06.2009 22:37:58
Předchozí
1 2 3
Následující

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

18.9.2015 v 20:58 | Nahoru | #61
Ještě posílám graf z měření výkonu a krouťáku při výměně výfuku u Yamahy MT 09. Absolutně hladký průběh výkonu,
plus.google.com/u/0/photos/112397468472456009755/albums/6195929990874603969/6195929987772832898

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

18.9.2015 v 21:14 | Nahoru | #62
Mira: jen jestli to nebude tim ze jsou to obe 900... Proti konkurenci ktera ma mensi objemy.

V podstate co se tyka kroutaku tak na poctu valcu nezalezi - zalezi jen na obsahu.
V praxi se to malinko lisi podle konstrukce - vicevalcovy motory umi vysoky otacky, tak jsou konstrukcne uzpusobeny tak aby mely kroutak co nejvejs - to bohuzel s klasickou koncepci nejde jinak nez se ho trochu obetuje v nizsich otackach. (Vetsi uhel otevreni na vackach, propustnejsi saci/vyfukove kanaly + periferie)
1valec, dvouvalec stejneho objemu se tolik tocit nedokaze, tak to konstrukteri vic optimalizujinv tech nizkejch....

... A trivalec je od prirody paskvil :)

Naposledy editováno 18.09.2015 21:15:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

18.9.2015 v 23:01 | Nahoru | #63
assassin Máš pravdu , jsou to o 50ccm menší objemy. MT 09 má jenom 849 ccm ne 900 , ale má proti ostatním jen 185 kg s plnou nádrží.
A trivalec je od prirody paskvil :) to možná jo, ale do 150 km/h to natře některejm čtyřválcovejm litrum a nebude brečet, že má o 150ccm menší objem.
Tam šlo o to, že ten krouťák tam je od 2000 pořád a tříválcům je jedno co tam máš za kvalt, prostě zrychlujou.
Kámoš má litrovýho Fazera a pokud tam nechám v 70 km/h 6kvalt , tak on aby stíhal zrychlení tam dává 2 nebo 3 přev. stupeň.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

18.9.2015 v 23:38 | Nahoru | #64

Míra1970 píše: assassin Máš pravdu , jsou to o 50ccm menší objemy. MT 09 má jenom 849 ccm ne 900 , ale má proti ostatním jen 185 kg s plnou nádrží.
A trivalec je od prirody paskvil :) to možná jo, ale do 150 km/h to natře některejm čtyřválcovejm litrum a nebude brečet, že má o 150ccm menší objem.
Tam šlo o to, že ten krouťák tam je od 2000 pořád a tříválcům je jedno co tam máš za kvalt, prostě zrychlujou.
Kámoš má litrovýho Fazera a pokud tam nechám v 70 km/h 6kvalt , tak on aby stíhal zrychlení tam dává 2 nebo 3 přev. stupeň.



50ccm je dost velkej handicap...

Natre do 150kmh ... To je otazka ... Pri sprintu z 0 strasne moc zalezi na pilotovi... Ja mel chvili gsxr k1 a ta byla uz od volnobehu silnejsi nez kterejkoliv litrovej v2 kterej jsem zkousel ...

Ten fazer uz je fz1 co? Motor z r1 04+ ... Ten je ve svym zivlu az kdyz rucicka miji 10k rpm... ale to je pak jinej vesmir bych rekl....

Samo nechci schazovat mt - podle vseho povedenej bajk. Ale koncepce nelze soudit na zaklade jednoho konkretniho motoru.

Naposledy editováno 18.09.2015 23:40:40

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

21.9.2015 v 08:22 | Nahoru | #65
assassin> Fazer je asi 2 roky starej.

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

21.9.2015 v 10:55 | Nahoru | #66
Fascinuje me jak vsichni porovnavaji grafy, ale vsichni nejak zapominaji na jednu velicinu - cas. Myslim ze pokud by se grafy daly do stejneho casoveho meritka, byl by v urcitem casovem bode kroutak u dvouvalce vyssi. Jenze zatimco dvouval musi radit vys a ma prodlevu v prisunu vykonu, ctyrval se jeste rozmotava a proto ho jakoby dozene a predezene.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

29.10.2015 v 06:50 | Nahoru | #67

assassin píše: no jezdil sem na RSV 03 a gsxr1000 k2 a odspoda do cca jeli stejne, skoro bych rekl ze ta gsxr malinko lip... a od 8tis byla gsxr o tridu jinde....

to same srovnani s mym TL, dole plus minus podobne...
(navic RSV ma prevod vic do sily, je to patrne na tom jak dlouhe ma kvalty, na 2ku pojede gsxr minimalne o 30-40 vic nez RSV, dat tam stejnej prevod tak ti gsxr utrhne ruce...)

takze nesouhlasim...



No vidíš,a mě zas servisovaná K9 připadá dole taková hodná a když přivezl kamarád Raptora v litru říkal jsem si ano,tenhle motor by se mi líbil.Papírově na to bude K9 asi líp i dole,ale charakter mi víc vyhovoval u Raptora.To samé srovnání mého Elefanta vs KLR.Tam je to dle katalogových údajů jednoznačné,přesto mi daleko víc vyhovuje nekompromisní tahání jednoválce než naprosto vlažný nástup dvouválu.
Už to tu několikrát "zaznělo",ale je zásadní jak jsou jednotlivé stroje naladěné a co komu vyhovuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

29.10.2015 v 09:02 | Nahoru | #68
Anti> nekompromisni + KLR ? To fakt nejde dohromady.

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

29.10.2015 v 16:13 | Nahoru | #69
myty_fakta> Nekompromisní nezaměňuj se slovem brutální nebo výkonný.Mě jde jen a pouze o průběh.Zatímco Elefant se pod třemi tisíci choval jako bez plynu,KLR táhne pocitově od volnoběhu.Navíc,moje KLR není seriovka...

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

29.10.2015 v 18:49 | Nahoru | #70

jasp píše: Fascinuje me jak vsichni porovnavaji grafy, ale vsichni nejak zapominaji na jednu velicinu - cas...


Nikoliv. Nemyslim ze by vsichni zapominali na cas, ten mas vyjadreny v charakteristice vykonu.

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

12.11.2015 v 02:11 | Nahoru | #71
dvouválce sou na píííí.u. úplně stačí se svézt na R1 98 nebo 99 nebo co to bylo a na litrovém GSXR 1000. ta "nepovedená" suzučí stříkačka v malých otáčkách s přívěrou škubne jak prase, zatím co karbecová R1 zjemna nabere a jede... ale co je rychlejší by se muselo změřit. ono je to totiž úplně fuck!! mezi těma 2-5 tis se dějou věci, které majitel litrového dvouválca nezná. ale majitel 4válcu zase nezná nakopání do koulí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

12.11.2015 v 06:31 | Nahoru | #72
Dolík....> Co se děje mezi těma 2-5 tis ti ukazuje graf v tvém profilu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

12.11.2015 v 22:29 | Nahoru | #73
Anti> no úplně náhodou sem jel nedávno za borcem na 18ce intráči a předjeli sme pár aut. na 6ku sem mu z asi 60 kmh do 140 stíhal. myslím, že se tam děje hodně. a už sem jel na minimálně na 4 litrových dvouválcoch a tam se (graf, negraf) neděje nic. vlastně jo, děje. kouloštouch.

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.11.2015 v 06:35 | Nahoru | #74
Dolík....> Každý to má jinak.Já servisuju jednu K9 a když ji jedu projet tak mám pocit že to do šesti tisíc nijak zvlášť nejede.A když přijel kamarád s litrovým Raptorem tak se mi ten motor moc líbil,především to jak pěkně tahá snad už od volnoběhu.Kdybych je postavil na startovní čáru asi by ten raptor neměl šanci,ale pocitově u mě vyhrává.Podle grafu z DKRacing je tam to koleno krouťáku přeci jen hezčí.

1 reakcí na tento příspěvek Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.11.2015 v 09:07 | Nahoru | #75




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.11.2015 v 17:22 | Nahoru | #76
Sonicek> Jak si poladil ten propad krouťáku?Pěkný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.11.2015 v 17:59 | Nahoru | #77
Anti> je to naladěny přes origo jednotku, a na motorce jsou svody,výfuk,bmc filtr, dělal mi to jeden maník a ten graf krouťáku je dle mě dost slušnej.

Naposledy editováno 13.11.2015 18:02:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.11.2015 v 20:00 | Nahoru | #78
Sonicek> Ten průběh nemá daleko do dvouválcového,fakt dobrý .To bude táhnout pěkně.Výrobce v tom spodku zřejmě musí řešit emise,jinak si tu díru neumím vysvětlit.

(reakce na) Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.11.2015 v 21:01 | Nahoru | #79
Anti> třeba tu díru co tam má Dolík, ta je určitě způsobená filtrem a laďákem a nedoladěním ( případně odstřaněnou přívěrou), měl jsem tam něco podobného okolo 4tis.

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.11.2015 v 21:52 | Nahoru | #80
Díval jsem se na grafy na DKRacing.Pokud se jim dá věřit,tak tu díru má ročník 01-02 mezi 3-4tisíci,a pak 09-11 mezi pěti až sedmi.Ročníky mezi mají spodek zvlněný ale dá se říct že relativně plynulý.

Co ukáže brzda II – dvouválový mýtus???

13.11.2015 v 23:26 | Nahoru | #81
mám tam KN, nefunkční přívěru a origoš výfuk. doladěné to snad je. ladič bych řekl, že je šikovný. KN tam mám jen proto, že mě nebaví furt kupovat drahé obyčejné filtry...

edit: tak se dívám a ten graf, co tu mám, už je celkem starý. posledním laděním se to myslím trochu zlepšílo. jestli najdu fotku, dám ju sem. možná tu i někde je, ale nevím kde...

Naposledy editováno 13.11.2015 23:33:10
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S bandit.kenny 6 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny


TOPlist