globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč kupujete silné motorky?
 
17.2.2009 v 23:50
Zdravím vás všechny.
Již nějakou dobu sleduji jak web, tak fórum a poslední dobou mi nedá spát jedna otázka - Proč kupujete silné motorky?

Abych vysvětlil, co mám na mysli... Mám najeto na motorce naprosté minimum a plánuji si koupit tuto nebo příští sezónu nějakou novou motorku. Aktuálně je můj favorit Kawasaki Ninja 250R (rád bych se dočkal nové verze pro rok 2010 s lepší technikou, ale to je asi jen můj vlhký sen, vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo udělat v. 2008). Mám sice řidičák na A bez omezení (+ několik dalších na dvoustopé stroje ), ale nějak nevidím jediný rozumný důvod, proč kupovat jakoukoliv silnější motorku. Pro mě osobně je takhle silná motorka doslova konečnou - a to jak z ekonomických, tak i legislativních a čistě rozumových důvodů.
Rád bych vás tedy všechny tímto oslovil (především majitele silných supersportů - a z nich ty, kteří nemají možnost jezdit na okruhu) a nechal si vysvětlit, proč vlastníte tak silné stroje?

Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální.
K čemu vám tedy je 100 a více koní na zadní gumě? Jak je využijete?
Jaký je rozdíl proti motocyklu, na kterém já plánuji začínat a vlastně i skončit (33 koní, max. rychlost o dost vyšší, než dovoluje zákon)?
Proč vlastnit stroj, co má větší sílu než běžné osobní auto, které i s pupkatou rodinou a psem váží 2 tuny a benzínu sežere méně, oproti vašemu stroji se 200 kily provozní hmotnosti?
Budu rád za každou rozumnou odpověď... Díky.

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 13:02 | Nahoru | #271
rraol> ty voe já jsem hovado....jdu si nakopat do prdele

1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 13:03 | Nahoru | #272
Za trest to napíšeš 20x

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 13:07 | Nahoru | #273
rraol> máš recht "píča s měkkým" nedává smysl

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 16:45 | Nahoru | #274
rraol> Můj obdiv...seš frajer pro to co máš v hlavě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 16:45 | Nahoru | #275
savs.polasek> A ty seš pěknej debil

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 16:46 | Nahoru | #276

czech_pilot>rraol> máš recht "píča s měkkým" nedává smysl



nejde o píču s měkkým, jde o to že erjednajeprostěstvrdympyčo

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 16:52 | Nahoru | #277

Cooker>rraol> Můj obdiv...seš frajer pro to co máš v hlavě

[quote]Cooker>savs.polasek> A ty seš pěknej debil



souhlas se vším

Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 21:05 | Nahoru | #278
Pro hovno ty hnupe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 21:13 | Nahoru | #279
Cosmogagy> Spíš jsem chtěl 6tku Bandita. "Musel" jsem koupit ER-5 a když to půjde, tak u ní zůstanu. Na jinou motorku už nenašetřím...

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 21:37 | Nahoru | #280

DavidHavel>Cosmogagy> Spíš jsem chtěl 6tku Bandita. "Musel" jsem koupit ER-5 a když to půjde, tak u ní zůstanu. Na jinou motorku už nenašetřím...



a tak ja myslim ze s ERkou si rozhodne neni na co stezovat, ne??

Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 22:18 | Nahoru | #281
VTR 1000f - protoze:
1) zivot je priliz kratky a clovek by mel jit za snem. Nebudu cekat az mi nějaky doktor diagnostikuje roztrousenou sklerozu, rakovinu varlat nebo nejakou podobnou mrdk...,
2) A co se tyka spotreby. Na to mam WV passat 96kw. U motorky spotrebu neresim. Nekde jsem cetl "Objem nicim nenahradis" je to pravda! - Když je třeba, skočis auto na par metrech...,
3) plyn pridavas ty resp. Tvuj mozek a ne stroj, takže i na litru mužeš jezdit slušně a za malo.
4) protoze Ta Moje pracuje na ARO odd. a kdykoli mne nas..., vim co ji potesi :) . Preju vsem hodne stastnych km.

Proč kupujete silné motorky?

23.2.2009 v 22:57 | Nahoru | #282
Kup 250ccm a za měsíc si to budeš vyčítat!
Kawa Ninja 250ccm má na šestku při 130kmh,cca9000otáček za minutu!to už je na ní dost!cestování po dalnici nebude to pravé ořechové

Taky tě první ranař uzemní otázkou proč jsi nekoupil k mašině i motor.

1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 15:33 | Nahoru | #283
to jsem dopadl.obhajoval jsem tu velké motory a sestřička doveze CBF250.tak jsem to projel,co sníh dovolil,a ejhle!!ono to docela dobře jede(90 tam bylo opravdu hned)a hlavně:dobře brzdí.a je to tak lehoulinké .jasně,na dlouhé cesty to nebude,ale vyjížďky,to jo.nejpomalejší stejně jezdí první.takže musím pokorně přiznat,že zhýčkán velkým motorem jsem aspoň tuhle malou mršku docela podcenil.(kawa se může chovat jinak,to je dvouvál).nevím,jestli nemáme sklony tyhle motorky trochu podceňovat.

1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 15:54 | Nahoru | #284
Podle toho co pises ( Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální. ) nechapu proc vlastne jdes do takovyho typu motorky, kdyz to vidis takhle. Ja bych videl jako logicky vyusteni tvoji uvahy cestovni enduro.

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 16:37 | Nahoru | #285
Wiblyz> Však ano, někde v polovině threadu jsem to rozvíjel - rád bych později (po pár letech) přešel na cestovní mašinu, ideálně něco do 500 ccm. To se bohužel nevyrábí, takže v tuhle chvíli by mi z toho vyšel 650 V-Strom.

Ad první motorka: Ono je těžké v 250 kubatuře vybírat. Těch motorek je opravdu minimum a právě ta kategorie, o kterou mám zájem, nemá snad jediného zástupce. Vzhledem k tomu, že chci Japonce, mám na výběr prakticky jen YBF, CBF a Ninju. Choppery/cruisery ani krosky nepočítám, to jde mimo mě.

Naposledy editováno 24.02.2009 16:41:00

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 16:39 | Nahoru | #286

ready1200>(kawa se může chovat jinak,to je dvouvál)



Jakožto neználkovi mi vyskočila před očima otázka: Jak jinak? Může někdo nastínit, jakej je rozdíl v chování jednoválce, řadového dvouválce a dvouválce do V (ideálně 90° )?

Díkes

Naposledy editováno 24.02.2009 16:40:18

1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 17:17 | Nahoru | #287
Jinnee> U malý chrchly počet válců nehraje roly, mebo spíš hodně zanedbatelnou, když si srovnáš třeba jednoválec a dvouválec o objemu 125ccm, myslím že nějakej extra rozdíl tam nepoznáš, snad jen ten dvouvál se musí ještě víc točit, u malých motorek jde spíš o to jestly je to DvojTakt nebo ČverTakt, tam jsou pak rozdíly hodně ale fakt hooodně veliký...

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 17:33 | Nahoru | #288
DMC.motobiker> Jasný, já se samozřejmě ptám jen na 4T. 2T jsou v dnešní době nesmysl, specielně u těhle malejch kategorií - nehledě na to, že se do nových strojů nemontují (díky bohu).

Naposledy editováno 24.02.2009 17:36:12

2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 17:41 | Nahoru | #289
Jinnee> Fakt to myslíš vážně??? :\
Jako já mám stejný názor, jelikož když už malou motorku, tak chci aby to nehulilo, málo to žralo a dlouho mi to vydrželo, a mělo to krouták (na úkor výkonu), ale právě že většina lidí, a hlavně mladých chce aby to pořádně jelo, bez ohledu na spotřebu či životnost, takže dneska ti každej spíš řekne že do 4T by nikdy nešel, když už malou motku tak jedině 2T!

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 17:53 | Nahoru | #290
DMC.motobiker> vidis to, ja jsem treba mlady, a taky mam stejne nazory jako ty na to jestli 2T nebo 4T... 2T bych si nekdy nekoupil (kdyz nepocitam padiny)... a znam spoustu mladych kluku a holek (mladsich nez ja) na 4T dvackach co by si nikdy 2T nekoupili.. a musim rict ze pri bezne vyjizdce mne rozhodne nezdrzuji...

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 18:28 | Nahoru | #291
DMC.motobiker> Sám jsi popsal přesně to, proč bych 2T nechtěl - hulí to, žere to i trávu kolem silnice, sype se to, ve 2000 metrech nad mořem to začne škytat...
A hlavní důvody, proč necpat 2T do malejch motorek? Právě ten výkon vs. zákony - 2T dváca s 11 kW? Trochu zbytečná záležitost a nevidím důvod, proč za každou cenu zvyšovat výkon u těhle malejch strojů. 16ti letej puboš nemá na NSRku s 30 řechtákama co dělat. Imho.

P.S.: Aby se to nezakecalo, stále bych byl vděčný za odpověď od někoho, kdo měl možnost porovnat rozdíly v těch 3 typech motorů, co jsem vypsal (1-vál vs. řadovej 2-vál vs. 90° 2-vál). Dík

Naposledy editováno 24.02.2009 18:30:31

Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 19:19 | Nahoru | #292
No tak to jste mě tady hoši mile překvapily!

Jinnee> Jinak já měl v 17ti letech Yamahu XV500 s 50ti koňma (ještě před ní Jawu 350) takže o moc dál jsem se s výkonem za těch 5 let nedostal, a ani tenkrát nebyl pro mě problém to rozumově či jízdně zvládat, to ted na Dukně jezdim určitě hůř než tenkrát, takže těžko říct jestly silná motorka nepatří do rukou jen těm pubošům...

Jinak aby se to nezakecalo, měl jsem možnost se svést hlavně na 4T 125ckách, a to na jednoválu i dvouválu do V (nevím jestly jich je hodně co mají zrovna 90°), a jak jsem už říkal, nebyl v tom moc veliký rozdíl, jen ten dvouvál se musí trošku víc točit, podle mě jak řadový tak do V, ale ty hlavní rozdíly těchto typů motoru přicházejí až z obsahem nad 500 ccm...

1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 19:32 | Nahoru | #293
pokusím se vysvětlit.pokud tam bude něco špatně,děkuji za opravu.honda CBF-jednobuch:vrtání 73mm,zdvih 59,5mm.kawa 250-řadový dvouvál:vrtání 62mm,zdvih 41,2mm.vidíme markantní rozdíl ve zdvihu obou motorů.zdvih kawy je srovnatelný se současnými šestkami.díky tomu při zachování bezpečné střední pístové rychlosti kawa snese podstatně vyšší otáčky.(=vyšší výkon).ovšem žádný motor nejde naladit na hodně silný spodek a současně vysoký výkon ve vrchu(snad kromě GTR,které má proměnné časování ventilů).takže jednobuch má velmi silný spodek(proto je hlavně v endurech)-velký zátah,řadovka je sportovnější.V-motory se snaží spojit tyto vlastnosti dohromady.u 250 ty rozdíly nejsou tak markantní,u velkých obsahů(600-1000)jsou obrovské.takže:pokud chceš jezdit pohodu,vrazit tam 6-ku a jet,tak jednobuch,pokud chceš divočit,tak dvouvál.ale budeš často řadit.V-motor je kompromis.

Naposledy editováno 24.02.2009 20:10:03

2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 20:29 | Nahoru | #294
proč si pokládáš tuhle otazku ??? možná až budeš předjíždet 2kamiony a vono tej 250 dojde dech pochopíš co je rezerva koní pod prdelí ...polož si otázku proč je teda vůbec vyrábjej ty 100-180ps bajky ....když je 50/90/130.....proč se dělaj 400ps auta ?? seš demagog ....jezdi 250....čas ukáže....

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 20:33 | Nahoru | #295
devastator> proc by mel byt demagog?? Vis, co to znamena?

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 20:34 | Nahoru | #296
devastator> dobrej nick

Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 20:46 | Nahoru | #297
To je kvůli zrychlení motorky..A je to kus mašiny má hezší desing prostě jak se řiká dospělá motorečka

2 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 20:56 | Nahoru | #298
Jak jsem se prohrabával ve starých rodinných fotkách,....tak to nebyl a není asi jen problém "naší" doby.Můj děda taky neměl jen Staďáka. Škoda,že jí nenechal pro vnoučata.Dědu pamatuju dobře,...ale mašinu ne.

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 21:04 | Nahoru | #299
ready1200> Dikes, dává to celkem smysl i s ohledem na to, do jakejch typů strojů se kterej motor montuje.

Devastator> Proč bych si měl mejt koule tekutym mejdlem, když se dělaj mejdla kostky? Podobně povýšeneckých odpovědí tu už pár je... Nemám ty zkušenosti, proto jsem se ptal - navíc se záměrem vyvolat debatu, což se mi dle mohutnosti threadu celkem povedlo. Díky za názor, ale příště ho, prosím, zkus napsat normálně.

Matess727x> Fajná fotka - navíc boží motorkářskej vohoz

(reakce na) Proč kupujete silné motorky?

24.2.2009 v 21:09 | Nahoru | #300
Matess727x> No, konečně pořádná motorka a pořádný motorkář Ale vážně - fakt se mi to moc líbí!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist