Cosmogagy>TOURATECH>Já myslel ty psychické,z jízdy moc strach nemám,jezdil jsem 3sezony na prakticky stejně vykone motorce
psychicky? to zalezi na pristupu, ja si vetsinu zkousek uzivam ridicak, maturitu, prijmacky na VS, vsechno sem si uzil... lepsi nez se deptat, ne?
tak to cumim, ono si jde takove chvile aj uzivat lol
Touratech> ja nevim, ale rekl bych, pokud nejsi vylozene nervozni aj z kazdodeni cesty do skoly, tak to bude v poho...ja si kazdou jizdu s instruktorem myslel, ze budou pro me vetsi problem jizdy, ale tak den pred zkouskama se to ve me zlomilo a bal sem se nejvic testu, ale pritom sem je daval vetsinou na 50, no a kdyz sem v den D udelal testy, tak to ze me totalne spadlo a na jizdy jsem se tesil ... jinak ja delal zaverecky 2. listopadu a dalsi den uz u nas snezilo, takze docela stesti
Naposledy editováno 29.07.2008 15:12:53
Naposledy editováno 29.07.2008 17:43:26
TOURATECH>rraol> Díky všem.Mám ještě jeden dotaz:Jak je to náročné?
Myslím tím zkoušky po jízdách,prý je to celkem náročné,jaký máte na to názor vy v ohledu na moji věkovou kategorii? :\
Hele, řidičák udělá i traktorista. Když se na to nevykašleš, a opravdu se na to koukneš, dáš to za plnej počet. Nehledej v tom vědu, u testu se snaž řídit logikou. Koukal jsem na ty nový testy, jsou tam chytáky. Třeba na jedný otázce s obrázkem (křižovatka z výhledu řidiče) jsem viděl že naproti Tobě přes křižovatku je silnice, s cedulí zákaz zastavení, a v ní stály nějaký auta v protisměru (protisměr zákaz neměl), ale jedno auto tam bylo otočený prdelí k tobě.
Otázka: Smíte přejet křižovatku a v protější ulici zastavit?
a) jo
b) ne
c) jo, ale jen po levý straně
A bacha, c) NENÍ správně! To, že tam jedno auto takhle stojí, neznamená, že se po něm můžeš opičit, prostě zákaz je zákaz.
Tak na to bacha... cedule má jen jeden význam a když se člověk snaží vymejšlet kombinace a aplikuje to na nějaký další momentální okolnosti, tak je to prostě blbě.
A jízdy dáš, pokud nejsi tremista a prostě pojedeš podle svýho svědomí, nebudeš se snažit čekat kdo ví co... jen dávat bacha jestli tě nechce poslat schválně do jednosměrky, jet pade, a hlavně nezapomínat blikat.
TOURATECH>Miši> No ted mám v tom ještě větší guláš než předtím Jestli jsem správně pochopil,tak se budu muset souběžně naučit značky(ještě něco???)a taky jezdit v provozu?A co to jsou tedy ty zkoušky,to jsou už pak jen testy???A kolik je těch jízd+kolik to zabere času(týdny,dny)???Dík za vysvětlení.
Před patnácti lety nebo kdy, to bylo tak, že sme první den vylezli před barák a tam sme huntovali simsona, šel z ruky do ruky a instruktor koukal jestli tam dáme dvojku a jestli vykroužíme osmu mezi lampama. Pak sme šli dovnitř a asi hoďku se probíraly nejzákladnější pravidla (jezdí se vpravo, jakou rychlostí, pravidlo pravý ruky, přednost protijedoucích při odbočování doleva). Na konci hodiny vytáh notes že si naplánujem první jízdy. Kdo má čas zejtra ve 3? Všichni se báli a každej chtěl až někdy jindy, tak nějaký vylosoval.. Při další hodině vyprávěli kluci, že to nic nebylo, že jim všem většinou ze začátku radil každou blbost, a už sme se víc cpali dopředu, každej chtěl mít odježděnej stanovenej počet hodin co nejdřív, aby šel hned na první termín zkoušek a ještě o těchhle prázdninách moh jezdit...
V podstatě význam značek každej chápe už odmala, takže klidně můžeš jezdit a zároveň probírat na hodinách teorii.
největší chyba je jít do toho s tím, že je to ooobr těžká maturita, jak říkám, autoškolu musí zvládnout řidiči traktorů, kamionů, zedníci, instalátéři... žádný vysokoškoláci.
TOURATECH>Twister>No tak za krásný časy 4tisíce klidně dám
No tak ty krasny casy byli taky vseobecny. Proste vsechno mi tenkrat vychazelo. No a pak se to posralo a od ty doby se to uz jen sere a sere.
Jinak urcite budes delat pristi rok A1 ja si taky myslel ze nebudu a jak to dopadlo. Jinak rozsireni z AM na A1 neexistuje takze budes delat celej ridicak znova. A budes samozrejme kupovat novou motorku...
TOURATECH>rraol> Děkuju,děkuju.Znamená to,že už si mám vzít knížku autoškoly do ruky a začít listovat A jinak to byli tvoji kamarádi,nebo se vás tam náhodou sešlo víc,to je vždy ve skupině a nebo i jednotně? :o
Asi 15 kluků, co se to léto přihlásilo na kurz AM (tenkrát se psalo A/50 myslim). Bylo to malý město a kluci byli z okolních vesnic jako já, většinou jsme se znali ze základky. Trochu jiný poměry, vylezl instruktor, a řekl Tak co hoši, je tu někdo kdo neumí řídit motorku? Přihlásili se dva, tak řekl "Ostatní vám dvěma vsvětlí jak se na to jezdí, jdu na kafe" a zalezl dovnitř. Stál tam u zdi simson, tak sme ho nakopli a klukům za 30 min ukázali základy rozjíždění, zastavení, řazení. Pak dlouho nešel tak sme na něm začali trochu kravit, a když vylezl z kafe pauzy, dal tam dotyčnýmu, co zrovna zkoušel zvedat síma na zadek, lepáka. Pak sme si stoupli do fronty, každej na to sednul a rozjel se, dal dvojku, obkroužil lampu, dal jedničku, pak vyřadil a zastavil na čáře, a předal síma dál.
A jinak jsme chodili na výuku současně s těma co dělali na auto. Instruktor na konci hodiny plánoval jízdy, rozplánoval auťáky, mašiny a nakonec vždycky "Tak a co pionýři?"
Mě nechal jednou kroužit 8x kolem náměstí a pokaždý se mě ptal kdo má přednost na jedný připojovací silnici. Byla to taková úzká silnička, nějak jsem měl pocit že mám přece přednost já, když jedu po náměstí, ale bylo to bez značek tak měla bejt přednost zprava. Už mě brněla hlava, jak jsem se blížil už asi popátý k tý křižovatce a zase otázka: Tak znova, kdo tady má přednost. No já. BUM! Proč?? Nevim. BUM! Tak znova kolečko...
Kdo má přednost? Oni. Proč? Nevim. BUM! Ještě jedno kolo...
jinak TOURATECHu> tady mas treba testy etesty.mdcr.cz/ a presne takove jsou na zavereckach, das si tam cvicna zkouska A...
TOURATECH>Twister> Takže,jestli jsem dobře pochopil,tak ti došly peníze a ted čekáš na áčko???A co si měl za motorku??? :\
Nee penize jsou posledni problem co me trapi.... S AM sem jezdil na Piaggio Palio, s A1 pak na Kawasaki Eliminator a Honda Varadero.
Koneckonců lektor nám říkal, že jsou snad poslední dva roky, co to půjde dělat stylem, že můžeš dělat rovnou A bez předchozích áček. Nově máš projít všechny moto kategorie (mají být 4) s praxí mezi nimi cca 3 roky.
A výhoda? Když člověka začne výkon stroje nudit, tak začíná dělat kraviny a zkouší si další a další věci. Získá zručnost, ovládá ji časem jako hračku, umí se vyblbnout, zlepšuje rovnováhu, a když už mu motka fakt nedokáže víc dát, hopně na další. Ale ne vo moc, aby to s ní pořád byla prdel, ale s širšími možnostmi. Z litrovky mám ještě velkej respekt, a když jsem na nějaký půjčený jel, jel jsem s respektem a opatrně, výjezdy ze zatáček jsem nebral pod plynem... S mojí třipadinou jsem v serpentinách rychlejší než na něčem nabušeným. Na rovině mi samozřejmě kdekdo ujede, ale mám mnohokrát vyzkoušený, jak jsem nechal daleko za sebou litra v zatáčkách.
Soused neměl nikdy nic, a koupil litra. Říkal že prvních 14 dní jezdil na dvojku, zatáčky s vymáčklou spojkou. To podle mě není zábava. Ale zase uznávám, že si to dokázal uvědomit co má za stroj a jeho první nápad nebyl zkusit to někde rozpumpovat "co to umí...", jsem rád že zase má dost rozumu a nenechá se na silnici vyprovokovat