globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvážení zadního kola
 
23.4.2008 v 06:39
Zdravím,
koupil jsem si novou gumu na zadek na R1 a teď přemýšlim,jestli vyvážit nebo ne? Předek vyvažuju,ale co ten zadek?? Má to vůbec smysl?? Díky za každou odpověď

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola

19.1.2009 v 21:51 | Nahoru | #1
honzabiker> nic tam nechybi. V tomto pripade uvazujme ('=vektor) Fs'=-an'*m. Jelikoz smer an' je z principu do stredivy a uvazujeme ho jako pusobici v rotujicim nevyvazku m, je logickym krokem ho definovat k libovolne zvolenemu normalnemu vektoru lezicimu v uvazovane rovine kola...a potom bude snadna definice jeho velikosti jako prumetu do zvoleneho vektoru (rekneme totozeneho jako osa krku rizeni.)
Cili potom i velikost Fs' bude harmonicka. Jestli chce, muzes vymenit ten sin za cos ale to je tak vse co s tim muzes delat (pokud jsem se numericky nespletl, coz je mozne, pocital jsem to z hlavy).

Edit> pro uvazovanou Fs' je axialni posuv nevyvazku nepodstatny. Pro vypocet reakci v loziscich ci ulozeni obecne je uz vzdalenost od roviny symentrie podstatna, ale jak bylo psano uz predem, uvedom si geometricke pomery a uvidis ze mala odchylka osy rotace od osy setrvacnosti (to je to co se snazis popsat) nevadi. Reakce budou velice male.

Naposledy editováno 19.01.2009 21:55:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola

19.1.2009 v 22:23 | Nahoru | #2
Dawe02> Selský rozum mi říká, že uvažování pouze budící síly bez uvážení celé mechanické soustavy je tak trošku neúplné. Pokud nevývažek nabude určité hodnoty je velmi pravděpodobné, že soustava kolo - kyvka - tlumič vyfiltruje právě vlastní frekvenci a dojde ke kmitání netlumenému. Myslím si, že na toto má větší vliv nevývažku na obvodu kola než kmity řetězu (přece jen setrvačné síly kola jsou trošku jinde než síly od řetězu přenášené malým průměrem).

(reakce na) Vyvážení zadního kola

19.1.2009 v 22:27 | Nahoru | #3
Dawe02> To co popisuješ, je natočení souřadnýho systému a řeší sílu od nevývažku v rovině kola... Složitější to ale bude, když nevývažek je mimo tuhle rovinu. Pak vzniknou i axiální síly a to jsou ty, který vibrujou řidítkama...
Třeba jsem zabedněnej ale na tý hmotnosti trvám
Koukám, že jsi z Brna. Já v Brně dělám....co takhle mi to vysvětlit někde na škopku?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist