globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr levnější motorky
15.3.2024 v 19:37
Zdravím.
Přemýšlím o koupi nějaké levnější motorky na občasné cesty kolem komína, žádné dlouhé cestování. Požadavky:
- Určení spíše na nezpevněné cesty, tedy aby se motorka "nebála" lesní cesty či rozbitější silnice.
- Aby se mi na ní dobře sedělo, tedy rozměrově větší (měřím 194 cm).
- Objem motoru úplně nerozhoduje, ale aby se mnou trošku jela (vážím 95 kg). Tedy asi 200 ccm a výš (řidičák mám A).
- Aby byla motorka servisně nenáročná.
- Nevadily by mi starší ročníky výroby, ale aby se na na to stále daly sehnat náhradní díly.
- Cenově bych se chtěl vejít do 50 000 Kč.

V hledáčku mám zatím třeba:
Aprilia Pegaso 650
Yuki 250 SM
Honda Transalp (nějaká starší)

Co byste mi doporučili? Díky.

(reakce na) Výběr levnější motorky

18.3.2024 v 10:18 | Nahoru | #31

Drakl píše: Existuje (či existovalo - li ) vůbec nějaké "kladivo", co vydrží jak dělňas v montovně na 3 směny a nevyžaduje servis jak hvězda za zenitem, když se chystá na ples pro top 10 tis???
Jo a taky cenově+ - 70 ooo,- např?


Za mě F650GS, za 70 se dá už i Dakar, měl jsem XT i DR a tohle je určitě pohodlnější, podobně nenáročný na servis a držák. Navíc to žere prd a je to stříkačka.

Výběr levnější motorky

18.3.2024 v 10:56 | Nahoru | #32
DR 650 SE z konce výroby a nazdar

Výběr levnější motorky

18.3.2024 v 11:34 | Nahoru | #33
KLE,KLR nebo KLX a nazdar

Naposledy editováno 18.03.2024 11:34:22

1 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

18.3.2024 v 18:52 | Nahoru | #34
ahoj nečetl jsem všechny příspěvky od začatku ale za me Kawasaki kle 500

Výběr levnější motorky

19.3.2024 v 07:53 | Nahoru | #35
kolek komína na polňačky nepotřebuje cenduro
DR650, KLR, XT a pod...

(reakce na) Výběr levnější motorky

19.3.2024 v 10:45 | Nahoru | #36
chesterfield> To jsem tady už psal skoro na začátku, ale nikdo to nebral v potaz. To své mám od roku 2013 a jsem spokojen.

(reakce na) Výběr levnější motorky

19.3.2024 v 12:09 | Nahoru | #37

ferokulda píše: Díky za shrnutí bazine. Pochopil jsem, že tedy pokud bych s motorkou i více cestoval (vím, napsal jsem žádné dlouhé cestování ), tak Transalp, pokud bych chtěl, aby byla obratnější i v lehčím terénu, tak Dominator a pokud převážně do terénu, tak nějaké silniční enduro od Yamahy.
Našel jsem inzerát na Transalpa (vím, cenově přes limit), kde je přímo zmíněn ten výstupní hřídel, že je v pořádku a preventivně vyměněna ta jistící podložka.

Ještě dotaz, jsou tyhle starší stroje kompatibilní s "novým" benzínem E10? Hlavně kvůli palivovým hadičkám, karburátorům...
Díky všem.



Jako dlouholetý majitel už druhého Dominatora v pořadí a také ex-majitel Transalpa 650...

Dominator je na dnešní poměry už dost svérázná motorka, někdo je miluje, většinu lidí už dneska spíš znechutí dnes už prostě frčí úplně jiný stroje. Já si toho svého hýčkám a půjde se mnou do hrobu. Stále říkám že je to ta nejzábavnější motorka na světě Ale na nějaký cestování to moc není, před mnoha lety jsem s ním byl v Rumunsku a po Čechách a blízkém okolí najezdil celkem kolem 100 tisíc km, ale je to fakt spíš okolokomínovka. Terén dává docela dobře, ale ber v úvahu, že po letech jsou plasty hodně křehký a jak s tím jebneš o zem, bude jen hůř... Bezproblémový stroje to taky nejsou, mají svoje mouchy, ale to je na delší psaní. Musíš vědět, co si u nich hlídat, pak není problém.

Transalp - uff - no jsem rád, že je pryč. Ta motorka má spoustu předností a řadě lidí dobře slouží, ale musíš bejt extra extra klidnej pilot, jinak ti nevyhoví. Je to strašně líná a nezábavná ludra. Omlouvám se majitelům, ale je to tak. Od 3 do 5 tisíc ot. se to vleče jak smrad, nad 5 tisíc se tomu nelíbí... spotřeba kolem 5,5 výkonu taky neodpovídá. Pohodlí jen pro jednoho, spolujezdce neber. V létě to od motoru strašně topí směrem k řidiči. Byl jsem po třech letech tak rozladěnej, že jsem si myslel, že když chci rádoby enduroidní cesťák, tak už jedině litr. To taky není pravda - svezl jsem se na Vstromovi 650 a uznal, že i tahle kubatura má na cestování hodně co nabídnout, jen ten Tranďák je křáp, aspoň teda na silnici (do terénu na mě byl těžkej, nejzdil jsem tam, na to mám Dominatora, ale v rokou dobrýho pilota asi Transka v terénu obstojí docela dobře).

Hodně štěstí s výběrem. Edit:překlepy

Naposledy editováno 19.03.2024 12:13:59

Výběr levnější motorky

19.3.2024 v 12:36 | Nahoru | #38
Asi pred piatimi rokmi som mal Yuki 250 cm3 a ani si nevieš predstaviť akú som mal radosť - keď išla z dvora!!! Na to zabudni.
Pred pár dňami som riešil podobnú otázku, ja som mal ešte jednu podmienku a to spotrebu do 4 litrov. Hľadal som Suzuki V-Strom 250, ale nebola v ponuke. Ak ti nezáleží na spotrebe tak na tvoje kritéria najlepšie splní Suzuki V-Strom 650.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr levnější motorky

20.3.2024 v 08:38 | Nahoru | #39
Někdy si zde připadám jako ve zvláštní škole. Zakladatel vlákna napíše jasně do zadání že je téměř 2m vysoký a hledá motorku na popojíždění kolem komína aby se nebála lesní cesty. Vysloveně uvede žádné dlouhé cestování a začne se to tady hemžit radama na KLE 500, V-Strom 650, Freewind 650, a podobné.

Kdo se s takovýma dvoumetrákovýma obludama bude po lese tahat. Na stojanu stát nebude protože se zaboří do země a motorka lehne. Opřít o strom se kvůli kapotám nedá, nehledě na to jak dopadnou až moto 2x položí někde při otáčení se v terénu. Či v jaké stavu budou už při koupi.
Převodovka udělaná na cestování, dlouhá jednička i dvojka. Lamely odpálí za půl sezóny když bude muset kvůli nevhodému zpřevodování spojkovat na každém krtinci.
Chlap 194cm vysoký a doporučujete motorky se sedlem +- 820mm. Tohle zvládají 170cm vysocí prcci. On potřebuje trošku vyšší kozu. XR600 - 955mm, TT600R/RE - 945mm, TT600E - 890mm. Kdyby jste někdo připsal KTM LC4 620/640 - 955mm.
Nedovedete se oprostit od své "zlaté, jedinečné" volby motorky kterou máte, nebo jste měli a neberete v potaz zadání tazatele. Je ohromě velký rozdíl jestli motorka váží 150kg (XR, TT, LC4) nebo má o 50kg víc. 200kg (KLE, V-Strom)

V průběhu diskuse zadavatel vlákna připsal

Zaměřím se tedy na Hondy Dominator nebo Transalp.

Kdo mu odpověděl na tuhle jeho volbu? Jen Srnka1010, Slavek-TDM, Anti, y2k a já. Přitom lidí co mělo, nebo má, tyhle dvě motorky jsou tady desítky.
Když doporučujete motorky DR650, F650GS, KLR/E/X a další, proč k nim nenapíšete pár řádků osobních zkušeností. Vyzdvihnout jejich pozitiva a upozornit na negativa. Opsat názvy dvou-tří motorek bez zdůvodnění umí kdejaký trouba.

Naposledy editováno 20.03.2024 08:53:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr levnější motorky

20.3.2024 v 08:50 | Nahoru | #40
bazin.> Ještěže jsi ten seznam dobrých rádců namnožil, už to vypadalo, že jsi ten jediný s patentem na pravdu....

(reakce na) Výběr levnější motorky

20.3.2024 v 08:57 | Nahoru | #41
Krautkopf> Jsou na předchozí stránce, tak jsem je dopsal až jsem otočil o list zpátky a opravoval překlepy.

(reakce na) Výběr levnější motorky

20.3.2024 v 09:12 | Nahoru | #42
bazin.>
Takový elaborát. Co autor vlákna potřebuje ví jen on sám. Zkus brát v potaz, že ne všichni vybírají přesně stroje určené k typu užívání. Existuje třeba jakási Mastodont Rallye zeptej se jich proč se tahají s těma almarama. Zeptej se proč určitá skupina uživatelů obuje na velké GS drapáky a hodlá si dokazovat že je to motorka úplně na vše. Pokud někdo sleze z velkoobjemového cesťáku,bude pro něj i dvouválec 200kg jako kolo. A tu polní cestu zvládne kterákoliv ze zde vzpomínaných. Já taky začínal na jednoválci, užíval jeho výhod a blbě si zvykal na těžší motorku. Ale taky jsem viděl nevýhody a nakonec skončil u těžší kubatury. Je to otázka preferencí a ty má každý jiné. Jsou lidi kterým projev jednoválce nevyhovuje. Zadání znělo levná motorka na všechno. Autor je kus chlapa a určitě by zvládl i něco těžšího. A zkušenosti s jinými stroji má cenu psát až o ně bude zájem.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

20.3.2024 v 09:26 | Nahoru | #43
U Dominátora by mělo zaznít i to, že předepsanej interval na olej byl 3000km a asi jsem se nesetkal s kouskem, co by jezdil pod šest litrů (uznávám, ze tohle muže být individuální).

(reakce na) Výběr levnější motorky

20.3.2024 v 12:58 | Nahoru | #44
callowsick> já jezdil kolem 5ti Ale s petikilem, na druhou stranu i v lehkým terénu. Nicméně při tom počtu km co jsem najezdil a 16 litrový nádrži mě to fakt netrápilo. Na rezervu jsem přepnul za ty 2 roky snad jednou

Výběr levnější motorky

20.3.2024 v 20:44 | Nahoru | #45
Zdravím všechny. Mám v hledáčku dvě motorky, tu Hondu Transalp 650 (rok 2004, najeto 62 000 km) a BMW F 650 GS Dakar (rok 2003, jednosvíčka, vstřikování, najeto 86 000 km). Dotazy:
- Pro vyšší postavy je asi vhodnější ten Transalp?
- Je nějaký extra rozdíl u motorů BMW F 650 GS jednosvíčka vs. dvousvíčka (twinspark)?
- Co znamená u BMW ten název Dakar?

Díky všem za názory.

Výběr levnější motorky

20.3.2024 v 21:22 | Nahoru | #46
Dakar znamená že se to bude líp prodávat
Byla to verze s vyššími zdvihy a snad i lehčí. Dvousvíčka by měla mít teoreticky lepší spalovaní, nic jiného.
Neřeš která bude teoreticky vhodnější, prostě je vyzkoušej.

Naposledy editováno 20.03.2024 21:27:21

Výběr levnější motorky

20.3.2024 v 22:44 | Nahoru | #47
Dakar ma 21" predni kolo, vyssi zdvihy a hlavne repasovatelnej zadni tlumic s externi nadobkou.
Twinspark ma 2 svice na valec, ale jestli to ma nejakou vyhodu proti jednosvici nevim. Ja mel Twinspark s ABS. Ja bych uz nic s karburatorem nechtel...

(reakce na) Výběr levnější motorky

21.3.2024 v 09:26 | Nahoru | #48
bazin.> Na to, že ti je 11 let, píšeš slušně. Za prvé je tu asi milión témat na téma první motorka i s podobným zadáním, jako dával tazatel a třeba já jsem mu KLE doporučil, jezdím na něm 11 let a veškeré informace jsou v mém profilu. Takže hemzy o zvláštní škole nejsou namístě.

(reakce na) Výběr levnější motorky

21.3.2024 v 09:45 | Nahoru | #49

bazin. píše: doporučujete motorky se sedlem +- 820mm. Tohle zvládají 170cm vysocí prcci. On potřebuje trošku vyšší kozu.



Vopatrně jo, vopatrně. Já si troufnu i na 860!

Výběr levnější motorky

21.3.2024 v 10:37 | Nahoru | #50
Určení spíše na nezpevněné cesty, tedy aby se motorka "nebála" lesní cesty či rozbitější silnice
Na občasné cesty kolem komína, žádné dlouhé cestování

Pokud to chce na tohle, proč mu sem cpete cestovní endura typu TA a KLE?

Jo, motorka to zvládne
jednou to na polňačce položí a kapoty má na trsátka
Přístup ke všemu skrz kapoty horší a po těch letech aby ty kapoty nebyly spíš ke zlosti

Proto bych viděl lepší volbu
XT / DR / KLR / TT

Výběr levnější motorky

21.3.2024 v 12:02 | Nahoru | #51
TA si tam dosadil sám autor. Logicky se nabízí doporučení jiných značek stejné kategorie. Pokud chce dotyčný opravdové enduro,tak to má napsat rovnou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr levnější motorky

22.3.2024 v 09:58 | Nahoru | #52

callowsick píše: U Dominátora by mělo zaznít i to, že předepsanej interval na olej byl 3000km.

Což při ježdění kolem komína znamená celá sezóna. Náplň je 2,3L mění se 1,9L.

Radek2107 píše: já jsem mu KLE doporučil, jezdím na něm 11 let a veškeré informace jsou v mém profilu. Takže hemzy o zvláštní škole nejsou namístě.

V profilu máš o motorce dvě věty. 1) Má měkkou přední vidlici. 2) Na dálnici a dlouhých rovinách je to pruda a v terénu? Místo otazníku si máme doplit co? Na hov...no? Jinak tři odstavce emocí a že je motorka za švindl-maturitu (Policejní???).
Každá liška chválí svůj ocas. Nedokážeš přiznat že ta motorka má nějaké nedostatky.

Já Dominátora mám a přesto dokážu napsat že kapoty na něm jsou opruz už při ježdění kolem komína, natož v terénu. A naopak jeho plus jsou valivá ložiska na vačce a jeden karburátor.
TTR jsem měl taky a vím že její dvojitý karburátor není zrovna výhra. Dále že startování vlažného motoru je opruz, studený a horký bez problémů. Tlumiče má ale super. Stavitelné, zdvihy 280mm, pro dlouhána jako je zakladatel vlákna věc co určitě ocení. Mám o 12cm méně než on a celým chodidlem jsem z ní na zem nedošlápl. Proto ta kombinace RE motorka + R tlumiče.

Teď prosím nějaké technické okénko ke KLR, plusy, mínusy, za 11let zkušeností už jsi snad nějakou tu páčku zlomil a olej v motoru a tlumičích taky měnil.
Kde jsi na ní byl a s kým, ty můj kvítku medový, to se nikdo nedoví .... můžes zpívat u táboráku, to nikoho až tak moc nezajímá.

Naposledy editováno 22.03.2024 10:08:24

(reakce na) Výběr levnější motorky

22.3.2024 v 11:16 | Nahoru | #53

bazin. píše: ...Teď prosím nějaké technické okénko ke KLR..


To je trochu jiná motorka

Jinak mám pocit,že to zbytečně tlačíte do extrémů a osobních invektiv. Jak bylo psáno, každá liška chválí svůj ocas a jak jsem tu několikrát napsal na rozbitou silnici a polní cestu okolo komína se dá používat v podstatě jakákoliv zde vzpomínaná. Řešit nějaké páčky a jinou spotřebku mi připadá dost úsměvné, obzvláště v době kdy nádrž benzínu stojí 500 až 1000 korun. Kapoty budou nedostupné nebo za ranec pro každý tento stroj a nějaký přístup k věcem bych řešil u stroje s velkým nájezdem nebo malými servisními intervaly.
Až bude zadání těžký terén, velké cestování nebo jiná extrémnější aplikace,pak má cenu řešit do detailněji. Ale na to občasné poprcávání po okolí ...

Naposledy editováno 22.03.2024 11:32:24

(reakce na) Výběr levnější motorky

22.3.2024 v 13:12 | Nahoru | #54
bazin.> Švindl maturitu? To má být co za výpad? A už vůbec nechápu proč policejní. Proč bych nedovedl přiznat, že ta motorka má nedostatky? Jasně že má, konstrukčně je z počátku devadesátek. Víc to rozebírat nebudu, ten čas mně za nějaké dohady nestojí.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr levnější motorky

22.3.2024 v 14:48 | Nahoru | #55
trošku si připlať a počkej chvíli, až se objeví ojetiny...
Royal Enfield crossover Scram 411

Naposledy editováno 22.03.2024 14:50:20

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr levnější motorky

23.3.2024 v 07:12 | Nahoru | #56

Versysák__ píše: trošku si připlať a počkej chvíli, až se objeví ojetiny...


Nechtěl jsem ji sem dávat protože je to přes zadavatelův rozpočet, ale když už jsi to napsal tak přidám odkaz na video test. Kdo nechce koukat celých 7minut tak doporučím přetočit a shlédnout pár vteřin v čase 1:28 a 2:44.

Možná že z toho lépe pochopíte proč píšu o TT, XR, a z následujícího videa proč brojím proti kapotám na endurech.

Tady video jak to v praxi vypadá když se nezmou na polňačku motorky které si na enduto hrají jen podle názvu. Jsou sice o 50kg težší než TA, KLE a F650GS, ale to už nehraje takovou roli. 200kg nebo 250kg je mimo asfalt na ho.......

Naposledy editováno 23.03.2024 07:23:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr levnější motorky

23.3.2024 v 07:44 | Nahoru | #57

bazin. píše: ... jak to v praxi vypadá když se nezmou na polňačku motorky které si na enduto hrají jen podle názvu. Jsou sice o 50kg težší než TA, KLE a F650GS, ale to už nehraje takovou roli. 200kg nebo 250kg je mimo asfalt na ho.......



Jasně, pak už je vlastně úplně jedno jestli to má 150 nebo těch 200kg . Nebo to znamená, že na 200+ si po sjetí s asfaltu rozbiju hubu, ale při váze 200- pojedu jak pán? Bez ohledu na obtížnost terénu a kvality a proporcí jezdce?
Já ti sem dám taky video ,

Naposledy editováno 23.03.2024 08:01:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr levnější motorky

23.3.2024 v 09:17 | Nahoru | #58

Anti píše: Jasně, pak už je vlastně úplně jedno jestli to má 150 nebo těch 200kg

Není to jedno.
Já si myslím že víš moc dobře o čem to je, ale chceš si to přečíst znovu a znovu tak ti to sem znovu napíšu.
150kg +- je váha kterou mají motorky se kterými se dá ještě relativně dobře pojezdit v terénu aniž by jsi se při tom nějak extra nadřel. Riskoval že motorce nějak zvlášť ublížíš. Nemají servis v motohodinách (jako ostrá endura), objem 500-650ccm, +-30KW což už je tak nějak použitelný výkon a jsou schopny jezdit po silnici trvalou cestovní rycholostí kolem 100km/hod.

Motorky s váhou kolem 200kg už jsou prostě jiná kategorie. Krásně je to vidět ve videu co jsi sem dal. Čas 1:20 - 1:30. 150kg endurko prosviští kolem dvou 200kg jakože-endur, kterým musí pomoct pár kamarádů. (dokoukat až do času 3:00) Nejde o to jak je který jezdec vyspělý, nebo že to celkem prudký krpál. Jde o to že tahle váhová kategorie není stavěná na provoz jaký je ukázán ve videu.
To že to na nich někdo zvládá je věc úplně jiná. Ti jezdci si prostě chtějí dokázat že to s touhle "mrchou těžkou" i v tomhle terénu jde, ale s o 50kg menší váhou to je míň namáhavé a lacinější při opravách.

Nezapomeň že se hledá motorka na provoz kolem komína. Tj. zajel pro "něco" do vedlejší vesnice, zkontrolovat "svůj" tajný flek jestli na něm už vyrotli praváci (hřiby). atd... prostě drbky. Na delší cesty má V2 HD 1300ccm.

Naposledy editováno 23.03.2024 09:30:08

(reakce na) Výběr levnější motorky

23.3.2024 v 10:32 | Nahoru | #59
bazin.>

"Určení spíše na nezpevněné cesty, tedy aby se motorka "nebála" lesní cesty či rozbitější silnice"

Pokud by zakladatel napsal, že chce jezdit spíše pole louky les, rozhodně bych mu doporučil jednoválec. Značku a typ dle libosti a preferencí, jak jsem psal rozhodující by měl být aktuální stav vyhlédnutého kusu. Měl jsem tu docela dost strojů. a většina měla po těch letech zásadní neduhy i když měla péči. Ale pokud někdo napíše levnou motorku do pade aby se nebála lesní nebo rozbité (u nás standardní) silnice, f klidu mu kývnu i na toho TA nebo KLE.
Osobně mám jen 190 cm a velmi podobné požadavky. Po Jawičce jsem koupil jednoválec a byl naprosto spokojený. Také jsem v argumentačních bitvách horoval pro jednoválce a nechápal proč se někdo tahá se zátěží navíc. Přechod na těžší motorku byl protkán návraty j oblíbenému jednoválci. Pak jsem si jednou "nalil čistého vína". Nejsem žádný střízlík a motorku s 200+ bych měl zvládnout. Terén mám sice rád, ale když už tak jezdím spíše polní cesty a stezky a zásadně zasucha. A navíc jak roky přibývají, chci těch 80% co ujedu na silnici mít nějaké to pohodlí. Pak se naskytla výhodná koupě a bylo to. Jednou za čas přijede mé KLR na servis. Vždy rád zavzpomínám a užívám si ovladatelnosti, ale že bych se vrátil mě nenapadne.
Jak jsem psal úvodu, volba je především na autorovi. Jestli upřednostní lehkost a ovladatelnost nebo má radši větší komfort a stabilitu. Nemám problém s tím že horuješ pro jednoválce, Ale mám problém s tím že když se napíše lesní cesta tak mají někteří hned jasno že to bude těžký ofroad a všechno přes 170kg bude nepoužitelné.

Výběr levnější motorky

23.3.2024 v 14:55 | Nahoru | #60
Nevím...mě se třeba v terénu jezdilo líp na TA600 než na XT600e...
Když se dají na transalpa padáky, běžný odložení v pohodě snese...
Nehledě na to, že kapoty jdou sundat, dát pod deku do rohu a namontovat obyčejný světlo...
Za 50 bych se moc nesoustředil na konkrétní model, ale šel bych po dobrym stavu...ve finále je jedno, jestli to bude jednoval nebo dvouval...u toho dvouvalu je ale podle mě větší naděje, že nebude motor po smrti...
Rozhlížel bych se po Japoncích a BMW...vynechal bych jen starý DRka od Suzuki... Modernější DR650se by naopak bylo ideální-ale to asi za 50 v dobrým stavu nebude...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky
Moderní moto místo veterána [1, 2] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, Suzuki XF 650 ... Theor 53 14.8.2023 v 12:48 Koudy01


TOPlist