globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojkové lanko-těžký chod
6.3.2024 v 17:16
Ahoj,vím že je tu na spojku už docela dost dotazů,ale přidám taky jeden Minulé roky jsem měl nižší řídítka a original spojkové lanko jsem měl vedené oproti originálu venkem okolo nádrže.U téhle velké motorky šla vždy spojka docela z těžka ale takhle to docela ještě šlo...letos jsem dal vyšší řídítka kvůli posazu a mám problém.Tím venkem už je délka na hraně tak jsem to dal podle manuálu který tu je v digitální podobě tak jak to má být z výroby a spojka je úplně tuhá,tak na urvání páčky. Tím origo vedením mi přibyly 2 další záhyby... Co můžu udělat? a co dělám špatně? Nějaké nápady ?

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové lanko-těžký chod

7.3.2024 v 11:45 | Nahoru | #1
Zosilňovač lanka spojky môže pomôcť pri rozšírení riadítok a potrebnej veľkej sile pri rozopínaní spojky dvom veciam:
- predĺži lanko o cca 15 cm, ktoré potom možno viesť plynulými oblukmi bez ostrých záhybov...
- uľahčuje používanie spojkovej páčky vstavaným "prevodom"

Má to ale aj nevýhody, skracuje sa dráha rozopínania a spojka môže unášať - teda chce to presné (a častejšie) nastavenie.



Na trhu sú rôzne ponuky (Sefis, M-Style, atd...), ja som pri rozširovaní kormanu použil M-Style, ale som vyhodil tú "prevodovú páku" a vyrobil som z ocele obyčajnú "osmičku", lebo mám ruky silné, jak hovado ( ), spojka na mojom SV-čku chodí ľahko a nezmenšuje sa mi rozopínanie lamiel (žiadny "prevod" tam není). Teda to slúži u mňa len pre predĺženie lanka a nemusel som sa hrabať novým lankom okolo spodného konca lanka u motoru, všetko ostalo, ako bolo. Funguje to vyše 5 rokov bez problémov.

Ešte niečo, čo prekvapivo veľa mojich moto-kamošov nevie: Lanká s teflonovým futrom sa nemažú!

Naposledy editováno 07.03.2024 11:50:57

(reakce na) Spojkové lanko-těžký chod

8.3.2024 v 18:23 | Nahoru | #2

papiboy píše: ... Ešte niečo, čo prekvapivo veľa mojich moto-kamošov nevie: Lanká s teflonovým futrom sa nemažú!

Existuji mazadla s PTFE - temi lze mazat i bowdeny s teflonovou vrstvou. Ale ja nemazu zadna lanka. Jak to jednou nekdo zasere nejakym olejem, zacne se na to lepit bordel a po pocatecnim chvilkovem zlepseni, to velmi brzy zacne drhnout jeste hur nez pred namazanim. Navic se ten bordel dostane i dovnitr lanka, mezi ty dratky, ze kterych je spleteno, tim to lanko zacne roztahovat a drhne to o to vic. A z lanka se ten bordel uz neda dostat ven.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Příruby karburátoru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 8 3.11.2023 v 16:23 Petaheaven
Progresivní pružiy za originál [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 56 18.11.2022 v 20:15 Guzo
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Odvzdušnění přední brzdy Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 27 5.5.2022 v 21:56 Petaheaven
Oprava vylomených závitů v kartru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 24 19.2.2022 v 23:45 2stroke


TOPlist