globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pomoc s problémem
3.2.2024 v 19:15
Ahoj,
Na dnešní projížďce se mi stala divná věc (z mého pohledu). Jel jsem, asi 60 km/h na 5ku, 5k otáček a všechno okej a najednou to chcíplo a konec. Zastavil jsem a zkusil jsem se dostat zpět na neutrál. Nešlo to. Mohl jsem na 4ku a 6ku a 5ku, ale jinam ne. Později jsem přišel na to, že když jsem pomalu tlačil moto, tak šlo podřadit dolů už kamkoliv, hodil jsem to na neutrál, zapnul, chtěl to dát na 1ku a jet a to nešlo. Trošku jsem to zase tlačil a při malé rychlosti tam ta 1 skočila.
Za jízdy řazení a všechno OK. Už se mi to znova nestalo.

Nějaká rada, co dělat? Před tím, než se to stalo jsem ujel asi 80 km v kuse a potom dalších 30. Nevím co s tím, jestli jen namazat řetěz nebo čím by to mohlo být.

Každý názor pomůže.
Děkuju

PS: Občas při jízdě když víc přidám (agresivněji), tak otáčky z například 5k vyletí na 8k během vteřiny a chvíli tam jsou (pár vteřin vážně) a pak se vrátí zase na tu realnou hodnotu. Nevím, jestli se kolo protáčí nebo jen nějak blbne motor, ale není to chyba otáčkoměru. Motorka si i víc zařve. Nějaké nápady k tomu?

Naposledy editováno 03.02.2024 19:22:32

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s problémem

3.2.2024 v 19:28 | Nahoru | #1
spojka je hýn...

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s problémem

3.2.2024 v 20:08 | Nahoru | #2
Přesně, kolega popsal, spojka je ko.nový lamely i plechy, aby nebyly prohnutý a vyžíhaný a nedělals to dvakrát

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s problémem

3.2.2024 v 20:11 | Nahoru | #3
rg250> super, můžete mi to nějak přeložit? Tohle je moje první jízdní sezóna, takže opravdu se v tomhle nevyznám. Mám si to nějak udělat sám nebo to prchnout někam do servisu?
Jsem docela zručnej, když najdu nějaký návod, naučím se to, ale záleží, jestli to je v mých silách.

Pomoc s problémem

3.2.2024 v 20:35 | Nahoru | #4
1. Spojkovy lamely si pokud nejsi uplne levej vymenis sam. Par tipu - vypust si pred sundanim vika olej a kup si krom korkovych lamel a pruzin i novy tesneni pod dekl. Jo a lamely pred montazi namoc do oleje.
2. To ze pri zastaveni motoru nejde vyradit z petky na neutral bez pohybu je normalni. Proste se to takto nedela, podrazujes zaroven se zpomalenim.
3. Asi bych resil, proc ten motor zdechnul. Tipnul bych si, ze dosel bezin nebo je jinej problem s dodavkou paliva.

Pomoc s problémem

3.2.2024 v 20:43 | Nahoru | #5
Spojka v prdeli.
Zručnej možná jsi, ale radši to dej do servisu...

Naposledy editováno 03.02.2024 20:44:09

Pomoc s problémem

3.2.2024 v 20:55 | Nahoru | #6

(reakce na) Pomoc s problémem

3.2.2024 v 20:57 | Nahoru | #7
Dejwidos> Zdar, stáhni si tady manuál, tím začni. servisní teda.Zahrejes moto, vypustis olej, sundas víko. Povolíš spojku, vyndáš lamely. Před montáží dej přes noc namočit nový lamely do oleje, aby se nespálily. Bacha, koncový lamely jsou jiný, nesmí se otočit. Složíš spojku, dáš i nový pružiny, nový těsnění pod víko, bez silikonu!, naleješ olej, můžeš rovnou vyměnit i filtr, seřídíš spojku, chod páčky a máš hotovo. Neboj se toho, všechno je popsaný v tom manuálu. Všechno si vyfoť, kdyby sis nebyl jistej jak to bylo. Neboj se toho, není to raketová věda.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s problémem

3.2.2024 v 20:59 | Nahoru | #8

Tomassino píše: spojka je hýn...



Nemusí bejt. Třeba z nějakého důvodu úplně nespíná.
Pro tazatele:
Máš aspoň nějakou vůli na páčce?
Nezůstává viset lanko?

Pomoc s problémem

3.2.2024 v 21:02 | Nahoru | #9
Jo, na rozkres dílů se podívej na partsdepot, vyberes tam svoji motorku, je tam kolik čeho je potřeba, čísla a tak. Ale ceny maj hustý, tak nakup třeba na mototechnika.cz nebo wemoto.cz. Ceny maj poloviční, zboží stejný a dodání je taky rychle. Ať se daří

(reakce na) Pomoc s problémem

3.2.2024 v 22:27 | Nahoru | #10
Fueltank> Pokud by spojka byla jen diky blbě nařízenýmu lanku furt v záběru, tak by to sice prokluzovalo, ale o to lip by šlo řadit...? ( malá nebo žádná vůle na druhou stranu znamená delši krok při vymačknutí spojky a tím větší roztažení lamel...)

(reakce na) Pomoc s problémem

4.2.2024 v 06:21 | Nahoru | #11
Fueltank> taky mě to napadlo, ale myslím si, že tím to není, nebo mi to minimálně nepřišlo.

Ještě jak tu někdo psal o tom palivu a chcípnutí: potom, co to chcíplo to zase normálně naskočilo, takže tím to snad asi nebude, nevím.

Jinak díky všem, ale co to tak čtu, tak to asi radši nechám na servisu... Na tohle si asi úplně nevěřím

Pomoc s problémem

4.2.2024 v 07:49 | Nahoru | #12
Než začneš rozebírat spojku, podívej se na lanko jestli není někde načaté.Nemusi být úplně prasklé,ale jak drží na dvou třech vlasech tak se natahuje a nevystavi spojkou.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s problémem

4.2.2024 v 11:13 | Nahoru | #13
a co varianta,že je problém v převodovce a není to spojkou? co olej?

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s problémem

4.2.2024 v 11:34 | Nahoru | #14
Píšeš, že první sezóna, takže asi jsi moto kopil od někoho... nepíšeš jak je moto staré, kolik najeto, servisní minulost...
Chcípnutí by mohlo být od spínače bočního stojanu.
Vytáčení při jízdě je spojka.
Řazení se stojícím motorem nejde na žádném moto - musí se pohnout kolečka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s problémem

4.2.2024 v 13:41 | Nahoru | #15
karavanista> co by s olejem? Nový, v pořádku. Přijde mi, že to problém není.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s problémem

4.2.2024 v 13:44 | Nahoru | #16
pepe100> spínač policajta to nemá, normálně startuju se stojánkem.

Moto je r. v. 1993, nalítáno 46xxx.
A otázka k tomu řazení, to že na semaforu to z neutrálu na 1 nechce skočit je taky normální? Nikdy mi to problém nedělalo na jiný motorce. (Už jsem jezdil minulej rok trochu, ale ne na mojí)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s problémem

4.2.2024 v 13:51 | Nahoru | #17
Dejwidos> no myslel jsem,kdyby byl problém v převodovce,bylo by to v oleji vidět...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc s problémem

4.2.2024 v 14:01 | Nahoru | #18
karavanista> a jak? Olej mě právě taky napadl skoro jako první, ale je krásně čirý, žádný problém. Minimálně mi to tak nepřipadá

(reakce na) Pomoc s problémem

4.2.2024 v 14:41 | Nahoru | #19
Dejwidos> a zkoušel jsi vypustit,zda se něco nevysype?

(reakce na) Pomoc s problémem

4.2.2024 v 19:53 | Nahoru | #20

Dejwidos píše: pepe100> spínač policajta to nemá, normálně startuju se stojánkem.

Moto je r. v. 1993, nalítáno 46xxx.
A otázka k tomu řazení, to že na semaforu to z neutrálu na 1 nechce skočit je taky normální? Nikdy mi to problém nedělalo na jiný motorce. (Už jsem jezdil minulej rok trochu, ale ne na mojí)



To nastartuje každej, ale jakmile zařadiš, motorka chcipne, teda by měla. Pokud máš kvalt, tak nenastartuješ, pokud ti funguje čidlo na policajtovi.

(reakce na) Pomoc s problémem

4.2.2024 v 20:07 | Nahoru | #21
Dejwidos> na 1 to taky někdy musím kopnout jak krumpáčem, rána. Jindy ani nevím, že tam skočila. To je trochu o zkušenostech to posoudit, co je a co už není ok.
Nicméně se mi nezdá rok 93 a jen 46tkm? Tomu bych fakt nevěřil Nemá náhodou přetočený tachometr (1x, 2x) nebo výměnapo bouračce?
Podle popisu to všechno sedí na spojku a možná i převodovku.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s problémem

4.2.2024 v 20:23 | Nahoru | #22
Ahoj, GS500 jsem měl a nechci teda bejt nějakej chytrej, ale r.v. 93 jede svých 46xxx minimálně tak potřetí.
Jak ti píšou výše, pokud je spojkové lanko o.k. je správně seřízené s drobnou vůlí na páčce a chodí volně, tak je skoro jistě pryč spojka. Je za ty roky opotrebovaná a to není žadná tragédie, necháš jí vyměnit a najede zase svých dalších 3x 46tis.
To chcípnutí za jízdy může být palivovým kohoutem nebo jsi nepřepnul včas na rezervu. To bych řešil až pořešíš spojku.

(reakce na) Pomoc s problémem

4.2.2024 v 20:53 | Nahoru | #23
MartinXL650V> je to možný, pak jsem tam přepnul na RES a nakonec dojel. Taky mě napadlo, jestli by to nemohlo být E10. Nějak jsem si nevšiml, že už jsem tankoval to.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc s problémem

4.2.2024 v 21:35 | Nahoru | #24
Čerstvě natankovaná E10 na to chcípnutí skoro jistě nebude mít vliv. Taky se mi to stalo - Suza mi chcípla v plný jízdě - klasicky jsem nedal včas RES na kohoutu. Jak si karburátory cucnou vzduch, tak pak chvilku trvá, než se celý ten podtlakový palivový systém zase správně zaplaví. Pomohla by tomu před startem na chvíli poloha PRI na kohoutu. Na zaplavení je to dobrý, ale nejzdi na ní ani jí nenechávej na odstavený motorce. Poloha PRI vyřadí podtlakovou funkci kohoutu.
Každopádně bych řešil tu spojku. Bude čim dál tím horší a bude klouzat víc a víc.

Naposledy editováno 04.02.2024 21:35:48

(reakce na) Pomoc s problémem

5.2.2024 v 15:43 | Nahoru | #25
MartinXL650V> už na tom pomalu pracuju, díky, snad tam bude jen spojka...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 Dnes v 11:57 mariano
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 20 25.4.2024 v 19:36 Dejwidos
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist