globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Posuzování barvy vozidla na STK
8.9.2023 v 10:25
Ahoj, chci se zeptat, jestli někdo nemáte nějaký závazný předpis nebo alespoň instrukci pro STK pro posuzování barvy vozidla, kde by se řešila převládající barva?

Mně jde konkrétně o to, jestli se při posuzování barvy (kdy motorka vyjma rámu, motoru má víc. než jednu barvu), započítává i barva kol, protože sem někde četl, že kola se do toho nepočítají. Má to někdo podložené něčím?
Na STK se na to můžu samozřejmě zeptat, ale jde mi o nějaký podklad, kterým je to stanoveno.

Díky.

Naposledy editováno 25.04.2024 05:21:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posuzování barvy vozidla na STK

8.9.2023 v 15:34 | Nahoru | #1

Fueltank píše: PetrL3>
Kola se nepočítají! Na autě můžeš mít barvu kol taky jakou chceš.
Na kola máš v TP sólo kolonky a tam je zajímá jediné: rozměr disku a pneu.

Rám atd taky ne, berou se v úvahu pouze kapoty a například u naháče se bere v úvahu pouze nádrž.

A pokud tam už v TP barvu napsanou máš, tak co řešíš?



Ok, a můžeš to něčím podložit?
Jinak u auta to není problém, tam je to malý podíl plochy.

Řeším to proto, abych věděl, jestli po výměně kol za bílé budu pořád splňovat to, že převažuje modrá. (Chci sundat modrý kola a dát tam bílý). Nebo jestli to už bude nesoulad.

A prostě mě to zajímá.

Naposledy editováno 08.09.2023 15:36:16

(reakce na) Posuzování barvy vozidla na STK

8.9.2023 v 17:37 | Nahoru | #2
[quote=PetrL3]Ok, a můžeš to něčím podložit?

Řekl bych, že tě zajímaji poslední 2 věty. Takže i když bude na moto úplně jiná barva než je v TP, tak to není žádná závada.

VĚSTNÍK DOPRAVY 3/2018 16. března 2018
INSTRUKCE PRO STK č. 4/2018 – Postup při provádění evidenční kontroly a vymezení některých zvláštností při provádění technických prohlídek vozidel (MD)
V souvislosti s množícími se dotazy a nejednotném postupu kontrolních techniků v případě postupu při evidenční kontrole v rámci technických prohlídek vozidel se rozhodlo Ministerstvo dopravy zaujmout následující stanovisko a stanovit závazný postup při provádění evidenční kontroly. Stanice technické kontroly (dále jen „STK“) při evidenční kontrole podle ustanovení § 48 odst. 3 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) zjišťuje soulad skutečného stavu silničního vozidla a jeho identifikačních údajů s údaji uvedenými v technickém průkazu silničního vozidla (dále je „TP“) a v osvědčení o registraci silničního vozidla (dále jen „ORV“) a stav počítače ujeté vzdálenosti silničního vozidla. Bližší podrobnosti jsou dále upraveny ustanovením § 8 odst. 7 vyhlášky č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška“), kdy Evidenční kontrola je technická prohlídka vozidla v rozsahu kontrolních úkonů stanovených v příloze č. 7 ve skupině kontrolních úkonů č. 0. Tato technická prohlídka je účelově zaměřena:

• na kontrolu souladu provedení vozidla s údaji uvedenými v technickém průkazu vozidla a v osvědčení o registraci vozidla, • na kontrolu souladu provedení a umístění identifikačních údajů vozidla například VIN, výrobní štítek v porovnání databází, která je součástí Informačního systému stanice technické kontroly (dále jen „CIS STK“), a za účelem jejich dokumentace a

• kontrolu stavu počítače ujeté vzdálenosti. Evidenční kontrola je součástí každé technické prohlídky. Definice pojmů pro účely provádění evidenční kontroly jsou uvedeny v příloze č. 7 vyhlášky. "Identifikace vozidla" – zde znamená činnost, při níž stanice technické kontroly přezkoumává soulad identifikačních údajů s předloženou dokumentací k vozidlu, kterou je zejména osvědčení o registraci vozidla, technický průkaz, výpis technických údajů k vozidlu vydaný akreditovaným zástupcem nebo pověřenou zkušebnou, COC list nebo jiný na roveň postavený dokument. Soulad provedení identifikátorů na vozidle se porovnává se schválenou databází. "Identifikační údaj" – zde znamená zejména identifikační číslo vozidla (VIN) a povinný štítek výrobce. Pro identifikaci vozidla je možné po 2 z 6 VĚSTNÍK DOPRAVY 3/2018 16. března 2018 V rámci vizuální kontroly neshody údajů se jako závada pod kódem 0.3.1.1 hodnotí změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá dokumentaci vozidla, tedy pouze zjevné neshody údajů (jako jsou například druh vozidla, jeho bližší specifikace, typ karoserie, druh pohonu, počet náprav apod.). Kontrola činností a technického stavu systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků vozidla nespadá do skupiny kontrolních úkonů 0 a jsou předmětem kontroly podle kontrolních úkonů spadajících do skupin kontrolních úkonů 1. až 9. V rámci vizuální kontroly se jako závada pod kódem 0.3.1.2 hodnotí změny nebo úpravy vozidla, které nejsou v předložené dokumentaci vozidla zapsány, a jejich zápis se vyžaduje. Nejedná se tedy o posouzení neshody údajů s údaji uvedenými v předložené dokumentaci vozidla, ale o vyznačení závady za účelem nutnosti doplnění dokladů k vozidlu. V rámci vizuální kontroly týkající se kontroly barvy vozidla, se jako závada nehodnotí nesoulad barvy vozidla se skutečným stavem vozidla. Kontrolní technik zásadní rozdíl v barvě poznamená pouze do poznámky protokolu o technické prohlídce.

Naposledy editováno 08.09.2023 17:39:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist