Co hledám?
- Zajímavou motorku do 100 tisíc
- Na ježdění do práce, po okreskách kolem Beskyd a občas prodloužený víkend po ČR, Alpy, Dolomity
- Výkon kolem 50 kW
- Spíše dvouválec - nerad točím úplně vysoké otáčky
- Snesu naháče, scrambler, cenduro
- Nechci sportovní
- Jezdím bez baťůžku
- Mám 38 let, 180 cm a 77 kg
Na čem jsem se už svezl:
- KTM 390 Adventure - mám 2 roky, prodávám, skvělá motorka, ale mám chuť zkusit jinou, podobnou, silnější
- Kawasaki Versys 650 - měl jsem 1 sezónu, moje první, tehdy moc velká, těžká, vysoká, ucukaná
- Honda CB500X - slabá, nudná
- Ducati Scrambler - neseděla mi geometrie
- Yamaha MT07 - neoslovila mě
- Beneli Leoncino 500 - líbila se mi, trochu tvrdá, jinak celkem fajn
- Honda NC700X - má taťka, není špatná, ale chtěl bych zlobivější
- Aprilia SL 750 Shiver GT - úžasný zvuk, krásná, ale přišlo mi, že hrozně hřeje pod zadkem
Na čem jsem jen seděl:
- Suzuki SV 650 V-Strom - nelíbila se mi, přišla mi mohutná
- CF Moto 650 MT a GT
Tohle hodnocení prosím berte jako čistě moje osobní, subjektivní. Je mi jasné, že spousta z vás tyhle motorky má a skvěle jim sedí.
Po čem koukám:
- BMW F800R
- KTM Duke 690
Předem díky za vaše tipy, případně i nabídky, pokud budou dávat smysl
Naposledy editováno 17.11.2023 20:54:43
1 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
... na základe tvojho popisu by som šiel radšej do dvojvalca, ak hľadáš zábavu oblúkom sa vyhni honde. Možno street triple alebo MT07 ti spraví radosť. BMW f800 je v naháči celkom príjemný motor od 2012 vyššie ale vyslovene zábavu ako KTM nehľadaj. Starší Monster 620/800 tie pozeraj s niekým aby to nebola pokladnička.
1 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
Zajímavou motorku do 100 tisíc
- Na ježdění do práce, po okreskách kolem Beskyd a občas prodloužený víkend po ČR, Alpy, Dolomity
- Výkon kolem 50 kW
- Spíše dvouválec - nerad točím úplně vysoké otáčky
- Snesu naháče, scrambler, cenduro
- Nechci sportovní
Do 100 k může být zajímavá motorka, ale v případě větších objemů nebude nejmladší a bude mimo tzv. mainstream, co je žádané. takže buď kapota, nebo nějaký nepovedený model. Číně a Jawě se vyhni.
Do práce, když děláš někde v civilizaci, je velká motorka spíš k zlosti. Chtěl bys jet a místo toho stojíš, popojíždíš, pečeš se, sem tam předjedeš a modlíš se, ať tě u toho nikdo nesejme.
Po okreskách je čtyřkilo, které máš, naprosto nejlepší.
Na dálky je motorka bez funkčního štítku použitelná tak do 80 km/h, s větrem v zádech do kila.
50 kW znamená v těch tvých kategoriích nad 600 ccm. Jenže i když spousta lidí "potřebuje" vyšší výkon, když ho konečně mají, tak ho stejně nepoužívají.
Spíše dvouválec? Když to nerad točíš, tak je podle mě lepší čtyřválec. Nebo naopak maloobjemový dvouválec, který se nechá rád vytočit (ale nebude mít 50 kW).
Spotřeba a dojezd jsou taky důležité parametry. Když to v létě topí, to nechceš.
Abys našel řešení, buduš muset někde hodně slevit z požadavků. Nebo jinak, v Adv 390 už jsi řešení našel.
1 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
Ucukanost Versyse jde pořešit propojením sání, někde to tu je.
Tajný tip TDM 900. Sice starší kousek, ale hodně všestranné, jestli by nevadilo, že je to devítka.
1 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
1 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
2 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
2 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
Z těch levnějších by to mohl pokrýt starší V-Strom 650 nebo třeba TDM900. Ale mám pocit, že projevem motoru zakladateli starší dvouvál nevyhovuje. A hledá spíš čtyřválec (u motorek do 100 tis. Kč). Novější motory jsou zas jinde. Ale takový motorky ještě nestojí do kila (Tenere, Tuareg, NC750X,...).
Naposledy editováno 26.06.2023 11:26:40
Koudy01 píše: U mě osobně třeba tohle všechno řeší a k plné spokojenosti plní Tenere 700.
Z těch levnějších by to mohl pokrýt starší V-Strom 650, TDM900, Tenere, Tuareg, NC750X
Právě sem jsem ho chtěl nasměrovat. Motorky sice o 50kg těžší než má teď, ale na delší cesty mnohem vhodnější než kompromisní velkoobjemový jednobuch (když tam píše o těch cestách do Jeseníků a Dolomit).
A samozřejmě že se na nich dá i dojíždět do práce, to se dá i na R1 nebo XV1600. Já ho chtěl spíš upozornit že se nemá při rozhodováni uchylovat k nějakému kompromisu cestování vs. každodenní dojíždění do práce. Že je lepší vyřešit to dvěma motorkama, když už do té práce na motorce musí.
Naposledy editováno 26.06.2023 14:37:11
jincom píše: kovosrotmorava> Díky za odpověď. Jen upřesním. Do práce to mám 8 km po okresce a stejně jezdím většinou spíš na kole. Léto mám prázdniny ;) Takže vlastně spíš motorku na občasné vyjížďky po okolí - vyčistit si hlavu po práci, na cesty za rodinou - většinou tak 50 až 100 km v jednu stranu, a v létě na dovolenou bez baťůžku - po ČR, Rakousko, Slovinsko, Itálie. Ta 390ka je supr na okresky, ale na dálniční přesuny bych ocenil něco silnějšího. Kdybych neřešil finance, bral bych něco ve stylu Tracer 700.
Ty jo 8km do prace, to se vetsi objem teprve trochu zahreje...
100tis mas jako po prodeji soucasne moto??
Do prace bych koupil nejaky skutr 125, ten muze vyuzit treba pak i dalsi clen rodiny s Bckem...
Prodal bych KTM a v klidu vybiral co mi sedne, pripadne prisetril.... Ten Tracer 7 by byl asi super cestak...
Ted se divam a uz ji prodavas za 130, ty starsi tracery jsou uz od 150... plus 30tis za nejaky starsi japonsky skutr...
jincom píše: kovosrotmorava> Díky za odpověď. Jen upřesním. Do práce to mám 8 km po okresce a stejně jezdím většinou spíš na kole. Léto mám prázdniny ;) Takže vlastně spíš motorku na občasné vyjížďky po okolí - vyčistit si hlavu po práci, na cesty za rodinou - většinou tak 50 až 100 km v jednu stranu, a v létě na dovolenou bez baťůžku - po ČR, Rakousko, Slovinsko, Itálie. Ta 390ka je supr na okresky, ale na dálniční přesuny bych ocenil něco silnějšího. Kdybych neřešil finance, bral bych něco ve stylu Tracer 700.
Nechci být stále negativni ten Tracer 700 jsem si loni zkusil, spolu s Tiger 660 a když srovnám +- stejnou nákupní cenu tak Tracer je jak chudý příbuzný…plexi nastavení jakkoliv, a pazvuky v helmě, přístrojovka jak hluboký 90.léta, všechno takový “laciný”. Posez nic moc a i divná poloha stupacek. Po zastavení jsem nevěděl jestli dát nohy před ně, nebo za oproti tomu 660 všechno sedlo, lepší projev motoru, ovladače kde je člověk čeká že budou, lip se to vodí do zatáček , a i zpracování o třídu výš.
Ještě mě napadlo co FZ1? Jak tady kolega psal ze ER6 lze nastavit, tak tam asi jde o přitvrzeni zadní pruziny. Nicméně ještě jsem u starších moto při nákupu nezažil , ze by někdo buď servisoval zadní tlumič jako takový , nebo např koupil street box a poladil….
1 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
Zdař Bůh
Kubajz
Naposledy editováno 26.06.2023 20:15:10
1 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
Ve skutečnosti nikam dál, než 50km od baráku po těch božích okreskách tady na motorce nejezdím. Proč se trápit někde v zácpě.. třeba na jihu evropy, 40 ve stínu, když existují auta s klimou a letadla..
k tématu, jak už tu několikrát padlo, dle parametrů jednoznačně Suzuki 650...volil bych SV... ale proč si nezkomplikovat život 20kg plastů navíc na Stromovi, když má k tomu i o trochu míň výkonu a jinak je to to samé..
Na otázku 'jakou teď motorku' se tak v 90% případů dá odpovědět SV650. Do 100k? SV650. Dva válce? SV650. 50Kw? SV650. Ovladatelná? Lehká? Jakože Monster, ale aby to trochu dávalo smysl? SV650. Aby to..bla bla..SV650. Fakt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
jincom píše: Co hledám?
- Zajímavou motorku do 100 tisíc
- Na ježdění do práce, po okreskách kolem Beskyd a občas prodloužený víkend po ČR, Alpy, Dolomity
- Výkon kolem 50 kW
- Spíše dvouválec - nerad točím úplně vysoké otáčky
- Scrambler, cenduro
jincom píše: Triumph se mi obecně líbí vzhledově.
Co toto? https://www.motorka.../motorka/?mid=102560
Tento Scrambler má jako jeden z mála klikovku s čepy přesazenými o 270°, což se pro dvouválce jeví jako ta nejlepší varianta. Začala to používat i Yamaha MT-07. Většina ostatních výrobců jede pořád klasiku 360°.
Do r.v. 2007 karburátory, takže bez zbytečné elektroniky, palivového čerpadla, teploměrů, snímaču kde čeho..... A je to VZDUCHÁČ, takže bez vodní pumpy, expanzky, Chaldič tam je, ale malý olejový.
Teď je tady v inzerci jeden za stejnou cenu co prodáváš svoji 390Adv. Tu jsi kupouval novou, zřejmě s vizí že ti doma vydrží déle než 2roky. Tahle by mohla, pokud jí přijdeš na chuť. Jasně není tak obratná jako třeba zmíněná MT-07, TDM a ostatní naháči, takže na ní budeš i trošku pomalejší, ale zase má plusy především v tom co na ní není. A co na motorce není to se nepokazí(a nemusí se servisovat).
Prostor k úpravám dle vlatního vkusu veliký, viz odkaz nahoře.
2 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
A po čase zjistím, že to je slabý a zase špekuluju co jiného, aby to nebylo ani slabý, ani moc silný
CB500X, dozadu o dva zuby větší rozetu a máš ovladatelný univerzál který jezdí "zadarmo"..
Teda mě osobně to uplně slabý (na normální ježdění a předjíždění) nepřipadá. Nudný to jo, to je každá Honda..
A nebo kup veterána, nebudeš řešit jak jede, jak se na něm sedí, jestli a jak cuká či co to tam máš o tom, že hřeje do prdele a tak
Budeš šťastný že jede!
https://motorky.bazo...enelli-654-sport.php
Ať se daří ve výběru.
Inak čo sa týka motoru vždy som chcel V2 alebo R2 270 ° lebo 4valec cuka,treba točiť je nudný,vysavač ... A vidíš mám ho doma a vystrieda ho verím ďalší akurát trošku väčší . Záleží podľa charakteru motora a xj ho má podľa mňa veľmi fajn .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
E: lebo nějaký úhly hlav motoru nezajímají ani mě, zato si rád přečtu recenze toho co by si mohl vybrat a proč
Naposledy editováno 28.06.2023 14:37:07
2 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
jincom píše: Yamaha XJ6 Diversion pro můj účel pořád ještě hodně spíše sportovní než cestovní.
a přitom v zadání máš napsáno
jincom píše: Honda NC700X - má taťka, není špatná, ale chtěl bych zlobivější
Z téhle věty bych si já myslel že takový Shiver 750 (naháč, né GT varianta) by tě mohl zaujmout a ty napíšeš že zakapotovaná XJ6 Div. (která je obalená plastem stejně NC700X co máte doma) je pořád hodně sportovní.
Máme tomu rozumět tak že hledáš něco více do endura, nějakou levnější variantu současné Tenere 700? Nebo naopak ještě více na pohodu ve stylu XJR 1200 či GoldWing?
MT-07 se ti nelíbí, V-strom je mohutný.... Napadá mě Honda XR 650R s tou by ses do limitu 100tis. vlezl jenže to zase není úplně na cestování. Nebo KTM 690 jsou lidé co na ní jezdí na balkán, k baltu a nemají problém, tam bys ale musel trošku přitlačit ve financích. Kvůli opakujícím se závadám na rozvodech koupit až model od r.v. 2019, tam se zdá že už je to vyřešeno. Jenže obě to jsou 1V a to ty nechceš.
Měl bys to zadání trošku blíže specifikovat aby bylo jasné "vo co ti GO-u"
Chceš aby na motorku šli obout pneu s nějaký hrubším vzorkem (nemyslím přímo drapáky) ale aby snesly jízdu terénem? Nebo chceš moto vyloženě na silniční cestování. Výkon známe, ale co dál, jen 2V nebo i 1V, vodník-vzducháč, vstříkování-karburátor, kapotovaný předek-světlo na vidlicích (otáčené zaroveň s řidítky), atd.....
Je tady 5 stránek příspěvků, X-tipů na motrky mnoha žánrů ale v podstatě nikdo pořádně neví z jaké škatulky motorku chceš.
Naposledy editováno 29.06.2023 10:43:22
1 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
1 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
Podľa mňa by ti úplne vyhovel Bandit 600, absolútne nenáročná motorizácia a pohodlným posedom, ľahkým servisom, plnou pr...lacných dielov. Taký nenáročný pracant.
jincom píše: SuperSic58> Konečně slovo odborníka. Tyhle příspěvky určitě ocení každý, kdo vybírá motorku a netají se tím, že není zkušený jezdec a rád si nechá poradit
Abys měl obecnej přehled o motorkách na trhu opravdu nemusíš bejt jezdec, natož zkušenej Už jen, že tu vybíráš z naprosto rozdílných kategorií, třeba Enfield 350 a Honda CBF 1000, ukazuje, že nevíš, co chceš. 20 koníkovej malej retro klasik nebo 4válcovej litrovej cesťák, to už mužeš do výběru zařadit i elektrokoloběžku od Hechtu nebo vertikutátor Vari.. Neber si nic ve zlým, jen to píšu, jak to je. Dej tomu čas, hledej informace, články o motorkách, video testy, projížděj tipmoto a bazary, zkušenosti majitelů tady na m.cz i jinde, časem získáš přehled a vykrystalizujou se ti favoriti nebo spíš jeden favorit. Budeš na ní jezdit ty, proto si jí taky musíš vybrat ty sám. Ale je i dobře, že zakládáš vlákno, člověk si vždycky rád počte o motorkách a názorech na ně od různých lidí, kór zde, kde je většina fóra nudnej balast o všem možném, jen ne o motorkách..
Naposledy editováno 01.07.2023 06:29:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oblíbené téma po 1001 - co na začát... [1, 2] Honda CBF 600N, Yamaha XJ6, Honda CB 500X, Honda CB ... | Burdin | 39 | 3.5.2024 v 11:20 Koudy01 |
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 | aklenot | 1 | 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf |
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 3 | 29.4.2024 v 15:08 Krautkopf |
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 | Kuba1369 | 9 | 27.4.2024 v 09:12 Woodpec |
Řazení a spojka KTM 390 Adventure | DCT | 7 | 29.3.2024 v 13:44 DCT |