globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kolik by mela mít nabita baterka
18.12.2022 v 07:43
Mam motorku z roku 2017 koupenou v 2018, je tam původní baterka. Nabijel jsem ji nějaké ty dva týdny zpátky, následně den pote jsem ji změřil a ukázalo to 12,7 V. Je to ještě dobry? Nenabijel jsem ji tedy celou noc, jenom par hodin. A proste vždycky když ji hodim na nabíječku, tak se tam nerozsvíti ten zeleny čtverecek.
Kolik let ted vydrzi baterky v novych motorkach?
Je to Yuasa YTZ 14S.

Jak pripadne poznam, ze ona uz odchazi? Snazim se ji nabijet nekolikrat rocne. Nechci, aby mi ale odešla, az budu několik tisíc km od civilizace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik by mela mít nabita baterka

20.12.2022 v 15:31 | Nahoru | #1
Johny_Servis> Hmm, čtu si, co jsou to ty charakteristiky I a U a I-U, dává to smysl. Mám Lidlovou nabíječku starou cca 2 roky, nevím jaká je to verze, a nevím jak poznat, jakou charakteristiku dává. Napsané to na ní není. Klešťový ampermetr nemám a kvůli tomuto si ho kupovat nebudu, tak to asi budu muset zkusit pustit přes normální ampermetr

Když už jsme u toho, ta nabíječka má režimy Motorka, Auto a Vločka. Když ji napojím na motorku a dám program Auto nebo Vločka, tak to nabíječka hned pozná a přestane nabíjet. Když dám program Motorka, tak pár minut nabíjí a pak řekne, že je nabito. Kupodivu. Motorka měsíc stojí a baterka je pořád nabitá skoro na 100%.

V návodu k nabíječce (který už nemám) bylo napsáno, že program Vločka se má používat v zimě na normální baterky, a pořád na AGM baterky. Myslel jsem si, že program Vločka je "silnější" (tzn. že dává větší napětí, protože až do dneška jsem nevěděl nic o nějakých "I" charakteristikách ). Tak jsem vždycky používával Vločku, a vlastně jsem vůbec nevěděl, že nabíječka umí ukázat "nabito", protože i po několika dnech nabíjení to vždycky šolíchala někde pod 13V. Až teď nedávno, po cca 2 letech, jsem zkusil program Auto, a kupodivu to do rána vylezlo přes 14 V a ukázalo "nabito". To jsem na Vločku nikdy neviděl. Takže by mě zajímalo, v čem se ty programy vlastně liší. V napětí to teda asi nebude, navíc Vločka vypadá spíš slabší než silnější. A zajímalo by mě, jak nabíječka pozná motorku.

(reakce na) kolik by mela mít nabita baterka

21.12.2022 v 12:50 | Nahoru | #2
Snowball> vločku vyzkoušenou nemám, ale režim moto funguje tak, že dobíjí až do dosažení koncového napětí (zpravidla bohužel nízko nastaveného, většinou do 14,2V) konst. proudem (u mě) 0.8A. Režim auto funguje na začátku stejně, akorát místo "moto proudu" (0.8A) dává ten plný, u mě nějakých 3.6A.
Zde je pak jeden rozdíl, jakmile v režimu "auto" (3.6A) dosáhne koncového napětí, tak automaticky sníží proud na motocyklovou hodnotu (0.8A) a jede celý cyklus ještě jednou. To znamená že napětí spadne na svorkové napětí aku (v tu chvíli něco přes 13,5V), nahodí proud 0.8A a opět se začne napětí pozvolna zvedat až do ukončovací ho napětí. Tobě nabíječka pořád indikuje že má režim auto, ale ve skutečnosti už může jet to druhé kolo na "moto proud" opět až do koncového napětí.

Takže na režim auto se jedná vlastně o dvou stupňové nabíjení vyšším a následně nižším proudem, což mi připadá jako docela chytře vymyšlené za ty prachy co to stálo.

Vločku jak jsem říkal jsem nezkoumal, ani jak pak funguje udržovací režim, protože jsem to zatím nepotřeboval

Naposledy editováno 21.12.2022 12:53:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist