Daytona 955.. Po nastartování se citelně hřejí ty tři žluté dráty od altíku k regulátoru.. Citelně myslím to, že po pár minutách jsou fakt horký a prý když s tím jezdí, tak se za pár měsíců roztečou a zkratují...
Majitel vyměnil několik regulátorů, vetšinou ale né originál, ale kupované jako náhrada pro jeho moto..
Dokonce vyměnil i stator alternátoru za nový, nicméně starý i po proměření byl v pořádku a závada trvá.
Za mě jsou ty dráty už od altíku dost tenký, ale minimálně drát od altíku je originál od výrobce.. Kupodivu, spojovací konektor nenese známky vypalování, takže kontakt bude dobrý..
Všechny tři vinutí na altíku mají stejný odpor, žádný z nich nemá zkrat vůči kostře.. Na volnoběh motorka dobíjí, na baterce je 13.7V.. Naprázdno dávají všechny 3 fáze cca 30V AC..
Regulátor klasika zkratový, takže jeho činností je co nespotřebuje motorka přeměnit v teplo.. Takže problém musí být v příliš vysokém proudu z altíku..
Jediné, co by dávalo smysl, že altík dává nízké napětí, ale o to větší proud.. Jenže na netu jsem našel, že má mít 40V AC při 3000rpm.. Já mám 30V AC na volnoběh.. to vypadá taky OK... Navíc by musel být špatně navinutý, ale to tím pádem i ten originální...
Pokud by bylo poškození magnetů na rotoru, očekávám že by byl výkon spíše menší, než větší...
Nějaký nápad????
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí se dráty od altíku k regulátoru
Alternátor má napsáno že dá 35A (celkem podružný jestli je míněno jako max. do zkratu nebo pro nějaký nominální napětí).
Assasin sem plácl
assassin píše: To bude spis tolik v souctu…
No a já na to napsal že to je fuk protože i když se dvě fáze o ten proud (ať už výstup do zátěže, nebo zpět do statoru) nějak podělí, tak tou třetí fází se to bude vracet (nebo to poteče ven) a to bude součet těch proudů akorát tekoucí opačným směrem takže pokud je tam udanej výkon 35A tak v určitej moment to tam poteče jedním drátem/přes jeden konektor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí se dráty od altíku k regulátoru
predpokladam, ze tech 35A udavanejch u altiku je spis hodnota stejnosmernyho proudu za reglerem... definujici max vykon altiku. Ja to hodne zjednodusil, ale myslim ze rozbor deju v obvodu se zdrojem stridaveho napeti je mimo uroven znalosti bezneho ctenare tohodle fora - a tento tyden i mimo moje schopnosti, asi jsem nekde nechal pul mozku - takze jestli tece 35A trvale 1 vodicem z regleru tak tezko tece 35A trvale (efektivne) kazdym ze tri vodicu do regleru...
predpokladam, ze nas tu zajima teplota vodicu a tudiz ne tak uplne ten peak...
Naposledy editováno 16.12.2022 17:06:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí se dráty od altíku k regulátoru
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 | Dikobraz | 10 | 20.4.2024 v 20:49 Marty_B |
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... | kokoška. | 4 | 8.4.2024 v 15:18 pepe100 |
rozdíl svody Daytona / Speed 955 Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955, Triumph D... | kokoška. | 4 | 30.10.2023 v 22:14 kokoška. |
Prodej motocyklu - proč to nikdo ne... [1, 2, 3] Triumph Daytona 955 | kokoška. | 88 | 10.3.2020 v 15:39 SuperSic58 |
diagnostika Triumph 955i Brno Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 | opecko | 6 | 12.6.2019 v 16:45 xb |