globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pálí se dráty od altíku k regulátoru
2.12.2022 v 18:29
Zdar vespolek... Znamý řeší problém s Daytonou a přichomýtnul jsem se s měřákem, když jsem šel právě kolem..

Daytona 955.. Po nastartování se citelně hřejí ty tři žluté dráty od altíku k regulátoru.. Citelně myslím to, že po pár minutách jsou fakt horký a prý když s tím jezdí, tak se za pár měsíců roztečou a zkratují...

Majitel vyměnil několik regulátorů, vetšinou ale né originál, ale kupované jako náhrada pro jeho moto..
Dokonce vyměnil i stator alternátoru za nový, nicméně starý i po proměření byl v pořádku a závada trvá.

Za mě jsou ty dráty už od altíku dost tenký, ale minimálně drát od altíku je originál od výrobce.. Kupodivu, spojovací konektor nenese známky vypalování, takže kontakt bude dobrý..

Všechny tři vinutí na altíku mají stejný odpor, žádný z nich nemá zkrat vůči kostře.. Na volnoběh motorka dobíjí, na baterce je 13.7V.. Naprázdno dávají všechny 3 fáze cca 30V AC..

Regulátor klasika zkratový, takže jeho činností je co nespotřebuje motorka přeměnit v teplo.. Takže problém musí být v příliš vysokém proudu z altíku..

Jediné, co by dávalo smysl, že altík dává nízké napětí, ale o to větší proud.. Jenže na netu jsem našel, že má mít 40V AC při 3000rpm.. Já mám 30V AC na volnoběh.. to vypadá taky OK... Navíc by musel být špatně navinutý, ale to tím pádem i ten originální...

Pokud by bylo poškození magnetů na rotoru, očekávám že by byl výkon spíše menší, než větší...

Nějaký nápad????


1 reakcí na tento příspěvek Pálí se dráty od altíku k regulátoru

3.12.2022 v 17:05 | Nahoru | #1
Napětí 13,7 V na nabité baterce při běžícím motoru je málo, mělo by to dávat 14,5 V.
Vodiče od statoru alternátoru k regulátoru musí mít takový průřez, aby přenesly maximální proud alternátoru bez znatelného úbytku napětí (jejich ohřátí musí být běžným způsobem nepozorovatelné, například šáhnutím holou rukou).
Moderní MOSFET regulátory žádný nadbytečný výkon nemaří v teplo, zkrat v nich je téměř dokonalý a kde je nulové napětí, je i nulový výkon, i kdyby byl proud třeba 100 A, starší tyristorové regulátory topí, protože na otevřeném tyristoru je nezanedbatelný úbytek napětí (jedná se o vlastnost této polovodičové součástky) a tím je na něm výkonová ztráta.
Jediná možnost, že se spálí správně dimenzované vodiče ke statoru alternátoru nebo vinutí alternátoru je ta, že se z důvodu proražení výkonových spínacích polovodičových součástek v regulátoru dostane proud z akumulátoru do statoru alternátoru, vlastním proudem indukovaným ve vinutí se alternátor spálit nemůže, protože zkratový proud je téměř stejný, jako proud při jmenovitém napětí a jmenovitém výkonu.
Zajímavá vlastnost alternátorů je, že při stoupajícím napětí stoupá výkon až téměř na dvojnásobek jmenovitého výkonu, to vím z vlastního měření, hodně poddimenzovaný alternátor u mé Tenerky má při 14 V sotva 280 W, ale při 32 V už dává kousek přes 500 W a to při otáčkách kolem 3000/min.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí se dráty od altíku k regulátoru

3.12.2022 v 22:25 | Nahoru | #2
Maxipes_Fík> Počkej.. Já jsem předpokládal že to bude tyristorová regulace a že tedy proto je regulátor velká žebrovaná kostka a že tyristor dělá z přebytečné elektriky teplo.. Dobře, kdyby byla motorka konstruována na tyristorovou regulaci a byl tam dán MOSFET regulátor, kde se prostě MOSFET otevře, zkratem sníží napětí, ale jelikož kabeláž nemá nulový odpor, tečou tam desítky ampér?? a ono se to taví?? Nebo je to blbost.

To, že leze přes regulátor DC napětí do altíku mne napadlo jako první a při rozpojené kabeláži z regulátoru neleze žádné DC ani mezi fázemi a ani mezi jakoukoliv fází a kostrou Takže jedině, že by se to projevilo až po nastartování..

Ohledně 13,7V, po nastartování to běželo asi minutu, jak byla nabitá baterka před startem nevím, navíc se automaticky rozsvěcí světla.. Tam je to těžko říct.. Chbya, že jsem nevzal za plyn...

Problém je, že jsem se fakt jen přichomýtnul a co jsem pochopil, majitel moto vyměnil už 4 regulátory a je tam druhý stator.. Pravděpodobně ale moto s tímto problémem už koupil, takže otázkou, co s tím kdo dělal předtím..

V současné době jsem mu poradil, ať tam dá původní stator.. Ten co je v motorce je rozhodně čína.. Až to udělá, doma najdu nějaký pořádný regulátor (rozuměj nečínský) a vyzkouším to.. Pak i vezmu klešťák a můžu něco měřit...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 Dikobraz 10 20.4.2024 v 20:49 Marty_B
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
rozdíl svody Daytona / Speed 955 Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955, Triumph D... kokoška. 4 30.10.2023 v 22:14 kokoška.
Prodej motocyklu - proč to nikdo ne... [1, 2, 3] Triumph Daytona 955 kokoška. 88 10.3.2020 v 15:39 SuperSic58
diagnostika Triumph 955i Brno Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 opecko 6 12.6.2019 v 16:45 xb


TOPlist