globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
24.8.2022 v 18:19
Zdravím,
nemohu nikde najít, jak na to.
Z Číny mám vyhřívaní na rukojeti. Jsou to 2 odporové dráty spojené do série. Každý v obalu. To se izolačkou přichytí ke gripu. Z druhých konců odporových drátů vedou 2 vodiče. Kam je připojit?

Nejprve jsem je dal na baterii(přímo na + a -. To vyhřívání má do série vypínač. Když dojedu do cíle, musím vypínač vypnout, jinak si vybiju baterii. Toto řešení hřeje jak cyp. Skoro to pálí.

Zkusil jsem tedy dát volné vodiče na přední žárovku(potkávačky). Prostě na oba kontakty po jednom vodiči. V tomto případě vyhřívaní hřeje spíše vlažně, ale zato jen když je nakopnuto.

Zkusil jsem i zapojení, kdy jsem dál vyhřívaní do série s přední žárovkou(potkávačkou). Jenže to nesvítí žárovka. Asi je úbytek napětí příliš velký.

Kde tedy zapojit vodiče, aby vyhřívaní šlo jen při chodu motoru a zároveň to hřálo jak má?

děkuji
Předchozí
1 2 3
Následující

Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

24.8.2022 v 19:05 | Nahoru | #1
no, nechceš to raději někomu svěřit?
Já když to řešil na betce, tak jsem si řekl, že buď musím najít drát, kde se mi 12V objeví až po zapnutí klíčku a současně je schopný dodat potřebný výkon, nebo pokud ho nenajdu, tak potom přes relé spřáhnout třeba se světlem.
V každém případě je to mnohem lepší než to dát přímo na baterku, protože je jen otázka času než to zapomeneš zapnuté a baterku tím zničíš.

Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

24.8.2022 v 19:28 | Nahoru | #2
už to mám rozdělané... :) Je to třeba najít, nebo prostě jestli to někdo neví, kde se to dává. Těch možností tam moc asi není. Ale nevím, jestli by případné podpětí na něčem jiném onu komponentu nepoškodilo.

1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

24.8.2022 v 19:53 | Nahoru | #3
Klidne primo na baterku ALE pres spinaci rele kde si proud vezmes nekde kde to je po otoceni klicku zapalovani.

1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

24.8.2022 v 19:54 | Nahoru | #4
Ježíšmarjá ser na to, když tomu nerozumíš. Napsal bych ti, zapoj to přes relé a to relé spinej třeba světlem, ale něco mi říká, že stejně nebudeš vědět, která bije.

(reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

24.8.2022 v 23:04 | Nahoru | #5

PetrL3 píše: Ježíšmarjá ser na to, když tomu nerozumíš. Napsal bych ti, zapoj to přes relé a to relé spinej třeba světlem, ale něco mi říká, že stejně nebudeš vědět, která bije.


Máš pravdu, nevím, která bije. Nikdy jsem nad tym takto nepřemýšlel(přes relé). Tak dík za tip :) Promyslím zapojení s relém

Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

24.8.2022 v 23:47 | Nahoru | #6
Ideální, když si od číŇana koupíš komplet , včetně vícepolohového přepínače. Pak jen připojíš na spínané napětí.

1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 08:12 | Nahoru | #7
už vidím jak ráno startuješ a baterka je vymlácená potřebuješ ještě powerbanku.....
nebo komplet tucano urbano

(reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 08:30 | Nahoru | #8

CRF1000 píše: už vidím jak ráno startuješ a baterka je vymlácená potřebuješ ještě powerbanku.....
nebo komplet tucano urbano



pravda je ta, že asi 10let mám tu baterku mrtvou a je tam jen pro uzavření obvodu. Nějaké napětí tam ale z ní furt leze, nechci ji tym zapomenutým zapnutým topením dorazit úplně. Nakopávám při startu. Když je chladné počasí a/nebo stroj déle stojí(tak 2 dny a více), tak to trvá dlouho, než chytne. Nakopnu třeba 30x. Jak už je stroj zahřátý, tak to chytne na první kop. S baterií bych toto nikdy nenastartoval. Bych asi spálil starter.
Měnil jsem sytič za nový(NK200.05 Naraku), ale mělo to s ním spotřebu o 0.5L větší. Místo 3.8L to žralo 4.3L. Skútr 50ka. Peugeot, celý vyrobený ve Francii. Žádná čína. Dal sem tedy nefunkční sytič.

Naposledy editováno 25.08.2022 08:33:09

1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 11:47 | Nahoru | #9
uvědomil jsem si, když jsem hledal doma nějaké relé 12V, že u baterie ve skútru relé je. Díval jsem na to zapojení na skútru. Z baterie(-) jde na pojistku, na klíček, zpátky na relé a z relé někde do svazku drátů, neznámo kam. Kdysi, jak jsem otočil klíčkem, mi ve skútru dycky luplo. Relé, že? :D Teď je baterie slabá a tak to nelupe. Po nastartování se sepne relé tak jako tak a proud jde přes ty tlusté dráty na baterii(+ i -).

Dá se tedy využít toto relé? Podle mě ano. Je do 40A. Vyhřívání si vezme 1.7A(20W/12V). Vyhřívaní půjde jen po sepnutí relé(nastartování).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 11:55 | Nahoru | #10
kolomajzna> A už je to tady.

Ty chceš použít relé, které už spíná obvod napojený přímo na AKU, jenže jaký je tam proud a jaké jsou tam vodiče? To si musíš vyjasnit. Aby ti nehřáhly kabely.

Relé stojí 40-120 Kč. Dej tam extra vodiče, extra relé a to relé spínej třeba vodičema, který vyvedeš papralelně od vodičů, které spínají to původní relé. A to nové relé dej přes pojistku. A budeš mít jistotu, že je to OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 12:40 | Nahoru | #11
PetrL3> děkuji. Mám takovou otázku. Když bych dal 12V vyhřívání paralelně k hrubým vodičům, co vedou na relé, tak přece to si vezme tolik, kolik potřebuje. I kdyby alter dával 100A, tak vyhřívaní si vezme těch 1.7A, ne? Tlusté kable tam jsou proto, že přes ně jde elektřina do všech ostatních(krom vyhřívaní) komponent. Dále se dělí na svazky drátů s menším průměrem. Např.pro žárovky, LCD,klakson... Když jsem to měl na baterii přímo, v podstatě jsem to měl na dobíjení, dráty vedoucí k vyhřívaní nehřály. Mám tam 0.75 průměr. Teď bych to měl až za relém, takže odpojené od baterie při vypnutém motoru.

Naposledy editováno 25.08.2022 12:43:41

(reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 12:48 | Nahoru | #12
kolomajzna> Uvažuješ správně. Pod bys nic nepřehlédl, tak by to neměl být problém.

Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 13:46 | Nahoru | #13
Je to tady z fora, nekde jsem to pred casem nasel, a pouzivam to jako zaklad.

V podstate je to jen ze misto zasuvky to budou v tomhle pripade vyhrivane "hefty".

Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 13:49 | Nahoru | #14
na rele se vyser, to sepnes spinacem,.. ale spis tam dej nejakou regulaci at ti to nespali pazoury

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 15:51 | Nahoru | #15
Valpen> tahle jsem to udělal já na dvou motorkach. Za dva týdny ani u jedné nenaskoci kontrolky. Relé má staly odběr a ten tu malou baterku vysaje

(reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 16:18 | Nahoru | #16
číčus> u me zadny problem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 16:25 | Nahoru | #17

číčus píše: Valpen> tahle jsem to udělal já na dvou motorkach. Za dva týdny ani u jedné nenaskoci kontrolky. Relé má staly odběr a ten tu malou baterku vysaje

normalni nesepnuty rele odber nema, ma civku a jazyckovej kontakt, kdyz pustis napeti na civku jazycek se pohne.. nemas to rele nahodou se trema vyvodama na vykonovy strane a zapojeny obracene (tzn. kdyz sepnes napeti na civku, vypne) ?

Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 16:25 | Nahoru | #18
Relé by nemělo mít žádný odběr do doby, než otočím klíčkem, ne?

Pazoury to nespálí. Už jsem to měl napřímo a příjemně hoodně pěkně to hřálo aji okolo venkovní 0°. Max.se přepálí odporový drát. Ten drát je v takových poduškách(něco jako respirátor, ale ten tenký) a pak ještě 2 vrstvy izolačky.

(reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 17:08 | Nahoru | #19
kerut> tak já nevím co to mám za relé. Ale je to jediný odběr co tam je při vypnutym klíčku. Schválně to sem napíšu až přijdu domu

Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 17:47 | Nahoru | #20
číčus-a nemůžou být kontakty spečené? Zkus relé vyměnit, nebo rozebrat. Ale jestli má 4 vývody, tak relé je před klíčkem a tudíž je obvod tak jako tak rozpojen. Klíček(zapalování) není nic jiného, že spojíš ty 2 dráty(a plus napětí na parkovačky, startér atp.). Popř., jestli nemáš nějak blbě zapojeno zapalování. To možná spíš, než to spečené relé.

Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 17:48 | Nahoru | #21
no a já písnu až zítra, jak jsem dopadl. Baterie má 0.02V a relé nesepne. Relé jede jen, jak je motor s trochou přidaného plynu. Ale to se zase točí kolo :D TAk musím dát jinou baterii... a včil je hic, tak du polknout :D Zdáár

Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

25.8.2022 v 18:19 | Nahoru | #22
no...koukám,další elektronadšenec....a hasičák,máš?

(reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

26.8.2022 v 09:10 | Nahoru | #23
číčus> V tom případě si to neměl zapojené tak jak je na obrázku od Valpena když ti to bralo proud v klidu. Jsou relátka, které jsou naopak. Česky řečeno, jsou sepnutá když do nich proud nejde a rozepnou se až když ano. Záleží na co to člověk používá. Viděl bych ten problém v relátku a nebo v tom zapojení.

edit. Koukám že to Kerut už napsal.

Naposledy editováno 26.08.2022 09:14:26

1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

26.8.2022 v 11:05 | Nahoru | #24
Není to tak jednoduché, jak jsem si myslel a napsal. Plánek kreslit nebudu, ale zkusím to popsat.
Z baterie + jde drát na pojistku a na relé 87.
Z pojistky jde na klíček-zapalování. Tam se tento červený drát otočením klíčku přemění na černý(propojí se). A vede někde. Asi to bude napětí pro lcd a starter, blinkry, úroveň paliva a oleje.

Jenže tady logika končí. Multimetrem jsem měřil, kde se mi po startu objeví napětí na relé. Oproti vypnutému stavu žádná změna. Relé funguje. Vytáhnul a proměřil jsem ho(myslím to relé :D ). Připojil na 12V a seplo a propojilo obvod(změřeno). Skútr taky dobíjí, protože jsem měl po zkušebním nastartování větší napětí na baterii, než předtím. Vše mi na něm funguje po el.stránce ok(krom té polomrtvé baterie). Zajímavé je, že relé v zapojení nesepne. To lupnutí je fakt slyšet dobře. Připojím baterii, nesepne. Otočím klíčkem, nesepne. Nastartuju, nesepne. Relé spíná(po lupnutí se uzavřel okruh).

Protože jsem nerozklíčoval ten obvod(musel bych sundat plasty... to se mi zatím nechce), bude lepší, když přidám relé. Jedno jsem doma našel, tak zkusím.

(reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

26.8.2022 v 12:04 | Nahoru | #25
kolomajzna> Mám pocit, že nevíš jak relátko funguje. Ten plánek od Valpena je dost jednoduše nakreslený ale taky nejlépe k pochopení. Jeden okruh prakticky sepíná druhý okruh. Ten první 85 / 86 okruh ti sepne, díky elektromagnetu uvnitř relé, druhý 87 / 30 okruh. Udělej si pár drátků s krokodýlkama a pohraj si s tím a vyzkoušej si to.. Jako spotřebič si dej třeba žárovičku. POZOR !!! Pro tvojí potřebu potřebuješ spínací relé POZOR !!!!
Zjistíš to tak že na nákresu na tom relátku je okruh 87/30 rozpojený tak jako na obrázku co jsem ti poslal.

1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

26.8.2022 v 12:06 | Nahoru | #26
Rozpojovací (rozpínací) relé vypadá takto. okruh 87/30 se na nákresu spojený tudíž se rozpojí když jde do prvního okruhu 85/86 šťáva. Toto je pro tvůj případ špatné relátko

(reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

26.8.2022 v 16:47 | Nahoru | #27
MartasUS> jak jsem psal, relé jsem vytáhl a vyzkoušel jeho funkčnost. je ok.

Při startu a zapnutým světle(12V), je na šedém(světle) proti kostře až asi -1V. Sundal jsem drátek ze světla a je na něm asi -3V. To je divné. Mělo by být taky +12V,ne?
Pokud dám druhé 12V relé na kostru a to zapnuté světlo, cívka uvnitř vrní. Sekundární obvod mi to nesepne. Jako kostru jsem použil tělo klaksonu, jelikož je připevněn k rámu šroubem. Jinde se mi těžko hledala kostra, mám ji čerstvě nastříkanou.

Nevím, kaj jinde vzít 12V. Blinkry jdou jen při blikání, klakson jen když troubí.

Z pojistky jde drát do zapalovací skříňky. Tam je stálých 12V. Po otočení zapalování se propojí červený na černý. Když na něm při vypnutém motoru a vypnutém klíčku měřím napětí, je tam 0.08V. Tam to dát taky nemohu.

Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

27.8.2022 v 09:26 | Nahoru | #28
Po otočení klíčku zapalování jdou zapnout blinkry a klakson. Změřil jsem napětí před vypínači proti kostře při vypnutém klíčku a naměřil jsem 0.08V. Když bych dal relé na některý z těchto kontaktů, bude se baterie pomaličku vybíjet.

Je takový stav běžný, že je tam nějaké napětí? To se mi moc nezdá.

2 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

27.8.2022 v 13:50 | Nahoru | #29
Prdni to na přední nebo zadní světlo. Jednoduše střihni drát a protáhni to přes relátko. Pokud to takto zapojíš tak to prostě musí fungovat. Pokud ne tak něco děláš špatně. Dobrá kostra je hodně důležitá !!!!



Naposledy editováno 27.08.2022 13:55:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

27.8.2022 v 14:14 | Nahoru | #30
MartasUS> coze ? proboha zblaznil ses ? za prvy na ty civce musi bejt ubytek, coz se nebude libit svetlu, a za druhy ta civka nema tak malej vodpor aby pres ni mohlo svitit svetlo !!

E: kdyz uz to chcete mermomoci "bastlit", tak aspon takhle nejak


Naposledy editováno 27.08.2022 14:16:29
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Skútr přestane táhnout Peugeot Vivacity 50 kolomajzna 7 5.6.2023 v 09:41 kolomajzna
Jak proměřit CDI Peugeot Vivacity 50 Jirkayamaha12 9 27.10.2022 v 19:42 puffybodie
Peugeot Vivacity 50 2t Peugeot Vivacity 50, Peugeot Vivacity New 50 Jirkayamaha12 5 23.10.2022 v 03:54 finekohana45
Přední vidlice na Peugeot Vivacity 50 Peugeot Vivacity 50 kolomajzna 5 26.5.2022 v 20:00 Yaluroo
Čerpadlo oleje. Peugeot Vivacity 50 beta53 3 19.5.2022 v 21:18 kolomajzna


TOPlist