globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadní tlumič - repas v garáži
Zdravím všichni, jsem trochu kutil a garážový mechanik a nedávno jsem koupil GPZ 500s z 96' od pána co se jí vůbec nevěnoval (akorát ji odkapotoval) a teď jí dávám dohromady. Podle prodávajícího by měla mít nalítáno 70kkm a já už udělal postupně dosti nezbytností. Jako celky mi teď zbývá zadní vidlice a odpružení, kouknu do přepákování, vymyju, dám novou vazelinu a na kyvku nový ložiska, repas přepákování stojí přes 4k takže se tomu snad vyhnu, ale chci "udělat" zadní tlumič, alespoň vyměnit olej, nebo trochu vyprat, k mechanikovi se mi to dávat nechce, stálo by to minimálně 3k a tlumič neteče, jen má divný chod. Takže pokud ho někdo otvíral, tak bych se zeptal jestli jde nějak rozšroubovat, nebo je pouze zalisovaný, popř jestli je na něm vypouštěcí šroub, nebo něco takového, přes co by šel vyměnit olej... Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

1.11.2021 v 20:46 | Nahoru | #1
[quote=assassin]Dacann> Pokud kompresor nafouka odpovidajici tlak - fouka se tam kolem 10atm. Jestli je tam vzduch nebo dusik je fuk, oboji funguje stejne.

Tohle jsem nevěděl, že tolik tlaku, ale na crosku a enduro se fouká 2 - 4 atm a dovoluji si říct že je hloupost myslet si že je to to samé dusík a vzduch. Dusík má stálejší vlastnosti při změnách teplot, ale jak jsem psal, není to až tak velký rozdíl. Navíc jsem také psal že to nechci dávat někomu za mrak peněz a to by to soustružení určitě bylo, ale opravdu jsem se chytil myšlenky dát tam tlumič z sv 650 nějakého vyššího ročníku, taky jsem koukal že sv 1000 má rozebiratelný tlumič s "baňkou", tak jen ještě musím zjistit jestli by se mi tam vlezl, kvůli té "baňce". A tlumič z gepiny skončí v bedně s dílama...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

1.11.2021 v 21:12 | Nahoru | #2
Dacann> 2-4atm do tlumice na mx/enduru? Na to jsi proboha prisel jak?

A ohledne te stálosti - mas nejakou fyzikální hodnotu ktera se u tech dvou plynu zasadne lisi?

(reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

1.11.2021 v 22:24 | Nahoru | #3
Dacann> Na jednu stranu ti fandím, taky jsem se tu ptal asi už před 15lety jestli je možné Jawu 350 předělat na centrální zadní tlumič místo dvou a všichni mě říkali že je to nemožné a stejně jsem to udělal. Jenže druhá věc jsou finance. Buď to děláš proto že tě to opravdu baví a chceš se něco naučit nebo proto že chceš ušetřit. Už x let se živím jako mechanik a taky jsem nějak začínal, ale na peníze ikdyž jsem jich moc neměl jsem neřešil a nebylo mě líto do čehokoliv co se týkalo motorek investovat. Ale tohle šetření za každou cenu doslova nesnáším. Když vidím jen jak píšeš že by to stálo 3000Kč jak kdyby to byla bůhví jaká částka tak jsem na to uplně alergický. Můj šéf se věnuje hlavně tlumičům, dělá to přes 20let a v servisu máme v podstatě jednu dílnu jen speciálně na tlumiče. A aby to k něčemu bylo a fungovalo to tak to není prdel to udělat. Jako říkám pokud tě to baví a chceš se to naučit super, ale v tom případě nemůžeš řešit finance. Neříkám abys vyhazoval peníze zbytečně do luftu, ale jestli si myslíš že si doma zrepasuješ zadní tlumič za pětikilo, který v tvém případě je dokonce "nerozebiratelný" a ze strany výrobce se zde z repasí vůbec nepočítá, tak to tě vyvedu těžce z omylu. Jak už tu psali kluci první problém bude sundat pružinu. Musíš jí nějakým způsobem stlačit abys vytáhly takové dva půlměsíce kterýma je ta pružina zaaretovaná. Já mám třeba na to spešl přípravek který jsem si vyrobil jelikož mám přístup k soustruhu, frézce i cnc obrábění, jinak ten přípravek stojí 15000Kč. A to jsem teprve u sundání pružiny. I když na GPZ není zas tak silné péro, tak možná to půjde sundat když upneš tlumič do svěráku a stlačíš pružinu pomocí kurten. To máš dole pružinu, co dál? Neznám přesně ten tlumič jaký tam je, ale co jsem si vygooglil nějaké fotky, tak tipuju že na těle tlumiče krytka, ta tam bude jen nasazená s mírným přesahem a asi by měla jít vyloupnout. Pod ní bude už samotná zátka tlumiče v které je gufero a vodítko. Ta bude zajištěna nejspíš drátěnou pojistkou zevnitř těla tlumiče. Jenže když se to budeš snažit rozebrat, tak pokud je v tlumiči ještě nějaký tlak tak ti to bouchne přímo do ksichtu. Takže budeš musit někde v horní části toho tlumiče navrtat opatrně malou dírku kterou tlak vyletí ven. Pak můžeš dole sundat tu zátku a vypustit zbytek oleje. Teď otázka v jakém stavu budou jednotlivé komponenty jako je prachovka, gufero, vodítko, pístnice, píst, a samotné tělo tlumiče jestli nebude už vydřené. Abys to vůbec rozebral na jednotlivé součástky tak možná bude potřeba na konce pístnice upíchnou na soustruhu konce matky která to celé drží pohromadě protože bude konec toho závity rozlisovaný. A teď co? Uděláš si nový chrom na pístnici? Kde seženeš jednotlivé díly do toho tlumiče? Pěnový doraz bude nejspíš už taky KO, možná tam už ani nebude, ten seženeš kde? A teď i za předpokladu když všechny díly seženeš, jak ten tlumič složíš? Budeš ho muset předělat na rozebiratelný a to tak že jak si vyvrtal dírku pro vypuštění tlaku tak se tam teď bude muset dát nějakým způsobem ventilek, kterým se pak tlumič napustí tím dusíkem a to opravdu na 10atm. A před tím to musíš ještě samozřejmě odvzdušnit. Takže jestli ti jde opravdu jen o to za každou cenu ušetřit, tak ti říkám ať se na to zrovna vybodneš a dáš to někomu za trojku zrepasovat. Ve výsledku ušetříš hromadu času a nakonec i peněz. Takže asi tak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf


TOPlist