PS: Na tej motorke som spadla tak že som zastavila a proste ju v 0 rýchlosti položila takže zastavila a položila.
Naposledy editováno 30.07.2021 14:40:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada pre malú babu krízové brzdenia
Nevím zda znáš Matouše Landu z Kolína, "zakladatele" motogymkhany v ČR.
Učím pod ním a učil jsem se učit od něj.
Myslím si, že na motorce dokáže věci, o kterých si může nechat 80% učitelů autoškol zdát.
Věř mi, že s motorkou která má ABS zastaví z 50km/h na 8 metrech s levou rukou za zády.
To malinko odporuje tvé teorii, protože pokud by měl tu pravou propnutou a opřel se o řídítko, tak určitě nebude schopný udržet přímý směr.
Když jezdíte normálně v provozu nebo slalom, máte lokty propnute nebo volné?
Myslíš, že když pak přijde krizovka, že člověk kterému jde o život má čas propinat lokty než začne brzdit?
Já učím lidí aby měli ruce na riditkach stále položené vlastní vahou a vršek těla drželi zády.
Protože jakmile je váha na dlaních, tak je pak ty ruce bolí a nemají v nich cit pro zatáčení apod.
A pokud si lidi zvyknou ta záda používat, tak je používají stále, při jakémkoli manévru.
Propnute lokty jsou špatně a za tím si stojím.
Ale každý máme své způsoby jak učit a jak jezdit, nicméně to že má někdo jiný způsob mě neopravňuje k tomu, abych o jeho způsobu říkal že je to kardinální howadina.
Možná máš své způsoby jak připravit žáky na zkoušku a jestli pak budou v provozu schopni nebo ne Tě nezajímá.
Ohledně motorek - naši žáci také padají, samozřejmě že ano.
Ale máme takové padáky, že výjimečně vyměníme páčku na riditkach, řadící páku a zadní brzdu jen rovname, nikdy nám nepraskla.
To samé plasty apod. Pokud máš zájem, mohu Ti naše motorky nafotit a třeba Ti to ušetří zbytečné výdaje.
A pokud Ti někdo za jeden den probrzdi zadní gumu, tak bude trochu chyba i v učiteli nebo v postupu učení, nám se toto nestává ani na motorkách bez ABS.
A lidí kteří nedosáhnou nám chodí taky dost, ale nemame problém vzít do ruky stranový klíč a během tří minut jim to pustit dolů na předních vidlich..
Naposledy editováno 04.08.2021 09:06:04
Co se týká náhradních dílů, taky samozřejmě rovnáme, ale bohužel sem tam taky něco praskne. Už jsme vyzkoušeli asi troje padáky a myslím, že jsme našli ty pravé. Ale za fotku vašich bych byl rád. A to že mi někdo probrzdí gumu za jízdu? Už se mi to stalo 2x. Ne že by jí probrzdil skrz, ale udělal tam plošky, které byly dost cítit. Bylo to na banditovi 400 co máme na A2. Ten je bez ABS. Nemyslím si, že by byla chyba ve výuce, když desítkám ostatních to jde, ale v osobnosti toho dotyčného. V podstatě celou polovinu výcviku neposlech téměř ani slovo z toho co jsem mu říkal. On to ví totiž líp, protože si to přečet na internetu a youtube koukal na videa. Rozhodně schvaluju, že se někdo snaží připravit dopředu, ale přečíst nebo se podívat někam na neověřené informace a i ty interpretovat při jízdě úplně blbě a přitom nerespektovat jediný moje slovo, to není příprava, to je arogance. Bohužel z mojí zkušenosti takových lidí přibývá.
Teď k tomu jakým způsobem postupuju při výuce začátečníka. Kdyžtak mi napiš jak to děláš ty, třeba se poučím a bude se mi to hodit.
Na první jízdu beru motorku s druhým řízením, vysvětlím co a kde je jak se co ovládá, posadím ho za sebe, předvedu pár rozjezdů, předvedu řazení a pak ho za to posadím, sednu za něj, párkrát se rozjedem, aby si vošáhnul spojku, doved zastavit, doved zařadit. Pak hned slejzám a od té doby na tu motorku za ně nesedám. Jen ho vezmu třeba za sebe, když nechápe jak se má přiklánět k řídítku, předvedu, projedem pár zatáček a zase slejzám. Po celou dobu ho mám na komunikátorech a žvaním mu přímo do jízdy. Cvičiště máme na motokárovém okruhu, takže bezvadný prostředí, krásný zatáčky, do kopce z kopce. Míra Lisý u nás dělá část jeho motoškoly. Jak zvládne jet, abych byl spokojený, najíždí slušně do zatáček, řadí, brzdí, jdeme na pomalý disciplíny. Většinou nemusím předvádět, jen občas osmičku, když ty začátečníci nevěří, že to opravdu jde. Jak zvládnou pomalé, jdeme na rychlé disciplíny. Úhybný manévr a brždění předvádím častěji, rychlý slalom jen zřídka. Teprve potom co zvládnou rychlé disciplíny s nimi vyrážím mimo okruh. Jezdím za nimi autem. Osvědčilo se mi to u začátečníků víc, často udělali nějakou nepředloženost a já si ho autem přecijen trochu přikreju. Při rozšíření jezdím na motorce, často je to parádní svezení. Musím zaklepat "´tuk ´tuk", ale ještě mi nikdy nikoho nevyhodili na jízdě zručnosti. Všichni žáci mi vždy jízdu zručnosti udělali a když vyletěli z jízdy, tak při chybě ve městě.
Začal jsem to dělat tímhle způsobem hned od začátku, kdy se zavedla ta jízda zručnosti a osvědčilo se mi to. Většina autoškol u nás to odkoukala a praktikují to podobně. Jak postupuješ ty?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oblíbené téma po 1001 - co na začát... [1, 2] Honda CBF 600N, Yamaha XJ6, Honda CB 500X, Honda CB ... | Burdin | 39 | 3.5.2024 v 11:20 Koudy01 |
Zvláštní limit průvěsu řetězu leonc... Benelli Leoncino 500 Trail | kle5002003 | 12 | 17.5.2022 v 20:02 kerut |
Motorka na dojíždění do práce i výl... [1 ... 4, 5] Suzuki SV 650, Kawasaki Versys 650, Yamaha MT-07, Be... | jincom | 123 | 4.12.2021 v 10:20 marna |
Benelli Leoncino 500 trail vs Moto ... [1, 2, 3] Moto Guzzi V7 Stone, Benelli Leoncino 500 Trail | wazan | 65 | 15.4.2020 v 20:31 Kalin |