když pojedu z prudkého kopce 2-3km a nechci brzdit motorem jak se.. nemá u dvoutaktu, jak to řešit ?
Vymáčklá spojka a občas protočit motorem?
Neutrál a dávat plyn mi přijde jak blbost :)
Nebo nechat např. vyšší kvalt a držet plyn aspoň do poloviny?
nějak mi to vrtá hlavou co je lepší :D
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
Kohlstein píše: mito7> Se mně zdá, že doporučuješ věc, kvůli které jsi to zadřel a možná ještě zadřeš. Když už mačkáš spojku, tak u toho trochu srovnej otáčky motoru s rychlostí jízdy.
Zadřel jsem to, když jsem z plné rychlosti ubral, kdybych vymačkl spojku tak by se to nestalo, protože by otáčky klesly a motor by se netočil v točkách bez přísunu směsi.
Té spojce to tolik neublíží, když je rozepnutá - i když se lamely točí dost výrazně různou rychlostí - tření není.
Jakou má souvislost rozdílnost otáček spojky se zadřením motoru. Když ty otáčky srovnám, tak nezadřu díky promazání a ochlazení motoru, ne proto, že se spojka točí podobnými otáčkami.
Naposledy editováno 19.05.2021 12:20:09
mito7 píše: Zadřel jsem to, když jsem z plné rychlosti ubral, kdybych vymačkl spojku tak by se to nestalo, protože by otáčky klesly a motor by se netočil v točkách bez přísunu směsi.
Té spojce to tolik neublíží, když je rozepnutá - i když se lamely točí dost výrazně různou rychlostí - tření není.
Jakou má souvislost rozdílnost otáček spojky se zadřením motoru. Když ty otáčky srovnám, tak nezadřu díky promazání a ochlazení motoru, ne proto, že se spojka točí podobnými otáčkami.
Tohle presne se stavalo drivejsim zavodnikum 125GP. Smazis rovinku, klidne 230+ a brzdis nekam dalece pod kilo. Lukas Pesek rikal, ze pri plne brzde nechal trochu otevreny plyn.
Ja mel taky, kdysi v hovezich letech, nsr125 (ostry valec, ostry karbec) a pri delsi jizde skopce jsem nekdy pres spojku protocil motor a nebo proste s vysokym kvaltem vrkal plyn. Ale jestli to bylo profesorsky spravne? Bylo mi 16 a nezadrel jsem, to se mi povedlo az pri zajizdeni po GO a racing upravach.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Brždění" dvoutaktem"
V mokré spojce je nějaké tření, i když je vypnutá, a když se lamely točí 700 rpm a plechy 3000 rpm, tak to bude na kilometru z kopce pro spojku slušná zátěž.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 13 | 6.5.2024 v 18:34 krokoš |
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R | Jira_7 | 2 | 30.4.2024 v 08:44 kokoška. |
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 | pharao2003 | 2 | 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM |
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 1 | 6.4.2024 v 08:13 ja1 |
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R | SirSpecny | 1 | 18.3.2024 v 14:10 Remzy |