www.aliexpress.com/item/32709168102.html
Je to v podstate kridlove cerpadlo - je tam komora prepazena lopatkou a tlaci olej z jedne strany na druhou pres tlumici obvod (skrtici ventil). Dost zalezi na materiálech a přesnosti výroby.
Ja osobne nemam rad tohle kopírování, kdyby si zlutaci vymysleli tlumic a prodávali ho za 100usd, tak ok, ale oni neumi nic jineho nez to jedna k jedny zkopírovat včetně designu.
Tak, já bych ho klidně i z Alíka kloupil, jen jsem dost vytrestanej čínskejma tlumičema , a tohle může být podobně nebezpečný. Když to "jen" nebude fungovat, tak dobrý, když to ale zablokuje řízení, tak už zas tak moc dobrý ne.
mám origo scottse a přendávám ho z motorky na motorku jen řeším montážku
každopádně i u origa to chce alespoň jednou za čas vyměnit olej - i když to není jak v tlumičích tak i zde se špiní.
1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
Destroyer píše: kerut> tak si predstav klasickú pumpu na MX motorke, akú by mala asi životnosť? pol závodu??
Proc? Koukni se jakej tlumic ma crf v serii.. je vic podobnej klasickemu tlumici.
Kerut: vyhoda je ta, ze se ten tlumic nehejbe tzn nekoliduje s nadrzi, s riditkama atd. U offroadu kde se nejvic pouziva je vyhoda, ze si o nej nerozparas rozkrok...
Mě je právě sympatická ta kompaktnost, malý rozměry, že je schovaný v případě RE pěkně dole pod krkem. Doufám jen, že dokáže pracovat vzhůru nohama a nepoblinká se. Klasická tlumičová štangle se mi nelíbí a zvlášť na INT by vzhledově dost rušila. A překážela.
Nejvíc mi na tom vadí ta zlatá, to je děsnej kýč. Proč to proboha nemůžou dělat v nějaký decentní barvě?
Principielně je to ale z technickýho hlediska zajímavý úondí. Zaujalo mě to...
1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
kerut píše: tahovej muze bejt pod brejlema klidne, tam neprekazi.. a linearita ? proc ? brano z pohledun kmiani nejvetsi rychlost je v tom prekmitu stredem, na okrajich vychylky je mala, na maximu vychylky nulova.. (jen uvaha k te linearite, ale klidne muzem navazat, tlumice rizeni jsme jeste neresili )
Na offroadu pod brejlema a neprekazi? Hele uz zase mudrujes o necem s cim nemas prakticke zkusenosti?
Ja jsem leta vymejslel montazky a dostat tlumic pod brejle je ve vetsine pripadu bez sance...
1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení
Borntobewild píše: Je pravda, že ta linearita je asi irelevantní.Chápu-li správně, důležitá je linearita jen pár stupňů kolem přímého směru. A ten tahový funguje jako klika? nejdřív ven, pak dovnitř. Takže se musí nastavit horní úvrať dál mimo rovný směr?
Linearita v tomhle pripade asi uplne smysl nema, ale uplne fuk to taky neni - on sice ten tlumic ma nejakej ucel, ale soucasne ma i negativni vliv a to je to, ze ti brzdi ty riditka ikdyz se ti to zrovna nehodi a pak by nekomu mohla ta nelinearita vadit, treba pri manevrovani na miste.
Jako klika asi ne, koukni na fotky, jak je to na sportech...
Ten scotts ma ruzny vychytavky specialne pro offroad jezdeni, ktere standardni tlumice nemaj, treba nastaveni uhlu ve kterem tlumi, pak uz jde volne a nebo moznost, ze tlumi vykyv smerem od primeho smeru a naopak z rejdu do primeho smeru ne.. na offroadu se proste jezdi trochu jinak...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
btw naopak, tlumic bokem jsem videl jen u malo motorek, a kdyz jsem ho takhle daval na vfr tak jsem mel skoro pochybnost jestli nebudu za exota, kdyz ho amji vsichni kolmo na smer jizdy v brejlich.. (zavit v ramu tam presne na tohle je.. )
E wajld> no zalezi na tom jak je paka kolmo k ose toho pistu ne ? kdyz to das pod uhlem jinym nez 90° tak to linearni kolem stredu nebude, to je jasny.. ale dava se to kolmo k pistu kdyz jsou riditka na stredu..
E2 ne jako klika, kde je tlak jen nad pistem... je to pist jako v tlumici prepousi olej z jedny srany na druhou takze tlumi obema smery...
Naposledy editováno 26.10.2020 22:56:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
az se tu priste stavis, muzes si prohlidnout, jak je takova motorka stavena, nevim kde si predstavujes, ze by se to tam veslo, ale ma to docela velkej rejd a tubusy vidlic se v rejdu temer dotknou ramu. jinak uz jsou tam k chladicum jen milimetry, jediny co se tam vejde je merak motohodin...
i ta CRF co ho ma v serii ho ma pod tabulkou a se specialni konstrukci. driv kdy se s tim jeste experimentovalo tak se na motardech daval klasickej tlumic pred tabulku, ale porad to trci ven z motorky, uz to tak asi nikdo nevozi.
no a tlumic musi bejt tak velkej, aby pokryl zdvih ... pri bocni montazi se obvykle nedostanes s uchycenim pobliz krku a venku na brylych vychazi zdvih pres 100mm ...
mozna existuji i nejaka genialni reseni, kdy se supermalej tlumic vejde temer kamkoliv, nikde neprekazi a presto funguje ... ale ja jsem za tech nekolik let co jsem to delal na takove reseni neprisel...
bocni montaz je problematicka v pripade padu, jezdili to takhle v dobach nakedu v CEC kluci na banditech a co pad to ohnuta pistnice - no a asi bych nechtel aby se mi nekde pobliz pri padu motala noha...
Naposledy editováno 26.10.2020 23:03:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
btw jak pokryl zdvih ? tomu nerzumim.. OK, kouknu pak nekdy osobne, tohle by bylo na mnoho radku o nicem
E no jasny, bocni montaz je co rana to novej/v lepsim pripade hodne repasovanej tlumic,... to chapu...
Naposledy editováno 26.10.2020 23:21:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
no a na krosce to je v podstate co jezdeni to pad... nebo vic padu.
ad pokryti zdvihu... jeden bod je pevnej - na ramu, druhej je pohyblivej, na nejakem dilu rizeni... no a jak daleko je ten pohyblivej montazni bod od osy rizeni, tak velkou urazi pri zatoceni z kraje do kraje drahu. bud muzes chytit objimku na tubusy vidlic, ale to uz je daleko od osy a draha je velka, smerem k ose muzes montazni bod najit na spodnich nebo hornich brylych - na spodnich zespod, na hornich zvrchu... jinak by to kolidovalo prave s tubusem vidlic v rejdu. Na hornich brylych to casto koliduje s riditky/klemy v rejdu.. a pod spodnima brylema neni misto - vysoky zdvih.
Naposledy editováno 26.10.2020 23:32:15
gramy jasny, ale mista mi prislo ze tam bylo naopak dost (exc teda) ale ono to taky musi neco vydrzet, ta konstrukce... to sporty (mysleno velky ne 400 nebo 600) jsou oproti tomu "maly" motorky.. tim spis zavodni specialy,.. vono to v porovnani s padrosou nebo rosim nevypada ale ti kluci maji vsmes o 30cm mene nez ty .
scottse mám a je to jeden z lepších doplňků co má skutečný vliv na jízdu - mám ho už na 4 motorce a mám sním cca 60k km, koupil jsem i větší blbosti
pro offroad má dost nastavení a dobře funguje - je ta stavitelný úhel tlumení + styl tlumení (v obou směrech nebo jen jedním a vracení bez odporu) + rychlý a pomalý okruh - pomalý nastavuje ten běžný odpor a rychlý bere kopance kdy omezuje ustřelení kola
jinak jak tu padlo, že to nemůže mít vliv - může a i v návodu od scottse je to explicitně zmíněno (klasické právní vymezení odpovědnosti ala USA) - při špatném nastavení to může omezit ovladatelnost při rychlých manévrech a výrobce nenese odpovědnost za bouračku/zranění/smrt
jde o to, že pokud se ucpou/uzavřou ty přepouštěcí kanálky tak aby olej pustil tu otočnou ploutev dál tak to jde jen velmi pomalu - jen netěsností kolem a ta je malá
1 reakcí na tento příspěvek Tlumič řízení
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
georgeCZ píše: Taky o tom přemýšlím na tenerku, že to tam nějak dodělám. Chci tím odstranit plavání v určité rychlosti.
ja jsem docela skeptickej k pouziti tlumice k temhle ucelum… ono to nejspis funguje a Sem tam to tak pouzivaji i vyrobci motorek (bmk KxxxxLT), ale ono to zhorsi ovladatelnost celkove…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumič řízení
ty pomaly vingly jsou rekl bych prave ty, kde vyuzijes tlumic nejvic… motorka ma dost vykonu na to aby odlehcila kolo na vyjezdu a to je ten okamzik kdy to kmita, v rychly zatacce uz neni u beznych stroju sila na to aby to to kolo vyrazne odlehcilo.
ja prave v dobe kdy jsem se tim jeste zabejval hodne resil v te dobe aktualni fireblady co mely ten elektronickej HESD - ECU ho zacne pritvrzovat az od nakych 60kmh a to je zrovna rychlost, kde uz ho okruhari potrebovali mit naplno utazenej - a to jsem zrovna pomahal s motorkama HKTracing - tzn Kolda a spol, kdyby nekdo chtel zkusit argument typu, ze to byli nejaci pomali mrdalove
Naposledy editováno 28.10.2020 20:20:52
jinak prispevek a zminka o vinglu, byl myslenej jako souhlasne s tou skepsi.. mysleno tak ze u nekterejch motorek je ta nestabilita dana proste geometrii, protoze jsou primarne pocitany/urceny k necemu jinymu nez k tahani za plyn.. ( ekvivalent jako snazit se nejak zlepsit zatacivost dlouhyho chopera, nebo jezdeni utazenejch zatacek kolem kuzelu s NC30... proste pitomost)
Naposledy editováno 28.10.2020 20:39:25