globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Předělání motoru z EFI zapalování na CDI
6.10.2020 v 09:23
ahoj ,mám dlouhodový problém na motoru ,vždy zhasne třeba po minutě chodu.Napadlo mně předělat zapalování na bezkontaktní CDI.To by nemusel být takový problém.Halův snímač stahnu do CDI a pak do klasické cívky (karburátorové) ,pouze CDI potřebuje napájení,to je u cdi verzí vyvedeno od rotoru.U EFI máte všechno z rotoru vedeno přes regulátor na baterii.To je jediný rozdíl...máte nějaké nápady?
Předchozí
1 2
Následující

Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

6.10.2020 v 09:27 | Nahoru | #1
A není jednodušší to opravit? Takto se stoho stane neprodejné bastl, který se stejně bude srat...

1 reakcí na tento příspěvek Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

6.10.2020 v 09:29 | Nahoru | #2
prijde mi ze se v tom nejak dost motas. co je EFI zapalovani? zkratka efi je podle me electronic fuel injection a nema to se zapalovanim nic spolecneho. CDI je capacity discharge ignition a to uz se dnes skoro nikde nepouziva, takze pochybuju, ze tam chces montovat tohle. (teda pouziva u sekacek a dalsich krapu co nemaji baterku (a i tak to nejspis neni CDI), ze by to nekdo montoval do stroje se vstrikovanim a s baterku….. )
me prijde ze nemas znalosti a vybaveni na to abys opravil primitivni cinske vstrikovani, ale myslis si, ze ho dokazes predelat na nakej silenej mix … nic ve zlem, ale podle me nemas sanci.

ty jsi teda zjistil, ze v tom oklamziku kdy to chcipne to prestalo davat jiskru?

Naposledy editováno 06.10.2020 09:36:51

Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

6.10.2020 v 11:38 | Nahoru | #3
A pak čteš inzeráty typu-nehazi jiskru, stačí jen vyměnit civku, nemám na to čas...

(reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

6.10.2020 v 11:46 | Nahoru | #4

assassin píše: prijde mi ze se v tom nejak dost motas. co je EFI zapalovani? zkratka efi je podle me electronic fuel injection a nema to se zapalovanim nic spolecneho. CDI je capacity discharge ignition a to uz se dnes skoro nikde nepouziva, takze pochybuju, ze tam chces montovat tohle. (teda pouziva u sekacek a dalsich krapu co nemaji baterku (a i tak to nejspis neni CDI), ze by to nekdo montoval do stroje se vstrikovanim a s baterku….. )
me prijde ze nemas znalosti a vybaveni na to abys opravil primitivni cinske vstrikovani, ale myslis si, ze ho dokazes predelat na nakej silenej mix … nic ve zlem, ale podle me nemas sanci.

ty jsi teda zjistil, ze v tom oklamziku kdy to chcipne to prestalo davat jiskru?



zjistil ze kdyz to chcipne tak to nejede .........jen znackuju abych se docetl jak to skonci.

Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

6.10.2020 v 12:12 | Nahoru | #5
Pokud se motor dělá i v ne EFI verzi, tak to třeba asi i přeházet zvládneš.

Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

6.10.2020 v 13:56 | Nahoru | #6
v puvodnim vlakne pise, ze Diagnostika dokonce hazi nejakou chybu - nizke napeti na primaru civky. obtizny bejva neco najit, kdyz se vse tvari ok, tady dokonce i ridici jednotka vidi nejakej problem - tzn minimalne projit "napajeni" tech civek by to chtelo. je to normalnich +12V … v tom obvodu muze byt nejaka blokace, od stojanku, padoveho cidla apod, navic bude to napajeni pres pojistku a spinane klickem. natahnout +12v od baterky na civku by nemusel byt takovy problem a zjisti se, jestli je problem opravdu tam kde ho hlasi jednotka nebo ne.

Naposledy editováno 06.10.2020 13:56:39

2 reakcí na tento příspěvek Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

6.10.2020 v 15:11 | Nahoru | #7
to nevím ,že to když to chcípne ,že to nedá jiskru ,ale je to nejpravděodobnější...Jednak diagnostika ukazuje tu chybu na cívce a benzín a tryska jsou v pořádku ,to jsem vše vyzkoušel...k cívce jsem i natáhnul stálejch 12V od baterie a taky žádná změna...

(reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

6.10.2020 v 15:30 | Nahoru | #8
kawasaki-man> jen na okraj a tu civku jsi menil ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

6.10.2020 v 15:38 | Nahoru | #9

kawasaki-man píše: to nevím ,že to když to chcípne ,že to nedá jiskru ,ale je to nejpravděodobnější...Jednak diagnostika ukazuje tu chybu na cívce a benzín a tryska jsou v pořádku ,to jsem vše vyzkoušel...k cívce jsem i natáhnul stálejch 12V od baterie a taky žádná změna...



Samo ta jednotka nemuze merit napeti na tom terminalu kde neni pripojena, tzn nejspis kontroluje napeti/ uzavreny obvod v okamziku kdy sepne ten druhy pol na kostru, tzn pokud mas s jistotou stabilních 12V na jednom terminalu, je potreba projit vodic od druheho terminalu k jednotce. Jak pise gugo, vinik muze byt i ta civka. No a idyz vse tohle bude ok, tak je mozny, ze si tu chybu jednotka vycucala z pratu, preci jen to je nakej cinskej srac ne? Jo taky je dobry, kdyz ta kostra na kterou to ta jednotka spina je opravdu kostra. Obcas byva silova cast obvodu ukostrena na motoru a zem logickych obvodu/senzoru nekde jinde. Kdovi proti ktere to ta cinska ecu spina a nekde tam muzou byt prechodaky co zpusobi problemy.

Me treba nedavno dost potrapil motor, kterej nedostatecne kostril v ramu - oxidace.

Naposledy editováno 06.10.2020 15:40:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

6.10.2020 v 15:50 | Nahoru | #10
assassin> no a to taky ze ECU zmeri nejakou chybu este nemusi bejt pricina problemu

(reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

6.10.2020 v 15:53 | Nahoru | #11

gugo píše: assassin> no a to taky ze ECU zmeri nejakou chybu este nemusi bejt pricina problemu



No vzdyt, 12v na vstup privedl a blbne to dal - takze to pricina neni, ale pokud vis jak to funguje a co asi tak muze jednotka merit tak se k tomu da dostat. Otazka je jestli ta jednotka neco negeneruje nahodne... cina no..

Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

7.10.2020 v 10:49 | Nahoru | #12
to se s tim furt moříš?:-o shoď to někde ze srázu a máš svatej klid

2 reakcí na tento příspěvek Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

18.11.2020 v 17:02 | Nahoru | #13
ahoj ,tak jsem se do toho pustil...problém ale je v tom ,že z toho rotoru u motoru se vstřikováním jsou pouze 3 žluté dráty do regulátoru...je na nich nějakých 15V střídavého...když ho tedy zapojím na CDI tak svíčka neháže jiskru jenom svítí permanentně.Na rotoru u karburátoru je ještě jeden drát červený s kterého jde nějakých 65V střídavého...takže to asi stejně nebude fungovat ,protože nemám kde vzít proud na jisku...

(reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

18.11.2020 v 17:14 | Nahoru | #14

kawasaki-man píše: ahoj ,tak jsem se do toho pustil...problém ale je v tom ,že z toho rotoru u motoru se vstřikováním jsou pouze 3 žluté dráty do regulátoru...je na nich nějakých 15V střídavého...když ho tedy zapojím na CDI tak svíčka neháže jiskru jenom svítí permanentně.Na rotoru u karburátoru je ještě jeden drát červený s kterého jde nějakých 65V střídavého...takže to asi stejně nebude fungovat ,protože nemám kde vzít proud na jisku...



Hele sorry, ale ty vubec netusis ktera bije, jak ktery systemy funguji a ani se nesnazis to pochopit a nastudovat, jen zkousis pripojit jeden drat k jinymu a cekas co to bude delat...

(reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

18.11.2020 v 20:52 | Nahoru | #15
kawasaki-man> hele tohle fakt nema cenu. 3 zluty draty budou asi z altiku, ale 15V je krapet malo. Jak to chces zapojit na CDI , ?
CDI bys mel mit napajenu 12 V na nejakejch svorkach a na dalsich 2 dratech by tam mela bejt pripojena nejaka civka ktera se zove pickup coil a bud je soucasti statoru altiku nebo je nekde pobliz.

Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

18.11.2020 v 22:06 | Nahoru | #16
.

Naposledy editováno 22.11.2020 11:12:37

Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

18.11.2020 v 22:47 | Nahoru | #17
ten rotor má jen 3 vinutí a všechny jsou pres regulátor na baterii.Z baterie potom vše obládá stejnosrměrných 12 V.Já potřebuji to udělat na CDI ,ale je problém ,kde vzít vysoké napětí cca 65 V střídavého co jde z karburátorového rotoru na PICK up...to asi nerozchodím....chybí tam to vysoké napětí z rotoru z červeného drátu....jedině že bych sehnal stejný rotor se 4 vinutími.3 na baterii a 4 do CDI.

Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

18.11.2020 v 23:43 | Nahoru | #18
Schéma skútru máš? Dej sem.

1 reakcí na tento příspěvek Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 12:08 | Nahoru | #19
to bohužel nemám...ale není to nic složitého....jen potřebuji dostat větší napětí na jiskru...Nešlo by to nějak z baterie ze stejnosměrných 12V udělat 70 V střídavého?

1 reakcí na tento příspěvek Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 12:58 | Nahoru | #20
Takže ty máš stříkačku motor a chceš s toho udělat karbec se vším všudy. Je to tak?

(reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 13:06 | Nahoru | #21

kawasaki-man píše: to bohužel nemám...ale není to nic složitého....jen potřebuji dostat větší napětí na jiskru...Nešlo by to nějak z baterie ze stejnosměrných 12V udělat 70 V střídavého?



porad tam bude vic a vic problemu - nejjednodussi je najit chybu u toho puvodniho systemu...

(reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 13:07 | Nahoru | #22

karavanista píše: Takže ty máš stříkačku motor a chceš s toho udělat karbec se vším všudy. Je to tak?



ne, chce tam nechat vstrikovani, ale odpojit tu cast ktera ovlada zapalovani a nabastlit tam zapalovani z karburatoroveho skutru navic…

jednotka vstrikovani hazi chzbu a po par minutach to zdechne, takze dosel k tomu, ze kdyz tam pridela jine zapalovani nezavisle, pojede to v pohode dal...

Naposledy editováno 19.11.2020 13:08:37

1 reakcí na tento příspěvek Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 13:22 | Nahoru | #23
Tak to je o ničem.. Vyhozené peníze afungovat to nebude. Vstřikování ty impulzy potřebuje taky. Jak víš že to chcipne na to že není jiskra?

Naposledy editováno 19.11.2020 13:23:20

(reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 13:38 | Nahoru | #24

karavanista píše: Tak to je o ničem.. Vyhozené peníze afungovat to nebude. Vstřikování ty impulzy potřebuje taky. Jak víš že to chcipne na to že není jiskra?



Uz to psal driv kdyz řešil to chcipami, vymenil vstriky, cerpadlo, jednotku a dela to porad - tak usoudil, ze to je vse ok a problem je v zapalovani.
Btw ta jednotka hlásí chybu zapalovaci civky, nebo tak neco...

1 reakcí na tento příspěvek Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 13:47 | Nahoru | #25
O o jedna věc je co hlásí diagnostika a co je realita.. Mnohdy dost rozdílné. Bez toho aby to člověk viděl nebo si osahal se to asi řešit moc nedá.

1 reakcí na tento příspěvek Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 17:28 | Nahoru | #26
já kdybych věděl co udělat ,tak to udělá...tohle je takové krajní řešení....ale už mně nic nenapadá...je to divná záhada...řeším jí už půl roku a nemůžu na to přijít...kdybych alespon znal někoho kdo se na to podívá..ale když každýmu řeknu co jsem na tom už udělal tak jenom pokrčí rameny....

Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 17:40 | Nahoru | #27
Co to je za skútr? Čina maxon je málo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 17:42 | Nahoru | #28

karavanista píše: O o jedna věc je co hlásí diagnostika a co je realita.. Mnohdy dost rozdílné. Bez toho aby to člověk viděl nebo si osahal se to asi řešit moc nedá.



Ja jsem cinsky stroje nikdy nedelal, ale u ostatnich motorek je ta diagnostika pomerne jednoducha, umi detekovat jen zkrat/rozpojeny obvod ...samo, pisu o starsich, nove motorky s canem uz se muzou chovat zvlastne jako auta...

Jo a muzou se vyskytnout nejaky speciality, ale kdo ma aspon nejaky elektro zaklady tak to podle schematu vyresi...

(reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 17:45 | Nahoru | #29

kawasaki-man píše: já kdybych věděl co udělat ,tak to udělá...tohle je takové krajní řešení....ale už mně nic nenapadá...je to divná záhada...řeším jí už půl roku a nemůžu na to přijít...kdybych alespon znal někoho kdo se na to podívá..ale když každýmu řeknu co jsem na tom už udělal tak jenom pokrčí rameny....



Problem je, ze to resis vymenou dilu a delas z toho zavery. Je potreba merit, zjistit jestli dojde k vypadku paliva nebo jisrky a nasledne merit hodnoty na mistech ktera jsou pro jiskru/palivo ztezejni, zjistis co ve chvili kdy to zdechlo umrelo...

Navic to ze jednotka hlasi nekde vadu neni normalni - je potreba jit po schematu, jednotka, civka, vodice co to propojuji, pripadne pokud je s civkou v jednom obvodu neco dalsiho

(reakce na) Předělání motoru z EFI zapalování na CDI

19.11.2020 v 21:49 | Nahoru | #30
D

Naposledy editováno 22.11.2020 11:13:04
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
regulátor tlaku paliva Čína Maxon kawasaki-man 5 16.6.2022 v 23:09 HornisGSX
Příliš mnoho benzínu při studeném s... Čína Maxon kawasaki-man 4 26.5.2022 v 20:58 kawasaki-man
Páka na provléknutí ventilku na dis... Čína Maxon kawasaki-man 2 14.4.2022 v 08:28 Filous
2xvypalena ridici jednotka na skutr... Čína Maxon kawasaki-man 16 23.8.2021 v 20:00 kawasaki-man
Skútr nejde do otáček chyba P0122 Čína Maxon kawasaki-man 5 29.7.2021 v 16:59 karavanista


TOPlist