globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: životnost řetězu bez o či x kroužků na gsxr 1000 k1
17.9.2020 v 20:05
jaká může být životnost řetězu bez o či x kroužků???

1 reakcí na tento příspěvek životnost řetězu bez o či x kroužků na gsxr 1000 k1

18.9.2020 v 07:40 | Nahoru | #1
Na všech 3 mých 2t 125ccm motorkách mám netěsněné řetězy 520. Nižší ztráty a jezdíme jen po silnicích. Údržba, když si vzpomenu, tak stříknu sprejem, jednou za rok vyčistím a dobrý. Na 125 ccm bych těsněný řetěz nedával. Ty co tam byly jsem sundal a rozdal. Samozřejmě jsem všude dal nové rozety a kolečka, vesměs lehčí převod 14/43 zubů, jen dcera jezdí 14/42 zubů, protože jezdí sama (50 kg) tak to není potřeba.
Původně tam u zavřených verzí byly převody 14/38 zubů a na nich "O" kroužkové řetězy. Takže na 6-tku nepoužitelné, 5-tka jen po rovině a sám.

Naposledy editováno 18.09.2020 07:45:14

(reakce na) životnost řetězu bez o či x kroužků na gsxr 1000 k1

19.9.2020 v 12:05 | Nahoru | #2

mito7 píše: Na všech 3 mých 2t 125ccm motorkách mám netěsněné řetězy 520. Nižší ztráty a jezdíme jen po silnicích. Údržba, když si vzpomenu, tak stříknu sprejem, jednou za rok vyčistím a dobrý. Na 125 ccm bych těsněný řetěz nedával. Ty co tam byly jsem sundal a rozdal. Samozřejmě jsem všude dal nové rozety a kolečka, vesměs lehčí převod 14/43 zubů, jen dcera jezdí 14/42 zubů, protože jezdí sama (50 kg) tak to není potřeba.
Původně tam u zavřených verzí byly převody 14/38 zubů a na nich "O" kroužkové řetězy. Takže na 6-tku nepoužitelné, 5-tka jen po rovině a sám.


Důvodem, že to na šestku nejelo, byl snad ten těžký převod, ne?
Pokud by to mělo být řetězem, tak jenom v případě, že by se porovnával starý, opotřebený a zatuhlý a proti němu nový, namazaný a neopotřebený. A k tomu ještě ojetá a nová řetězová kola.
Internet je v tomto směru plný mýtů, dohadů a předsudků, jedno nebo druhé se vynáší do nebe nebo naopak démonizuje, ale seriozní měření ztrát v motořetězu jsem nenašel žádné. Jedině pro bicykly, tam se hraje na watty, ale jediné, co jsem si z toho vzal je, že se dá tribologicky optimalizovat tření pro dané zatížení a rychlost otáčení, v tomto případě pomocí suchých vosků s teflonem. Hodně se tím zabývají na stránkách ceramicspeed.com, např nový vs. starý , pdf test
Na internetu se potuluje obrázek, kde ve vyšších otáčkách je rozdíl 1-2 HP ve prospěch netěsněného řetězu. Bohužel to nic neříká o rychlosti samotného řetězu, snad jen, že je to údaj z dynamometru nějaké 450 krosky, nebo čtyřkolky TRX450R s maximálkou kolem 120km/h. Zdroj


Na stejném webu je stránka o testování mazadel na čtyřkolce TRX450R.
Renthal o-ring s méně než 30h, namazáno offroadovým "lepidlem" Bel-Ray Super Clean a ježděno 3h před samotným testem. Pak vyčištěno a aplikováno nové mazivo Maxima Crystal Clear, asi takto:

Výsledek je 44,8HP vs 42,2HP ve prospěch dobře namazaného o-kroužkového řetězu, přičemž ve vyšších rychlostech je ten rozdíl přes 3HP.


Na jiném více opotřebeném řetězu už je efekt dobrého mazání menší - TRX450R, factory chain (520 o-ring, převod 14/39z) se 100h, +1,7HP po aplikaci Maxima Crystal Clear.


Další test na stránkách Scottoiler, pdf. Suzuki GSX-R 1100 s řetězem 530 se nechala zrychlovat na dynamometru z počáteční rychlost 40mph po dobu 6,28 a 6,24 sekundy.


V tomto testu mělo olejování vliv jen na netěsněný řetěz. Ze 120HP sežraly podle tohoto měření x-kroužky asi tak 2HP ve 200km/h, jenže to taky mohlo jít na vrub jiného způsobu mazání mezi čepem a pouzdrem.

Třetí měření se týká závodní Aprilie RS250, zdroj , kde těsněný řetěz dával o 3HP vyšší výkon. Jednalo se o závodní RK GB520TRU, který má hodně nízké tření v těsnicích kroužkách.



Naposledy editováno 19.09.2020 19:23:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ochotný domácí kutil či mechanik v ... [1, 2] Suzuki GSX 1400, Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX-R 750, ... Tomas463 40 11.7.2018 v 21:09 Julip
palivový kohout suzuki Suzuki GSX 1100 E bonifacdruhy 2 15.3.2016 v 21:36 bonifacdruhy
Vadný regulátor napětí? Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1100 EF, Suzuki GSX 1100 E Petaheaven 5 14.8.2015 v 21:03 Petaheaven


TOPlist