globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnání zadního a předního kola do roviny
17.7.2020 v 12:08
Ahoj, dopínal jsem na motorce řetěz a řeším, jak obě strany srovnat, aby měly přesně stejnou vzdálenost.. Mám sice na obou stranách stupnici, ale přijde mi, že ta je celkem dost hrubá (milimetr sem, milimetr tam, ale na předku to udělá docela dost). Existují nějaké jiné způsoby než např. lať přes zadní kolo a doměřit na předku (přijde mi, že jakékoliv pohnutí řidítek vše rozhodí a je to takové "hrubé"...

Zde příkládám fota stupnice:



Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.



Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 01:17 | Nahoru | #121

psenap píše: cuir> ... ad post 120



diky za omluvu, to proc jsem se do tebe navezl byla kombinace nazvani chytrolinem, kdy jsi byl jeste skalopevne presvedcen o tom, ze nemam pravdu a spojenim zkomoleneho nicku hned v zapeti, kteryzto jsem po hanlivem oznaceni vnimal jako cilenou urazku.
Tak to jen tak na okraj.
Zamerne jsem se ja, pote navezl do tebe, bez pouziti jedineho sprosteho ci urazliveho slova. Tak nejak nevim jak myslis tu dehonestaci

Ale ok..nechme to byt.

Vsimni si, jak jsi psal na zacatku a jak pises ted. To same "MartasUS" na zacatku jsme byli debili a bez sroubu to nejde a osa se skrizi a bude padat retez a celkovy vas vysneny nazor ktery byl zcela mimo misu najednou bere za sve a uz se obracite k radum milimetru a retezy najednou nepadaji a osy se nekrizi.

Ano mam silnou potrebu konfrontovat nesmyslne nazory na foru, kde si to muzou precist i neznali lide a podobnym nesmyslum zacit verit. A proto jsem se rozhodl tvuj nazor konfrontovat a ukazat nejen tobe, ale i ostatnim, ze k zadnemu posunu nedochazi.

Pokus se ZZR jsem natocil i na video, ale nechce se mi s tim uploadovat a ztracet cas. Za to mi to nestoji, to bych udelal az v pripade, ze by jste si stale trvali na svem nesmyslu. Coz jiz nedelate, protoze z padajicich retezu jste jiz na milimetrech.
A ja ti ted muzu rict, ze pokud budes mit vsechno v bordelu zahnojene a dotahnes osu kola tak jak ma byt, tak se to pohne maximalne o desetinu milimetru, mozna o dve desetiny. Ale budesli to mit vse v poradku tak jak to ma byt. Coz jakozto okruhovy zavodnik by jsi teda mel sakra mit masinu v poradku, tak se ta osa proste nepohne.

Tva osobni zkusenost je proste jen zkusenost toho, ze jsi mel spatne dotazenou osu kola. Nic vic v tom proste neni. nemuzes na sve jedine zkusenosti stavet fyzikalni teorii. To je naprosto nesmyslne, obzvlast kdyz sam pises, ze jsi ji mel naposledy na zakladce

Na kazde kostce najdes otlaky od sroubku... je to tim, ze ta kostka je blato material a ten stoub je mnohem tvrdsi. A kdyz tim stavecim sroubem tlacis tak tim dorejpes tu kostku. Ale rozhodne to neni od toho jak krutoprisne na to tlaci pri zatahu retez...to fakt ne...

Treba u te ZZR 1400 jsem takhle nahonem nenasel moment utahnuti tech stavecich sroubku. Ale bude to bezne cca 15-25Nm. vic tam nebude.
Utahovaci moment osy kola je neco jineho a tam je konkretne u teto motorky 127Nm. A ten pocitaji profici a ti co neco o fyzice vi a jsou to lidi, kterym se ani ty a ani ja nemuzeme rovnat.

Co se tyka pohybu kyvky pri akceleraci motorky... to si najdete na internetu, ale spousta lidi si mysli, ze kdyz zatahnou za heft, tak se motorka na zadku prikrci, kyvka se zarazi do podsedlovky, retez se vysponuje , ale ono je to presne naopak.
Tak tohle jsem myslel tou otazkou pro chytre deti.

Jde o to, ze jsem mechanik, motorky nejaky ten patek opravuju, delam pouze motorky, nic jineho, neopravuju tak jako vetsina mechaniku auta a k tomu doplnek motorky.
Takze si troufam tvrdit, ze o motorkach neco malo vim. Nevim vsechno, to rozhodne ne, mam ve svem okoli par lidi, od kterych se mam jeste co ucit, Take nejsem zadnej profi jezdec na motorce, byd si myslim, ze na motorce umim jezdit lepe nez vetsina motorkarku, ale duvod proc konfrontuji dle me nesmyslne nazory na forech je ten, ze neni nic lepsiho, nez kdyz prijde nejakej clovek s motorkou na servis a zacne te poucovat o tom co mas a nemas a jak mas udelat danou cinnost, protoze na foru to rikali...To mas sto chuti takoveho cloveka poslat do rite a rict mu, tak fajn, tak at ti to na foru opravi.
Je az k smichu jak si lidi mysli, ze na internetu je vsechno pravda, protoze je to napsane. Tahne se to prurezem vsema oborama. Bohuzel naproste nesmysly siri i ruzna media a lide tomu veri. kazdy druhy je magistr, kazdy treti by udelal laparoskopicky slepe strevo lepe nez chirurg a uplne kazdy je lepsi mechanik nez ten, kteremu dovezou sroj na opravu, protoze se v tom nejprve povrtali jak panic v pochve sve pritelkyne a pote co to cele rozjebali, tak to zavezou na opravu...a na forech psali...To je proste na ranu.

A abych to tak ze sve strany uzavrel tak bych jeste rad podotkl....
Silnicni motorky nedostavaji vubec nazrat a to ani na okruhu, oproti crossovym masinam.
Jak to, ze se na crossove masine neposune osa zadniho kola ani o setinu milimetru a to ani kdyz motorka lita vzduchem desitky metru a dopada na hranu lavic a dostane tak brutalni supu na zadni kolo a to by se tedy dle teorie melo okamzite na ose posunout idealne az k zadnimu dorazu, pretrhnout retez a nebo vyosit tak, ze retez spadne??
Ze by to ti borci co to pocitaji a opravdu tomu rozumi , meli spocitane tak, ze ta osa udrzi kolo na miste ?
No jiste ze to tak je, a proto se s tebou a kymkoli vsadim, ze se osa proste nepohne. Sam jsem si to vcera vyzkousel na te ZZR, sam jsem jezdil na crossce a ty srouby slouzi jen a pouze pro pohodlnejsi nastaveni vule retezu aby se za kolo nemuselo tahat. Kdyz tam nebudou a vse bude spravne vycisteno a dotazeno, tak se osa kola proste nehne.

zamyslete se nad tim, to co se tu snazite tvrdit je proste blbost.

Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 07:41 | Nahoru | #122
"Co se tyka pohybu kyvky pri akceleraci motorky... to si najdete na internetu, ale spousta lidi si mysli, ze kdyz zatahnou za heft, tak se motorka na zadku prikrci, kyvka se zarazi do podsedlovky, retez se vysponuje , ale ono je to presne naopak.
Tak tohle jsem myslel tou otazkou pro chytre deti."

Já bych řekl, že moment, který se na zadním kole objeví tahem řetězu se přesně vyrovná protimomentu od gumy na silnici a tím pádem není žádná síla, která by tu kyvku někam táhla. Pokud se bavíme jen o těchto silách. Samozřejmě vlivem zrychlení se více zatíží zadní kolo a to způsobí ten pokles zadku.

Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 07:48 | Nahoru | #123
Co se týče šroubových spojů, tak kola na autě též nedrží "šrouby" na střih, ale jen tření mezi styčnou plochou. A jakou sílu tam asi vyvodí při zadupnutí brzdy ve velké rychlosti a nesmí se posunout a "stříhat" šrouby. (Váha auta tuny, poloměr této plochy pár cm a při zadupnutí obrovský točivý moment.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 09:42 | Nahoru | #124
cuir> Chápu a ok, já jsem jen nikde netvrdil ani si proboha nemyslel, že se osa hned vychýlí a spadne řetez, měl jsem na mysli posun v řádu drobných, ale kdyby tam ty šrouby nebyly, tak bych si klidně myslel, že se osa může postupně stěhovat a rozhodně bych bez stavěcích šroubů nejezdil.
JInak já jsem na kostce nemyslel poškození od sroubu, ale zevnitř od osy, fakt jakoby vyžvejklá. To pro mě znamenalo že osa si v kostce i přes dotažení trošku pracuje.
To by chtělo ale dlouhobější test, já moc nevěřím, že kdyby se jezdilo rok na pouze dotažené ose, tak se vůbec nehne.....
Myslím, že pravda bude někde uprostřed, asi by to chtělo nějakého konstruktéra, který by to rozsekl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 09:51 | Nahoru | #125
cuir> Přesně jak píšeš. Proč věřit někomu na netu. Proč věřit co tu každý píše.

Nicméně ti vysvětlím co jsem myslel tím spadlým řetězem. Pár lidí to tady pořád omílá ....asi nechápavě .... Pokud by se ta kostka (na straně řetězu) co drží osu pohla o dost dopředu a na druhé straně ne tak by se celé kolo vychýlilo včetně rozety a tím pádem by spadl řetěz.

S tou kroskou si myslím, že to nebyl moc šťastný příklad. Při dopadu dostane osa pecku spíše ze spoda a tím pádem nemá kam utéct díky tomu nárazu.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 09:53 | Nahoru | #126
psenap> přesně tohle si myslí více lidí

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 10:08 | Nahoru | #127
Psena: jen musis najit konstruktera kterej bude souhlasit s tim co rika MartasUS - konstruktér ktery mu oponuje je debil co vubec netusi jak stroje funguji

Jinak vypocet srouboveho spoje je v kazdejch strojnickejch tabulkách - vis jakej je tam zavit na ose, jakej utahovani moment a tudiz snadno spocitas jake smykové napětí - silu takova utazena osa přenese.

Jak velka sila tam působí pujde pomerne snadno zjistit ze zrychleni - da se rict, ze kazda motorka at uz ma kolik chce koni akceleruje max 1G protoze guma vic na silnici neprenese. No a aby motorka s pilotem tzn cca 300kg akcelerovala 1G tak na ni působí sila 3000N a tu přenáší prave tenhle sroubovej spoj.

Tzn kdybys motorku za osu povesil, tak se nesmi v drazce posunout, musi udržet vahu motorky. A to by fakt musel konstruktér udelat opravdu velkou chybu, kdyby spatne nadimenzoval takovouhle banalitu.

Ve strojarine musi byt opravdu kazdej takovej spoj spocitanej. Navrhnout to spojeni tak, ze to celou silu neudrží ale cast - nikdo nevi jaka se zachytí napinacima sroubama? Jak se nadimenzuji ty napínací srouby kdyz vlastne nevim jak velkou cast te sily ponesou? V zadnem stroji nemuze nastat situace kdy nevim, jak bude kterej šroub namahanej a tudiz tam neco strelim od oka...

Naposledy editováno 23.07.2020 10:22:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 10:12 | Nahoru | #128
assassin> Poslední dobou si myslím to samé i já o tobě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 10:23 | Nahoru | #129

MartasUS píše: assassin> Poslední dobou si myslím to samé i já o tobě



Jo to me fakt mrzi, ze nekdo kdo neovládá zaklady fyziky si o me mysli, ze jsem spatnej konstruktér

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 10:39 | Nahoru | #130

MartasUS píše: cuir> Přesně jak píšeš. Proč věřit někomu na netu. Proč věřit co tu každý píše.

Nicméně ti vysvětlím co jsem myslel tím spadlým řetězem. Pár lidí to tady pořád omílá ....asi nechápavě .... Pokud by se ta kostka (na straně řetězu) co drží osu pohla o dost dopředu a na druhé straně ne tak by se celé kolo vychýlilo včetně rozety a tím pádem by spadl řetěz.

S tou kroskou si myslím, že to nebyl moc šťastný příklad. Při dopadu dostane osa pecku spíše ze spoda a tím pádem nemá kam utéct díky tomu nárazu.

ta kostka se nemůže posunout o dost dopředu pokud je utazena matice, to by muselo dojít k nějaké deformaci materiálu, buď kostka nebo kyvka

Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 10:55 | Nahoru | #131
Takže chápu to dobře, že tento týpek na videu je totální pitomec, neznalec a jelito když říká (13:21 - 13:25) že

musí být ty štelovací šrouby dotažené aby to zabránilo pohybu během jízdy .

Jste ignoranti co si jedou podle své teorie ale v praxi někdy 1+1 nemusí být 2 . Bonboniéry a láhve se sektem za omluvu posílejte na mou adresu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 10:57 | Nahoru | #132
assassin> už raději bez komentáře pane konstruktére viz #131

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 10:57 | Nahoru | #133
hele a to, ze ten typek tomu rozumi je dany tim, ze nataci videa na YouTube?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 11:01 | Nahoru | #134

MartasUS píše: assassin> už raději bez komentáře pane konstruktére viz #131



Docela dobre me to zivi a kreslil uz jsem pro nejprestiznejsi automobilky sveta.. takze tvuj posmech me opravdu hodne trapi ale je mi jasny, ze to ze mas autodopravu znamena, ze vis o autech a motorkach temer vse, hlavne o jejich konstrukci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 11:02 | Nahoru | #135
assassin> možná by tě teď měli zařadit do skupiny rádců Jak mám vyměnit žárovku Hele už tím nechci ztrácet čas. Mám své mínění o některých lidech tady a jsou tu ti kteří něčemu rozumí ale jsou tu i pitomci. Pěkný den

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 11:04 | Nahoru | #136

assassin píše: Docela dobre me to zivi a kreslil uz jsem pro nejprestiznejsi automobilky sveta.. takze tvuj posmech me opravdu hodne trapi ale je mi jasny, ze to ze mas autodopravu znamena, ze vis o autech a motorkach temer vse, hlavne o jejich konstrukci



Jak říkám. Třeba si dobrej, ale někdy 1+1 není 2 jak sem psal . Teorie a praxe jsou dvě rozdílná odvětví

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 11:06 | Nahoru | #137

MartasUS píše: Jak říkám. Třeba si dobrej, ale někdy 1+1 není 2 jak sem psal . Teorie a praxe jsou dvě rozdílná odvětví



Ja jsem ale nabízel praktickej test + sázku. Vyndam z motorky ty stelovaci srouby, utahnu osu na předepsaný moment a dělej s tim co chces (jízda) a nehne se to. Na to jsem ochotnej vsadit a poskytnu i motorku k tomu experimentu.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 11:24 | Nahoru | #138

MartasUS píše: assassin> možná by tě teď měli zařadit do skupiny rádců Jak mám vyměnit žárovku Hele už tím nechci ztrácet čas. Mám své mínění o některých lidech tady a jsou tu ti kteří něčemu rozumí ale jsou tu i pitomci. Pěkný den


Tak doufám, že už víš, kam se svými příspěvky směřuješ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 15:19 | Nahoru | #139

MartasUS píše: Jak říkám. Třeba si dobrej, ale někdy 1+1 není 2 jak sem psal . Teorie a praxe jsou dvě rozdílná odvětví


Hele ty praktiku, stavět argumenty na citacích vytažených z youtube (navíc, on explicitně neříká, že by se pohnulo to kolo, ale to je fuk) je asi normální pro někoho, kdo o věci nic neví a nedokáže si to přiznat, ale to přece nemá žádnou váhu. Jenom papouškovat něco, co někde vidím/slyším? Představ si, že se dá některým věcěm i rozumět, hrůza, co?

Jen tak hodně na hrubo jsem se mrknul na ukázkový příklad. Při utahovacím momentu 100Nm vyvodíš sílu v šroubu (beru vyšší hodnoty tření, aby to bylo konzervativní) nějakých 39kN, což dá smykovou únosnost nějakých 4.7kN. Ty občas v úvahách o silách zmiňuješ jako jednotku koně, tenhle přepočet nezvládám. Ale jako nejbližší analogii si představ 470kg. Takže si na to tu motorku můžeš pověsit 2x na strop. Jo ale hlavně si tam utáhni ty štelovací šrouby, jinak ti spadne řetez. To víš, praxe.

Naposledy editováno 23.07.2020 15:30:35

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 16:30 | Nahoru | #140

assassin píše: Ja jsem ale nabízel praktickej test + sázku. Vyndam z motorky ty stelovaci srouby, utahnu osu na předepsaný moment a dělej s tim co chces (jízda) a nehne se to. Na to jsem ochotnej vsadit a poskytnu i motorku k tomu experimentu.



Já ten test dělám celkem běžně, protože to každou chvilku zapomenu utáhnout a ty šrouby nechám volně, už jsem to "testoval" mnohokrát na všech svých motorkách, když mě to cinkání hodně štvalo, tak jsem to rukou utáhl, ale klíč se mi nikdy tahat nechtělo. No, za 15 let co jezdím se nikdy nic neposunulo. Jo a v manuálu k ninje mám pouze, že ty šrouby jsou k nastavení, nemají žádný utahovací moment a moment musím hlídat jen na matce osy. Na rovinu jsem si nebyl jistý, jestli si martus nedělá srandu, ale vypadá to, že své teorie myslí vážně .

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 19:31 | Nahoru | #141
Takže nedotažení napínáku, osa na moment a takhle to dopadlo!

...a je to na straně řetězu!

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 19:41 | Nahoru | #142
vqvq> tohle MartasUS cist nemusis: asi uz.to tu bylo, jde o dvouzvratnou paku, kterou bych osobne pocitat nechtel, je to totiz zatizene dynamicky,osa je pevny bod,retez na polomeru rozety taha za jeden konec paky a pneu na vetsim polomeru klade odpor - bohuzel je tu hodne promennych, zejmena prilnavost pneu bude kolisat (klasicke treni zavisejici na gume a hmotnosti). V kazdem pripade.vysledek ocekavam nasobeny koeficientem bezpecnosti aby to byl sichr. Kdyby to tak nebylo asi by bylo hooodne neprijemnych padu a vyrobci by mohli zavrit kram

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 19:51 | Nahoru | #143
ramlik> kolecka.na druhoubstranu umis taky? jesteze se.ti.nesprclo kolo

2 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 20:27 | Nahoru | #144
Zdravím vespolek, bavím se u diskuse a když koukám na tu nakřivo sjetou gumu - to nemůže snad být od nakřivo seštelovaného kola, ne? když si představím směr kterým se to "křiví" vůči kyvce a tedy i zemi, tak mi selský rozum říká, že se přitom ale kolo stále dotýká země prostředkem, ne?

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 20:33 | Nahoru | #145
habakuk_cz> Ono to nebude sedrene od asfaltu, ale od kyvky apod.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 22:12 | Nahoru | #146
habakuk_cz> hezkypěkně, dobřety!

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 22:14 | Nahoru | #147
Nee
...teda nikdy jsem to nezkoušel, musím si na to příště vzpomenout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 22:48 | Nahoru | #148
ramlik> muzes.prosim pro lidi meho intelektu do obrazku dodelat sipku? Pomohlo by mi to se.zorientovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

24.7.2020 v 07:51 | Nahoru | #149

kuk píše: ramlik> muzes.prosim pro lidi meho intelektu do obrazku dodelat sipku? Pomohlo by mi to se.zorientovat



šipku k čemu?
...samozřejmě, že jsem se chtěl jenom pochlubit koláčkem. S utažením/povolením napínáků/osy to nesouvisí, jen už mě to tady přestávalo bavit.

...ale abych nebyl úplně off, nedávno tu bylo téma o neustálém pohybu osy na Tigrovi(nebo Street?), ale tam je excentr a ten se pořád otáčel.
Nechce se mě to hledat, jak to dopadlo.

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

24.7.2020 v 19:44 | Nahoru | #150
ramlik> no preci abych vedel jestli to nejezdis pozpatku. Co.ja vim co mas.na masine za.vychytavky..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 22:50 ja1
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 12:43 rob456
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 5 22.4.2024 v 17:24 Gahan37
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37


TOPlist