globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnání zadního a předního kola do roviny
17.7.2020 v 12:08
Ahoj, dopínal jsem na motorce řetěz a řeším, jak obě strany srovnat, aby měly přesně stejnou vzdálenost.. Mám sice na obou stranách stupnici, ale přijde mi, že ta je celkem dost hrubá (milimetr sem, milimetr tam, ale na předku to udělá docela dost). Existují nějaké jiné způsoby než např. lať přes zadní kolo a doměřit na předku (přijde mi, že jakékoliv pohnutí řidítek vše rozhodí a je to takové "hrubé"...

Zde příkládám fota stupnice:



Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.



Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 15:19 | Nahoru | #1

MartasUS píše: Jak říkám. Třeba si dobrej, ale někdy 1+1 není 2 jak sem psal . Teorie a praxe jsou dvě rozdílná odvětví


Hele ty praktiku, stavět argumenty na citacích vytažených z youtube (navíc, on explicitně neříká, že by se pohnulo to kolo, ale to je fuk) je asi normální pro někoho, kdo o věci nic neví a nedokáže si to přiznat, ale to přece nemá žádnou váhu. Jenom papouškovat něco, co někde vidím/slyším? Představ si, že se dá některým věcěm i rozumět, hrůza, co?

Jen tak hodně na hrubo jsem se mrknul na ukázkový příklad. Při utahovacím momentu 100Nm vyvodíš sílu v šroubu (beru vyšší hodnoty tření, aby to bylo konzervativní) nějakých 39kN, což dá smykovou únosnost nějakých 4.7kN. Ty občas v úvahách o silách zmiňuješ jako jednotku koně, tenhle přepočet nezvládám. Ale jako nejbližší analogii si představ 470kg. Takže si na to tu motorku můžeš pověsit 2x na strop. Jo ale hlavně si tam utáhni ty štelovací šrouby, jinak ti spadne řetez. To víš, praxe.

Naposledy editováno 23.07.2020 15:30:35

(reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 19:41 | Nahoru | #2
vqvq> tohle MartasUS cist nemusis: asi uz.to tu bylo, jde o dvouzvratnou paku, kterou bych osobne pocitat nechtel, je to totiz zatizene dynamicky,osa je pevny bod,retez na polomeru rozety taha za jeden konec paky a pneu na vetsim polomeru klade odpor - bohuzel je tu hodne promennych, zejmena prilnavost pneu bude kolisat (klasicke treni zavisejici na gume a hmotnosti). V kazdem pripade.vysledek ocekavam nasobeny koeficientem bezpecnosti aby to byl sichr. Kdyby to tak nebylo asi by bylo hooodne neprijemnych padu a vyrobci by mohli zavrit kram
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 22:50 ja1
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 12:43 rob456
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 5 22.4.2024 v 17:24 Gahan37
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37


TOPlist