globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnání zadního a předního kola do roviny
17.7.2020 v 12:08
Ahoj, dopínal jsem na motorce řetěz a řeším, jak obě strany srovnat, aby měly přesně stejnou vzdálenost.. Mám sice na obou stranách stupnici, ale přijde mi, že ta je celkem dost hrubá (milimetr sem, milimetr tam, ale na předku to udělá docela dost). Existují nějaké jiné způsoby než např. lať přes zadní kolo a doměřit na předku (přijde mi, že jakékoliv pohnutí řidítek vše rozhodí a je to takové "hrubé"...

Zde příkládám fota stupnice:



Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.



Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 01:17 | Nahoru | #1

psenap píše: cuir> ... ad post 120



diky za omluvu, to proc jsem se do tebe navezl byla kombinace nazvani chytrolinem, kdy jsi byl jeste skalopevne presvedcen o tom, ze nemam pravdu a spojenim zkomoleneho nicku hned v zapeti, kteryzto jsem po hanlivem oznaceni vnimal jako cilenou urazku.
Tak to jen tak na okraj.
Zamerne jsem se ja, pote navezl do tebe, bez pouziti jedineho sprosteho ci urazliveho slova. Tak nejak nevim jak myslis tu dehonestaci

Ale ok..nechme to byt.

Vsimni si, jak jsi psal na zacatku a jak pises ted. To same "MartasUS" na zacatku jsme byli debili a bez sroubu to nejde a osa se skrizi a bude padat retez a celkovy vas vysneny nazor ktery byl zcela mimo misu najednou bere za sve a uz se obracite k radum milimetru a retezy najednou nepadaji a osy se nekrizi.

Ano mam silnou potrebu konfrontovat nesmyslne nazory na foru, kde si to muzou precist i neznali lide a podobnym nesmyslum zacit verit. A proto jsem se rozhodl tvuj nazor konfrontovat a ukazat nejen tobe, ale i ostatnim, ze k zadnemu posunu nedochazi.

Pokus se ZZR jsem natocil i na video, ale nechce se mi s tim uploadovat a ztracet cas. Za to mi to nestoji, to bych udelal az v pripade, ze by jste si stale trvali na svem nesmyslu. Coz jiz nedelate, protoze z padajicich retezu jste jiz na milimetrech.
A ja ti ted muzu rict, ze pokud budes mit vsechno v bordelu zahnojene a dotahnes osu kola tak jak ma byt, tak se to pohne maximalne o desetinu milimetru, mozna o dve desetiny. Ale budesli to mit vse v poradku tak jak to ma byt. Coz jakozto okruhovy zavodnik by jsi teda mel sakra mit masinu v poradku, tak se ta osa proste nepohne.

Tva osobni zkusenost je proste jen zkusenost toho, ze jsi mel spatne dotazenou osu kola. Nic vic v tom proste neni. nemuzes na sve jedine zkusenosti stavet fyzikalni teorii. To je naprosto nesmyslne, obzvlast kdyz sam pises, ze jsi ji mel naposledy na zakladce

Na kazde kostce najdes otlaky od sroubku... je to tim, ze ta kostka je blato material a ten stoub je mnohem tvrdsi. A kdyz tim stavecim sroubem tlacis tak tim dorejpes tu kostku. Ale rozhodne to neni od toho jak krutoprisne na to tlaci pri zatahu retez...to fakt ne...

Treba u te ZZR 1400 jsem takhle nahonem nenasel moment utahnuti tech stavecich sroubku. Ale bude to bezne cca 15-25Nm. vic tam nebude.
Utahovaci moment osy kola je neco jineho a tam je konkretne u teto motorky 127Nm. A ten pocitaji profici a ti co neco o fyzice vi a jsou to lidi, kterym se ani ty a ani ja nemuzeme rovnat.

Co se tyka pohybu kyvky pri akceleraci motorky... to si najdete na internetu, ale spousta lidi si mysli, ze kdyz zatahnou za heft, tak se motorka na zadku prikrci, kyvka se zarazi do podsedlovky, retez se vysponuje , ale ono je to presne naopak.
Tak tohle jsem myslel tou otazkou pro chytre deti.

Jde o to, ze jsem mechanik, motorky nejaky ten patek opravuju, delam pouze motorky, nic jineho, neopravuju tak jako vetsina mechaniku auta a k tomu doplnek motorky.
Takze si troufam tvrdit, ze o motorkach neco malo vim. Nevim vsechno, to rozhodne ne, mam ve svem okoli par lidi, od kterych se mam jeste co ucit, Take nejsem zadnej profi jezdec na motorce, byd si myslim, ze na motorce umim jezdit lepe nez vetsina motorkarku, ale duvod proc konfrontuji dle me nesmyslne nazory na forech je ten, ze neni nic lepsiho, nez kdyz prijde nejakej clovek s motorkou na servis a zacne te poucovat o tom co mas a nemas a jak mas udelat danou cinnost, protoze na foru to rikali...To mas sto chuti takoveho cloveka poslat do rite a rict mu, tak fajn, tak at ti to na foru opravi.
Je az k smichu jak si lidi mysli, ze na internetu je vsechno pravda, protoze je to napsane. Tahne se to prurezem vsema oborama. Bohuzel naproste nesmysly siri i ruzna media a lide tomu veri. kazdy druhy je magistr, kazdy treti by udelal laparoskopicky slepe strevo lepe nez chirurg a uplne kazdy je lepsi mechanik nez ten, kteremu dovezou sroj na opravu, protoze se v tom nejprve povrtali jak panic v pochve sve pritelkyne a pote co to cele rozjebali, tak to zavezou na opravu...a na forech psali...To je proste na ranu.

A abych to tak ze sve strany uzavrel tak bych jeste rad podotkl....
Silnicni motorky nedostavaji vubec nazrat a to ani na okruhu, oproti crossovym masinam.
Jak to, ze se na crossove masine neposune osa zadniho kola ani o setinu milimetru a to ani kdyz motorka lita vzduchem desitky metru a dopada na hranu lavic a dostane tak brutalni supu na zadni kolo a to by se tedy dle teorie melo okamzite na ose posunout idealne az k zadnimu dorazu, pretrhnout retez a nebo vyosit tak, ze retez spadne??
Ze by to ti borci co to pocitaji a opravdu tomu rozumi , meli spocitane tak, ze ta osa udrzi kolo na miste ?
No jiste ze to tak je, a proto se s tebou a kymkoli vsadim, ze se osa proste nepohne. Sam jsem si to vcera vyzkousel na te ZZR, sam jsem jezdil na crossce a ty srouby slouzi jen a pouze pro pohodlnejsi nastaveni vule retezu aby se za kolo nemuselo tahat. Kdyz tam nebudou a vse bude spravne vycisteno a dotazeno, tak se osa kola proste nehne.

zamyslete se nad tim, to co se tu snazite tvrdit je proste blbost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 09:42 | Nahoru | #2
cuir> Chápu a ok, já jsem jen nikde netvrdil ani si proboha nemyslel, že se osa hned vychýlí a spadne řetez, měl jsem na mysli posun v řádu drobných, ale kdyby tam ty šrouby nebyly, tak bych si klidně myslel, že se osa může postupně stěhovat a rozhodně bych bez stavěcích šroubů nejezdil.
JInak já jsem na kostce nemyslel poškození od sroubu, ale zevnitř od osy, fakt jakoby vyžvejklá. To pro mě znamenalo že osa si v kostce i přes dotažení trošku pracuje.
To by chtělo ale dlouhobější test, já moc nevěřím, že kdyby se jezdilo rok na pouze dotažené ose, tak se vůbec nehne.....
Myslím, že pravda bude někde uprostřed, asi by to chtělo nějakého konstruktéra, který by to rozsekl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny

23.7.2020 v 09:51 | Nahoru | #3
cuir> Přesně jak píšeš. Proč věřit někomu na netu. Proč věřit co tu každý píše.

Nicméně ti vysvětlím co jsem myslel tím spadlým řetězem. Pár lidí to tady pořád omílá ....asi nechápavě .... Pokud by se ta kostka (na straně řetězu) co drží osu pohla o dost dopředu a na druhé straně ne tak by se celé kolo vychýlilo včetně rozety a tím pádem by spadl řetěz.

S tou kroskou si myslím, že to nebyl moc šťastný příklad. Při dopadu dostane osa pecku spíše ze spoda a tím pádem nemá kam utéct díky tomu nárazu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 22:50 ja1
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 12:43 rob456
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 5 22.4.2024 v 17:24 Gahan37
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37


TOPlist