Zde příkládám fota stupnice:
Zkoušel jsem taky měřit šuplerou vzdálenost mezi kyvkou a tím vymezovací čtvercem, viz foto níže. Akorát otázka, jestli je kyvka z obou stran stejná.
Napadá vás nějaký spolehlivý způsob? Díky!
1 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
psenap píše: MartasUS>Jo sry blbá citace, to mělo být na toho Curla
ohromnej problem zapamatovat si 4 pismenka a napsat je spravne, ze??
psenap píše: assassin> Jednou jsem nazjistil kontramatky a nedotáhl šroubky úplně do opory z těma podložkama a bylo to posunutý po jedné jízdě v provozu.
pak se neni cemu divit, ze mas problem spravne dotahnout osu kola
Pro ty co se jim dotazena osa pohne a nebo jsou toho nazoru, ze jim pri prvnim rozjezdu pujde osa sejdrem a spadne jim retez (MartasUS), nebudte prasata, vycistene dosedaci plochy na kyvce (i zevnitr), ocistete kostky (take z obou stran, lepe komplet), ocistete distancni valecky a to i v sestave unasece, ocistete dosedaci plochy na tehlici zadni brzdy a zkontrolujete si loziska v kole a v unaseci.
Pak to pekne cele ciste poskladejte, nastavte spravnou vuli retezu a dotahnete osu na vyrobcem predepsany utahovaci moment a osa se nepohne ani o chlup.
Jen tak pro zajimavost jsem to dnes zkusil na takovem malem septatku, co nema moc kroutaku na zadni kolo... ZZR1400, no a svete div se...osa se nepohnula. Divny co?
Otazka pro chytre deti... jakym smerem se pohne kyvka pri akceleraci motorky? a pokud si spravne odpovite tak se zamyslete jake sily pusobi na zadni osu.
Navic je naprosty nesmysl aby se osa pohnula na jedne strane a na druhe ne a nebo aby se celkove posunula, protoze by muselo dojit ke zkrizeni, coz kdyz je to z obou stran uchycene tak jaksi bez deformace materialu nemuze dojit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
MartasUS píše: mito7> řekl bych že při rozjezdu ta síla bude o dost vyšší. V mém případě cca 85 koní a při brždění jen váha motorky a jezdce.
Ty jelito - to uz se fakt neda cist. Najdi si kurva nejaky slabikar fyziky pro materskou skolu a cti si v nem po vecerech.assassin píše: Pouze pokud tvou motorku navrhoval nejakej strojar s vysokou školou zivota jako ty.
Uz zase se poustis do predem prohraneho fyzikalniho souboje? Ty - de facto teoretik bez zkusenosti - s zivotem oslehanymi praktiky s momentovym klicem implantovanym v ruce a algoritmy navrhu veskerych strojnich soucasti implementovanymi v mozku? ... Je mi te predem lito .3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
MartasUS píše: mito7> řekl bych že při rozjezdu ta síla bude o dost vyšší. V mém případě cca 85 koní a při brždění jen váha motorky a jezdce.
ajaj, tady to bude chtit obrazek s vrtulnikem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Medved píše: Ty jelito - to uz se fakt neda cist. Najdi si kurva nejaky slabikar fyziky pro materskou skolu a cti si v nem po vecerech.
Říká ten co nazývá SAMOLEPKU doplňkem motocyklu a myslí si že skůtr z číny má neskutečný zátah a výkon zvlášť když má LEDky a rychlopruhyPrvní dojmy - Neskutecny zatah a vykon.
Motorku bych doporučil pro - Doporucuji vsem.
Doplňky na motorce - Samolepka A.C.A.B (od Cikuse), nalepovaci rychlopruhy a sest modrych LEDek. Ty LEDky by mely dohromady pridat 18 koni, ale zatim pozoruji maximalne tak narust o sedm koni. Snad si to jeste sedne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
MartasUS píše: Meleš hlouposti. Jasně že to drží hlavně utažená osa, ale jen říkám, že to neudrží na 100% .
No nic, říká se 'chytrému napověz....', tak jsem to zkusil, ale je to marný. Kdybych projektoval jen trochu s použitím Tvých představ, tak se tedy dějí věci. Zdar
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
myslis, ze kdyz se rozjidis, tak na to pouzivas tech 85 koni?
K tematu, na vsech motorkach nastavuju zadni kolo podle rysek na kyvce a nikdy jsem nepocitoval zadny problem. Dupat se s lati nebo provazkama by se mi teda nechtelo...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
MartasUS píše: Jarrinn> rozjezd se dá ovlivnit přeci. Ber maximální výkon v momentu rozjezdu co je daná motorka schopná vyprodukovat vs gumy vs přilnavost vs hmotnosti a bla bla bla a všechny ty ostatní aspekty co výkon snižují. Čichám čichám slovíčkaření.
Já už delší dobu čichám jenom blablabla ... Klidně sem napiš všechny svoje zážitky, ale technické nebo filozofické rozbory si nech pro sebe.
MartasUS píše: Tak tohle si nechej zarámovat panečku Když brzdíš motorem tak to tahá zadní kolo taky dopředu. Jediná změna je, že spodní částí řetězu. Tvl hoďte už na něj někdo pytel od brambor
No jo, ja tam natuty pisu o brzdění motorem - a i tak, na tu osu působí sil vic - ta od motoru řetězem ale i od pneumatiky - ale to ze ti neni jasny jak je to s newtonovo zakonama a konkretne akce/reakce uz jsi předvedl vickrat.
Taky tam nepíšu nic o tom ze pri brzdění je tam uplne stejna sila.
2 reakcí na tento příspěvek Srovnání zadního a předního kola do roviny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
MartasUS píše: já to věděl, že se kopne míč schválně mimo hřiště. přiznání pravdy toho druhého bolí
Hele sorry, nemas vubec ani zaklady fyziky, nemam duvod neco priznavat. Ja jsem si tim co jsem psal jistej a nemam problem se klidne vsadit ze to ta osa udrží - o libovolnou částku.
assassin píše: Hele sorry, nemas vubec ani zaklady fyziky, nemam duvod neco priznavat. Ja jsem si tim co jsem psal jistej a nemam problem se klidne vsadit ze to ta osa udrží - o libovolnou částku.
Jak to tady čtu, tak sázet se bych neradil.
(příspěvek #91): kurnik beru zpět. Máš pravdu. Ale to nemění nic na tom že ta motorka není tak těžká a silnice tak přilnavá aby to tou osou pohlo dozádu jak sem psal výše
S někým, kdo nejdřív bez uzardění jen tak mimochodem akceptuje, že nemá páru ani o SMĚRU (natož velikosti) těch sil ("kurnik beru zpět") a hned v další větě opět prohlásí, jak má pravdu, by to nebylo snadné rozsoudit
Je to tedy mazec, co se některým lidem honí v hlavě a ještě se tím dokáží chlubit. Vidět do toho každý nemusí, ale je dobré si to aspoň přiznat. Fakt zábavné téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Ale k tematu....nevim kolik udrzi jaky sroub v hliniku ze ktereho obvykle byvaji kyvky ani jak dlouhy zavit tam je ale obavam se ze.jde.pomerne lehce strhnout....
Edit: navrhuju pro lepsi pochopeni jednotku NK neboli newtonkone pro lepsi pochopeni problematiky a operovali pouze s touto velicinou
Naposledy editováno 22.07.2020 21:14:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání zadního a předního kola do roviny
Stejně tak na základě toho, že jsem jednou nedotáhl kontramatky a šrouby odhaduješ jak asi dotahuju osu kola.... já osu kola dotahuju a povoluju opravdu často (tak 20x za měsíc) na různých motorkách a neřekl bych že to neumím. Samozřejmě že používám momenťák...
ZZR1400 je fajn na zkoušku tohoto typu, ale dnes má mnoho lidí stroje, které nejsou schopni zvládnout, natož tak se dostat na jejich limity. Tím neříkám, že to musí být tvůj případ.
Také nevím jak myslíš svoji otázku bez odpovědi ohledně posunu zadní osy při akceleraci... můžeš nám odpovědět, tušíme, že dozadu to asi nebude, čistě dopředu taky ne...že by nějaká kombinace dopředu + nahoru nebo snad ještě zkrutná síla? Sorry za názvy fyziku jsem měl do sedmé...
Ohledně křížení si tím nebuť úplně jistý, podle mě jsou nízké milimetry na jedné straně možné, centimetr už ale nesmysl...
Nicméně i když jsem posun na své motorce opravdu zažil i když v rámci 1-2mm, tak bych se osobně nevsázel, že se správně utažená osa neudrží na místě i bez podpory šroubů. To je fakt na výpočty profíků fyziků a to já nejsem.
Já jen přemýšlím na základě
1) té mojí osobní zkušenosti
2) viditelné deformace kostky od osy na své závodní motorce (ale možná byl předešlý majitel hovado co to neumělo dotáhnout)
3) proč výrobce předepisuje tak vysoké momenty pro kontramatky, proč se tak jistí, když tam ty šrouby jsou nanic?
Naposledy editováno 22.07.2020 23:47:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 5 | 22.4.2024 v 17:24 Gahan37 |
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver | V2OTZ | 7 | 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ |
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver | Lovaisek | 2 | 10.3.2024 v 18:57 Gahan37 |
Aprilia Shiver 750 x BMW F800R Aprilia SL 750 Shiver, BMW F 800 R | QuincyMax | 29 | 20.1.2024 v 16:06 dracek117 |
Zadní brzdič demontáž Aprilia SL 750 Shiver, Aprilia SL 750 Shiver GT | fanda.hudek | 0 | 24.7.2023 v 19:46 fanda.hudek |