globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zavaření / zalepení děravého litinového válce
20.6.2020 v 18:15
Zdravím vespolek,

známý mi dovezl skůtr, že mu z něho teče voda, nějaký z předchozích majitelů tam nejspíše nechal zamrznout vodu, válec praskl, udělala se díra, kterou přeplátoval kusem plechu a silikonem... Kupodivu to nevydrželo..

Logická cesta by byla výměna za válec nový, respektivě vzhledem k hodnotě skůtra spíše použitý..

Nicméně kamarád má hluboko do kapsy, tak hledám nějaké levnější řešení...

Zkusil jsem se obrátit na firmu, vařící litinu a cena opravy převyšuje cenu použitého válce, navíc nedají záruku na těsnost...

takže jsou zde následující možnosti... samozřejmě obrousit, odvrtat konec vlasové praskliny, odvrtat tu díru, aby se to nerozlejzalo dál a zkusot to zavařit COčkem, na to si věří kolega, ale dle mě to prostě nepůjde...

nebo vzít tekutý kov a zalepit....

Je ještě nejaká možnost???

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

20.6.2020 v 18:30 | Nahoru | #1
Kup tyčku elektrody na litinu a zavařte to.

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

20.6.2020 v 18:37 | Nahoru | #2
Jen díra nebo prasklina.? Když to fotis Vem fix a ukaž jak je to prasklé.

Naposledy editováno 20.06.2020 18:47:09

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

20.6.2020 v 18:39 | Nahoru | #3
Kolik ti řekli cenu za zavření?

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

20.6.2020 v 18:56 | Nahoru | #4
Po pravdě, z té fotky nějak neumím identifikovat, jestli je praská vložka válce až do prostoru pístu, nebo vnější plášť co "drží" jenom vodu.

Každopádně některé typy litin a ocelolitin se nechají dobře pájet tvrdými pájkami (jen nevím, zda na to bude stačit jako tavidlo klasika Borax). Navíc pájka je dobře zatékavá, tak tolik nehrozí problémy s těsností například v těch rozích (i u svařovaných nádrží se rohy z tohto důvodu přepajují tvrsou pájkou).

Chtělo by to lepší fotku, aby bylo vidět více, ale obecně válec dolů, nechat otryskat velmi jemným korudem a mosazí přepájet - klidně se záplatou z plechu, pokud to bude dobře podpájené, těsnit to bude a korodovat ne, když tam bude zmíněná mezivrstva mosazi.

Howgh a hodně štěstí!

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

20.6.2020 v 19:13 | Nahoru | #5
Koukám, že se mi povedlo omylem vlákno vložit 2x, tak pokud tu bude nějaký admin, prosím o sloučení a smazání zbytečného vlákna...

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření / zalepení děravého litinového válce

20.6.2020 v 19:18 | Nahoru | #6
JInak, je prasklý pouze vnější obal, takže prostor mezi vodou a venkem... Samotný spalovací prostor není narušen...Takže opravdu jen jde o to, aby voda neutíkala a opravou se válec nezkroutil, aby nezačal podfukovat..

Válec je ještě ve firmě, která to měla svařovat, takže označit fixou budu moci v pondělí, až se mi to vrátí..

Cenu si řekli cca 2000, což je cena použitého válce zde v inzerci.. Ale bez záruky na těsnost a zkroucení.. Což z mého hlediska je lepší koupit použitý válec s pístem..

Vařit litinu elektrodou si netroufnu, proto mě napadlo, že bych tu díru odvrtal, udělal do ní závit, našrouboval šroub a zalepil tekutým kovem.. Je to prasárna, ale v mých silách...

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

20.6.2020 v 19:48 | Nahoru | #7
Jestli valec stojí 2tis,tak nevím o čem přemýšlíš. Nebo udělej přesnou díru a zaklepni tam mrazovku.

Naposledy editováno 20.06.2020 19:49:03

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

21.6.2020 v 00:21 | Nahoru | #8
Co je to za kubaturu. jeden válec od 125 bych měl za cenu pošty

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

21.6.2020 v 11:25 | Nahoru | #9
Bohužel to potřebuju pro 250ku s motorem Honda...

Ta mrazovka není blbej nápad... mrknu v jakých rozměrech se dá sehnat...

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

21.6.2020 v 11:57 | Nahoru | #10
Hledej v autech i nákladních.. Je jich dost.

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

21.6.2020 v 18:03 | Nahoru | #11
Litina, nebo slitina?
Slitina je asi doma problém.
Litina zní dost archaicky na motorku , nicméně po malých svárech aby nevznikalo velké pnutí rozdílem teplot jsem zavařil elektrodou za studena prasklý litinový blok na traktoru a pak přetáhl tekutým kovem a drží to už léta.

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

21.6.2020 v 19:41 | Nahoru | #12
kup si bronzovou elektrodu a zavař to .
http://svarecskepotr...na-slitiny-medi.html

Zavaření / zalepení děravého litinového válce

21.6.2020 v 20:03 | Nahoru | #13
Nebo ten motor střel tomu námořníkovi, co tu nedávno sháněl motor do lodě. Tou dírou by tekla voda zpátky do řeky.

(reakce na) Zavaření / zalepení děravého litinového válce

21.6.2020 v 20:46 | Nahoru | #14

macmanCZ píše:

Vařit litinu elektrodou si netroufnu, proto mě napadlo, že bych tu díru odvrtal, udělal do ní závit, našrouboval šroub a zalepil tekutým kovem.. Je to prasárna, ale v mých silách...



Žádná prasárna ale regulérní oprava. Říká se tomu kolíčkování litiny. Do trhliny se vyřežou závity a s bočním přesahem jednotlivých děr se zašroubují a zatemují měděné šrouby. Modernější způsob je použití vložek Metalock.

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření / zalepení děravého litinového válce

23.6.2020 v 08:21 | Nahoru | #15
Jednoznačně zavařit elektrodou na litinu a nebo zapájet tvrdou pájkou.

(reakce na) Zavaření / zalepení děravého litinového válce

23.6.2020 v 23:15 | Nahoru | #16
[quote=petruMRD]Jednoznačně zavařit elektrodou na litinu .... před tím je to nejlíp celé hodně prohřát . Sníží se lokální pnutí při chladnutí a následné praskání za svarem.

Naposledy editováno 23.06.2020 23:25:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Piaggio startuje pořád Piaggio X9 Galuskyn 3 1.5.2024 v 22:23 Galuskyn
imobilizer Piaggio X9 Vojto1966 1 2.3.2024 v 17:39 citron666
nereaguje na otočenie klučika Piaggio X9 Vojto1966 13 19.2.2024 v 13:43 Vojto1966
Piaggio X9 evolution 500 elektroinš... Piaggio X9 BlackX9 2 11.2.2024 v 21:21 Ja_Va
Nejde proud Piaggio X9 Dominik98 4 7.2.2024 v 13:17 Vojto1966


TOPlist