paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Enduro dráty, niple vymezovací kroužek
Zdravím.
Potřebuji radu, kde sehnat podložky pod dráty pro vymezení vůle.
Co si budeme povídat originál dráty jsou drahé. Šroubárna Marek umí udělat, ale je tam jiný závit i NIPL, který je užšší.
Jediné řešení je dát mezipodložku, věděl by někdo, kde sehnat?

Děkuji

Naposledy editováno 22.12.2020 19:37:41

1 reakcí na tento příspěvek Enduro dráty, niple vymezovací kroužek

25.12.2020 v 12:32 | Nahoru | #1
Dráty praskají když jsou volné. A hlavně když se napětí nepodařilo udělat na všech drátech stejně.
My pleteme cca 250 kol denně, stroj napětí uhlídá. Ale stejně je naprosto zásadní včas po cca 500 km vypety utáhnout, jinak to potom bude zlobit.
Nové kolo obyčejné se dělá na napětí 60 až 90 kilo. Po zajetí se to dorahne cca na 110 a je to ok. Silniční kola se dělají cca 130 kilo.
Ale záleží na materiálu.
Rafky mame nejčastěji Rodi rims, nebo levné Stars. Ale Remerx není špatný. Jsou ale spousty profilů, typů drátů, niplu... A záleží i na nábojích.
Nýty jsou problém protože odírají dosedací plochu niplu .
Nejlíp se dělá s ráfky bez nýtů a ocelovými paprsky. Ale bohužel teď treba do Holandska je podmínka nerez 13G draty, jednoduché nýty. A to je pakárna, nerez má mez kluzu na hraně možností a stroje se s tím dost perou, aby to napětí bylo ok.
Je spousta vychytávek v technologii. Je to fofr, normu píšu obvykle na 4 minuty/kolo. Dvě minuty navlečení, dvě zapletení na stroji. Mašina pak musí být seřízena aby cenrovala max. ty dvě minuty.

Ale i běžné moto kola se pletou takto. Na skoro stejné technologii.

Nicméně, já fandím rovným paprskům, s matičkou v náboji. To podle mě je hlavně pro terénní modely a bezdušaky úplně parádní.
Kónický drát bez ohybu, to je paráda

(reakce na) Enduro dráty, niple vymezovací kroužek

25.12.2020 v 13:05 | Nahoru | #2
Kafoholik> ale dyt ja o dratech vubec nemluvim ? ja pisu ze nejt nebo pripadne podlozka je tam od toho aby nipl netrhal ten mekkej rafek,.. drat mi v zivote zadnej nepraskl, ale kdyz kouknu na rapidech na spoj nipl/rafek, tak tam lehka deformace videt je...

a draty (v zadu) stejne dotazeny fakt nemam protoze pouzivam nesymetricky parovy vyplety, smerovany do krutu (ve volnym stavu jsou tam rozdilna napeti, a az vnesenim krutu se kolo "dotahuje"), ve predu mam taky dualni/parovej radial ale pod stejnym uhlem, obrazek napovi vic..



je to trosku komplikovana uloha, predepjatej system, kde musi samozrejme sedet geometricky podminky s pevnostnima (obdoba staticky neurcity ulohy s bremenem na dvou ramenech, akorat tady jsou ta ramena 4), nicmene ne nenapocitatelny.. jasne ze kdyz udelas klasickej symetrickej vyplet tak to je vypocetne podstatne jednodusi, resp pocitat to nemusis, jen utahnes jednu nebo druhou stranu tak aby naba vychazela na stred.. jenze kdyz zaberes kolo zmekne,..a to narozdil od predstavy spousty cyklistu zcela bez ohledu na to jak je dotazeny, i kdyz bude utazeny uolne na krev tak se jedna pulka dratu proste povoluje, druha utahuje, a pokud maji stejnej uhel, budu ty diference stejny bez ohledu na absolutni hodnotu predpeti.. reseni je prave jinej uhel dratu ve smeru a proti smeru kroutaku.. a neni to keruti vynalez, dela se to bezne, napr corima.. jeste maji tu vychytavku ze naboj pobere zkrut a srana od kazety se dela radial, to kerut nema protoze by musel vyrabet i naby ktery by ten zkrut ekvivalentni natazeni dratu pobral, a na to kerut nema dostatecny strojni vybaveni

BTW niply pouzivam zasadne Fe (jsou stejne tezky jako mosaz a v zavitu jim verim vic) od nejaky 34R nebo tak nejak se jmenuje ta BMXva firma.. delaji je cerny a v setech po 48 takze akorat na keruti wheelset Al bych tam nedal, bal bych se co to udela cyklicky,... predpeti kolem radove d 150Mpa (na tech co se v krutu natahuji) po 350Mpa (na tech co se v krutu povoluji) tzn od cca 50-120kg pocitas li to takhle..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CRF 450L neustálé problémy s volnob... Honda CRF450L P_CRF 11 27.4.2023 v 21:29 P_CRF
CRF 450L nestartuje Honda CRF450L P_CRF 5 23.2.2023 v 07:35 Maleus
Dakar 2021 [1 ... 9, 10] KTM 450 Rally, Yamaha WR 450F Rally, Honda CRF450L Kohlstein 295 27.12.2021 v 12:56 Kohlstein
Důvod nízké ceny u 4t enduro/mx mot... [1, 2] Kawasaki KX 450, Suzuki RM-Z450, Kawasaki KX 450F, S... Akraprider 37 12.10.2021 v 22:24 krokoš
Výfuk pro Hondu CRF 450 L Honda CRF450L PetrRepeter 13 26.4.2021 v 07:13 Maleus


TOPlist