Z toho pohledu, že jsem enduro nováček, má smysl nová motorka ? Všude se tu píše, že vždycky radši novou a svým způsobem, je to i mnohem snadnější kup pro mně. Nejsem žádnej mechanik...
Ale očekávám, že moto bude padat. A to asi dost často. Sice budu spíš ten opatrnější jezdec a nebudou to snad nějaký šílený havárie, ale na moto to asi bude dost vidět a tudíž nevim, za kolik to půjde třeba pak střelit dál. To, že si můžu dovolit novou, za cca nyní inzerovaných 230tis je sice fajn, ale nerad bych ji třeba za rok dva prodával za půl, aby ji někdo vůbec chtěl, chápete kam mířím? Není z toho pohledu lepší šáhnout spíš po nečem už “zajetém” ? O moto se mile rád budu starat, jak jen to půjde, co se běžné údržby týče, ale do výměny pístu bych se hned na poprvé asi zbytečně nehrnul a nějaké horší úkony by musel asi už pořešit servis. Technicky si myslím, že bych na to měl, ale zkušenosti 0.
Jaký by byl váš postup v tomto případě ? Jak velký je ze zkušenosti případný cenový propad při prodeji nové ? Stojí provoz starší motorky opravdu tolik, že se to skoro vyrovná nákladům na provoz nové ? Dá se na tyhle motorky vyhandlovat nějaká bezkonkurenční cena, že se všichni hrnou do nových ?
Samozřejmě, že pocit nové (aktuální) motorky je super, to nechme stranou.
Plus taková podotázečka: Jak to děláte, že vám ty stroje nikdo “na cestách” neukradne? Vždyt´ to musí být snadný jak facka, když to nemá ani klíček. Vlastním pouze auto a vozík a dodávka by mi byla jinak k ničemu, navíc čorky se do těch starých pleček asi dostanou i ramínkem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC nové, nebo bazar
doerm píše: No to právě nemám úplně jasno. Někdo tvrdí, že je to naprosto pohoda po lese, někdo zase že je to o papír, jen to jednou zkusíš...Ty lesy jsou ale nicméně solidně rozrajtovaný a videí enduráků jsou taky mraky, takže žiju tak nějak v domění, že je to v rámci tolerance, pokud se člověk nechová jak hovado a nejezdí bez výfuku. Klidně si ale vyslechnu vaše zkušenosti. Že je to takové legal, nelegal, polňačka, komunikace, to celkem vím. Však i tady na motorkářích jsem četl diskuzi na téma, zda má smysl kupovat enduro v ČR
Co je ale horší, kdybych chtěl jezdit jen ofiko, tak mám dojem, že to v ČR nebude zrovna pestrá nabídka "kvalitních míst", kde beztrestně pojezdit. A už vůbec ne, když bych se omezil třeba jen na střední Čechy. A jezdit to samé dokola určitě omrzí.
Do lesa se jezdit nesmí. Kdo jezdí po lese, ten sebou navíc nevozí ani značky. O nějaké toleranci jsem neslyšel, spíš je to o tom, že i když se to ostatním návštěvníkům lesa nelíbí, nechtějí chodit do konfliktu. Jestli opravdu jezdíš po lese na kole, tak nechápu, že se chceš přidat k té "druhé" straně.
Ale lesy nejsou všude, někde je i země enduru zaslíbená. Já jsem si koupil na podzim Hondu CRM 125, plus gumy, pomalejší převod a vyšlo mě to na něco málo přes 40 tisíc. Zima byla taková nijaká a za pět měsíců jsem najezdil 3500km, z toho mimo asfalt vyšlo asi 2000km. Údržba jenom čištění, mazání, nějaké oleje, domů jsem si navozil asi tři metráky bahna. Vyrážím z okraje Brna a mám k dispozici skorou celou jižní Moravu směrem na jih a východ, kam až polníma cestama dojedu. Naopak na západ a na sever od Brna je legální enduro k ničemu - všude jenom les, chráněné lokality, tam to mám naopak proježděné na kole, nebo na silniční mašině.
A ještě jedna věc. Sháníš enduro v době, kdy enduro sezona v podstatě končí. Od teď bude skoro pořád až do října strašné vedro (navlečený do chráničů, helmy a hader v +20°C už se potíš jak prase), práší se (ve dvou motorkách si to ten zadní perfektně užije) a do toho mraky lidí, čoklů, koňů, zahrádkářů a kolomrdů. Od teď přesedám na silnici a enduro si nechám na chladnější a mokřejší dny.
S tou 125 přeju hodně štastných km Asi se v tom ale krapet vyznáš, když se ti ani takto starší stroj nesype.
Taky dík za doporučení kam vyrazit od Brna. Já ale bohužel bydlím kousek na Říčanama na kraji Prahy Do chráněných oblastí bych ale fakt neměl v úmyslu jezdit, to spíš ty pěšiny a polní cesty. Nevím jak moc je tohle velký morální zločin. Jezdí tady někdo z okolí ŘÍČAN ?
Co mě ale trochu zarazilo, že podle tebe končí sezona. To mě absolutně nenapadlo Ale že bude pak ve výstroji vedro, to mi je jasný, to bude asi ale v každý. Tady je ale vidět, že jsem fakt enduro nikdy nejezdil. Problém je, že bych ale fakt nějaký stroj zase po době hrozně chtěl, ale mám dojem, že silnice mě asi nechytne. Na závodění a nějaký šílený kolínka nemám skill a je to cesta rovnou do špitálu. No mám ještě co aktivně pročítat, v těhle dnech asi osedlat a prohlédnout nic nepujde.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Exc 300tpi problem s plynem KTM EXC 300 | pilsner808 | 0 | 13.5.2024 v 19:11 pilsner808 |
Připojení chcípáku KTM EXC 350 F | Marek002 | 4 | 18.3.2024 v 14:44 Stříbo |
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 | Norous123 | 28 | 22.2.2024 v 13:05 premikp |
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... | jirka-čz | 28 | 26.1.2024 v 09:46 Metric |