Z toho pohledu, že jsem enduro nováček, má smysl nová motorka ? Všude se tu píše, že vždycky radši novou a svým způsobem, je to i mnohem snadnější kup pro mně. Nejsem žádnej mechanik...
Ale očekávám, že moto bude padat. A to asi dost často. Sice budu spíš ten opatrnější jezdec a nebudou to snad nějaký šílený havárie, ale na moto to asi bude dost vidět a tudíž nevim, za kolik to půjde třeba pak střelit dál. To, že si můžu dovolit novou, za cca nyní inzerovaných 230tis je sice fajn, ale nerad bych ji třeba za rok dva prodával za půl, aby ji někdo vůbec chtěl, chápete kam mířím? Není z toho pohledu lepší šáhnout spíš po nečem už “zajetém” ? O moto se mile rád budu starat, jak jen to půjde, co se běžné údržby týče, ale do výměny pístu bych se hned na poprvé asi zbytečně nehrnul a nějaké horší úkony by musel asi už pořešit servis. Technicky si myslím, že bych na to měl, ale zkušenosti 0.
Jaký by byl váš postup v tomto případě ? Jak velký je ze zkušenosti případný cenový propad při prodeji nové ? Stojí provoz starší motorky opravdu tolik, že se to skoro vyrovná nákladům na provoz nové ? Dá se na tyhle motorky vyhandlovat nějaká bezkonkurenční cena, že se všichni hrnou do nových ?
Samozřejmě, že pocit nové (aktuální) motorky je super, to nechme stranou.
Plus taková podotázečka: Jak to děláte, že vám ty stroje nikdo “na cestách” neukradne? Vždyt´ to musí být snadný jak facka, když to nemá ani klíček. Vlastním pouze auto a vozík a dodávka by mi byla jinak k ničemu, navíc čorky se do těch starých pleček asi dostanou i ramínkem.
Jen poznámka: jestli jezdíš mtb a techniku, zvaž i exc250, která je imo hravější. 300 má citelnější brzdění zadním kolem při zavření plynu a je trochu traktorovitější proti lehčí 250, která je jak horské kolo s motorem.
Samozrejme Assassin má pravdu v tom, že nikto nebude robiť generálku, keď to chce predať, ale generálka sa nerobí každých 5 hodín, takže môžeš nájsť kus, na ktorom sa dá ešte čosi nalietať, než to začne pýtať veľké investície. A stojí to o dosť menej, i keď zarátaš cenu za piest, rozvody a pod.
Inak by som tiež odporúčal nejakú motoškolu, kde Ti dajú možnosť vyskúšať jazdu na ich motorkách, ideálne ak ich majú viacero, ako napr. David Carda, aby si to vedel porovnať - nech sa nestane, že si kúpiš napr. tú 300-ku a potom prídeš na to, že Ti 4 takty sedia lepšie a budeš predávať. Alebo naopak.
1 reakcí na tento příspěvek EXC nové, nebo bazar
2takt pro zacatecnika uplne neni
Naposledy editováno 01.04.2020 10:09:55
1 reakcí na tento příspěvek EXC nové, nebo bazar
S Gasíkama to teď nebude jednoduché, protože firmu koupila KTM a nechala si jenom trialky. Endura převzala firma Rieju, ale zatím ještě nerozjeli výrobu.
Edit - slušné podvozky má i AJP. Podobný asi bude Fantic 250E.
Naposledy editováno 01.04.2020 20:44:40
Jinak to mtb - mě motor v lese sral časem tolik, že jsem loni svou exc 300 prodal a čekám, až někdo hodí na trh elektro enduro podle mých představ :)
A to je pořád ve hře i elektro mtb. Mám to tak 60/40 ve prospěch endura. Ale některé elektro mtb jsou masakr.
2 reakcí na tento příspěvek EXC nové, nebo bazar
Naposledy editováno 02.04.2020 14:10:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC nové, nebo bazar
Johnny83 píše: Chtěl jsem ti ještě napsat alternativu AJP, koukám, že už to nakous kohlstein... Podvozek by měl být značně dostačující, 250 4t motor se servisníma intervalama na kilometry, nikoliv motohodiny... Na naučení a otrkání myslim ideál, za 70 koupíš a za podobný peníze bys měl dle mě za rok případně prodat (nezohledňuju současnou situaci, která bude mít určitě nějakej dopad). Mně se taky hrozně líběj ostrý KTM, ale pro začátek si myslim že to bude bohatě stačit a chtěl jsem jít taky tohle cestou, než jsem si znovu zkurvil koleno...
Chlapi vidím to tu už poněkolikátý - fakt si myslíte, že když ten AJP bude jezdit hardenduro v lese a v lomu, že stačí následovat ty servisní intervaly na X tisíc km z manuálu? Vždyť ta motorka by k tomu intervalu podle km dojela za deset let :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC nové, nebo bazar
primarne mam supermoto a tam je proste idealni vychazet ze 450 krosky. no a pak jsem k tomu pridal motokros a je rozumny mit dve motorky stejny - uz jen protoze mas nahradni sadu kol, vsechny dily jdou vymenit…
Naposledy editováno 02.04.2020 22:10:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC nové, nebo bazar
doerm píše: No to právě nemám úplně jasno. Někdo tvrdí, že je to naprosto pohoda po lese, někdo zase že je to o papír, jen to jednou zkusíš...Ty lesy jsou ale nicméně solidně rozrajtovaný a videí enduráků jsou taky mraky, takže žiju tak nějak v domění, že je to v rámci tolerance, pokud se člověk nechová jak hovado a nejezdí bez výfuku. Klidně si ale vyslechnu vaše zkušenosti. Že je to takové legal, nelegal, polňačka, komunikace, to celkem vím. Však i tady na motorkářích jsem četl diskuzi na téma, zda má smysl kupovat enduro v ČR
Co je ale horší, kdybych chtěl jezdit jen ofiko, tak mám dojem, že to v ČR nebude zrovna pestrá nabídka "kvalitních míst", kde beztrestně pojezdit. A už vůbec ne, když bych se omezil třeba jen na střední Čechy. A jezdit to samé dokola určitě omrzí.
Do lesa se jezdit nesmí. Kdo jezdí po lese, ten sebou navíc nevozí ani značky. O nějaké toleranci jsem neslyšel, spíš je to o tom, že i když se to ostatním návštěvníkům lesa nelíbí, nechtějí chodit do konfliktu. Jestli opravdu jezdíš po lese na kole, tak nechápu, že se chceš přidat k té "druhé" straně.
Ale lesy nejsou všude, někde je i země enduru zaslíbená. Já jsem si koupil na podzim Hondu CRM 125, plus gumy, pomalejší převod a vyšlo mě to na něco málo přes 40 tisíc. Zima byla taková nijaká a za pět měsíců jsem najezdil 3500km, z toho mimo asfalt vyšlo asi 2000km. Údržba jenom čištění, mazání, nějaké oleje, domů jsem si navozil asi tři metráky bahna. Vyrážím z okraje Brna a mám k dispozici skorou celou jižní Moravu směrem na jih a východ, kam až polníma cestama dojedu. Naopak na západ a na sever od Brna je legální enduro k ničemu - všude jenom les, chráněné lokality, tam to mám naopak proježděné na kole, nebo na silniční mašině.
A ještě jedna věc. Sháníš enduro v době, kdy enduro sezona v podstatě končí. Od teď bude skoro pořád až do října strašné vedro (navlečený do chráničů, helmy a hader v +20°C už se potíš jak prase), práší se (ve dvou motorkách si to ten zadní perfektně užije) a do toho mraky lidí, čoklů, koňů, zahrádkářů a kolomrdů. Od teď přesedám na silnici a enduro si nechám na chladnější a mokřejší dny.
1 reakcí na tento příspěvek EXC nové, nebo bazar
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Exc 300tpi problem s plynem KTM EXC 300 | pilsner808 | 0 | 13.5.2024 v 19:11 pilsner808 |
Připojení chcípáku KTM EXC 350 F | Marek002 | 4 | 18.3.2024 v 14:44 Stříbo |
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 | Norous123 | 28 | 22.2.2024 v 13:05 premikp |
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... | jirka-čz | 28 | 26.1.2024 v 09:46 Metric |