globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: EXC nové, nebo bazar
Ahoj, jak z názvu vyplívá, silně mě láká koupě EXC 300, či 350-f. Asi bych nezabředával moc do toho, zda je to dobrý, nebo špatný nápad. Zkušenosti v terénu na moto skoro 0 (Yamaha xt125r), zkušenosti na silnici taky žádná sláva a už jsem na tom chvíli neseděl. Ale jezdím hodně na MTB a lesy, tratě a různé technické srandy mě baví a tak nějak by to chtělo ještě něco dalšího. Moto na silnici mě sice také trochu láká, ale jelikož mám najeto prd a mám krapet strach z provozu, tak mi to nepřijde zrovna zopdovědný. Navíc nemám s kým jezdit. Takže si myslím, že EXC bude nejlepší cesta (asi nejlehčí stroj, slušný podvozek, díly jsou všude).

Z toho pohledu, že jsem enduro nováček, má smysl nová motorka ? Všude se tu píše, že vždycky radši novou a svým způsobem, je to i mnohem snadnější kup pro mně. Nejsem žádnej mechanik...

Ale očekávám, že moto bude padat. A to asi dost často. Sice budu spíš ten opatrnější jezdec a nebudou to snad nějaký šílený havárie, ale na moto to asi bude dost vidět a tudíž nevim, za kolik to půjde třeba pak střelit dál. To, že si můžu dovolit novou, za cca nyní inzerovaných 230tis je sice fajn, ale nerad bych ji třeba za rok dva prodával za půl, aby ji někdo vůbec chtěl, chápete kam mířím? Není z toho pohledu lepší šáhnout spíš po nečem už “zajetém” ? O moto se mile rád budu starat, jak jen to půjde, co se běžné údržby týče, ale do výměny pístu bych se hned na poprvé asi zbytečně nehrnul a nějaké horší úkony by musel asi už pořešit servis. Technicky si myslím, že bych na to měl, ale zkušenosti 0.

Jaký by byl váš postup v tomto případě ? Jak velký je ze zkušenosti případný cenový propad při prodeji nové ? Stojí provoz starší motorky opravdu tolik, že se to skoro vyrovná nákladům na provoz nové ? Dá se na tyhle motorky vyhandlovat nějaká bezkonkurenční cena, že se všichni hrnou do nových ?
Samozřejmě, že pocit nové (aktuální) motorky je super, to nechme stranou.

Plus taková podotázečka: Jak to děláte, že vám ty stroje nikdo “na cestách” neukradne? Vždyt´ to musí být snadný jak facka, když to nemá ani klíček. Vlastním pouze auto a vozík a dodávka by mi byla jinak k ničemu, navíc čorky se do těch starých pleček asi dostanou i ramínkem.

EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2020 v 09:31 | Nahoru | #1
Jestli si to můžeš dovolit, jednoznačně novou.
Jen poznámka: jestli jezdíš mtb a techniku, zvaž i exc250, která je imo hravější. 300 má citelnější brzdění zadním kolem při zavření plynu a je trochu traktorovitější proti lehčí 250, která je jak horské kolo s motorem.

EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2020 v 09:40 | Nahoru | #2
Nie je jazdená ako jazdená. Ak zvažuješ kúpu novej, predpokladám, že by si nekupoval nejakú starú plečku z minulého storočia, ale možno najviac 3 roky starú a tam sa dajú nájsť kusy so 150+ mth, ktoré už na prvé počutie generálku potrebujú, aj také, čo majú povedzme 60 a vyzerajú zachovalo. Možno sa niekto rozhodol, že 4-takt nie je pre neho a chce 2, u jedného takého som bol. Pochopiteľne sa na údaj o mth so 100% istotou spoliehať nedá, v každom prípade to nie je tak, že by každá jazdenka hneď potrebovala generálku - ale treba počítať s tým, že Ťa čaká skôr než na novej.

Samozrejme Assassin má pravdu v tom, že nikto nebude robiť generálku, keď to chce predať, ale generálka sa nerobí každých 5 hodín, takže môžeš nájsť kus, na ktorom sa dá ešte čosi nalietať, než to začne pýtať veľké investície. A stojí to o dosť menej, i keď zarátaš cenu za piest, rozvody a pod.

Inak by som tiež odporúčal nejakú motoškolu, kde Ti dajú možnosť vyskúšať jazdu na ich motorkách, ideálne ak ich majú viacero, ako napr. David Carda, aby si to vedel porovnať - nech sa nestane, že si kúpiš napr. tú 300-ku a potom prídeš na to, že Ti 4 takty sedia lepšie a budeš predávať. Alebo naopak.

1 reakcí na tento příspěvek EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2020 v 10:09 | Nahoru | #3
Metric: neznam moc hobiku co by vytahli z prasatka 250 koupili funglovku a za rok, max dva by sla do sveta za pul.. rok dva stary motorky jsou po zavodnicich, koupi to nove za super prachy a bez dane na team, odjede to sezonu dve a ve chvili kdy by bylo potreba do toho zacit sypat tak se to proda v podstate za cenu co to koupili... klidne to najezdi nesmysl bez go a taky to tam klidne spadne druhej den...

2takt pro zacatecnika uplne neni

Naposledy editováno 01.04.2020 10:09:55

1 reakcí na tento příspěvek EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2020 v 11:19 | Nahoru | #4
Hodne bych se zamyslel nad tim, co chces jezdit, protoze to sorry vidis jak hurvinek valku. Enduro rozhodne neni na jezdeni sam. Sam muzes jezdit vyletni endurko a na to nepotrebujes ostrou. Chces zavodni nacini, nemas zkusenosti a jsi sam. Neni to dobrej napad. Bud je to zbytecne a staci ti nejaka normalnejsi moto a stejne si to uzijes a budes happy a nebo chces hard enduro a zustanes nekde sam lezet se zranenim a chcipnes tam (muj pripad - byt tam sam, bylo by to hodne zly).

EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2020 v 17:08 | Nahoru | #5
Čau, keď máš prachy tak si kúp novú, je to paráda zážitok. U starej buď to odchádza použitím, alebo nachádzaš kostlivcov po predošlých majiteľoch. Síce prúser je niekedy aj u novej. Držím palce pri kúpe. Mne osobne sa veľmi páči tá nová 2T 250 -tka KTM. síce , ja som zaťažený na 2t, teraz žiaľ nemám žiadny, len krovinorez, mazaný Repsolom. A ,ako písal Animals21, sám v lese nejazdi, ja som tak ležal pár hodín, dokedy ma náhodný bežec nenašiel s pokrútenou mrzáckou nožičkou.

EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 1.4.2020 v 20:40 | Nahoru | #6
Myslím, že jsi ideální adept na koupi nové Bety Xtrainer, Gas Gas Ranger nebo KTM Freeride.
S Gasíkama to teď nebude jednoduché, protože firmu koupila KTM a nechala si jenom trialky. Endura převzala firma Rieju, ale zatím ještě nerozjeli výrobu.
Edit - slušné podvozky má i AJP. Podobný asi bude Fantic 250E.

Naposledy editováno 01.04.2020 20:44:40

(reakce na) EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 08:52 | Nahoru | #7
doerm> Hele to zkoušení může být drahé hobby, 2t ne každému sedne, 4t to samý, každé se chová jinak a každé má svoje plusy i mínusy. Stejně obsah, stejně chování podvozku, třeba novější KTM se ovládají dost jinak než starší a ne každému to sedlo..
Jinak to mtb - mě motor v lese sral časem tolik, že jsem loni svou exc 300 prodal a čekám, až někdo hodí na trh elektro enduro podle mých představ :)
A to je pořád ve hře i elektro mtb. Mám to tak 60/40 ve prospěch endura. Ale některé elektro mtb jsou masakr.

2 reakcí na tento příspěvek EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 13:22 | Nahoru | #8
Chtěl jsem ti ještě napsat alternativu AJP, koukám, že už to nakous kohlstein... Podvozek by měl být značně dostačující, 250 4t motor se servisníma intervalama na kilometry, nikoliv motohodiny... Na naučení a otrkání myslim ideál, za 70 koupíš a za podobný peníze bys měl dle mě za rok případně prodat (nezohledňuju současnou situaci, která bude mít určitě nějakej dopad). Mně se taky hrozně líběj ostrý KTM, ale pro začátek si myslim že to bude bohatě stačit a chtěl jsem jít taky tohle cestou, než jsem si znovu zkurvil koleno...

Naposledy editováno 02.04.2020 14:10:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 16:13 | Nahoru | #9

Johnny83 píše: Chtěl jsem ti ještě napsat alternativu AJP, koukám, že už to nakous kohlstein... Podvozek by měl být značně dostačující, 250 4t motor se servisníma intervalama na kilometry, nikoliv motohodiny... Na naučení a otrkání myslim ideál, za 70 koupíš a za podobný peníze bys měl dle mě za rok případně prodat (nezohledňuju současnou situaci, která bude mít určitě nějakej dopad). Mně se taky hrozně líběj ostrý KTM, ale pro začátek si myslim že to bude bohatě stačit a chtěl jsem jít taky tohle cestou, než jsem si znovu zkurvil koleno...



Chlapi vidím to tu už poněkolikátý - fakt si myslíte, že když ten AJP bude jezdit hardenduro v lese a v lomu, že stačí následovat ty servisní intervaly na X tisíc km z manuálu? Vždyť ta motorka by k tomu intervalu podle km dojela za deset let :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 22:08 | Nahoru | #10
doerm> ciste vlastnostma. u me byly duvody u toho co jsem koupil a proc jsem to koupil trochu nestandardni ve finale je trosku jedno jestli kompletni GO vyjde o 10levneji nebo draz… kdyz se hadaji zastanci toho a druheho, tak 4taktari zas rikaji, ze ten rozdil projezdis na benzinu a oleji je to draha zabava, deset sem, deset tam…

primarne mam supermoto a tam je proste idealni vychazet ze 450 krosky. no a pak jsem k tomu pridal motokros a je rozumny mit dve motorky stejny - uz jen protoze mas nahradni sadu kol, vsechny dily jdou vymenit…

Naposledy editováno 02.04.2020 22:10:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 2.4.2020 v 22:11 | Nahoru | #11

doerm píše: No to právě nemám úplně jasno. Někdo tvrdí, že je to naprosto pohoda po lese, někdo zase že je to o papír, jen to jednou zkusíš...Ty lesy jsou ale nicméně solidně rozrajtovaný a videí enduráků jsou taky mraky, takže žiju tak nějak v domění, že je to v rámci tolerance, pokud se člověk nechová jak hovado a nejezdí bez výfuku. Klidně si ale vyslechnu vaše zkušenosti. Že je to takové legal, nelegal, polňačka, komunikace, to celkem vím. Však i tady na motorkářích jsem četl diskuzi na téma, zda má smysl kupovat enduro v ČR
Co je ale horší, kdybych chtěl jezdit jen ofiko, tak mám dojem, že to v ČR nebude zrovna pestrá nabídka "kvalitních míst", kde beztrestně pojezdit. A už vůbec ne, když bych se omezil třeba jen na střední Čechy. A jezdit to samé dokola určitě omrzí.


Do lesa se jezdit nesmí. Kdo jezdí po lese, ten sebou navíc nevozí ani značky. O nějaké toleranci jsem neslyšel, spíš je to o tom, že i když se to ostatním návštěvníkům lesa nelíbí, nechtějí chodit do konfliktu. Jestli opravdu jezdíš po lese na kole, tak nechápu, že se chceš přidat k té "druhé" straně.
Ale lesy nejsou všude, někde je i země enduru zaslíbená. Já jsem si koupil na podzim Hondu CRM 125, plus gumy, pomalejší převod a vyšlo mě to na něco málo přes 40 tisíc. Zima byla taková nijaká a za pět měsíců jsem najezdil 3500km, z toho mimo asfalt vyšlo asi 2000km. Údržba jenom čištění, mazání, nějaké oleje, domů jsem si navozil asi tři metráky bahna. Vyrážím z okraje Brna a mám k dispozici skorou celou jižní Moravu směrem na jih a východ, kam až polníma cestama dojedu. Naopak na západ a na sever od Brna je legální enduro k ničemu - všude jenom les, chráněné lokality, tam to mám naopak proježděné na kole, nebo na silniční mašině.
A ještě jedna věc. Sháníš enduro v době, kdy enduro sezona v podstatě končí. Od teď bude skoro pořád až do října strašné vedro (navlečený do chráničů, helmy a hader v +20°C už se potíš jak prase), práší se (ve dvou motorkách si to ten zadní perfektně užije) a do toho mraky lidí, čoklů, koňů, zahrádkářů a kolomrdů. Od teď přesedám na silnici a enduro si nechám na chladnější a mokřejší dny.

1 reakcí na tento příspěvek EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 00:44 | Nahoru | #12
A co jsem tak četl, zkušení říkají, že čím větší objem, tím se nechá v terénu jet paradoxně pomalejc, když máš závodní ambice, menší objem lepší a prostě to honit co to dá... I tomu Víťovi si pamatuju že jsem psal už tak před 10ti lety, tenkrát ještě ohledně 2t, říkal, že na závody 250, na ježdění po poli 300... Ale šlo to dopředu, hlavně 4t, 350 zlatej střed, 2018 snad měnili rámy a v tom roce prej byla 450 ovladatelná jako 350 rok před tím, s větší rezervou výkonu. Ale zase kdo to potřebuje... Letos Gas z Motohousu testoval nový Husky a stejně si zase vybral 350, takže fakt záleží co komu sedne. Asi bych začal těma Kuklíkama, maj všechny kubatury, osaháš co ti sedne a uvidíš... Za mě taky prostě největší průser to že se na tom nedá legálně jezdit po lese, ale kluci co v tom jedou tak vědí, chce to prostě najít nějakou partu, sám to asi nemá smysl a je to i risk. Já první co jsem zkoušel když jsem sháněl enduro, tak najít lidi v okolí, jestli to vůbec má nějakej smysl a je kde jezdit, přeci jen velkoměsto a týpek právě s tim AJP, když jsem za nim přijel se na to podívat, říkal, že to tu prostě neprojedeš za měsíc, kolik je tu všude tras... Takže bych rozhodil sítě, tady na motorkářích máš ideální příležitost, zeptal se kde kdo jezdí, k někomu se přidal a je to... Začít s něčím levnějšim jetym, v partě si to popůjčujete, uvidíš co ti sedí a za rok dva koupíš tu novou už tak nějak na jistotu, a třeba i s tim kontaktem a slevou

EXC nové, nebo bazar

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2020 v 00:54 | Nahoru | #13
Tvl to jsem napsal bez editu po dvou litrech vína hoši, žena má, teda teď už včera měla narozky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Exc 300tpi problem s plynem KTM EXC 300 pilsner808 0 13.5.2024 v 19:11 pilsner808
Připojení chcípáku KTM EXC 350 F Marek002 4 18.3.2024 v 14:44 Stříbo
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric


TOPlist