globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestovani na lehkem enduru
Jednou za rok jedu na motorce na týden na Balkán (šotoliny), jinak jezdim jen "kolem komína" a nemám moc čas na nějaké delší cesty. A přemýšlím, že bych vyměnil svoje Cenduro za nějaké lehké enduro, které bych určitě využil častěji a s větší radostí. Pokud to udělám, tak to bude určitě nějaké 300 2T, protože mám slabost pro dvoutakt a prostě se mi to líbí. Dřív jsem jezdil motokros a terén mě pořád láká víc než silnice. Otázka tedy zní:
Dá se na takovém lehkém enduru cestovat? Kolik to jede a co dálniční přesuny? Taky je určitě důležitá i spotřeba z pohledu dojezdu atd..
Omlouvám se pokud to tu už někde je, pročetl jsem spoustu témat, ale zatím se mi odpovědi nedostalo.

Cestovani na lehkem enduru

17.1.2024 v 16:14 | Nahoru | #1
Na dvoutaktu dálnice nebo delší dobu rychlé silnice? Z toho asi motor nebude mít radost. To je spíš doména čtyřtaktů a spíš těch tupějších jako CRF 250L (o tomhle je tu dost napsáno).
Já mám vyzkoušené trochu cestování na DRZ 400, ale musel jsem si přidat plexi dopředu a na sedlo polstrovaný návlek.

Cestovani na lehkem enduru

17.1.2024 v 16:32 | Nahoru | #2

Cestovani na lehkem enduru

17.1.2024 v 16:35 | Nahoru | #3
Tady je prakticky o tomtéž celé vlákno:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=135506

Cestovani na lehkem enduru

17.1.2024 v 18:48 | Nahoru | #4
Dá se všechno, ale při standardním převodu 13/50 asi nebude ideální drtit to po dálnici kilem a při 6500 rpm.


Naposledy editováno 17.01.2024 19:56:25

Cestovani na lehkem enduru

17.1.2024 v 19:28 | Nahoru | #5
Jednou jsem dal na SM kolech 300km za odpoledne. Velký sebezapření to nebylo. Kup to a zkus to, věřim ti (neni čas čekat na čtvrtou dobu)
Gas mi žere 10 i teď v garáži. v lese, a žral i na silnici. Ne, trochu spotřeba klesla, ale symbolicky. tj. určitě velkou nádrž. V cestovnim režimu to je furt ostrá.
Mám kolem sebe dost 3-kil. a každý jede jinak. Co do projevu/kultivovanosti/ostrosti. Moje je nejhodnější. Čekal bych že budeš muset trošku "poladit", otupět..
S dlouhym sm převodem (reálná max po rovině 160) byla cestovka 100-120. Pak už to dvoutaktově štěkalo v nekultivovanejch otáčkách.
Na velkejch kolech se standardnim převodem jsem byl jednou na zimnim sraze. Tam je cestovka 80 max. Pak to zase štěká.

Samozřejmě jsou to jen moje postřehy EC300 (09 racing). Značek, verzí, a nálad takovejch motorek je mrak. 2T je živočich. DRZ, CRF-L, KLX.. by byla jistota Ale to nechme lidem z prahe.
PS: Do chotěboře ti klidně malou rozetu vemu na půjčení.

Cestovani na lehkem enduru

17.1.2024 v 20:40 | Nahoru | #6
Ono na tých terénnych pneu to tiež nebude bohviečo, pri vyšších rýchlostiach sú dosť nestabilné. Čo niečo tupejšie ako napr. 690 a pod.?

Cestovani na lehkem enduru

17.1.2024 v 21:39 | Nahoru | #7
Ahoj, EXC 300 2016 jsem měl. Na dálnici bych s tím nejel ani omylem. A když si spočítaš motohodiny v takovým režimu jízdy, tak tě co se tyče servisu vyjde levněji cestování taxíkem

Naposledy editováno 17.01.2024 21:40:26

Cestovani na lehkem enduru

18.1.2024 v 07:56 | Nahoru | #8
cestovat lze i po vedlejších silnicích a naplánovat to přes zajímavá místa, pak potřebuješ 2 týdny a víc...s výměnou motorky ze lehčí můžeš změnit své cestovatelské návyky....

Cestovani na lehkem enduru

18.1.2024 v 08:03 | Nahoru | #9
Nejjednodušejší řešení - auto + kára a nebo malá dodávka. Když s toho sundáš kolo tak se vejde i do kombíka.

Cestovani na lehkem enduru

18.1.2024 v 08:32 | Nahoru | #10
Těch témat je tu 100% víc, moc se mi vždycky nezdá to "omlouvám se, ale hledal jsem a nenašel".

Ale k věci, na 2T je to podle mě nesmysl, to není stavěné na dlouhodobý provoz v konstantních otáčkách. Nicméně obecně to jde. Třeba kluci tady www.advpulse.com/adv-news/140000-kilometers-around-the-world-on-a-ktm-500-exc/ Prostě změníš převod, prodloužíš intervaly na olej, víceméně přejdeš na režim tupého endura. Trochu jsem to zjednodušil, ale vše na netu dohledáš.

2 reakcí na tento příspěvek Cestovani na lehkem enduru

18.1.2024 v 11:12 | Nahoru | #11
Já mám lehkou motorku Honda CB 500X.Projel jsem s ní Maroko,i po poušti,Turecko,Gruzie,Arménie , Albánie,ČH a ne jenom po silnici, Šatili,Omalo a pod. Vše po vlastní ose, za dva roky asi 40 tis. Nevím,ale dvoutakt na takové cesty ne. Stačím klukům na dvanáctistovkách ,ale nejezdíme po dálnicí, tam bych jim asi nestačil. Spotřeba 3,5 l. Je jasné, každý chválí to svoje. Ale musím podotknout, už mě bude 70 let. TY budeš mít asi jiné nároky. Musíš vyzkoušet.

Naposledy editováno 18.01.2024 11:24:40

Cestovani na lehkem enduru

18.1.2024 v 12:06 | Nahoru | #12
2T na delší přesuny je servisní nesmysl,a spotřeba na 100km by byla mimo.
To raději lehké 4T cenduro třeba Versys 250/300 nebo Honda CRF300/Rally, na tu nedají cestovatelé dopustit. Lehká, malá spotřeba,spolehlivost a dlouhý serv.interval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru

18.1.2024 v 12:21 | Nahoru | #13
ludmal> Pohotovostní hmotnost CB500X bez příslušenství je skoro 200kg, což je na úrovni o třídu větších cendur. Takže to že je "lehká" bych v kontextu jednoválcových endur určitě neříkal

(reakce na) Cestovani na lehkem enduru

18.1.2024 v 17:40 | Nahoru | #14
Slávek-TDM> Práve. To by som skôr bral napr. PR7 alebo Superdual - o ktorom som mimochodom čítal, že by ho mohli znovu začať vyrábať... snáď...

(reakce na) Cestovani na lehkem enduru

18.1.2024 v 19:18 | Nahoru | #15

ludmal píše: Já mám lehkou motorku Honda CB 500X.Projel jsem s ní Maroko,i po poušti,Turecko,Gruzie,Arménie , Albánie,ČH a ne jenom po silnici, Šatili,Omalo a pod. Vše po vlastní ose, za dva roky asi 40 tis. Nevím,ale dvoutakt na takové cesty ne. Stačím klukům na dvanáctistovkách ,ale nejezdíme po dálnicí, tam bych jim asi nestačil. Spotřeba 3,5 l. Je jasné, každý chválí to svoje. Ale musím podotknout, už mě bude 70 let. TY budeš mít asi jiné nároky. Musíš vyzkoušet.



CB500X je lehka?? Ve kterým vesmíru??

... sakra, druhej...

Naposledy editováno 18.01.2024 19:21:09

Cestovani na lehkem enduru

18.1.2024 v 21:07 | Nahoru | #16
1) Cestovat se na tom urcite da viz. napr. vlakna co uz ti tu nekdo dal o 500 EXC-F (nebo 350) , ale to jsou 4T
2) Jede to, ale bez zmeny prevodu by jsi to absolvovat nechtel (mysleno ostre 2T)
3) Dalnice v pohode pokud jsi milionar a pojede s tebou i doprovodny kamion na servis
4) Spotreba bude to posledni co te bude trapit a jeste budes rad, ze si na pumpe odpocines

V dnesni dobe by slo uvazovat jedine o tupem 2T enduru neco jako Rieju MR Range 300 . Z ostrych jedine 4T ala KTM 350 EXC-F / 500 EXC-F s par upravami nebo si rovnou koupit rally bike, ale ty jsou drahe at uz Fantic nebo KTM a nebo si pockas na dualsport co te nebude moc trapit omlatit



Pripadne uz proverenejsi a zmineny AJP PR7

1 reakcí na tento příspěvek Cestovani na lehkem enduru

22.1.2024 v 12:08 | Nahoru | #17
Ahoj, Já mám KTM EXC 300 2021 TPI, a když si budeš dělat servis sám (což jako většina 2T osob budeš), tak se dá cestovat i delší cesty, ale je to vždy otázka kompromisu a vzdání se plného komfortu, který máš na těžkých Endurech, ale mně osobně to ani nějak nekomfortní nepřijde, ale beru to ze všeobecnosti.
Dálnice bych si na tom netroufla, ale my jedeme vždy přes různé lesy/polňačky/silnice nižší třídy a kroutíme se všude okolo, co nejméně po asfaltu.
Když by ses chystal na delší cestu, vyměníš nový píst a najedeš na něm až 120 mth, což bych přirovnala k cca 4000-5000 km, dle toho, jak to moc hulíš, což zase tak nákladná investice není, když jezdíš delší trip 1x ročně, jak jsi psal..
Náklady jsou větší u lehkých "závodních" endur, ale možnosti a sranda, kterou si na tom užiješ za to rozhodně stojí.

EDIT: "samozřejmě budeš muset pořešit jiné převody, než co jsou tovární + dokoupit příslušenství, jako je min. větší nádrž, atd.

Dojezd na standardní nádrž je tak cca. 70 km.

Naposledy editováno 22.01.2024 12:11:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru

22.1.2024 v 13:54 | Nahoru | #18
MalejMazel> Ženská, a dá sem nejrelevantnější příspěvek. Přitom 2T 3oo je prej ekonomická sebevražda pro sebemrskače Proč takovej člověk nemá něco na profilu ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru

22.1.2024 v 15:53 | Nahoru | #19
Frantas> No teď nevím, jestli to mám brát jako ironii nebo chválu?
Ekonomická sebevražda je každé ostré enduro, potažmo motorka! Ale není tak špatně, aby nebylo ještě hůře, třeba Ostré enduro předělané na SM je majstrštyk.

Copak bych měla přidat na profil, je něco konkrétního, jak bych mohla vyslyšet Vaše volání?

(reakce na) Cestovani na lehkem enduru

22.1.2024 v 16:07 | Nahoru | #20
MalejMazel> Víc svých fotek
Ale odpověď ohledně 2T také chválím

Cestovani na lehkem enduru

22.1.2024 v 19:13 | Nahoru | #21
Podle mě je to naprostá pitomost.
Jednak tim způsobem, co popisuje MalejMazel, bude potřebovat tejden jen na to, aby do tý Bosny dojel.
Druhak, nechápu, co je zábavnýho na projíždění šotolin na lehkym enduru. To je motorka do pořádnýho terénu, šotoliny jsou na ní zívačka.

(reakce na) Cestovani na lehkem enduru

22.1.2024 v 20:06 | Nahoru | #22
MalejMazel> Myšleno samozřejmě v dobrém, jako pochvala. Po tom co jsi napsala, bych čekal v deníku něco o tom. Něco o motorce.
Ale nebude to tu špinit něčim, na co se autor neptal. Jako ostatní.. Co si třeba myslí, že Bosna je asi tak 3tis km daleko. Že 700km je třeba jet týden.

1 reakcí na tento příspěvek Cestovani na lehkem enduru

24.1.2024 v 08:13 | Nahoru | #23
Přidám svůj názor. Ohledně toho, jestli by to šlo, tak určitě. Jde všechno. Se změnou převodu do rychla to celkem poletí a když se to bude lehtat, tak ta spotřeba by mohla být klidně k 6l/100km. Já osobně ujedu v terénu 40km přejezd přes louky, lesy atd. a 80 km ve fakt těžkých terénu kde úřaduje z 99% 1čka a 2jka a spojka - tohle ujedu na 10l benzínu! Je to vyloženě o nastavení průběhu výkonu a taky o zápěstí. Na cestě se dá pěkně šetřit. A co se týče motohodin, tak čím člověk jede rychleji tím pomaleji motohodiny přiskakují versus teda kilometry, takže člověk najede na cestě třeba 4000 km = 100 mth. V terénu jezdím cca 19 km = 1 mth, takže cestu počítám, že bych dal dvojnásobek kilometrů Ovšem já bych se na to vyprdl z důvodu vibrací, nepohodlnosti úzkého sedla, žádná ochrana před větrem, nemožnost prakticky nabalit cokoli na podsedlovku, která na to není dělaná. A když si vezmu, že bude pršet, tak veškerá voda půjde od předního kola na nohy. Ale je taky cestování a cestování. Pokud se pojede max. do 90 a to občas a jinak to bude kochačka typu průměrná rychlost 60-70 km/h, tak proč ne. Dálnice určitě ne. Vyzkoušet ano, ale dlouhodobě určitě ne. okrsky klidně. Ale zase pneu velké téma. Nějaké uni, protože špalky na takovou vzdálenost orveš. takže za mě lepší uni EXC 500 nebo tak něco. Furt to spadá do lehkých.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru

24.1.2024 v 12:07 | Nahoru | #24
Sally06> Dovolim si trošku oponovat. Že je podsedlovka stavěná s bídou na sezení je jasný. Že to bude chtít nějaký modifikaca asi taky. Ale takhle jsem se nabalil bez velkýho stresu nebo úprav (pomatuju jen silnou drcku kolem koncovky výfuku, aby nebyla bočnice brašnou přimačklá přímo na výfuk)
Navíc jezdil jsi někdy na kejvačce ? tam teprv neni ochrana jezdce I na blbýho pionýra s revmaplechama fouká víc. (na DTčku jsem jednu sezonu jezdil 40km do práce, ta pozice nohou, kolen mi připadá obdobná. A to jsem si pochvaloval)
A vibrace třeba mě připadaj naprosto v mezích (vyvažovák pod primárem jsem paradoxně zahodil) ale jak jsem psal. 2T je živočich. A ty tříkila obzvlášť. Každý funguje jinak.

Závidim ti spotřebu. Co jsem se bavil s pár klukama se stříkačkama. Tvrdili pomalu vyší spotřebu než s karbcem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru

26.1.2024 v 08:16 | Nahoru | #25
Frantas> Jasné v klidu. Vždyť jsem psal všechno jde, když se chce. Já mám na Husce tu podsedlovku plastovou. Vypadá to pevně, ale měl bych větší strach na to něco naložit oproti hliníkové. Tu přeci jen člověk zavaří ještě, ale ten plast je mastnej jako kráva a spravit by asi nešel. Měl bych v tom menší důvěru než v hliník prostě. Je pravda, že jsem jednou zkoušel na DR 350 změnit převod z pomala do rychla na cestu a ta motorka byla úplně jiná! Absolutně jsem ji nepoznával! Takže u ostré to musí být obdobný pocit a ten jsem nezažil. Musí to být vlastně dost zajímavé Já, ale spíše preferuju jít cestou těžší moto ať je více přizpůsobená na cestu a v terénu si s tím poradím, protože je to výzva. Naopak mi to připadá nuda...

(reakce na) Cestovani na lehkem enduru

26.1.2024 v 08:24 | Nahoru | #26
Sally06> jj proto je tu Fantic XEF 450 Rally, Kove 450 Rally, KTM Rally replica, AJP PR7 a snad se pridaji dalsi s homologovanymi verzemi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru

26.1.2024 v 09:18 | Nahoru | #27
Sally06> Já mám podsedlovku z hlíny, a zatim původní. Ale znám kluky co s míň hodinama už jí dovařovaly. Né že zahodili, ale protože se jekl z hliníku proklepal O sedlo/plasty.. To bych zrovna tomu plastu věřil víc. Ale pravda že se bude hůř vařit.
Jinak ostrou jsem snad dva roky nevytah. Mám taky 350. Ale 2t a né z japonska.

(reakce na) Cestovani na lehkem enduru

26.1.2024 v 09:46 | Nahoru | #28
Frantas> Ja poznám s Husqvarnou jedného človeka a ten (resp. tá) už novú podsedlovku kupovala. To praskne veľmi ľahko. Čo vydrží ten hliník, uvidím, ale osobne mi ten plast nepríde ako zrovna terno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days MalejMazel 14 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák
Sroub volnobehu KTM TPI KTM EXC 300 Norous123 4 10.1.2024 v 17:12 Metric
Clake one light clutch KTM EXC 300 Čapino 15 4.1.2024 v 14:00 Čapino


TOPlist