globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestovani na lehkem enduru
Jednou za rok jedu na motorce na týden na Balkán (šotoliny), jinak jezdim jen "kolem komína" a nemám moc čas na nějaké delší cesty. A přemýšlím, že bych vyměnil svoje Cenduro za nějaké lehké enduro, které bych určitě využil častěji a s větší radostí. Pokud to udělám, tak to bude určitě nějaké 300 2T, protože mám slabost pro dvoutakt a prostě se mi to líbí. Dřív jsem jezdil motokros a terén mě pořád láká víc než silnice. Otázka tedy zní:
Dá se na takovém lehkém enduru cestovat? Kolik to jede a co dálniční přesuny? Taky je určitě důležitá i spotřeba z pohledu dojezdu atd..
Omlouvám se pokud to tu už někde je, pročetl jsem spoustu témat, ale zatím se mi odpovědi nedostalo.

1 reakcí na tento příspěvek Cestovani na lehkem enduru

24.1.2024 v 08:13 | Nahoru | #1
Přidám svůj názor. Ohledně toho, jestli by to šlo, tak určitě. Jde všechno. Se změnou převodu do rychla to celkem poletí a když se to bude lehtat, tak ta spotřeba by mohla být klidně k 6l/100km. Já osobně ujedu v terénu 40km přejezd přes louky, lesy atd. a 80 km ve fakt těžkých terénu kde úřaduje z 99% 1čka a 2jka a spojka - tohle ujedu na 10l benzínu! Je to vyloženě o nastavení průběhu výkonu a taky o zápěstí. Na cestě se dá pěkně šetřit. A co se týče motohodin, tak čím člověk jede rychleji tím pomaleji motohodiny přiskakují versus teda kilometry, takže člověk najede na cestě třeba 4000 km = 100 mth. V terénu jezdím cca 19 km = 1 mth, takže cestu počítám, že bych dal dvojnásobek kilometrů Ovšem já bych se na to vyprdl z důvodu vibrací, nepohodlnosti úzkého sedla, žádná ochrana před větrem, nemožnost prakticky nabalit cokoli na podsedlovku, která na to není dělaná. A když si vezmu, že bude pršet, tak veškerá voda půjde od předního kola na nohy. Ale je taky cestování a cestování. Pokud se pojede max. do 90 a to občas a jinak to bude kochačka typu průměrná rychlost 60-70 km/h, tak proč ne. Dálnice určitě ne. Vyzkoušet ano, ale dlouhodobě určitě ne. okrsky klidně. Ale zase pneu velké téma. Nějaké uni, protože špalky na takovou vzdálenost orveš. takže za mě lepší uni EXC 500 nebo tak něco. Furt to spadá do lehkých.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovani na lehkem enduru

24.1.2024 v 12:07 | Nahoru | #2
Sally06> Dovolim si trošku oponovat. Že je podsedlovka stavěná s bídou na sezení je jasný. Že to bude chtít nějaký modifikaca asi taky. Ale takhle jsem se nabalil bez velkýho stresu nebo úprav (pomatuju jen silnou drcku kolem koncovky výfuku, aby nebyla bočnice brašnou přimačklá přímo na výfuk)
Navíc jezdil jsi někdy na kejvačce ? tam teprv neni ochrana jezdce I na blbýho pionýra s revmaplechama fouká víc. (na DTčku jsem jednu sezonu jezdil 40km do práce, ta pozice nohou, kolen mi připadá obdobná. A to jsem si pochvaloval)
A vibrace třeba mě připadaj naprosto v mezích (vyvažovák pod primárem jsem paradoxně zahodil) ale jak jsem psal. 2T je živočich. A ty tříkila obzvlášť. Každý funguje jinak.

Závidim ti spotřebu. Co jsem se bavil s pár klukama se stříkačkama. Tvrdili pomalu vyší spotřebu než s karbcem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days MalejMazel 14 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák
Sroub volnobehu KTM TPI KTM EXC 300 Norous123 4 10.1.2024 v 17:12 Metric
Clake one light clutch KTM EXC 300 Čapino 15 4.1.2024 v 14:00 Čapino


TOPlist