globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karburátory
13.2.2020 v 09:34
Ahoj všem předsezónním ladičům.
U mě nadešel čas na rozborku motoru... Začal jsem karbcema. Problémů je hned víc, za jízdy při ubrání plynu dost střílím do výfuků, ihned po ubráni dost, pak postupně frekvence klesá, ale neustane to. Při následném přidání motor dost škubne. No a na rozborka...motor podle papírů 37kW, na laufech vyraženo 37. Ale na kabcích nemile 20 kW. V jednom vláknu je pěkně popsán rozdíl. U těch mejch je v i ta tryska pod gumovým špuntem asi z 37ček. V tom problém asi nebude, motorka v celém spektru otáček reaguje pěkně, nedusí se, na 4ku a pětku má snahu jít až k 10t. Problematický studený start, teplý ok.
Karbce po rozborce krásně čistý. Cut off memrány bez vady, čisto, jak nový. Jenom šoupátka a komory trochu vydřený, stejně jako ložisko v horní podtlakový komoře, odpovídá nájezdu...zaleštit to šlo pěkně, odhaduju 2 - 3 setiny.
No a kdo dočet až sem....přichází pointa. Jehly na šoupátku moc v sedle netěsní. Jde to celkem pohodlně pusou z plovákový komory profouknout - není to problém? Podle mě tam musí takhle jít benzínu víc jak z volnoběžný trysky (taky sem zkusil foukat tlakovým vzduchem skrz, šoupátka se zvedají, ale žádná sláva - ani ne do poloviny. Odhaduju, při 8mi atmosférách by mohlo za vteřinu z kompresoru jít víc jak 10 litrů vzduchu - při 7200 otáčkách by mělo válcem ideálně protýct 15 litrů vzduchu). Neměla by jehla téměř úplně těsnit? Ale pohledově jsou jehly jak nový, ty sedla bez demontáže, těžko říct. Ale obecně jehla by měla bejt měkčí, než sedlo...nemá někdo zkušenost? Díky a přeju všem perfektně připravené stroje...

na fotkách - vydřené a pak zaleštěné šoupátko, hlavní tryska - má o dost větší průměr než jehla...(položená na šoupátku)













1 reakcí na tento příspěvek Karburátory

13.2.2020 v 21:36 | Nahoru | #1
Kluci díkes za poznámky...dneska se mi dostal do ruky druhej karbec a to 37 kW (nemá oproti 20 kW vyraženej výkon). Jj, pletu pojem tryska. Ty sou hned na ráně v plovákový komoře a mám je shodný. I ta jako tryska pod gumovým špuntem je stejná. Druhý karbce byly bez origo airboxu a co se týče horní podtlakový komory, ty jsou zanešený jemným prachem. Šoupátka a komora nejsou opriti mejm vůbec vydřený. Celkově chodí ale o poznání hůř. Motorka jela na podzim celkem normálně - v rámci opatrného přesunu po ose. Memdrány Cut off ventilů, totálně rozleptaná guma, v podstatě jenom plátno a ten předchozí doveda navíc zalepil kanálek silikonem, takže výsledek bez funkce.

Teď jenom doufám, že to moje vyleštěni šoupat a komor odstraní to škubání.

Jo a jehla opravdu nezapadá - netěsní ani do sedla v komoře, ani atomizéru a nedosahuje ani k trysce. Todle taky nechápu - podle mě to prostě musí přisávat benzín a to sakra víc, než tím kanálkem pro volnoběh.

Jinak ten test s profukem opravdu jen orientace a s poznámkou. Obě klapky v praporu, takže statickej tlak v podstatě 0 a pak je jedno, jestli saješ, nebo foukáš. Jakmile by klapka začala škrtit, je foukání dovnitř samo nesmysl.

A to střílení do vejfuku....chudá směs asi ne, nebo se pletu? Každopádně musí přisávat víc vzduchu. Jako střílí cca 5 vteřin pekelně, pak ustáva ale nepřestane.

Jo a při tom dlouhým studeným startu to určitě nebude nedostatkem benzínu. Spíš to bude hned pekelně uchlastaný. Válce se postupně rozbíhaj, až to drží volnoběh. A pak nějakou dobu jde z vejfuků dost šedivej dým, kterej postupně ustane.
No a zahřatej motor brnkačka a pak i start třba po 10 hodinách stání. A kladky sytiče s hlavní klapkou choděj shodně, sytičová se plně uzavře, hlavní a odhalí těsně kanálek, kterej je hned na dně a zakrytej při uzavřeným stavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátory

29.4.2023 v 19:09 | Nahoru | #2
Rubini>
Dobrý den, vzpomenete si jaký je rozdíl mezi karburátory pro 20 a 37kw?
Mám verzi 20kw a rád bych je otevřel.
Děkuji
Marek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
cx 500 pumpa Honda CX 500 peracek1 6 26.4.2024 v 18:32 combust
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050


TOPlist