globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lisovat
Ahoj všem! Prosím o rychlou radu. Koupil jsem Kývačku 250 rozebranou do šroubku (jak se tohle stane? ). Po vyčištění karterů jsem si na poslední chvíli všiml, že je úplně rozpadlý mazací kanálek k ložisku kliky na straně primáru (jak se tohle stane? ). Rozpadlý materiál jsem odloupnul šroubovákem a prostor trochu začistil bruskou. Teď se rozhoduji, jak to opravit. Mám nutkání otvor předvrtat, vystružit a nalisovat ocelovou trubičku, protože si to můžu udělat sám a rychle. A nebo bych to mohl dát zavařit a kanálek znovu vyvrtat. Otázka zní - lze přidat materiál vařením a neovlivním teplem negativně tvar dosedací plochy pro ložisko? Případně budu rád za doporučení šikovného svéřeče v Praze. Dík!

Naposledy editováno 06.02.2020 11:25:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

11.2.2020 v 07:26 | Nahoru | #1

Bimbam píše: t_freedom> Páčky nebo jiná bižuterie na motorce bude z trochu jiného "hliníku" než kartery. Navíc jsou dneska schopni si udělat rozbor z kousku toho co budou vařit a podle toho si vezmou odpovídající materiál, kterým doplňují chybějící části nebo prostě zavaří prasklinu. Ono je taky možné že ta páčka byla z duralu - to obyčejnej člověk od sebe prostým okem nepozná a už to může dělat brikule.

na druhou stranu, packa nebyva nasakla olejem jak houba. Na rozdil of karteru. Navic podle fotek ten karter prasknul v lozisku a nekdo to uz varil. Muj tip je, ze az to necha vyvarit (pokud se to svareci neroztece pod rukama). smontuje ten motor a nastartuje ho (pokud to prezije lisovani loziska), vylomi se to lozisko a bude tady nove tema: "Jak na novy karter vyrazim cislo podle papiru?" . Ale nechme se prekvapit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava mazacího kanálku motoru Jawa 250/353 - zavařit či lis...

11.2.2020 v 12:18 | Nahoru | #2
Medved> Ložiska tam lisováním dostávat nebudu. Takhle to nedělám.. Kdybych ale měnil motor za jinej, tak to už tam radši nechám původní číslo, než to zbytečně přerážet..Ty zřejmě nechápeš, o co mi de - Chci opravit a zachovat. Né bastlit. Sám jsem napsal, že pokud to svářeč nebude chtít dělat, nebo to nedoporučí, tak raši kanál na přesno vystružím a zalisuji trubku.

Zbastlených motorů je už dost. Viz třeba motor na Péroše FJ, který dělám souběžně. Někdo ho v 70 tých letech "opravoval" a pak už to nikdy kupodivu nejelo. Klikovka a převodovka úplně nová, ložiska původní.. a tohle rozklepávání nechápu snad víc, nez rozmlácenej kanálek:



Naposledy editováno 12.02.2020 13:55:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3887, 3888] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116620 Dnes v 11:38 Béďa17
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist