bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LC8 po 80-100 tkm
14.10.2019 v 18:50
Kdysi jsem nekomu slibil obrazky z rozebranyho LC8 motoru co blbe radil a samozrejme nevim komu. Ale mozna se to bude hodit i nekomu jinymu. Obcas kdyz rozebiram nejakej motor motorky co ma najetu zarucenejch 50 tisic tak vypada hur. Na zaver je celkem jasny proc motorka radila dost s odporem
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) LC8 po 80-100 tkm

16.10.2019 v 10:29 | Nahoru | #31
zemba950> listy rozvodaku jsou jak novy, je klidne muzu vyndat a nafotit. Meril jsem napinaky a jsou nad limitem, takze z tohodle pohledu cajk.

1 reakcí na tento příspěvek LC8 po 80-100 tkm

17.10.2019 v 11:52 | Nahoru | #32
gugo> já právě váhám, kdy udělat rozvody. Mám 75tkm a před asi 10 tkm jsem dal ty delší šrouby (při startování za tepla to hrozně cvakalo). Tak to asi odložím a zaokrouhlím na těch 100tkm.

Naposledy editováno 17.10.2019 11:53:24

(reakce na) LC8 po 80-100 tkm

17.10.2019 v 12:07 | Nahoru | #33
zemba950> bych se asi ridil tim co udava KTM, zmerit napinak kdyz vysroubujes sroub, pokud nejsi nejak blizko limitu tak nevidim moc duvod menit.

1 reakcí na tento příspěvek LC8 po 80-100 tkm

18.10.2019 v 12:38 | Nahoru | #34
gugo> tam je jen divný, že od 30tkm se mi ta měřená vzdálenost nepohla a jsem pořád na okraji minima. KTM má i originál náhradu za ty šrouby, ale jestli to je jen z důvodu, že tam mají být od začátku, tak to opravdu nevím...

(reakce na) LC8 po 80-100 tkm

18.10.2019 v 12:44 | Nahoru | #35
zemba950> a jiny napinaky jsi zkousel ?

3 reakcí na tento příspěvek LC8 po 80-100 tkm

18.10.2019 v 20:46 | Nahoru | #36
Pěkný

Kucí a jak jste teda na tom s tou spotřebou oleje? To je snad jediná věc, která mě čím dál víc štve. Já snad dolívám po každé větší vyjížďce či každé druhé běžného rázu. Mám teda 990, ale to je myslím buřt. Jezdil jsem čtyři stejná SMTčka a všechny olej žraly, takže v tomhle bez stresu, je to tom, jak se tahá. Ale je fakt, že dříve jsem dolíval tak 2 či 3 decky, teď už jsem na půl litru na tisícovku. A to jsem přešel na 10w60, se kterou je ta spotřeba přece jen nižší...Taky mám za to, že se zapékají kroužky, jinak věřím, že to bude vevnitř cajk. Je ale fakt, že jezdím vzdušnější filtr, BMC. Teď být znovu v situaci nové mašiny, už bych do toho asi raději nešel, ale když už na to jezdím od cca 5 tis., tak už to měnit za papírák z5 nebudu. Včil mám najeto nějakých 53 tis. Zkoušel jsem před výměnou i nějaký ten výplach, tuším Winns se to jmenovalo, bo tak nějak. Tak co, řešit toho půl litránku na hustší olej a nebo nechat být? Ještě teda musím dodat, že jezdím fakt dost zostra. Jo a laďáky s mapou....

A ještě dotaz na spojku, kolik mám počítat, že vydrží resp. co čekat, že mě mimo běžný servis v těch nejbližších tis. km bude čekat?
Jinak teda téměř není vyjížďky, kdy by mi někdo neřekl, "Funglovka co?" To myslím, bez prdele a když jim řeknu, že kolik že toho má holka už za sebou a že projela víc než polovinu Evropy, tak nikdo nechápe. Ale samozřejmě, to je vizuální záležitost, já jsem hold fakt pečlivka, medvídek mýval a punťa….
Tož by mě zajímalo, jak jste na tom vy s tím olejem a dalším servisem zhruba v těchhle kilometrech???
Dík za odpovědi

(reakce na) LC8 po 80-100 tkm

18.10.2019 v 23:39 | Nahoru | #37
Pete-Biggy> me tozralo olej kdyz jsem jezdil okolo komina nebo teren. Kdyz jsem stim razil na Korsiku tak jsem s sebou tahnul 2 litry oleje a nakonec jsem nespotreboval ani jednu celou flasku. A to jsem to jel dalnicni presun, dost svizne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LC8 po 80-100 tkm

18.10.2019 v 23:45 | Nahoru | #38

Pedl píše: Ten buben se asi poškodil při ráně do řadičky? A ten uštípnutý kousek jsi našel ve vaně? Jinak to vypadá dobře


Podle fotky to vypadá na únavu materiálu. Ta lesklejší část, na fotce je to nahoře, je postupně se rozšiřující trhlina, zbytek je křehký lom. Otázka je, proč se to stalo. Ta drážka vodí vidličku pro 5. a 6 rychlost, přesouvá to dvojkolo s ozubením pro 3. a 4. rychlost. K tomu namáhání stěny drážky docházelo při řazení šestky. Co mě mate, že ta únavová trhlina je na opačné straně, kde je jenom odlehčovací drážka, takže tam muselo být pulzující napětí v tlaku, a ne tahové napětí, kdy bych pro kalenou ocel očekával menší odolnost.
Nebyl tam quickshifter? Řadilo se se spojkou, nebo bez?

(reakce na) LC8 po 80-100 tkm

19.10.2019 v 17:44 | Nahoru | #39
Pete-Biggy> hele se spojkou je to asi podle toho jak jezdis. Znam cloveka kterej me prave z toho motoru kterej mam ted v kacene vybrakoval spojku , protoze za tu dobu co ja neodjel ani jednu od zlikvidoval dve., Ale je fakt ze stim jezdil vetsi OFF nez a a vic prasarny, takze von je dost palil. Ja stim jezdil OFF obcas , ale jinak to jezdilo dost provoz do prace, takze vlete jizni spojka rano v zacpe sem a odpoledn zpatky. Abych se dostal zpet k tomu co spojka vydrzelam, tak z tohole rozebranyho motoru jsem ji vyndal a dal do toho co jsem nove slozil . Az zacne klouzat tak ti reknu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LC8 po 80-100 tkm

19.10.2019 v 17:46 | Nahoru | #40
Kohlstein> quickshifter tam neni je to enduro . Samozrejme ze nekdy bez spojky radim, ale tam zadna sila neni. Otazka je , jestli tedy tohle neni dusledek misto priciny. Protoze ta motorka zhruba od 40 tkm nekdy blbe radila, proste kladla odpor, zvlast kdyz si nekde jel a daval tomu kotel , pak si prijel pred zatacky chces podradit a prd, v zaveru uz to bylo dost nesnesitelny takze jsem do ty radicky fakt musel kopnout. Vono se to zase zklidnilo a pak treba 200 km nic. Jedna moje hypoteza byla, ze kladou odpor kolecka pri presunovani na ose. Ale ten odpor byl kontinualni od 1-6.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LC8 po 80-100 tkm

19.10.2019 v 21:57 | Nahoru | #41
gugo> Tak mě napadá, že to mohla udělat jedině vada a pnutí při tepelném zpracování. Vyfrézovali drážky a pak se kalilo a popouštělo. Tehdy mohla vzniknout ta prapůvodní prasklina. Jak se postupně šířila skrz, tak se ta stěna drážky začala deformovat a svírat tu kladku na vidličce. Tobě se to podařilo ještě párkrát nakopat zpátky, ale nakonec se stalo nevyhnutelné a křuplo to.
Edit - ten kontinuální odpor by se dal vysvětlit tou dojebanou kladkou na vidličce.

Naposledy editováno 19.10.2019 21:59:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LC8 po 80-100 tkm

20.10.2019 v 09:34 | Nahoru | #42
Kohlstein> nevim je to mozny, proto dneska asi delaj ten buben v tomhle miste silnejsi.

Vis co je divny, ze se to projevovalo dejme tomu od 40tisic, tak jak jsem popsal, ale pak to preslo a nic, zase to klidne tisic km radilo pekne. Obvykle se ten problem objevil kdyz si dlouho jel na jeden zatah. Dlouho myslim treba 100 km.

(reakce na) LC8 po 80-100 tkm

20.10.2019 v 19:52 | Nahoru | #43
gugo> To by odpovídalo i té mojí dedukci. Od 40 tisíc už byla ta prasklina dost daleko v materiálu, aby se stěna mohla zažít deformovat. Během delší doby bez přeřazování s tím to vnitřní pnutí pohlo, nejspíš s pomocí vibrací motoru. Že ta vibrační zrychlení nejsou malá, o to svědčí i ložiska toho bubínku, která mají zaklepané kuličky do kroužků, počítám tak ve dvou nebo čtyřech nejpoužívanějších polohách.

LC8 po 80-100 tkm

21.10.2019 v 14:01 | Nahoru | #44
gugo> jiné napínáky jsem zkoušel, ale jejich výška byla stejná a po nastartování to dělalo to samé. To cvakání víceméně začne všem kolem těch 60tkm a hlavně za tepla po startu. Já dal na radu anglánů a namontoval jen delší šrouby. Zatím bez problému, ale ty rozvody a asi komplet motor půjde ve 100tkm na kontrolu. Řazení je kovařina a proto bych ani ten váleček neřešil. Prostě se to stává a není to ojedinělý případ (navíc když udělali opravný díl). Mě tam hapruje 3-4 a to bude asi taky problém více lidí.
Pete-Biggy> spotřeba oleje je většinou na všech stejná, záleží jak jezdíš. Jak říkal <gugo> taky jezdím dálky a skoro nic nedoliju, pak se jedu projet trošku na prasáka a za 300km doleju přes decku. Dřív jsem hlavně jezdil Motorex a občas jsem měl kovový špony v oleji, pak jsem začal dávat Motul 300V 15W60 a všechno bylo super až na řazení (dost ztuha), tak jsem skončil u 300V 15W50 a prdím na to (měním po 5000tkm a objednávám 5litrů - vystačím si s tímhle množství do výměny)

LC8 po 80-100 tkm

21.10.2019 v 14:05 | Nahoru | #45
Jinak spojku budu měnit teď v zimě. Ještě úplně neklouže, ale už cítím, při řazení pod plynem, že tam nějaká prodleva je. Mám 75tkm (psal jsem už výše asi)

LC8 po 80-100 tkm

23.10.2019 v 14:25 | Nahoru | #46
Chlapi, dík za odpovědi. Tak se zdá, že s tou spojkou bych měl mít snad ještě nějaký ten čas. S olejem jsem na tom očividně trošku jinde Ale je fakt, že tohle je asi holt dáno mým jezdeckým stylem, kdy ten motor prakticky jde imrvére do plných, zároveň hodně využívám brždění motorem, možná i to hraje ve spojení s laufy roli, nevím... Každopádně je to víc než to bylo, teď už se pod toho půl litru nedostanu, tipl bych si, že tam nějaké to zapečení kroužků možná i bude. No zatím to nebudu řešit, mašina vždy dostala to co měla, na svůj věk a na to, co už se mnou zažila, je vskutku v top stavu a těžko by člověk druhou takovou našel Zvažoval jsem to i vyměnit za Multistradu Enduro, ale....docela jsem od toho byl zrazován, a to z více stran s tím, že si rozhodně mám SMTčko nechat. No uvidím
Tož tak ještě raz dík za vaše zkušenosti

(reakce na) LC8 po 80-100 tkm

22.11.2019 v 18:57 | Nahoru | #47
Pete-Biggy>



spojka zatim slape bez problemu. obcas si pri zcela studenem motoru pri prvni rozjezdu skubne a kvikne, to ale byva nejcasteji pricpanym mazacim kanalkem od trysky ostriku spojky. az to ted zase slozim, vyzkousim to. nejezdim tezky off, obcas klasika sotoliny a pod. spotreba oleje je nejcasteji odvisla od brzdeni motorem. dalsi vec - je dobry udrzovat hladinu oleje max. do pulky rysky, zbytek velmi rychle (podle stylu jizdy samozrejme) vylita. pruziny maji ted vetsi rozmer z toho duvodu, ze jsem je pri te kontrole v 77k predpruzil.

Naposledy editováno 22.11.2019 19:03:07
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... KubaLC8 47 1.9.2021 v 09:06 zboto
Čím promazat konektory [1, 2] KTM LC8 950 Adventure Doubi8 37 29.4.2021 v 19:11 Doubi8
KTM 950 - Jak odvzdušnit hydraulick... KTM LC8 950 Adventure, KTM LC8 950 Adventure S brožík. 9 30.1.2021 v 16:28 xxxx1
Anakee Wild vs Karoo 3 BMW R 1150 GS, BMW R 1200 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 4 8.12.2019 v 18:14 Brůča.
Mazání motoru KTM LC8 950 Adventure sira 29 26.11.2019 v 21:47 kipo


TOPlist