globalmoto_kveten





Téma: Pár rad k nákupu V-Strom 650XT
4.10.2019 v 22:51
Ahoj lidi! Prosím o pár rad k nákupu V-Stroma 650XT. Dodělávám teď papíry na motorku, začátečník, pád na skútru mám za sebou, viz jiný můj příspěvek. Typ motorky vybrán na základě přečtení stovek diskuzí. Pro začátečníka asi V-Strom 650 OK. Už to tady čtu pěkně dlouho. Nicméně je pár věcí, které jsem se nikde nedočetl nebo se je nepodařilo vyhledat. V prodejně Suzuki jsem podotýkám ještě nebyl. Chtěl jsem nějakou 5 let ojetou, ale když jsem si spočítal cena 5-leté a prodej za 3 roky a cena nové a prodej za 3 roky podle aktuálních cen (zprůměroval jsem vícero nabídek), rozdíl byl minimální. Budu na tom podobně. A vzhledem k tomu, že si to opravovat zatím neumím, nevyznám se v motorkách, tak raději novou. Časem se snad naučím i rozborku a sborku

Kdo sledujete tento model Suzuki v průběhu let, nevíte prosím, jestli každý rok na jaře jsou jiné barevné modely stromku? Podle fotek uživatelů tady to vypadá, že se ty barvy dost mění. Bude podle vás na jaře 2020 jiná barevná kolekce stromků? Nebo to Suzuki dělá jen nahodile a nic není jisté a bude to, co je letos? Ve kterém měsíci bývají nové modely na trhu?

S tím souvisí další dotaz. Koupili byste si raději novou motorku teď na podzim s tím, že jezdit nebude a možná bude levnější, nebo to nechat na jaro a mít nový model a lepší rok na pozdější prodej? Předpokládám, že by tam byl asi nějaký cenový rozdíl mezi letošní a novoroční. Jednak výprodej, podzim a jednak možné obecné zdražení na jaře. Takže koupit nyní=úspora, ano či ne?

Hloupý dotaz: ty nosiče na boční kufry, které prodávají na stromka různí prodejci jsou univerzální pro všechny kufry nebo se to musí ještě párovat, aby to k sobě sedělo? Abych nekoupil blbě.

Hloupý dotaz 2: proč se pro ten horní kufr musí ještě dokupovat jakási plotna? To ti výrobci kufrů nemůžou přizpůsobit tomu, co tam má už Suzuki? Tam přece jakýsi nosič je, ne? Nebo je to proto, že těch kufrů je pár a motorek tisíce?

Poslední dotaz je ohledně výšky motorky. Hodně se to tady diskutuje. Mám 188/90 a i proto jsem si vybral stromka, píše se, že pro vyšší lidi je v pohodě. Taky se tu ale všude píše, že existují kosti, nástavce řídítek atd., jak tu motorku ještě zvýšit. Asi mi většina lidí jako začátečníkovi doporučí motorku nejprve pojezdit nižší, jak je z výroby. Kdybych se pak ale rozhodl ji trochu zvednout, nebo jen řídítka, a udělal z ní trochu vyšší podvozek, nemění to těžiště natolik, že se na tom bude hůře jezdit? Motorka přece na zvýšení konstrukčně navržena nebyla. Předpokládám klasické ježdění asfalt/terén 90/10%.

Děkuji a prosím nebijte mne, pokud ty dotazy už tady byly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

9.10.2019 v 22:30 | Nahoru | #1

Edien píše: Jaksi si nemůžu zvyknout na ten rychlý přehmat, kdy na jedné čáře musím rychle vymáčknout spojku zavřít plyn a hrábnout po té přední brzdě a zastavit na tak krátkou vzdálenost. Přijde mi, že než zavřu plyn a hrábnu po brzdě, je 5 metrů z 12 v p*deli. Jak blbě přehmátnu, přejedu to.

Ja nič neprehmatávam, plyn zavriem do takej miery, ako to ide, a sústredím sa na to, aby som správne stlačil brzdu. Skúšky som robil ešte staré, "núdzové" brzdenie mám najazdené z motoškôl, výhoda je, že vieš, kde máš začať brzdiť, takže sa na to môžeš pripraviť. Keď stláčam brzdu, tak mi tie zvyšné prsty trochu točia s plynom, snažím sa to odstrániť, ale keď je vymáčknutá spojka, tak to nemá veľké následky.

Edien píše: Je to tak hlasitý, že neslyším pořádně motor motorky, různě to šustí a lupe. Strašně mě to znervóňuje. Taky vám to dělalo nebo jste měli nějaký potichý sluchátka, co nešumí, neškrčí? Zkusím ho asi poprosit, jestli nemá jiný. Je to hnus.

Neverím, že sa tá hlasitosť nedá nastaviť, to čo máš za interkom? Alebo ako to je, keď si to stíšiš, nepočuješ, keď dáš hlasnejšie, šumí a zasa nerozumieš?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rad k nákupu V-Strom 650XT

10.10.2019 v 23:41 | Nahoru | #2

Metric píše: Neverím, že sa tá hlasitosť nedá nastaviť, to čo máš za interkom? Alebo ako to je, keď si to stíšiš, nepočuješ, keď dáš hlasnejšie, šumí a zasa nerozumieš?

Tak zrovna dneska jsem měl poslední hodinu na cvičišti a tohle si více zkoušel. Rozjedu to na dvojku na cca 45kmh a pak rychle na čáře brzdím. Zkoušel jsem dva způsoby. Držím jen plyn a pak rychle přehmátnu po brzdě. Tam ztratím dost metrů. Komisaři prý hlídají, kdy ještě jedeš pod plynem a kdy vymáčkneš spojku. Nesmíš moc brzy vymáčknout. No a pak jsem to zkoušel tak, že jsem dvěma prsty držel brzdu již předem a dvěma krajními plyn vytočil na těch 45 kmh. Když jsem pak dojel na čáru, kde mám začít brzdit, začal jsem rychle brzdit, ale bylo slyšet, že s vymáčknutou spojkou mi tam trochu řve plyn. Když brzdím dvěma prsty, neumím tu zbývající ruku rychle nadzvednout, aby se plyn zavřel. Já vím, zkušeným to jde, ale já se s tím zatím trápím. Je to celkem rychlost a krátká vzdálenost na brzdění. Fakt blbý cvičení pro beginnera. Na ten interkom se ho zeptám, jestli to jde, budu to chtít na zkoušku ztišit.

To dundee5: popravdě taky počítám, že v nejhorším půjdu na jaře znovu, letos už termíny nebudou. Dopravu ve městě mám asi zmáknutou, jezdím autem 25 let, teorie se nebojím, ale jak jsem si všiml, tak musím u zkoušky hlídat pár věcí, na které jsou komisaři hákliví. A to hlavně kroutit hlavou, při přejíždění z pruhu do pruhu, při odbočování, na křižovatkách atd.. I když vidím očima, že tam nic nejede, musím tam otočit hlavu. A to vlastně všude, kde může něco vyjet, na přejezdech, kde končí cyklostezka, všude. Periferní vidění prý neuznávají a spoléhání se na zpětná zrcátka prý taky ne. Pak hlídat chodce, nenajíždět na tramvajové pásy a správně se řadit v pruhu. Je to celkem dementní, ale při odbočování doprava a jízdě rovně stát vpravo, při odbočování vlevo, kdy je protisměrný pruh, stát cca uprostřed a při odbočování vlevo v jednosměrce stát zcela vlevo. Když to bude debil, tak mne i za tohle může vyhodit, prý. No a samozřejmě neudělat dopravní kiks (značky, semafory, čáry na vozovce atd.). Bůh se mnou Jo a tu osmičku bez spojky jde fakt udělat, v tom máš pravdu. Je to i lepší, zkoušel jsem. Jak se v malé rychlosti totiž začneš zabývat plynem, odvede to pozornost a šlápneš si.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 Dnes v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk


TOPlist