A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.
Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.
Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
69šakal píše: assassin>
Asi mi to došlo...Ty aretační šrouby osy předního kola jsou pro to, aby nedocházelo ke stažení vidlic příliš k náboji kola. Tzn.namáhaní gufera - rosení. Pochopil jsem to správně?
dewwil píše: posrali ti to při přezouvání před cestou... Máš jeden konec osy volný kde ho drží pouze aretační šroub nebo dva, které stahují vidlici k ose, to po nasazení kola uděláš jako první, pak dáš maticí a utáhneš na moment, na vidlí u matky stáhneš aretační šroub/y, poté nasadíš a utáhneš brzdiče a teď to hlavní, vrátíš se k vidlí kde je volný konec, povolíš aretační šrouby a na brzdách 3x-5x propéruješ předek, pak znovu utáhni aretační šroub/y, to je krok, kterým zamezíš stáhnutím vidlic k sobě a neodírají gufera a vodící futra vidlí.... Bohužel to dělaj jen někde a většinou motorkáři co dělaj i pneuservis, když ti to obouvá automechanik co je proškolen pouze na pneuservis aut tak tohle neví... A smutný je, že kolikrát ani v motoservisech
ten moment je taky důležitý, spousta lidí ani nemá momentak, treba šrouby v brýlích by se vůbec neměli přetahovat je tam malý moment cca 12-18 jak kde, pokud je to dorvane fest tak tím vidlice taky trpí2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
dewwil píše: posrali ti to při přezouvání před cestou... Máš jeden konec osy volný kde ho drží pouze aretační šroub nebo dva, které stahují vidlici k ose, to po nasazení kola uděláš jako první, pak dáš maticí a utáhneš na moment, na vidlí u matky stáhneš aretační šroub/y, poté nasadíš a utáhneš brzdiče a teď to hlavní, vrátíš se k vidlí kde je volný konec, povolíš aretační šrouby a na brzdách 3x-5x propéruješ předek, pak znovu utáhni aretační šroub/y, to je krok, kterým zamezíš stáhnutím vidlic k sobě a neodírají gufera a vodící futra vidlí.... Bohužel to dělaj jen někde a většinou motorkáři co dělaj i pneuservis, když ti to obouvá automechanik co je proškolen pouze na pneuservis aut tak tohle neví... A smutný je, že kolikrát ani v motoservisech
...nějak tomu nerozumím.
V kole je přece distanční trubka-rozpěrka mezi ložisky a z venku distanční podložky. Celé se to k sobě dotahuje osou na cca 90Nm. Šroub dole, na protilehlé vidli s maticí, dotahuje pouze osu proti povolení. Nelze tedy stáhnout vidle k sobě více, či méně! Nebo se mýlím?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC | karosa | 7 | 7.5.2024 v 08:39 Radek_S |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |