globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Africa vyteklé tlumiče
Přátelé před několika dny jsme se vrátili z Kavkazu, kde jsme si užili super poježdění. Musím se s vámi ale podělit o situaci, která mě velmi zklamala. Jeli jsme ve složení 3x Honda Afrika (2017) 2x Triumph Tiger 800XC a jedna Yamaha XT 660 z Tenere.
A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.

Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.

Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!




3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

24.7.2019 v 23:19 | Nahoru | #1

69šakal píše: assassin>
Asi mi to došlo...Ty aretační šrouby osy předního kola jsou pro to, aby nedocházelo ke stažení vidlic příliš k náboji kola. Tzn.namáhaní gufera - rosení. Pochopil jsem to správně?

posrali ti to při přezouvání před cestou... Máš jeden konec osy volný kde ho drží pouze aretační šroub nebo dva, které stahují vidlici k ose, to po nasazení kola uděláš jako první, pak dáš maticí a utáhneš na moment, na vidlí u matky stáhneš aretační šroub/y, poté nasadíš a utáhneš brzdiče a teď to hlavní, vrátíš se k vidlí kde je volný konec, povolíš aretační šrouby a na brzdách 3x-5x propéruješ předek, pak znovu utáhni aretační šroub/y, to je krok, kterým zamezíš stáhnutím vidlic k sobě a neodírají gufera a vodící futra vidlí.... Bohužel to dělaj jen někde a většinou motorkáři co dělaj i pneuservis, když ti to obouvá automechanik co je proškolen pouze na pneuservis aut tak tohle neví... A smutný je, že kolikrát ani v motoservisech

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 00:57 | Nahoru | #2
dewwil>

(reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

25.7.2019 v 07:42 | Nahoru | #3

dewwil píše: posrali ti to při přezouvání před cestou... Máš jeden konec osy volný kde ho drží pouze aretační šroub nebo dva, které stahují vidlici k ose, to po nasazení kola uděláš jako první, pak dáš maticí a utáhneš na moment, na vidlí u matky stáhneš aretační šroub/y, poté nasadíš a utáhneš brzdiče a teď to hlavní, vrátíš se k vidlí kde je volný konec, povolíš aretační šrouby a na brzdách 3x-5x propéruješ předek, pak znovu utáhni aretační šroub/y, to je krok, kterým zamezíš stáhnutím vidlic k sobě a neodírají gufera a vodící futra vidlí.... Bohužel to dělaj jen někde a většinou motorkáři co dělaj i pneuservis, když ti to obouvá automechanik co je proškolen pouze na pneuservis aut tak tohle neví... A smutný je, že kolikrát ani v motoservisech

ten moment je taky důležitý, spousta lidí ani nemá momentak, treba šrouby v brýlích by se vůbec neměli přetahovat je tam malý moment cca 12-18 jak kde, pokud je to dorvane fest tak tím vidlice taky trpí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče

26.7.2019 v 22:33 | Nahoru | #4

dewwil píše: posrali ti to při přezouvání před cestou... Máš jeden konec osy volný kde ho drží pouze aretační šroub nebo dva, které stahují vidlici k ose, to po nasazení kola uděláš jako první, pak dáš maticí a utáhneš na moment, na vidlí u matky stáhneš aretační šroub/y, poté nasadíš a utáhneš brzdiče a teď to hlavní, vrátíš se k vidlí kde je volný konec, povolíš aretační šrouby a na brzdách 3x-5x propéruješ předek, pak znovu utáhni aretační šroub/y, to je krok, kterým zamezíš stáhnutím vidlic k sobě a neodírají gufera a vodící futra vidlí.... Bohužel to dělaj jen někde a většinou motorkáři co dělaj i pneuservis, když ti to obouvá automechanik co je proškolen pouze na pneuservis aut tak tohle neví... A smutný je, že kolikrát ani v motoservisech


...nějak tomu nerozumím.
V kole je přece distanční trubka-rozpěrka mezi ložisky a z venku distanční podložky. Celé se to k sobě dotahuje osou na cca 90Nm. Šroub dole, na protilehlé vidli s maticí, dotahuje pouze osu proti povolení. Nelze tedy stáhnout vidle k sobě více, či méně! Nebo se mýlím?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09


TOPlist