globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Volnoběžka Honda CB 450 S
20.5.2019 v 13:28
Ahoj, jsem zde novým členem, loni jsem si na stará kolena pořídil o 30 let mladší babičku Hondičku, ale akutní problém s volnoběžkou, rozpůlený motor a zatím bez šance sehnat nový díl ( již se nevyrábí )proto se na Vás obracím s prosbou o ,, POMOC" radu, kontakt na někoho kdo to umí řešit, vím že jistě nejsem jediný s tímto problémem... ZA RELEVANTNÍ informace vedoucí k vyřešení mé poruchy se náležitě revanšuji. Je to r.v. 1988
S díky Drak59

Naposledy editováno 20.05.2019 20:48:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběžka Honda CB 450 S

24.5.2019 v 02:02 | Nahoru | #1

Deadman píše: Větší válečky nepomohou. Nejen, že by se nevešly do duralového labyrintu, ale hlavně ty válečky by na ten kluzný povrch dosáhly ikdyby měl o centimetr menší průměr. Obě volnoběžky mi umřely v okamžiku, kdy kluzná plocha měla o 1mm menší průměr než nové kolo. Tedy když se odřel vrchní půlmilimetr kluzného povrchu. Z toho je jasné, že klíč je v povrchové úpravě toho materiálu.
Mimochodem to kolo je svařeno z dvou kusů - kluzný kroužek z jednoho materiálu, ozubené kolo z jiného. To přestože kolo tohohle tvaru by bylo velmi snadné vyrobit z jednoho kusu. Nedělali by to takto složitě, kdyby existoval dostupný materiál vyhovující současně pro funkci třecího kroužku i ozubeného kola.
Na tohle je potřeba strojní inženýr s konkrétními zkušenostmi. Postup typu pokus-omyl nemá smysl.



nemam rad kdyz se nekdo tvari fundovane, a placa na netu akorat nesmylsy...sorry...takze jsem si dal tu praci...

toto je volnobezka te hondy:


toto je volnobezka z yamahy, ktera se mi vali na dilne (rok 80.):


proc tu placas nesmysly? vezmu to poporade -
1/ vetsi valecky pomohou a taky se tam vlezou
2/ pochybuju o tom, ze by "labyrint" byl z duralu, kdyz na yamaze je zeleznej.
3/ valecky nemaji sanci diky konstrukci sikmych okenek v telese dosahnout tak hluboko , takze tvoje tvrzeni, ze dosahnou i na o centimetr mensi prumer je naprosty nesmysl, ktery navic sam okamzite vyvracis svym tvrzenim, ze ti volnobezky prestaly fungovat v momente , kdy jsi mel o cca 1mm mensi prumer kluzne plochy na ozubenem kole.
4/ tim padem je jasne, ze klic rozhone neni v povrchove uprave toho materialu.

je to jen o tom ,ze tri valecky musi sevrit stred a pokud ho kvuli opotrebeni sevrou malo tak to klouze a nefunguje.
Jediny co nemuzu overit je, dza-li honda skutecne pouzila dva materialy pri vyrobe toho kola s kluznym stredem, ale muzu zde jednoznacne napsat , ze yamaha toto kolo ma z jendoho kusu a nejsou na nem pouzite dva materialy. Takze na materialu pro funkcni rozhodne zas az tak strasne moc nezalezi, ma to vliv jen na zivotnost.
Pokud tedy honda pouzila nejaky spatny material at uz zjakehokoli duvodu, tak toto bude problem, proc to vydrzi pouze 31 let :) a Yamaze volnobezka vydrzi 39let a je stale jako nova.
Na dalsi fotce je krasne videt ze vsechny tri valecky na Yamaze maji jeste rezervu do konce sveho okenka, kdyz je ozubene kolo zasazene do stredu. A docela se vsadim, ze na honde budou valecky na kraji a tim padem jiz nedochazi k dostatecnemu sevreni a volnobezka prokluzuje obema smery.
Zamerne jsem dal stred mimo osu aby bylo na fotce videt jak to funguje a jeden valecek je temer na konci sve drahy, ale porad tam ma jeste rezervu. Navic pri beznem chodu toto bude asi ustredene, takze budou mit ty valceky mezeru ke konci sve drahy stejnou. Ale na opotrebene volnobezce kde je prumer stredu ojety a tim padem mensi se ty valecky proste zarazi na konci sve drahy a jiz nemaji sanci ten stred sevrit. A dle mych mereni a odhadu je to prave zhruba 1mm na prumeru stredu co dokazi valecky pokryt. Pokud tedy bude stred jeste mensi, tak jiz nedojde k sevreni, protoze valecky nedosahnou. Vetsi valecky by dosahly.
Takze ten 1mm je asi tak jedina spravna informace kterou jsi uvedl a to jeste asi omylem


a vic uz nemam co bych k tomuto tematu dodal... myslim si, ze i pro autora to bylo dostatecne prinosne a bude schopen volnobezku opravit.
Ze se to tem studovanejm inzenyrum v honde povedlo, vymyslet spravne materialy pro volnobezku jo na to clovek musi mit diplomy aby vymyslel nesmylsy...

Naposledy editováno 24.05.2019 02:03:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběžka Honda CB 450 S

15.6.2019 v 12:44 | Nahoru | #2
cuir> Ahoj, přesně tak jsem uvažoval i já, netroufl jsem si takovýmto způsobem jako ty zrušit názor diskutérů, bral jsem to pouze jako diskusi... Nic méně začal jsem měřením, můj údiv byl, když jsem na válečcích naměřil až 1mm rozdíl v různých úhech, například vycházelo mi že by válečky měli mít průměr 15mm a někde bylo jen i 14, z toho jsem logický odvodil, že tu je zakopaný pes (asi) tudíž jsem vyrobil nové z cementovaného materiálu, nastříhal nové pružinky a krásně to chodí, žádná enormní vůle, tak jen čekám, jak se to bude tvářit i v praxi. Samozřejmě dám pak vědět ať tak či onak. Drak 59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyčištění alu kola Honda CB 450 SC Richard089 20 26.3.2020 v 10:14 waclav
Dva dotazy ohledně Honda CB450S Honda CB 450 SC ok1wwv 2 6.9.2017 v 09:30 PRESLY
Chorvatsko nebo italie 4.7.—11.7.2015 Honda CB 450 SC Richard089 2 1.7.2015 v 19:45 luk76
Honda CB 450 S Honda CB 450 SC l_driver 2 3.4.2014 v 21:14 Ivan-K
Olejový filtr Honda CB 450 S (86) Honda CB 450 SC mmiki 3 21.2.2012 v 23:21 Vokvals


TOPlist