globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Afrika neháže jiskru
Zdravím všechny. Mám velkou prosbu. Nedávno jsem si pořídil Afru XRV 750 RD04. Když jsem chtěl po pár dnech stání nastartovat tak ne a ne chytnout. Baterku mám novou a startér točí krásně. Koupil jsem úplně nové svíčky, ale bohužel svíčkama to není - neháže jiskru ani jedna ze čtyř. Šel jsem po kabelech, prostříkal všechny konektory. Když jsem rozpojil konektor regulátoru dobíjení co jde do alternátoru tak jsem si všiml že už má něco za sebou a je mírně připečenej. Myslel jsem si, že by to mohlo mít vliv, tak jsem odstřihl konektory a kabely spojil přes čokoládu, bohužel tohle taky nepomohlo. Jinak hlavní pojistka je OK. Po čem dál jít ? CDI, startovací relé ? Díky všem za rady.

Afrika neháže jiskru

14.5.2018 v 21:43 | Nahoru | #1
tu čokoládu vyndej a naletuj kabely k sobě, nebo kup pořádný konektory. A přeměř zrovna dobíjení. Jinak koukni na čidlo stojánku a čidlo na spojce, překlemuj to natvrdo at to můžeš vyloučit. Koukni taky na chcípák na řidítku a v neposlední řadě to může být i CDI. Jestli se tu objeví uživatel VilemX tak ten určitě poradí.

Afrika neháže jiskru

15.5.2018 v 06:41 | Nahoru | #2
Dobíjení bych přeměřil, ale bohužel nenastartuju, nebo jsi myslel přeměřit odpory v regulátoru, snímači klikovky atd ? Čidlo stojánku a spojky by mě nenapadlo, tyhle věci jsou taky na konektorech ? A kdyby to byl třeba chcípák tak bych ani neotočil startérem, nebo ano ? Právě se to stalo tak z ničeho nic takže usuzuju že to asi bude nějaká blbost, která mě pěkně trápí. Díky za rady, jak přijedu z práce mrknu na to.

Afrika neháže jiskru

15.5.2018 v 08:09 | Nahoru | #3
u spojky jsou dva kabely ty jen propojíš drátem a by byly spojený, to samý u stojánku. Mě se třeba motor netočí když mám zapnutý chcípák. Jinak koukni taky pojistky a na startovací relé, jak jsou na tom kontakty, taky bývají často vypalený.

Afrika neháže jiskru

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2018 v 08:54 | Nahoru | #4
Na mereni dobijeni bych se vykaslal a resil az potom.
Pokud sviti N a toci starter , pak by na to nemel mit vlit stojan a chcipak.
Takze bych resil indukcni civky, ikdyz to me prijde jako nesmysl pokud nejde ani jedna svicka. Nektery vetsina rocniku mela 4 nezavisly.
Takze bych primarne sel merit pickup coil, - odpor a v pripade ze nejakej ma, tak jestli se na ni pri toceni motorem neco naindukuje.
Nasledne rovnou ECU - jestli je pod napetim , a jestli z ni jdou impulzy pro indukcni civky.

Afrika neháže jiskru

15.5.2018 v 10:45 | Nahoru | #5
Začni u induček...mám podobnou zkušenost s Alpem.
A dej pak vědět jak to dopadlo.

Afrika neháže jiskru

15.5.2018 v 19:13 | Nahoru | #6
Díky chlapi. Právě že neutrál svítí normálně. Indukčky jsem vyloučil stejně jako svíčky - když ani jedna neháže jiskru tak bude problém pravděpodobně někde výše. Mám na každou svíčku jednu cívku. Změřím tohle obyčejným multimetrem za třista ? Jsem přes elektroniku lempl, mohl by někdo poradit přesnější návod ? Díky.

Afrika neháže jiskru

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2018 v 19:51 | Nahoru | #7
1) vyměň pojistku pro CDI, i když se zdá v pořádku (občas se drátek uklepe, takže vypadá jako zdravá, ale nevodí),
2) zaklapni stojánek + zařaď neutrál + zkontroluj chcípák (RD-04 točí startérem i při vypnutém chcípáku!!!, novější RD-07 už ne),
3) odpoj relé benzínového čerpadla (na lešení pod budíky černá škatulka s červeným konektorem se třemi dráty (nespleť to za relátko s červeným konektorem, ale se čtyřmi dráty, ten je pro čidla rezervy). Tím eleminuješ zkratování CDI od palivového čerpadla.
4) koukni, jestli při otočení klíčku či startování nepatrně poskočí ručička otíčkoměru,
5) při startování kvedlej stojánkem. Má v sobě dva nezávislé okruhy. Jeden pro žárovku kontrolky, druhý pro informací CDI o zaklapnutí. Je možné, že jeden okruh hlásí zaklapnuto (kontrolka zhasne), ale druhý okruh je stále ve stavu vyklopení. Spolu s častým opotřebením čidla neutrálu to dělává brikule.
6) pokud stále nic, tak zkus při startovánní promačkat CDI jak v místě konektorů, tak prorýsovaných koleček (kondenzátorů).

Hodně štěstí.

Afrika neháže jiskru

20.5.2018 v 18:00 | Nahoru | #8
Konečně víkend a já jsem se k tomu dostal. Díky všem za radu. Svíčky už krásně jiskří a všechny. Jinak to chytlo na drc, mám jen strašně rozhozené karbce takže ty budu muset nechat seřídit. Udělal jsem téměř vše co mi poradil vilemx. Takže výměna hlavní pojistky. Kontrola konektorů CDI. Taky jsem trochu zregeneroval elektro kontakty na chcípáku. Nevím kde přesně byla příčina ale každopádně tyhle věci pomohly. Věřím, že toto téma využijí další afričani.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist